Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Ostatnio na naszej karcie "Jakości sprzedaży" pojawił się taki wynik jak w załączniku.
Dodam tylko ze wszystkie oferty ktore zostaly usuniete, po licznych mailach do Allegro zostaly wznowione, i przeproszono nas za blad pracownika.
Jednak kiedys przy 6-7 usunietych blednie ofertach mieliscmy odjetych okolo 640 punktów
Teraz za 14, mamy odjęte według pracownika Allegro ponad UWAGA -163840 p
Ale system nie wyswietla wiecje niz do 50000 🙂
Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić jak obliczane są te punkty że z 40 punktów odjętych za "rażące naruszenie regulaminu" doszliśmy do -163840 punktów?
@msniezek Dzięki w imieniu pytającego. Świetnie, że udało Ci się to ogarnąć, choć szkoda, że pracownicy za to odpowiedzialni nie potrafią zrobić tego sami. Bo zapewne nie jest to odosobniony przypadek. Może wypada poprawić skrypty...zamiast robić to ręcznie, żeby takie cuda się już nie zdarzały?
@Vryko może niedokładnie to zaznaczyłem - nie interweniowaliśmy w tej sprawie, to standardowa procedura w przypadku nieprawidłowych działań pracowników, a odświeżenie punktów musi trwać jakiś czas.
@msniezek Pozwolisz, że nie skomentuję... 😉
"Bilans wygląda zdecydowanie lepiej" - To jest już jawne plucie w twarz.
Jako sprzedawca który dba o jakość sprzedaży od lat, mielismy ja na poziomie 800/1000 czyli według waszych statysyk tylko 0,3% sprzedawców na Allegro ma lepszy wynik.
Wtedy do akcji wchodzi Allegro - całe na biało.
Przez brak zrozumiałych wytycznych dla pracowników, usuwa aukcje na masową skale, które tak na prawdę nie naruszają regulaminu.
(Dodam że nie jest to jednorazowe nieporozumienie, a kwestia która trwa ponad miesiąc i w związku z która napisaliśmy do Allegro pewnie koło 200-300 maili, które jak zbiorę do kupy wkleje w dalszych postach)
Mimo tego że punkty karne nie są naliczane za te usunięcia, później jednego dnia jakimś cudem bank zostaje rozbity i wszystkie punkty karne sumują się jednego dnia i dochodzimy do wyniku -163000.
Od środy czyli od 4 dni, nie jesteście w stanie naprawić swojego błędu, a tracimy na tym my - sprzedawcy, i nikt nie zrekompensuje nam utraconych sprzedaży przez to że pozycjonowania naszych aukcji są teraz gorsze.
Teraz wrzucę zrzut ekranu jak to wygląda z naszej strony na dzisiaj - Rzeczywiście "BILANS WYGLĄDA ZDECYDOWANIE LEPIEJ"
Tak mamy -4500 punktów w jakości na 1000 ale dalej, nie jest to możliwe patrząc na to ile razy aukcje zostały usuwane i ile razy wznawiane.
„Bilans jest zdecydowanie lepszy”
No chyba sobie Pan Panie kolego jaja robi.
Okej, zadałem takie pytanie "za usuniecie jakich aukcji mamy 14 razacych naruszen?
Otrzymałem odpowiedź jak na zrzucie ekranu -
Nie wiem czy jest dobrze widocznie więc wklejam numery aukcji poniżej -
7416130954 - aukcja wznowiona
9848991482 - aukcja wznowiona
7416130954 - aukcja wznowiona
7416173366 - aukcja wznowiona
7428003197 - aukcja nie wznowiona, ale jest to ten sam produkt i taki sam tytul aukcji jak 3 pierwsze, wiec do wznowienia
9859464961 - aukcja usunieta (wyjasnienia trwaja)
9862889567 - aukcja usunieta (wyjasnienia trwaja)
Czyli mamy jedynie 2 przypadki aukcji które zostały usunięte, i za te aukcje moge przyznać że rzeczywiście moglibyśmy otrzymać punkty karne (choć produkty są zarejestrowane i sprzedajemy je od 15 lat, więc pewnie kwestia kilku dni i zostaną odblokowanie, pod tym linkiem oferty innych sprzedawców z tym samym produktem, których aukcje zostały usunięte ale jak widac sa juz wznowione)
Kazda z tych 2 ofert byla usunieta 1 raz.
Pracownik mówi o wielokrotnym usuwaniu aukcji, i rzeczywiscie ma racje, bo te pierwsze 3 oferty ktore sa już aktywne byly usuwane 2 razy.
Reasumując na dzisiaj mogę sie zgodzić z tym że mamy odjęte 40 ub 80 punktów.
Ale skąd się bierze wynik -50000 ?
Takie też pytanie zadałem pracownikowi Allegro, i będe tutaj umieszczał odpowiedzi.
Chciałbym w końcu dotrzeć do tych wyliczeń, bo mam wrażenie że oni sami nie wiedzą 🙂
Odnosnie aukcji co do ktorych jeszcze nie mamy możliwości wznownienia (9862889567 9861133203 9853311248 9043708249) a mamy niby za nie punkty "karne"
Widzac ze inni sprzedawcy oferuja ten przedmiot na Allegro, napisalem do pomocy pytanie czy ten produkt widnieje w rejstrze Glownego Inspektora Sanitarnego (GIS), taki byl powod usuniecia naszych aukcji.
Otrzymalem odpowiedz jak na zrzucie ekranu -
Czyli nam tez nie powinno usuwac sie tej aukcji, gdyz produkt znajduje sie w rejestrze GIS. W zwiazku z tym punkty za usuniecie tych aukcji powinny byc zwrocone.
Zwracano mi uwagę że nie wolno napisać cytuję "ze względu na sporadyczny dostęp do komputera ......... proszę dzwonić, telefon w notatce o sprzedającym.To dyskryminacja ludzi starszych dla których pisanie na miniaturowej klawiaturze telefonu jest praktycznie niemożliwe.
Tak postępują tylko ...................
Mija koejny dzień, a punkty jakości za błednie usunięte aukcje nie zostały zwrócone.
Zapytałem za jakie konkretnie oferty, i jaka ilość punktó została odjęta.
Otrzymałem taką odpowiedź -
"Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość i przepraszam za tak długi czas oczekiwania.
Dla każdej z zakończonych ofert przez administratora Allegro otrzymują Państwo powiadomienie mailowe.
Poniżej podaję przykładowe oferty, dla których otrzymali Państwo takie informacje, niektóre z nich kilkakrotnie:
9862889567
9861133203
9859464961
7416173366
7428003197
7416130954
9852350292
9848991482
9848994501
9043708249
9834815557
9430332430
7425710463
7412826139
9430332430
Kwestią nie są konkretne oferty, a to, że mimo pierwszych ostrzeżeń zmiany nie zostały wprowadzone w Państwa ofertach. Punktu ujemne zostały naliczone w myśl:
Liczymy liczbę dni (w ciągu ostatnich 30), w których usunęliśmy przynajmniej jedną Twoją ofertę w wyniku takiego naruszenia. Za 1 dzień, w którym usunęliśmy Ci ofertę za rażące naruszenia, stracisz 40 punktów. Za każdy następny dzień odejmiemy podwójną liczbę punktów."
Pozwoliłem sobie zadać dokładniejsze pytanie, czekam na odpowiedź -
"
Nie do końca rozumiem. Nie prosiłem o "przykładowe" oferty, tylko o wszystkie oferty za które odjeliście punkty.
Czy to tak trudno zrozumieć?
Ale ok, posiłkując się listą ofert która tutaj otrzymałem, lecimy po kolei -
9862889567, 9848994501, 9043708249 - Aukcje zostały usunięte 1 raz - Powód - "Oferowany Towar nie figuruje na liście suplementów w bazie Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Jeśli oferowany przez Ciebie preparat oczekuje na zgłoszenie lub został zgłoszony a nie widnieje w w/w bazie, prosimy o wstrzymanie się z ponownym wystawieniem oferty do czasu aktualizacji bazy GIS. "
Aukcja jest już odblokowana, tak jak stwierdził pracownik Allegro, produkt ten znajduje się jednak w bazie GIS.
Wspomina Pani o "wytycznych" do których sie nie zastosowaliśmy, niestety informacji o "wytycznych" nie otrzymaliśmy, nie ma ich również zawartych w regulaminie. Dopiero po wielu wiadomościach, i usunięciach aukcji otrzymaliśmy informacje co do których mogliśmy się stosować przy wystawianiu nowych aukcji (przypomne że otrzymywaliśmy sprzeczne informacje, a pracownicy Allegro wydali 3 oficjalne stanowiska w przeciągu tygodnia odnośnie tych ofert)
W przypadku tych ofert (a właściwie tego produktu), stwierdziliście że znajduje się on w bazie GIS, ale trzeba dodać dodatkowe zdjęcie na aukcji gdzie widać nazwe WITAMINA w języku Polskim. Tak też zrobiliśmy.
JESZCZE RAZ ZAZNACZAM, ŻE POWODEM USUNIĘCIA AUKCJI BYŁ BRAK PRODUKTU W GIS, CO OKAZAŁO SIĘ NIE PRAWDĄ !
INFORMACJE O TYM ŻE MAMY DODAĆ JAKIEŚ TAM DODAKTOWE ZDJĘCIE OTRZYALIŚMY DOPIERO PO NASZYCH INTERWENCJACH, BO NIKT NIC NIE WIEDZIAŁ !!
9861133203 - Sytuacja identyczna jak wyżej, aukcja usunięta jeden raz, z tego samego powodu. Aukcja wznowiona.
9859464961, 7416130954, 7416173366, 9852350292, 9848991482, 9834815557, 9430332430, 7425710463, 7412826139, 9430332430 - Aukcja usunięta jeden raz, tutaj po prostu pracownik pomylił się, nikt nie informował nas nawet o tym żeby coś dodawać. Produkt jest w GIS, usunięta przez pomyłke - koniec. Aukcja wznowiona.
7428003197 - Co do tej aukcji, produkt jest w GIS, takze wkrótce zostanie wznowiony, na daną chwile byłbym w stanie zrozumieć te -40 punktów za usunięcie tej oferty, gdyż jeszcze nie zostałą wznowiona.
Następne pytanie -
Pierwsza z tych aukcji była usunięta w dniu 15 października, ostatnia 29 października.
Dlaczego nie otrzymywaliśmy za usunięte aukcje punktów karnych (pewnie dlatego że aukcje były niezwłocznie wznawiane), tylko wszystko skumulowało się jednego dnia ? 29 października.
Bardzo prosze o wyczerpujące odpowiedzi, ja staram się przedstawić sprawe jasno, i tego od Państwa również oczekuje.
Nie ukrywam że ta korespondencja, i rzetelne odpowiedzi na pytania są mi nie zbędnę aby skompletować dokumentacje dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów."
@PROFOODS z tego co widzę, masz w tej chwili -4511 punktów, jeszcze niedawno miałeś -50000 - zatem jakieś punkty zostały zwrócone. Jeżeli uważasz, że powinno ich zostać zwróconych więcej lub masz dalsze pytania, zadaj je w tickecie - tam tą sprawą zajmują się osoby, które znają ją od początku. Tu nie będziemy w stanie Ci pomóc.
Najlepiej żeby sprzedawca wszystkiego musiał pilnować ,pisać i wyjaśniać marnując swój cenny czas na zbędną papierologię wystarczy zmienić ten słaby system naliczania punktów ,sprzedawcy mają sprzedawać i zarabiać dla siebie i dla allegro (a zwłaszcza na allegro) a nie tylko siedzieć i rozwiązywać takie zagadki.
Dzięki za pomoc, ale zwrócenie "jakichś tam punktów" mnie nie satysfakcjonuje.
Szczególnie że nie chodzi tutaj o kilka-kilkadziesiąt punktów, tylko kilka tysięcy bezpodstawnie odjętych punktów, które spowodowały że mimo praktycznie perfekcyjnych ocen sprzedaży, wysyłki na czas, obsługi itp itd, nasze aukcje są teraz na szarym końcu wyszukiwań.
Takie błędy w naszym przypadku powodują straty finansowe o dość sporych rozmiarach.
Tworząc ten wątek, nie liczyłem na to że uzyskam pomoc.
Chciałbym po prostu aby jak najwięcej osób zobaczyło w jaki sposób to wszystko działa, a być może znaleźć więcej sprzedawców z podobnymi problemami.
W związku z tym, będę tutaj informował na bieżąco o tym czy i jak udało się sprawe rozwiązać 🙂
@PROFOODS z tego co widzę, masz dzisiaj 661 punktów (na plusie). Rozumiem zatem, że sprawa się wyjaśniła. Podkreślam jednak wszystkim czytającym, że to nie była jednoznaczna kwestia "pomyłki": chodziło o stwierdzenie, czy nazwa produktu na liście GIS jest taka sama czy nieco inna, niż w ofercie Allegro. Tak, przyznaliśmy finalnie sprzedawcy rację, zwracam tylko uwagę, że to są poważne i skomplikowane sprawy, za które - w przypadku dopuszczenia do sprzedaży produktu nieznajdującego się na liście GIS - mogą grozić konsekwencje natury prawnej. Nie tylko sprzedającemu.
Szkoda, że sprzedający nie znalazł czasu na rzetelne opisanie swojego przypadku, skupiając się wyłącznie na punktach.
My nie opisaliśmy rzetelnie swojego przypadku?
To teraz opisze coś bardzo rzetelnie.
Rzeczywiście, po setkach maili udało się uzyskać rozwiązanie, punkty zostały nam zwrócone, oczywiście zajęło nam to wiele godzin aby wyjaśnić tą sprawe.
Otrzymaliśmy MAMY NADZIEJE, już oficjalne stanowisko odnośnie do tego jak zgłaszać produkty do GIS aby nie były usuwane (pomijam że sprzedajemy suplementy 15 lat, mamy kilkaset produktów zarejestrowanych, teraz z widzimisię Allegro będziemy musieli rejestrować to ponownie, ale mniejsza o to)
W poniedziałek otrzymaliśmy odpowiedź, taką jak niżej oraz zwrócone punkty -
"Dzień dobry,
Dziękuje za kontakt,
Zapoznałem się z okolicznościami zaistniałymi przy usuwania Państwa ofert. Widzę że należy wyjaśnić dokładnie w jaki sposób oferta z suplementem diety powinna zostać na allegro wystawiona. Ponieważ każdy sprzedawany w Polsce suplement diety musi zostać zgłoszony do Głównego inspektoratu sanitarnego, to wymagamy aby oferowane na Allegro suplementy znajdowały się w cyfrowym rejestrze GIS. Dodatkowo aby mieć pewność że oferowany Suplement jest zgłoszony nazwa z etykiety produktu powinna pokrywać się w 100% z nazwą w rejestrze GIS. W przypadku kiedy etykieta zawiera nazwę w innym języku niż polski a w rejestrze znajduje się wpis z nazwą po polsku to w opisie oferty musi znaleźć się zdjęcie ukazujące opakowanie z naklejoną etykietą w języku polskim. W przypadku jej braku oferta może zostać usunięta ze względu na brak wpisu.
Przykładem niech tutaj będzie suplement z oferty 9853311248, gdzie w rejestrze znajduje się wpis z nazwą
"Now foods Witamina D3 10 000 IU"
Nie zgadza się to z nazwą z etykiety produktu (now foods Vitamin d3 10000 iu), jednak widzimy że jest to forma przetłumaczona na język polski. Dlatego właśnie w opisie oferty powinno znaleźć się zdjęcia przedstawiające ulotkę z polską nazwą suplementu. W momencie kiedy taka znajdzie się w opisie oferty będzie ona zgodna z regulaminem.
Dlatego też wskazane oferty 9626610526, 9626143027, nie naruszają regulaminu. Ponieważ w galerii zdjęć znajduje się takie, które pokazuje znajdującą się na tyle opakowania polską etykietę produktu, ta pokrywa się z wpisem w rejestrze GIS, oferta jest więc zgodna z regulaminem.
Co do ofert usuniętych niesłusznie to widzę że były to usunięcia (podaje usunięte oferty oraz datę podjęcia działań):
7416130954 śro, 28 paź 2020, 20:22:21
7416130954 śro, 28 paź 2020, 17:54:24
7416130954 9859464961 śro, 28 paź 2020, 14:24:23
7416130954 9848991482 wto, 27 paź 2020, 21:29:23
9849011640 pon, 26 paź 2020, 15:24:36
7416130954 9852350292 pon, 26 paź 2020, 15:22:33
9848991482 nie, 25 paź 2020, 07:45:37
7416130954 pią, 23 paź 2020, 17:03:46
7416130954 pią, 23 paź 2020, 16:39:10
7416130954 pią, 23 paź 2020, 12:12:28
7520381437 sob, 17 paź 2020, 13:19:02
Jednak widzę że nawet w przypadku usunięć poprawnych nie zostali Państwo od razu poinformowani o potrzebie pokazania w opisie oferty zdjęcie polskiej etykiety. Serdecznie przepraszam za zaistniałą sytuację. Poinformowałem pracowników o błędzie. Dodatkowo jako że nie zostali Państwo odpowiednio poinstruowani o wymaganych elementach opisu zdecydowaliśmy wyzerować wszystkie ujemne punkty jakości sprzedaży jakie zostały naliczone na Państwa koncie. Poprawki w jakości sprzedaży wejdą w życie od jutra.
Jednocześnie proszę pamiętać że w przypadku kiedy w rejestrze GIS znajdować się będzie wpis w języku polskim, a na etykiecie głównej będzie widniała nazwa angielska to w opisie oferty należy pokazać zdjęcie opakowania z nalepioną etykietą zawierającą polską nazwę suplementu, która także powinna pokrywać się z nazwą widniejącą w rejestrze inspektoratu sanitarnego."
Ok, wszystko jasne. A dzisiaj co ? Aukcja znowu usnięta 🙂 I to taka na której mamy kilkaset sztuk sprzedanego produktu, powód ? Oczywiście taki sam.
Healthy Origins Witamina D3 10000 360k z Lanoliny (7416173366)
Zarejestorwana w GIS pod dwoma nazwami, takimi jak na etykiecie i uwaga, takimi jak tytuł aukcji, żeby przypadkiem pracownik się nie pomylił. (zalacznik).
Skoro my nie opisujemy sytuacji "RZETELNIE" to jak nazwac wasze RZETELNE stanowisko, i RZETELNE usuwanie aukcji?
Bardzo jestem ciekaw jak Pan się do tego odniesie 🙂
https://ibb.co/7QC0H60
https://ibb.co/wzrcrGF
https://ibb.co/thrVkBC
Taaa. To dokładnie pokazuje, jakie porządki panują w Allegro. Jeden coś mówi, drugi robi coś innego, a trzeci - przeprasza za dwóch pierwszych. A potem przychodzi czwarty i podejmuje jeszcze inną decyzję. Allegro potrafi tylko wymagać od sprzedawców spełniania nierealnych wymagań, ale gdy chodzi o nich - cóż. Ich wysokie standardy obsługi klienta nie obowiązują, jak widać. Nie wiem, jaki mają system pracy, ale widzę tu ewidentne problemy z komunikacją i zapewne kiepski program, na którym pracują. Bo Twój przypadek powinien w tej chwili walić ich czerwienią po oczach, ostrzegając przed kolejnym wywaleniem poprawnie wystawionej aukcji. Poza tym nie wiem, skąd biorą pracowników, jako że jest to zapewne "tajemnica firmy", ale chyba powinni przemyśleć system rekrutacji. Bo całkiem spora część pracowników Allegro po prostu daje d...ciała.
Reasumując, z cytatem - "Ja tu widzę siostry, że wy niezły burdel macie w tym swoim Archeo..."
@PROFOODS najgorsze jest to uczucie bezsilności, że sie wyjasnia jakoby nie jest sie "wielbłądem" a allegro nadal twierdzi, że nalezysz do parzystokopytnych.
Znam to z autopsji, bo też kilka razy walczyłam o uznanie za poprawną aukcji, która oni skreślali.
Ale wtedy to nie były jeszcze "duże pieniądze" czyli nie zalezało tak bardzo pozycjonowanie pozycji produktu od wyniku jakości sprzedaży.
Popieram Twój zamysł złożenia skargi do UOKiK. Niech sprawdzą, zamiast kopac sie z koniem - uwaga nieparzystokopytny.
SZLAG CZŁOWIEKA TRAFIA
Oni przecież z tego żyją a traktują nas jak zwykłe śmieci. Oni kompletnie nie biorą pod uwagę tego iż ich błędy maja wpływ na życie innych ludzi na ich działalności zarobkowe. To jest karygodne. Marzę aby dostali po d u p i e porządnie.