Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam pytanie do adminów @_HolaOla_ @cloudcloud @msniezek
Dlaczego wykluczycie możliwość anulowania tylko w niektórych kategoriach które mają wysyłkę elektroniczną? Przecież kategoria Kultura i rozrywka > Gry > Komputerowe PC wypełniona jest przesyłkami elektronicznymi a jakoś nie jest wykluczona z możliwości anulowania. To może prowadzić do patologii gdzie automat wysyła elektronicznie klucz i klient może w odpowiednim momencie anulować (przed zmianą statusu na wysłane), dostanie klucz i jednocześnie będzie chciał zwrotu wpłaty. To jest niedopuszczalne i zwiększa możliwość negatywów "bo przecież anulowałem", a jak wiadomo produkty cyfrowe są wyłączone z możliwości zwrotu zarówno w warunkach aukcji jak i prawnie.
@xyz96 możesz jaśniej co może, bo ja ma taka interpretację że odstąpienie jest od momentu otrzymania przez konsumenta 🙂
http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/terminy-odstapienie/
@kostas11 Ale przecież to jest powszechna wiedza, to jest standard, każdy to wie , więc po co drążysz temat? Stanowisko UOKiK w tej sprawie było wyrażane wielokrotnie, w różnych materiałach - tu masz przykład, punkt 14.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/odstapienie-od-umowy-zawartej-na-odleglosc/
To co Ty cytujesz, to jest termin maksymalny od odebrania towaru, nie znaczy to, że nie można odstąpić wcześniej.
@xyz96 masz rację ale to nie o to chodzi w tej dyskusji, bo klient klikając anuluję nie pozwoli se na odliczenie za odesłanie bo będzie twierdził że anulował 🙂
Tu chodzi o to że sprzedawca prawnie nie dostaje dostąpienia 😞
Jeśli anulował po wysyłce, to musi zapłacić za powrót - nie ma nic do gadania, to wynika z przepisów.
Mimo niewątpliwego szacunku do Maćka - nie jest On w tym przypadku żadną wyrocznią. Wprowadzenie tej nieszczęsnej terminologii nie jest zgodne ani z logiką, ani ze stanowiskiem UOKiKu, co sam zauważyłeś.
@Vryko dzięki za miłe słowa 🙂 Ale to nie są moje opinie, to są opinie prawników. Zgodnie z UoPK:
Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy
oświadczenie o odstąpieniu od umowy. (...)
Zgodnie z powszechną praktyką, odstąpieniem jest każde oświadczenie, z którego wynika, że kupujący odstępuje od umowy. Nie musi użyć konkretnych słów, wystarczy, że jego intencje są jednoznaczne (patrz art. 60 Kodeksu cywilnego). W opinii Allegro (a nie mojej) anulowanie zakupu w formie, jaką niedawno wprowadziliśmy jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Warto brać to pod uwagę, jeżeli ma się zamiar odmawiać praw związanych z odstąpieniem osobom, które zakup anulują - należy liczyć się z konsekwencjami z naszej strony (włącznie z blokadą konta).
Dodam jeszcze na wszelki wypadek, że oczywiście anulowanie - jako forma odstąpienia - jest obwarowane przepisami UoPK (kto, kiedy może odstąpić itp.).
@msniezek ale wyłączenie możliwości anulowania nie jest traktowane jako odmawianie praw kupującym? Pytam bo wczoraj wyłączyłam po tym jak klient kupił 7 książek i po minucie jakby nigdy nic anulował zakup.
Nie jest. Odmową byłoby nieuznanie odstąpienia po skorzystaniu z opcji anulowania.
@Kaliope_Brzeg nie, wyłączenie możliwości anulowania niczego kupującym nie odbiera. To tak jak z formularzem odstąpienia dołączonym do Ustawy. Można z niego korzystać, ale nie trzeba - można skorzystać z własnego "formularza" czy po prostu np. napisać maila.
@Kaliope_Brzeg allegro wprowadziło kolejne udogodnienie co byśmy się nie nudzili, ustawa gwarantuje odstąpienie kupującym bez względu co allegro wprowadzi lub nie, jest to tylko guziczek, bo na dzień dzisiejszy musisz pisać meila do kupującego żeby Ci podesłał na maila odstąpienie bo inaczej nie zaksięgujesz poprawnie tego odstąpienia 😞
@kostas11 w ogóle to mam wrażenie, że ta nowa funkcja mocno ośmieliła kupujących i korzystają z niej bez zastanowienia. Zakup i pyk za chwilę anulowanie. Wyłączyłam opcję to za chwilę dostaję maila- proszę zakup anulować 🙂 Nigdy wcześniej takich cyrków nie miałam. Odstąpienie od umowy zdarzało mi się rzadko, a w zasadzie przez ostatnie lata tylko 2 razy .
Terminologia jest jednak dość niefortunna. Nazwijcie ten button "Odstąpienie od umowy" i będzie ok 😉
@msniezek nie mam nic przeciwko tej opcji tylko nie jest to poprawnie nazwane i wprowadzone, cytujesz kawałek ustawy i nigdzie tam nie ma o odstąpieniu telefonicznym gdzieś tam pisałeś o tym na forum.
Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy
oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy.
2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
3. Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o
odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, konsument może także odstąpić od
umowy:
1) przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego
załącznik nr 2 do ustawy;
2) przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy.
Jak mam poprawnie zaksięgować odstąpienie gdzie nie mam nic od kupującego ?
Tylko czerwony napis że klient anulował 😞 Potrzebuje coś na wzór zwrotu towaru co do tej pory kupujący wykorzystywali jak chcieli anulować zakup przed wysyłką. Co kupili dane kiedy kupili kiedy nastąpiło dostąpienie.
Właśnie szykuję pismo do mojego prawnika i US o interpretację przepisów jak mam coś takiego poprawnie zaksięgować, i nie straszcie wszystkich blokadą bo niedługo nie będzie miał kto u Was sprzedawać 😞
@kostas11 zakładam, że nie jesteś prawnikiem - ja też nie, ale się z nimi konsultuję 🙂 Po 6 latach działania Ustawy o prawach konsumenta zdecydowałeś się polemizować z czymś, co dawno zostało już ustalone i potwierdzone przez autorytety prawnicze, a także sądy, o ile mi wiadomo. Mówiąc językiem laika: zapis "Oświadczenie można złożyć na formularzu" oznacza ni mniej ni więcej, tylko właśnie wskazanie, że jest to jedna z możliwości. Brak jednoznacznego wskazania, że oświadczenia należy składać w określony sposób oznacza, że stosuje się tutaj ogólne zasady składania oświadczeń (art. 60 Kodeksu cywilnego: "Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli)").
Czy klient niezarejestrowany moze anulować zamówienie?
Jeśli nie to jak Ja sam zmienię status na anulowane to będę miał zwrot prowizji?
Klient wybrał pobranie.
@hiphopshoppl Nie, niezarejestrowany kupujący nie może anulować zamówienia w systemie. Natomiast jeśli sam zmienisz status, standardowo możesz złożyć wniosek o zwrot prowizji.
_HolaOla_
Możecie dodać datę i godzinę kiedy klient anulował?
Wydaje mi się że coś tu nie gra zmieniam status na wysłane a na drugi dzień patrzę klient anulował.
@xyz96 jeżeli allegro nie wpisze do swojego regulaminu, że ich anulowanie należy rozumieć
jako odstąpienie od umowy to nie obowiązuje ono nikogo
gdzie @msniezek tak twierdził - podaj linka bo ja tego nie widziałem?
a jeżeli anulował nie konsument czyli firma?
to są jakieś jaja
niestety @kostas11 ale @xyz96 ma rację - uokik zrobił sobie z ustawy konsumenckiej biblię lub koran i sam wydaje interpretacje jak ją rozumieć
kupujący konsument może odstąpić od umowy w dowolnym momencie aż do 14 dni od odbioru towaru
ale jest jedno ale (w moim tekście są dwa :))
musi to być wykonane jako:
wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli)". Z kolei zgodnie z art. 65 k.c.: „Oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego wymagają ze względu na okoliczności, w których złożone zostało, zasady współżycia społecznego oraz ustalone zwyczaje”.
Konsument powinien jednak nadal mieć możliwość odstąpienia od umowy, posługując się własnymi słowami, pod warunkiem że jego oświadczenie o odstąpieniu od umowy skierowane do przedsiębiorcy jest jednoznaczne. Pismo, telefon lub odesłanie towarów wraz z jasnym oświadczeniem mogłyby odpowiadać temu wymogowi, ale ciężar dowodu, że odstąpienie od umowy miało miejsce w terminie ustalonym w niniejszej dyrektywie, powinien spoczywać na konsumencie.
Dla mnie osobiście i jest to podparte życiowym doświadczeniem anulowanie przez Konsumenta umowy jest oświadczeniem, że odmawia wykonania umowy bez odstąpienia od niej w trybie konsumenckim
@RED Tutaj pytam o to i pada odpowiedź; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/ju%C5%BC-w-maju-kupuj%C4%85cy-anuluj%C4%85...
dzięki - logika niczym dlaczego nie przeprowadzono wyborów
bo w Polsce zawiera się umowy i od tych umów się odstępuje na określonych warunkach tylko część kupujących ma do tego prawo z częścią umów