Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Trafiliśmy jak zwykle na delikwenta w dyskusji, pokrótce: założył dyskusję, że produkt nie działa. Okazało się, że wyczerpana była bateria. Ponieważ zakup baterii na nasz koszt przekracza jego możliwości intelektualne zdecydowaliśmy, że wyślemy nowy towar, który sprawdziliśmy przed wysyłką. Znów napisał, że towar nie działa. Zaznaczę, że cały czas prosił pracownika allegro o pomoc mimo, że kontakt przez dyskusję był cały czas i allegro o tym wie. W tym momencie uznaliśmy, że to nie ma sensu, napisaliśmy że towar był sprawdzany przed wysyłką i jeśli nadal nie chodzi to ma dokonać zwrotu. Znowu napisał, że mamy mu napisać może jaśniej, bo może źle coś robi z produktem (zaznaczę, że na produkcie są dosłownie dwa przyciski). Odpisaliśmy drugi raz to samo z formułką z instrukcji. I drugi raz, żę jeśli nie działa to ma dokonać zwrotu. Jak sądzę dokonanie zwrotu jest jasne dla każdego - pociąga za sobą zwrot gotówki kupującemu. Tymczasem klient znów poprosił allegro o pomoc i ci, widząc cały przebieg dyskusji, napisali coś takiego:
Jeśli sprzedający nadal nie rozwiąże problemu, kupujący może otrzymać zwrot pieniędzy z Programu Ochrony Kupujących. Wystarczy u dołu strony wybrać przycisk “ZŁÓŻ WNIOSEK O REKOMPENSATĘ”.
Rozpatrzenie rękojmi lub zwrot środków, sprzedający może uwarunkować wcześniejszym otrzymaniem towaru.
Proszę sprzedającego o przedstawienie klarownej decyzji reklamacyjnej. Jeżeli towar ma zostać odesłany, proszę o wskazanie adresu do wysyłki.
Jakim prawem zasugerowali klientowi pok, skoro nasze stanowisko było klarowne już wcześniej - klient ma dokonać zwrotu. Oczywiście, typek ochoczo oznaczył dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpił do pok. Czy pracownicy allegro potrafią czytać ze zrozumieniem czy mają z góry narzucone, że nieważne co napisze sprzedający jeśli kupujący poprosi o pomoc allegro to ci zrobią wszystko, żeby sprzedającego zgnoić?
Mam dokładnie to samo. Trwała dyskusja , po czym klient ją zakończył zostając jednak z towarem, a Allegro teraz wyłudza ode mnie pieniądze za towar, który jest u klienta. Co to za patologia??? Wogóle żal jakie oni mają podejście. Dwa tygodnie kobiecie tłumaczyłem jak włączyć wifi, a oni ją namawiali na zwrot pieniędzy mimo, że urządzenie sprawne, a kobieta po prostu nie czytała instrukcji którą jej wysłałem. Nawet mówiła, że jej linki na Youtube nie działają, jak wysyłałem jej filmik jak to włączyć. W końcu zakończyła dyskusje zostając z towarem, a oni wypłacili jej zwrot z protect i teraz mnie jeszcze obciążają!!!!!! Chyba do sądu muszę iść z tymi niekompetentnymi ludźmi.
@Paulina_i_Konrad Rozumiem Twoje niezadowolenie, jednak kupująca złożyła reklamację na niedziałający sprzęt, a Ty jej nie rozpatrzyłeś — co jest Twoim obowiązkiem.
Nie wypowiadałeś się również regularnie w dyskusji (a Twoim obowiązkiem jest udzielanie odpowiedzi w ciągu 24 godzin).
Co pani za bzdury opowiada? Jak to nie rozpatrzyłem? Powiedziałem przecież niejednokrotnie, że urządzenie jest sprawne i trzeba włączyć ustawienia wifi i macie to w historii konwersacji. Nawet wysyłałem instrukcje i filmiki na youtube.Tak samo proszę nie kłamać o tym, że nie odpowiedziałem w 24h, skoro wymienialiśmy informacje 10.11.2022, a 11.11.2022 kupująca zakończyła dyskusję. Widzę że i u pani brak kompetencji. Czyli mail muszę skierować wyżej. Normalne w tych czasach. Firmy zatrudniają coraz słabszą ekipę tnąc koszty, a później taki efekt. Proszę sie podeprzeć jakimś punktem prawnym co daje wam prawo żądać od sprzedawcy pieniędzy skoro klient ma towar? Słabe bardzo słabe.
@Paulina_i_Konrad W takim razie reklamację rozpatrzyłeś wyłącznie na podstawie domysłów. Nie jest to merytoryczne rozpatrzenie reklamacji — a właśnie tak powinieneś podejść do sprawy.
Kolejna bzdura. Przyjął ktoś tobie reklamacje z powodu tego, że nie umiesz obsłużyć urządzenia? Nie sądzę, to nie jest powód. Po to są przyciski na drukarce, aby je nacisnąć, a nie mówić że coś nie działa. Odpowiadając tłumaczyłem, że drukarka jest sprawna, ponieważ jej funkcje były sprawdzone przed wysyłką, a problem, który wg niej jest nie istnieje w problemach drukarki, ponieważ pokazałaby kod błędu na wyświetlaczu. Idąc w kierunku klienta odpowiedziałem, że jeśli pani nie chce tego zrobić wg instrukcji, to ja zrobię to za nią za 70zł co również jest w historii konwersacji.
@ko_alka: od kiedy nie można rozpatrzyć reklamacji na odległość? W sensie bez odsyłania towaru? 😮
Wiem co mówie, bo przez 10 lat byłem handlowcem i zajmowałem się też reklamacjami (bo byłem najbardziej ogarnięty sprzętowo i prawnie (branza IT)).
Sprawa jest prosta.
Klientka powinna sobie wezwać informatyka. Jeśli specjalista stwierdziłby, że sprzęt źle dziala to ok. Natomiast twierdzenia osoby ktora się kompletnie nie zna na sprzecie, ze nie działa jest śmieszne.
Poza tym prawo reguluje czas w ktorym trzeba rozpatrzec reklamację.
Coś tam u Was w tym Allegro chyba nie działa zbyt dobrze.
A może sprzedający powinien osobiście pojechać do tej pani i jej wszystko poustawiać? 😄
---------------------------
A tak na marginesie: jeśli sprawa trafia do Sądu to Sąd często powoluje biegłego który musi wydać opinię o przedmiocie sporu.
Czyli...zeby stwierdzic czy cos dziala czy nia dziala musi się wypowiedziec SPECJALISTA/EKSPERT - osoba posiadająca wiadomosci specjalne z danej dziedziny.
@Client:104371448 @Paulina_i_Konrad Nie można mieć pewności, że reklamacja rozpatrzona na odległość jest słuszna. To zawsze niesie ryzyko błędu. Najważniejsze dla nas, jako serwisu Allegro jest to, że Kupująca zgłosiła problem ze sprzętem i nie otrzymała pomocy. Zakupiła sprzęt, z którego nie mogła skorzystać. Kolejną kwestią, o której warto wspomnieć jest to, że klientka weryfikowała sprawność urządzenia w serwisie, o czym również wspominała w Dyskusji.
@ko_alka: skoro kupująca weryfikowała w serwisie to zmienia postać rzeczy. Rozumiem, że ma pisemną ekspertyzę?
Ale z drugiej strony w branży IT "siedzę" juz ponad 20 lat i widzialem takich magików-serwisantów, że czesto/wiele razy trzeba było po nich poprawiać wykonane rzeczy/uslugi 😄
I dzieki za dodatkowe szczególy sprawy.
ps. studenci na zajęciach zgłaszają prowadzącej pani (dr inż. z 60 lat), że nie działa urzadzenie pomiarowe. Ona sprawdza - faktycznie. Przyszedłem. Chwila zastanowienia. Sprawdzenie - wtyczka nie była podłączona do gniazdka. Pani doktor czerwona na twarzy ze wstydu a studencji wylecieli z zajeć z niedostateczną oceną. Czwarty rok studiów kierunek Elektronika) 😄
No właśnie ja też siedzę w IT w utrzymaniu ruchu. Dlatego jak usłyszałem, że serwisant powiedział, że na wifi założone jest hasło, to spadłem z krzesła 🙂 Odrazu było wiadomo, że nie była u serwisanta, albo pan Mietek jej sprawdził 🙂
Oczywiście że mam pewnośc, dlatego że kupująca nie odróżnia czym jest konfiguracja wifi, a czym jest włączenie konfiguracji wifi. Dlatego upierała się że oglądała jak skonfigurować wifi, co jest kompletnie błędem, bo żeby móc skonfigurować wifi musi je najpierw włączyć. Stąd też wiem, że nie była w serwisie, ponieważ serwisant nie udzieliłby odpowiedzi w stylu, że sieć wifi jest zablokowana hasłem. Ponieważ ona jest poprostu wyłączona. Wracając do meritum, a nie do ciągłego obracania kota ogonem kupująca zakończyła dyskusję jako rozwiązaną zgadzając się na towar. Wnoszę zatem o korektę na moim saldzie allegro. Czy mam proprostu udać się gdzie indziej, ze zgłoszeniem, że łamiecie własny regulamin i wyłudzacie pieniądze?
@Paulina_i_Konrad Zapraszam do złożenia reklamacji na tę decyzję tutaj.
grubo
Najważniejsze dla nas, jako serwisu Allegro jest to, że Kupująca zgłosiła problem ze sprzętem i nie otrzymała pomocy.
Nawet wysyłałem instrukcje i filmiki na youtube.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Jest nieźle na allegro, podwójne standardy na allegro
gdy mi Kupujący odmówił wykonania rękojmi to allegro nie kwapiło się do wypłaty srodków z pok/ap domagając się wyceny/ekspertyzy uszkodzeń z serwisu,
plus zdjęcia z ustnej ekspertyzy ????
a tutaj od razu wypłata z pok
@Client:104371448 serwisy mają różną wiedzę - ale z pkt widzenia ustawy konsumenckiej
@ko_alka ma trochę racji - sprzęt do domowego użytku ma być do uruchomienia w warunkach amatorskich ale myli się co do stwierdzenie, że reklamacji nie można rozpatrywać zdalnie
@msniezek możesz zerknąć czy to prawda co radzi pracownik 😞
@Paak_Sport jeśli dostaniesz decyzję z POK odwołaj się przedstawiając rozmowę jak nie pomoże skieruj sprawę do sądu i UOKiK 🙂 Bo jeśli piszesz prawdę to jest przegięcie 🙂
Od każdorazowej decyzji Allegro.pl w sprawie przyznania rekompensaty przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie do Senior Customer Experience Manager.