Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć wszystkim!
Jak sobie radzicie z zarządzaniem prowizjami? Mam stworzony plik Excel, w którym zestawiam przedmioty wystawione (pobrane z mój asortyment) z moimi stanami magazynowymi w sklepie stacjonarnym. Używam pliku do sprawdzania zyskowności/ opłacalności wystawionych ofert. Wszystko działa względnie poprawnie natomiast nie wiem skąd wziąć dane dotyczące prowizji (póki co używam uśrednionej). Ciężko mi wyciągnąć te dane z załącznika nr 4 regulaminu bo sprzedaję w wielu różnych kategoriach.
Macie jakieś swoje sposoby, którymi możecie się podzielić?
Pozdrawiam
Michał
@rolbud_sklep na bieżąco nie wyliczysz , na wysokość prowizji wpływają czynniki na , które nie masz wpływu . Uśredniona marża korygowana po zakończeniu każdego miesiąca to wszystko co możesz zrobić .
Cześć. Tak bardzo na szybko, improwizując, bo ja się takimi rzeczami nie przejmuje.
Jeżeli co jakiś czas będziesz pobierał raport stąd
https://allegro.pl/moje-allegro/moje-konto/rachunki/rozliczenia-z-allegro
to możesz sobie to po numerze oferty, tytule, czym Ci tam przypasuje dowiązać prawie realną prowizję od transakcji.
Napisałem prawie bo przecież zostają jeszcze np opłaty do wysyłek smart.
Pozdrawiam
Dzięki!
Na opłaty do wysyłek smart zrobiłem sobie formułę więc z góry wiem ile będzie do zapłaty.
No i gitara 🙂
Przy wystawianiu oferty masz informację o prowizji która zostanie pobrana za sprzedany przedmiot. Możesz sobie obliczyć na kilku przykładach ile to będzie procent (bo ten sam przedmiot w różnych kategoriach może mieć inną prowizję). Potem masz jeszcze prowizję od kosztów przesyłki lub dopłatę do przesyłki w przypadku smarta. Kiedyś się w to bawiłem w arkuszu i generalnie da się to zrobić na formułach (używałem akurat arkuszy Google żeby mieć ze wszystkiego dostęp) ale trochę zachodu jest. Jeżeli chcesz to mogę Cię nakierować na jakiś trop, może to przerobisz po swojemu. Daj znać bo trochę pisania jest 🙂
Dzięki,
Koncepcję rozumiem, myślałem o jakimś szybszym sposobie zaciągnięcia prowizji (vlookup, sql) cokolwiek.
@rolbud_sklep najprościej
1) ma sie sprzedawać
2) na koniec miesiąca mamy wyjśc na plus
3) jeśli jest minus - znaczy trzeba zwiększyć marże , jeśli plus jest duży - mozna obnizyć ceny na niechodliwych produktach
Liczenie samej prowizji allegro czy kosztów allegro jako takich jest według mnie bez sensu. Przecież dochodzą jeszcze koszty : pracownicze, opakowań, energii itp itd .
Dopiero po zsumowaniu wszystkich kosztów można wyliczyć % jaki one zajmują. I to tez nie dla kazdego przedmiotu lecz dla całej sprzedaży na allegro jako takiej. Liczenie na piechote według danych nieprzewidywalnych ( nie wiesz jaką przesyłke wybierze kupujący) to tylko strata czasu i energii.
Dzięki,
Pozostałe koszty są u mnie ogarnięte bo głównym dochodem jest sprzedaż stacjonarna i tak praca jest wykonywana w ramach dziennych obowiązków. Ogólnie się zgadzam z tym co napisałeś ale mam część produktów, które są sprzedawane na dość niskiej marży, konkurencja jedzie po bandzie z cenami więc muszę kontrolować żeby nie sprzedawać poniżej pewnej granicy.