anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak udostępnić kupującemu darmową etykietę aby mógł odesłać do nas reklamacje?

biumax
#9 Pomysłodawca#

Dobry wieczór,

Mój wątek gdzieś zniknął więc wstawiam go ponownie i proszę o odpowiedź:

Proszę o stanowisko Allegro dotyczące nowego systemu reklamacji i zapewnienia kupującemu możliwości odesłania towaru.

Zauważyliśmy, że w nowym formularzu reklamacyjnym w pierwszym kroku w etapie nazwanym:

Przebieg reklamacji

Krok 1. Odesłanie reklamowanego towaru

pojawia się tylko możliwość zaznaczenia, że kupujący ma odesłać towar i możemy załączyć mu własną etykietę lub zaznaczenia, że nie ma odsyłać towaru.

Moje pytanie brzmi - w jaki sposób kupujący ma wykorzystać darmową etykietę SMART przysługującą do zwrotów, zgodnie z tym co pisała Moderatorka @Syrena_zT w innym wątku:

1. Nie, klient ma możliwość wygenerowania darmowej przesyłki także w przypadku zaznaczenia powodu reklamacyjnego w formularzu. Darmowe odesłanie przysługuje mu na dokładnie takich samych zasadach jak w przypadku odstąpienia od zakupu.

Jak zatem udostępnić kupującemu darmową etykietę aby mógł odesłać do nas reklamacje? Czy poza założeniem reklamacji/dyskusji musimy poprosić dodatkowo o zgłoszenie zwrotu żeby kupujący miał możliwość wygenerowania kodu zwrotu? Co mamy wtedy zaznaczyć w decyzji reklamacyjnej w kroku 1 skoro nie mamy takiej opcji do wyboru? Czy jednak coś się zmienia i teraz te etykiety musimy generować na własną rękę?

  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @_HolaOla_  

 
oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

kostas11
#21 Demiurg#

@biumax a czy po zaznaczeniu że ma odesłać nie masz możliwości napisanie wiadomości ?

"Proszę odesłać na podstawie darmowego zwrotu zaznaczając reklamację"

Czy jednak coś się zmienia i teraz te etykiety musimy generować na własną rękę?

Przecież smart nie jest obowiązkowy i udostępniając go płacimy za to że kupujący ma darmową wysyłkę oraz darmowy zwrot w formie odstąpienia lub reklamacji, czyli już udostępniliśmy mu etykietę / kod 🙂 chyba że minie 14 dni to wtedy musimy mu podesłać 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

biumax
#9 Pomysłodawca#

czyli po założeniu reklamacji/dyskusji w tym nowym formularzu jeśli klient kupił ze smarta i chcemy żeby odesłał do nas paczkę w ramach darmowego zwrotu smart (bo nie minęło jeszcze 14 dni) to musimy napisać wiadomość i poprosić żeby dodatkowo zgłosił jeszcze zwrot przez formularz zwrotów?

O to mi chodzi, formularz reklamacji zdaje się nie uwzględniać dla nas opcji żeby klienci wygenerowali sami kod zwrotu, przecież nie możemy tego zrobić za nich żeby wysłać im darmową etykietę smart prawda?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@biumax zwrot konsumencki nie służy do darmowego odsyłania przedmiotu na reklamację 

Ty @kostas11 stary wyga nie zatrybiłeś sensu zmian w formularzu reklamacyjnym ?

To proste...zostawiasz przedmiot u klienta , albo załączasz etykietę do zwrotu odciążając tym samym budżet allegro .

oznacz moderatorów

TechartGSM
#13 Ambasador#

@mdrogeria 

Darmowy zwrot SMART, służy do:

- odstąpienia od umowy (wybieramy "odstąpienie od umowy zakupu")

- odesłania reklamowanego towaru (wybieramy "reklamacja")

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@TechartGSM wskaż zapis uprawniający sprzedawcę do narzucenia na konsumenta obowiązku odesłania rzeczy na reklamację za pomocą darmowego zwrotu w ramach smart .Zmiany jakie nastąpiły w formularzu reklamacyjnym kończą ostatecznie tą patologię , nie może tak być żeby wszyscy się składali na ,,darmowe dla sprzedawcy ,, odesłanie rzeczy na reklamację .Aktualnie w formularzu Masz jako sprzedawca tylko 2 opcje 

1. nie wymagasz odesłania 

2 wymagasz odesłania , ALE !! musisz załączyć etykietę .

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#19 Nestor#

@mdrogeria  bo tu są mylone dwa pojęcia zwrot konsumencki  i zwrot allegrowski w pierwszym wypadku jest to odstąpienie od umowy, a w drugim jest to fizyczne zwrócenie towaru 

oznacz moderatorów

biumax
#9 Pomysłodawca#

Przecież nawet klikając na zwrot mamy do wyboru dwie kategorie - Odstąpienie od umowy oraz Reklamacja.

Dodatkowo jak wspominam w pierwszej wiadomości, samo Allegro napisało, że klient ma możliwość wygenerowania darmowej przesyłki. Dlatego poprosiłem o odniesienie się jak to w końcu jest bo dla mnie to nie jest w pełni jasne 🙂

Przy zwrocie dostępne opcje to:

Odstąpienie od umowy zakupu

 

Nie pasuje mi
Zakup przez pomyłkę
Odstąpienie bez podania przyczyny
Nie dotarł na czas
Towar inny niż zamówiony
Oryginalność towaru budzi wątpliwości

Reklamacja

Niezgodność z opisem, uszkodzenie, zaginięcie.
Brakujący element
Towar uszkodzony, ale paczka jest cała
Towar i paczka uszkodzona (w transporcie)
Inna wada bądź niezgodność towaru z umową
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@biumax owszem , ale to klient decyduje , nie Masz prawa żądać , baaa,,, nawet sugerować tego  konsumentowi , inicjatywa może wyjść tylko i wyłącznie z jego strony .

oznacz moderatorów

TechartGSM
#13 Ambasador#

@mdrogeria 

"zwrot konsumencki nie służy do darmowego odsyłania przedmiotu na reklamację " - na pewno nie, ale zwrot Allegro Smart już owszem, jak to opisałem.

Nigdzie nie napisałem że kupujący musi z tej opcji skorzystać, nadinterpretujesz to co napisałem.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@TechartGSM Wybierasz z treści co Ci bardziej pasuje , nigdzie nie piszę ,że konsument nie może skorzystać z darmowego zwrotu do odesłania przedmiotu na reklamację , owszem może jeśli uzna ,że będzie to dla niego mniej kłopotliwe i tylko po to jest dostępna ta opcja  ,nie ma natomiast obowiązku godzić się na słowa sprzedawcy cyt ,, proszę odesłać za pomocą darmowego zwrotu ,, to nic innego jak nadużycie ze strony przedsiębiorcy .

oznacz moderatorów