anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jakieś plany na zmiany w systemie wystawiania ocen negatywnych?

MAMY ROZWIĄZANIE!
auto_sfera2000
#10 Popularyzator#

Mam pytanie, czy allegro planuje wprowadzenie jakichś zmian w systemie oceniania?
Czy allegro nie planuje np. wprowadzenia ograniczenia w wystawianiu negatywów, jeśli kupujący np. nawet nie podejmuje próby zwrotu zakupu, albo chociaż można by sprawdzać, czy prowadzona była jakakolwiek korespondencja. Oceny negatywne są niezwykle dotkliwe dla sprzedawców, a kupujący w większości chyba nie rozumieją co oznacza "negatyw" dla sprzedawcy.

Jak ja rozumiem system oceniania w tym portalu, to oceny negatywne powinni otrzymywać nieuczciwi sprzedawcy, którzy próbują w jakiś sposób oszukać klientów, którzy np. wysyłają coś całkiem innego niż oferują, nie realizują gwarancji itd. itp.

Czy jestem w błędzie i np. jeśli kupie mikser który mi się zepsuje po tygodniu, to powinienem bogu ducha winnemu sprzedawcy wlepić negatyw nawet nie próbując dochodzić wymiany?

W ostatnich dniach dostałem 2 negatywy przez które ręce mi opadają.

1. Za to że "paczka w RUCHU" szła 5 dni (nadałem w ciągu 24h)

I najlepsze... Pan w ocenie sprzedawcy (negatywie) napisał trywialne: "nie polecam"

Natomiast przyczyną oceny pożalił się w ocenie produktu. Dopiero tam napisał, że odpisałem mu na maila że paczka wysłana, a do odbioru była dopiero po 5 dniach. Najlepsze, że nawet nie miałem żadnej wymiany wiadomości z tym klientem, a mail o którym mówi, to zapewne wiadomość z allegro o nadaniu paczki 🙂

Ten opis przy produkcie oczywiście zgłosiłem do usunięcia, bo nie dotyczy produktu.

2. Za to że przedmiot "nie pasował idealnie" - ocena wystawiona po 3 miesiącach, oczywiście bez żadnego kontaktu wcześniej, bez chęci wymiany, darmowego zwrotu itd.

 

Czy ocenę produktu w ocenie sprzedawcy mogę zgłosić do usunięcia, tak jak mogę to zrobić w sytuacji odwrotnej?

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
LEW433
#21 Demiurg#

@auto_sfera2000 Z wielu tu opisów, postów mogę powiedzieć że temat budzi emocje od miesięcy, Allegro wielokrotnie pisało że w tej chwili nie zamierza nic zmieniać, a jak będzie tego nikt nie wie.

oznacz moderatorów
Client:98572120
#13 Ambasador#

Tak, Allegro planuje zmiany w systemie komentarzy jeszcze w tym roku. Niektóre z tych zmian mają być korzystne dla sprzedających. Tu masz zapowiedź zmian: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/smart-dla-sprzedawc%C3%B3w/ile-potrzeba-pozytywnych-ocen-aby-nadro... 

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@auto_sfera2000 Tak masz rację ,teraz klient może wystawić negatywa za coś czego nawet jeszcze nie dostał a takie perełki jak ci się trafiły to jeszcze nie szczyt możliwości subiektywnie wymagających klientów .Może być i tak (oby nie) że nawet ci pyknie negatywa za to że listonosz włożył list do skrzynki a nie dał mu do ręki albo za to że nie zdążył odebrać z paczkomatu w ciągu 48 h .

oznacz moderatorów
annas14-firma
#16 Inspirator#

@auto_sfera2000 Myślę, że twoje pytanie zmierza w dobrym kierunku. 

Zachowania klientów nie można zmienić. Jakaś część z nich zawsze będzie uważała, że została źle obsłużona i nie interesuje ich czyja to wina (nawet jeżeli to wina ich nierealistycznych oczekiwań). Mają do tego prawo.

Problem w tym, że aktualny system oceny sprzedawców jest zero/jedynkowy. Praktycznie ilości zrealizowanych transakcji poniżej 1000 miesięcznie każda odebrana gwiazdka waży utrzymaniu się na progu. 

Taki system przed wszystkim nie służy klientom. Mogą wybierać tylko pomiędzy grupą z oceną ponad 4.95 albo cała reszta. Nie wiem jaki jest podział procentowy tych dwóch grup, ale stawiałbym, że zawęża to wybór do 30% jako "bezproblemowych ofert". Reszta jest "niewiadoma" bo wpada do jednego wielkiego wora bez możliwości szybkiej oceny dlaczego się tam znajduje. 

oznacz moderatorów