anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jesteśmy skazani na klęskę - utrata płyności finansowej i bankructwo na skutek blokady 5 kont

PaniPaniEm
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

Wspólnie z Żoną od początku bieżącego roku rozpoczęliśmy naszą przygodę z Allegro, zainwestowaliśmy wszystkie oszczędności jakie przez 15 lat pracy w różnych miejscach na etacie udało się nam zgromadzić - postanowiliśmy pracować u siebie dla siebie

Każdy miesiąc był ogromnym wyzwaniem, zdarzało się że pracowaliśmy po 48 godzin bez snu, lub że spaliśmy tylko kilka godzin na dobę przez kilka dni z rzędu, efekty były wymierne, obroty rosły z każdym miesiącem, tempo wzrostu również rosło, zatrudniliśmy pierwszego pracownika, wynajęliśmy duży magazyn, przenieśliśmy się z piwnicy do profesjonalnych warunków

Na początku czerwca postanowiliśmy założyć 4 dodatkowe konta by mieć jeszcze większe możliwości sprzedażowe, zatrudniliśmy też dodatkowe 2 osoby,

Efekt tych działań całkowicie nas  zaskoczył i całkowicie przerósł - w ciągu tygodnia zamówień było tyle co wcześniej w ciągu miesiąca, wszystko działo się błyskawicznie tak że nawet nie zauważyliśmy że jakość sprzedaży na 2 z 5 kont spadła do poziomu NIEAKCEPTOWALNEGO 😞

Rozumiem ze spadek jakości sprzedaży na kontach powiązanym poniżej Neutralny musiał mieć swoje konsekwencje, jednak rozszerzenie blokady na pozostałe konta nie jest obligatoryjne - według Regulaminu musi być uzasadniona obawa zagrożenia bezpieczeństwa zawieranych transakcji z Państwa strony, jednak nasza sytuacja nie powinna takich obaw budzić ponieważ:
1. Konta Coviplex i PoolStop to nowe konta, a ich otwarcie zbiegło się w czasie z dwukrotnym wzrostem sprzedaży w okresie 7 dni licząc łącznie sprzedaż na wszystkich kontach powiązanych -
2. Tak duży wzrost przyniósł nieznaczne opóźnienia w dostawie tych produktów które akurat również na tych kontach były sprzedawane - to przyczyniło się do niezadowolenia kilku klientów, którzy zostali przeproszeni, i otrzymali od nas rekompensatę za niedogodności na jakie zostali przez nas narażeni - w efekcie komentarze negatywne w większości zostały usunięte

3. W tym momencie na obu zablokowanych kontach pozostały po 1 ocena negatywnej którą Kupujący zgodził się usunąć lecz jeszcze tego nie zrobił oraz po 1 ocenie negatywna z której autorem nie udało się nam skontaktować gdyż nie odbiera telefonu i nie odpisuje na maile od kilku dni.

4. W ciągu ostatnich 30 dni zrealizowaliśmy łącznie na naszych kontach około 3600 zamówień na łączna wartość około 950 tys. zł - odsetek transakcji za które została nałożona blokada stanowi 0,22% ogółu ilości oraz 0,056% ogółu wartości naszej sprzedaży na wszystkich kontach w okresie ostatnich 30 dni

W chwili obecnej jako spółka nie posiadamy rezerw finansowych, jedyne co posiadamy to produkty przeznaczone do sprzedaży na łączna wartość około 3 mln zł - blokując nam wszystkie konta uniemożliwianie nam Państwo ich zbycie,

nie posiadamy innych kanałów sprzedażowych, w całości sprzedaż prowadzimy przez Allegro - taki stan spowoduje utratę płynności finansowej naszej spółki - w ciągu 1,5 tygodnia doprowadzi do niewypłacalności i zakończenia działalności - uważam ze nie zasłużyliśmy sobie na takie sankcje, niema u nas ryzyka bezpieczeństwa transakcji i nigdy nie było - wręcz przeciwnie - przyjmujemy nawet zwroty uszkodzonych produktów i zwracamy cała wpłatę kupującym ponieważ zależy nam przede wszystkim na rozwoju nie jesteśmy nastawieni na zyski za wszelka cenę - priorytetem jest dla nas zadowolenie klienta i takie jest nasze podejście w każdej sytuacji spornej, zaś co do bezpieczeństwa to nie powinno to budzić żadnych obaw z Państwa strony. Gdyby wrzucić wszystkie transakcje z 5 kont do jednego worka i policzyć punkty to z cała pewnością wynik byłby na poziomie co najmniej Dobrym

Mamy do zapłacenia zaległa fakturę na którą mamy ostatnie pieniądze, za 2 dni przeterminuje się kolejna faktura i w tym momencie nie będziemy już w stanie zrobić zupełnie nic, gdyby blokada została zdjęta to najbliższe 2 tygodnie dały by czas na zbycie towaru i uzbieranie na opłaty, jednak bez sprzedaży będzie to niemożliwe, każdy dzień blokady to dla nas utrata 30 tys. zł płynności finansowej, jak się to przemnoży przez dni od zablokowania to da kwotę grubo ponad 100 tys. zł

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty zwracam się do Państwa z pytaniem - czy oby na pewno zasłużyliśmy sobie na takie sankcje że nas Państwo skazali na bankructwo i utratę oszczędności życia w zamian za 6 miesięcy pracy po 20 godzin na dobę?

Czy nasza historia będzie dobrym przykładem dla każdego kto będzie się zastanawiał nad sprzedażą na Allegro? 

Mam nadzieję że nie zrealizuje się czarny scenariusz, jednak ta nadzieja przygasa coraz bardziej każdego ranka 😞

Pozdrawiam 

Marcin


Bardzo proszę o pozytywna reakcje i umożliwienie nam kontynuacji sprzedaży

Pozdrawiam
Marcin [edycja]

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

kostas11
#21 Demiurg#

@PaniPaniEm współczuję ale największy błąd i nauczka na przyszłość " nie posiadamy innych kanałów sprzedażowych "

Macie inne portale to wystawiajcie w biegu co by nie popaść w jeszcze większe długi a towar macie sezonowy więc do roboty 🙂

Allegro już tu nie jednego udupiło 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

serwis-texas
#19 Nestor#

@PaniPaniEm 

Cześć. Zdajesz sobie sprawę że napisałeś to na forum społeczności? Nasze pozytywne reakcje nic tu nie dadzą. Moderatorzy też tu nie pomogą w tej sprawie. Nie mają oni wpływu na dział bezpieczeństwa. Trzymam za Was kciuki.

oznacz moderatorów

PaniPaniEm
#7 Wielbiciel#

 Napisałem to samo również do działu bezpieczeństwa, jednak w odpowiedzi otrzymałem to samo co każdy otrzymuje, nawet gdy zapytanie o blokadę sformułuje w 2 słowach, dlatego  nawet nie sadze żeby osoba która mi odpisała przeczytała cała wiadomość ode mnie i postanowiłem opisac nasza sytuacje również tu być może ktoś pomoże 🙂

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@kostas11 nie wiem, czy "udupiło" to właściwe słowo w tym kontekście - nawet pomijając fakt, że nie znasz szczegółów... Czy blokujemy konta, pozbawiając się prowizji płynącej z ich sprzedaży, dla własnego widzimisię? Nie, robimy to zawsze wyłącznie w celu ochrony kupujących, a tym samym ochrony biznesów wszystkich pozostałych sprzedawców na Allegro (których sprzedaż zależy od renomy, jaką Allegro cieszy się wśród kupujących). To nigdy nie jest automatyzm, zawsze decyzja człowieka. Poza przypadkami, gdy historia konta wskazuje na możliwość oszustwa, postępujemy tak również wtedy, gdy widzimy symptomy, które wskazują na zagrożenie, że dany sprzedawca może nie podołać skali swojej sprzedaży (np. występują u niego znaczące opóźnienia wysyłek, znaczący wzrost liczby dyskusji czy wniosków POK).

@PaniPaniEm nie znam Twojego przypadku, ale widzę, że historia ograniczeń na koncie nie rozpoczęła się w lipcu - już wcześniej kilkakrotnie były sytuacje wymagające wyjaśnień. W takiej sytuacji najlepiej zastosować się do instrukcji przesłanych przez pracownika w mailu. A gdy podejmiemy decyzję o zdjęciu blokady - dbać o to, aby w przyszłości klienci byli zawsze właściwie obsługiwani (pod każdym względem: terminowości wysyłek, sprawności obsługi zwrotów i reklamacji itp.).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

terazauto
#13 Ambasador#

Każda historia ma dwie strony.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@msniezek 

np. występują u niego znaczące opóźnienia wysyłek,

To chyba nie powód do blokad i pozbawiania zarobku czy wręcz niszczenia życia i zainwestowanych pieniędzy 😞

znaczący wzrost liczby dyskusji

Jak klienci w dyskusji podają jaki kolor wysłać 🙂

czy wniosków POK

Sprawdziłem komentarze i główny powód opóźnienia w wysyłce 🙂

"Krótki mail z informacją o opóźnieniu o to na pewno by poprawiło sytuację . Pozdrawiam "

"Wysyłka opóźniona. Zero reakcji. "

Myślę że w tym przypadku konsumenci sami by zweryfikowali czy warto u nich kupować czy nie 😉

Po zatym system jest mało sprawiedliwy bo jak wiemy komentarze wystawia 20 - 30 % kupujących i to głównie jak coś jest nie tak i jak tu brać coś takiego w wyliczeniach, na koncie autorki 30 komentarzy + negatyw i jakość spada do nieakceptowalnej 😞

Problem jest taki że Wy walczycie z konkurencją kosztem szczególnie małych sprzedawców 😞

Masz rację nie znam szczegółów ale postaw się w miejscu małych sprzedawców biorą kredyt kupują towar a po miesiącu blokada i kłopoty a czasem życiowe tragedie 😞

 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@kostas11 po pierwsze komentarz o "niszczeniu życia" zazwyczaj pada ze strony poszkodowanej osoby - i jest to w 100% zrozumiałe, zważywszy na cel, jaki chce on osiągnąć (zdjęcie blokady). Nie znam oczywiście losów wszystkich zablokowanych przez Allegro, ale na podstawie tych, które znam - wiem, że takie stwierdzenia są prawie zawsze mocno przesadzone.

Znaczące opóźnienia wysyłki, wzrost liczby dyskusji czy wniosków POK to (pomijając oszustwa) oznaka tego, że sprzedający sobie nie radzi. Blokada nie ma służyć ukaraniu go. Ma służyć przede wszystkim uchronieniu przyszłych kupujących przed podobnymi sytuacjami, a także ma przeciwdziałać nawarstwieniu problemów. Jeżeli sprzedawca ma opóźnienie, które się powiększa, w przypadku braku naszej reakcji niezadowolonych będzie coraz więcej.

Nawiasem mówiąc, mamy chyba - Ty i ja - inną definicję "małego sprzedawcy".

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

IZULA50
#11 Animator#

@msniezek  Patrzył Pan może na komentarze waszego sklepu Allegro ? tam też widać niezadowolenie klientów 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@IZULA50 u niemal każdego sprzedającego (szczególnie na dużą skalę) widać w komentarzach niezadowolenie klientów. Chodzi o to, ile tego niezadowolenia jest, czy jego proporcja nie rośnie, a przede wszystkim - w jaki sposób sprzedający do niego podchodzi: czy na bieżąco rozwiązuje wszystkie problemy.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

PaniPaniEm
#7 Wielbiciel#

@msniezek Panie Adminie, o ile ma Pan racje ze chodzi o zdjęcie blokady o tyle myli się Pan całkowicie zaliczając nasz przypadek do grupy podobnych przypadków które Pan zna, zapewniam (i będzie Pan mógł to zweryfikować celem potwierdzenia za jakiś czas) ze nasz przypadek rzeczywiście jest dokładnie taki jak go tu scharakteryzowałem, to ze ktoś obraca dużymi kwotami nie znaczy ze jest w stanie wyczarować spod ziemi 200tys zł na rachunek Allegro w ciągu 2 dni nie mając żadnych przychodów od tygodnia, proszę uwierzyć ze do napisania tu wątku skłoniła mnie bezsilność i bezradność w rozmowach z działem bezpieczeństwa i wobec wyczerpania wszelkich innych możliwości działan postanowiłem tu napisać co wcale nie przyszło mi łatwo bo ze tak powiem „wstyd się przyznać ze do takiej sytuacji dopuściłem” (pozdrawiam każdego konkurenta którego to ucieszy)

oznacz moderatorów

PaniPaniEm
#7 Wielbiciel#

@msniezek Poprzednie blokady trwały kilka godzin, były spowodowane przeoczeniem dyskusji, i ostrzeżenia o możliwości blokady w przypadku braku odpowiedzi w ciągu kilku kolejnych godzin, ale sytuacje były wyjaśnione natychmiast, i blokady były zdejmowane równie szybko, wyciągnęliśmy tez wnioski i już później nie było takich przeoczeń, tym razem sytuacja wynikła z faktu ze na nowych kontach nie zdążyliśmy wdrożyć rozwiązań komunikacyjnych które wdrożyliśmy na głównym koncie po tamtych przeoczeniach. Rozumiem ze Państwo chronicie nas przed skala która nas przerasta i to jest bardzo dobre powinno tak być, ale już wszystko jest wyjaśnione w tym momencie a my pomimo ze mamy towar który ludzie chcą kupić, mamy tez 3 konta z jakością odpowiednia do ich odblokowania, musimy czekać aż punkty wzrosną do zera na 2 kontach zablokowanych, Państwo tracicie klienta który chce płacić prowizje, my tracimy płynność finansowa czego efekty będą się za nami ciągnęły długie lata- tej sytuacji nie rozumiem, uważam ze nie ma ta sytuacja wpływu już w tym momencie ani na bezpieczeństwem transakcji ani na ochrone sprzedających przed skala, uważam ze to jest zapewne nieliczna wada systemu liczenia ocen jaki Państwo stworzyliście, ten obszar gdzie właśnie człowiek powinien mieć większa moc niż maszyna do liczenia punktów 🙂

oznacz moderatorów

terazauto
#13 Ambasador#

Jeśli rzeczywiście zamroziliście 3 bańki w towarze, to za 3 000 założysz taki sklep, że głowa mała. na Shoperze, WooCommerce, czy byle gdzie indziej. Nie można przecież takiej kasy postawić na jedną kartę, czy pośrednika.... Ludzie, wake-up ! A handlujcie sobie na Allegro - po to jest, ale przecież logiczne jest że jak się coś wysypie - po Was. Rozumiem że człowiek uczy się na błędach, no ale nie trzymilionowych ! 

oznacz moderatorów

PaniPaniEm
#7 Wielbiciel#

Tu chodzi o czas w jakim zdołamy upłynnić towar który jest sezonowy do tego stopnia ze za 2-3 tygodnie gdy alternatywne kanały sprzedaży rusza będzie już jak bułeczki sprzed kilku dni - cena spadnie a i popyt również znacząco 😞

oznacz moderatorów

vonNogay
#16 Inspirator#

@terazauto za 3000 zł. sklep, który będzie sprzedawał? To nikt by nie handlował na allegro 🙂

oznacz moderatorów

terazauto
#13 Ambasador#

Widzę że wypowiadasz się nie mając pojęcia o realiach. Podałem nawet nazwy platform - sprawdź zanim znowu coś napiszesz żeby tylko napisać.

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@terazauto założenie sklepu za 3000 zł jest jak najbardziej realne, można to zrobić znacznie taniej. Ale żeby on sprzedawał? Do tego trzeba znacznie większej kwoty a w przypadku towarów typowo sezonowych którymi handluje autor wątku i dużej konkurencji to szybkie wypromowanie sklepu i sprzedaż stanów magazynowych jest bardzo trudne.

oznacz moderatorów