anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jaka kara za opóźnienie Waszym zdaniem??? XD

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Jak obecnie uczciwie karać za opóźnienia z winy sprzedawcy? Negatyw za dużo chyba...

Zakup czwartek godzina 11. Czasy deklarowane przez sprzedawcę to natychmiast oraz 24h. Przesyłka przygotowana w piątek o 13:32. Do tej pory nie nadana, sprawdzałam na śledzeniu inpostu. Dzisiaj sobota, powinna przyjść, a nawet nie wyszła. Sprzedawca SS to pewnie dzisiaj nie pracuje i wyśle dopiero w poniedziałek.  Oczywiście odpowiada tylko bot. A specjalnie wybierałam takiego co szybko miał wysyłać i jak zwykle z SS... Jaka ocena będzie adekwatna? Do tej pory nie wystawiałam takim komentarzy w ogóle ale zaczyna mnie to wnerwiać. Co innego mylne info allegro, a co innego jak sam tak podaje i nie informuje o zmianach...

Kiedyś się dawało takiemu nega, teraz to za dużo wiem. Sama jak cos nie gra informuję w 24h klienta i wymagam tego samego. Teraz co zrobić żeby ocenić uczciwie i nie przesadzić ale też swoje racje zaznaczyć?

 

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

br.
#21 Demiurg#

Za wcześnie żeby coś wróżyć.  Podejmiesz na pewno słuszną decyzję kiedy przesyłka dojdzie i zobaczysz co jest w środku...

Na razie wydaje mi się że minus co najmniej jedna gwiazdka za obsługę.

Ale w zamian będziesz mieć zaraz szarpaninę o szkody moralne, finansowe, obrazę uczuć religijnych... etc...(niepotrzebne skreślić)

Najlepiej nie kupować na Allegro, nie dawać ocen, po co się irytować???

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Wiesz u mnie za kilową kawę ziarnistą w markecie zapłacę 2.5x tyle dlatego to stały zakup na allegro. Ale z co drugim takim zakupem mam podobny problem dlatego zaczynam się irytować. Zakupy tu różnie wychodzą. Przykładowo mleko owsiane dla córki (nie trawi białka z normalnego na allegro nie kupię, bo 2x droższe. Ale jej ulubione musli już o 1/4 tańsze... Mieszkam w małej okolicy- miasteczko od tego roku na 4k mieszkańców więc nie latam po wielkich marketach tylko co się opłaca tu to biorę tu. Przy okazji kartoniki do pakowania za darmo wpadną...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@AnnaG-Antyki sprawa jest trudna , osobiście jak Ty nie oceniam , a jeśli grzech niewielki daję komplet , ale piszę co mnie boli . 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@AnnaG-Antyki Zanim podejmiesz decyzję daj szansę sprzedawcy na wytłumaczenie . Spróbuj nawiązać kontakt . Jest weekend ale sprzedawcy mają tylko teoretycznie wolne i jak nie pisemnie to telefonicznie odpowiedzieć i wyjaśnić powinni.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Ale powiedz mi dlaczego ja mam go ścigać? Zresztą jedno zapytanie już wysłałam. Dla mnie sprawa jest prosta jak nie mogę się z czegoś wywiązać to o tym informuję. Wymagam tylko tego samego.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@AnnaG-Antyki może kurier zrobił sobie wolne , może nie zeskanował i obudzi się na sortowni ,,,, przyczyn jest mnóstwo , a lwia część niezależna od sprzedawcy .

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Wiem tylko przez akcje z kurierami jeszcze dyskusji nie ma. Tylko ze to by było wyjaśnieniem tylko gdyby go użył. Wysłanie w piątek przed zakończeniem za pomocą "kopiuj wklej" podstawowego info wszystkim takim klientom to nie jest wielkie wymaganie tylko zwykły szacunek dla drugiej osoby... Bronię sprzedawców jako sprzedawca ale kontakt zawsze być musi... Szczególnie ze to nie jest jednorazowy przypadek. Kupuję kawę prawie co miesiąc i średnio z co drugą tak mam. Zawsze jest na szybko zamawiana od ss z szybkim czasem wysyłki.

oznacz moderatorów

A-n-d-r-z-e-j-G
#3 Debiutant#

Nie rozumiem tych rozważań. Jeśli sprzedawca zawinił, to dostaje "nagrodę" w postaci odjęcia odpowiedniej ilości gwiazdek, a jeśli wypełnił umowę należycie otrzymuje komplet gwiazdek i podziękowanie.

Prawdopodobnie większość kupujących odpuszcza, dlatego tego typu praktyki są stosowane przez sprzedawców. Olewanie klienta nie może być normą.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@AnnaG-Antyki Masz rację w przypadku braku możliwości wywiązania się z umowy sprzedawca sam powinien powiadomić , pytanie tylko czy nie mógł z jakiś losowych przypadków czy nie chciał .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Moze kurier nie odebral paczek lub byl wczesniej bo piatek i dlatego wysylka bedzie w poniedzialek

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

Jest sezon urlopowy, więc mógł zawalić ktoś w firmie lub z kurierów. Mogła być awaria sprzętu, lub na przykład zepsuła się wentylacja, bywa różnie.

U mnie sklepy i kontrahenci mieli większe wpadki, ale wolę być wyrozumiałym. W sumie największe obsuwy i wpadki były u moich najlepszych kontrahentów, więc bywa.

To że jesteśmy kopani przez innych za większe bzdury, to nie znaczy że mamy się zniżać do ich poziomu. Życie. Ja traktuje innych tak, jakbym sam wolał być traktowany w  danej sytuacji.

 

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Tak tylko widzisz temat nie powstał dlatego, że to jednorazowa obsuwa. W co drugim zakupie spożywki SS się nie wywiązują. O dziwo z innymi zakupami np chemii zazwyczaj jest ok.  Trudno też winić kuriera gdy deklarował czas wysyłki 24h,  a paczkę do nadania przygotował po 26,5h. 

Nawet i tego bym się nie czepiała gdyby na koniec poinformował, że się nie wyrobił i wyśle w poniedziałek. Ale jak zwykle olewka klienta. 

I też traktuję tak samo. Ja zawsze informuję więc wymagam też informacji. 

oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Sprzedaję i zarazem kupuję. Jak po zakupie otrzymam towar w ciągu 7 dni to uważam że jest ok. Jak potrzebuję czegoś na wczoraj to kupuję lokalnie. 

Był taki przypadek że kurier inpost zasłabł u mnie na osiedlu i zabrała go karetka, samochód z paczkami został. Nie rozwiózł paczek i nie odebrał ode mnie i kogo tu teraz obwinić? Dopiero na następny dzień przyjechał zastępca (zabrał busa sprzed bramy). Napiszesz prawdę to klient obwinia że go oszukałeś bo on sprawdził status. ZNIECZULICA i to wszystko.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Wiem o problemach z kurierami, zawsze przy opóźnieniach sprawdzam ich śledzenie nie to allegrowe. Pewnie skończy się  tym, ze jak zwykle nie wystawię, bo mi będzie głupio komuś pod górkę robić. Ale chciałam wiedzieć jak inni sprzedawcy na takie sytuacje reagują, bo to również oni tracą na psutej tak opinii...

oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Jak klient pisze mi maila że towar potrzebuje szybko to zawsze są jakieś problemy z tą przesyłką. Albo zginie, na sortowni z kartonika wypadnie, w paczkomacie jakiś błąd i nie odbiorą. 

A były przypadki że klient zamówił w sobotę o 19, kurier o 21 odebrał z paczkomatu i w poniedziałek było już na miejscu.

Tu każdy sprzedawca się stara żeby szybko wysłać, czasem niby masz na stanie a towaru zbraknie bo pomyłka w pakowaniu była, poszło do kogoś innego. Jeden zrozumie drugi nie. 

Ja zamiast swojego towaru otrzymałem felgi do motocykla🤣. Jakieś zabytkowe po renowacji. Gość 500km jechał bo przesyłka na samolot miała trafić.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Dobrze ok. Tylko co ja mam rozumieć jak on o niczym nie powiadomił? To jest największy problem. Opóźnienie mogę łyknąć, brak kontaktu = olanie klienta.

 

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

W momencie gdy jest dużo zamówień i brakuje ci rąk do pracy, to odeślesz jedną osobę do wysyłania powiadomień, czy będziesz pakował jak szalony by usunąć zator. A co 2-3 osoba odpowie, zada kolejne pytanie i za chwile będą dwie osoby obsługiwały maile.... błędne koło. Ja już przechodziłem sytuację, gdy w kilka godzin przyszło tyle zamówień, co normalnie w 3-4 tygodnie. I weź tu nagle to ogarnij.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Na 415 zakupów z przestrzeni ostatnich 3 lat zdarzyła mi się jedna obsuwa i dosyć konkretna - zakup kilku kaw i oczekiwanie ponad tydzień na nadanie gdzie w ofercie było 24 godziny.
Po kontakcie ze sprzedającym dostałem odpowiedź, że czeka na dostawę jednej z pozycji - poprosiłem o wysyłkę tego co ma i zrezygnowałem z brakującej pozycji.
Czemu sprzedający nie dał znać szybciej - nie mam pojęcia.
Mimo wszystko dałem pozytywną ocenę ale z odpowiednim opisem o sporym opóźnieniu i braku kontaktu.
Negatywa wystawić jeszcze mi się nie zdarzyło.

oznacz moderatorów