Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Chora sytuacja
Allegro wymaga na dzień dzisiejszy przypisania 40% ofert do produktów w katalogu Allegro.Bardzo rzadko zdarza się aby nowo tworzona oferta została zapisana w katalogu Allegro.Szczególnie w przypadku rzeczy używanych i kilkudziesięcioletnich, gdzie ciężko jest przypisać kod EAN.Stąd wybór pada już na produkty zapisane w katalogu produktów.Oferta opisana przeze mnie nie zostaje powiązana z produktem, chociaż jest opisana dokładnie, ale za to może zostać połączona z produktem który już jest w katalogu.Problem w tym, że często oferty te są bzdurnie opisane ale większym problemem jest umieszczone w nieodpowiednich kategoriach, co skutkuje np. wyższą prowizją.Dlaczego mam płacić za błędy Allegro?Ktoś tam chyba bierze za to pieniądze aby to funkcjonowało tak jak należy.Człowiek stara się aby jak najwięcej produktów było powiązanych z katalogiem Allegro ale jak widzę staje się to problemem.Przykład z dzisiaj.Sprzedałem lustrzankę analogową.Prawidłowa kategoria którą przypisałem, to Elektronika-Fotografia-Aparaty analogowe-Lustrzanki.Po wybraniu jednak takiego samego produktu z katalogu Allegro ofertę przypisało automatycznie do kategorii Elektronika-Fotografia-Literatura-Instrukcje-Instrukcja obsługi, czego nawet nie byłem świadomy, co skutkowało 2 razy wyższą prowizją od sprzedaży.Dowiedziałem się o tym po sprzedaży aparatu i ujrzeniu kwoty prowizji w rozliczeniach.Allegro ma na to wywalone.Według nich skoro zatwiedziłem, to zaakceptowałem, tyle tylko, że mój wybór był inny, a automatycznej zmiany nie byłem świadomy.Taka pułapka.Co Wy na to?
@rentgenus Nie widzę na Twoim koncie korespondencji z nami w tej sprawie. Możesz mi podać jej numer?
Cały czas rozwijamy produktyzację i zapewniam, że zależy nam na tym, żeby oferty były powiązane z właściwymi produktami. W tej chwili wymaga to również kontroli ze strony sprzedających. Zawsze dobrze sprawdzić wszystkie parametry produktu i zgłosić błędy, gdy się je zauważy.
Dotyczy sprzedaży z konta firmowego ART_FOTO nr zgłoszenia "18388095" .
Niestety nie zawsze wszystko da się zauważyć.Tym bardziej jak przy wystawianiu aukcji wybrane jest wszystko prawidłowo, a poprzez powiązanie produktu zmieniane jest automatycznie.Powiązanie z produktem było prawidłowe, tyle tylko że produkt ten w katalogu był umieszczony w niewłaściwej kategorii, a tego niestety nie dostrzegłem.Skutkowało to prowizją blisko 47 zł zamiast niecałych 19.Ktoś powinien nad tym trzymać nadzór.
@rentgenus Dziękuję za podanie numeru korespondencji. Widzę, że decyzja w sprawie korekty rachunku jeszcze nie zapadła, dlatego proszę Cię o cierpliwość. Niebawem otrzymasz odpowiedź. Mam nadzieję, że sprawa zostanie rozwiązana z korzyścią dla Ciebie.
No cóż.Prowizja została rozpatrzona na korzyść Allegro.Zapłaciłem blisko 2,5 razy więcej przez Wasze błędne automatyczne łączenie produktów.Katalog produktów nadal pełen bubli.
Czy zamierzacie w końcu coś z tym zrobić?
Wystawianie przedmiotu kilkudziesięcioletniego (brak EAN).Wpisane wszystkie możliwe parametry, a powiązania lub utworzenia w katalogu brak.I tak dzieje się z kilkudziesięcioma procentami sprzedawanych przedmiotów.Od marca kolejne wymogi procentowe w łączeniu przedmiotów z katalogiem produktów.Ciekawe jak to będzie rozwiązane, bo w końcu dojdzie do tego, że wielu Sprzedających nie będzie mogło wystawiać przedmiotów w związku z brakiem powiązania z Waszym felernym katalogiem.
@ART_FOTO dziękuję za Twoją wiadomość, przykro mi, że zapłaciłeś wyższą prowizję.
Jeśli chodzi o łączenie produktów z katalogiem to jeżeli parametrem identyfikującym produkt w katalogu jest kod EAN (a to zależy od kategorii przedmiotu) to jego wpisanie będzie konieczne, aby połączyć ofertę z katalogiem oraz utworzyć produkt. Za przydzielenie numeru GTIN (kodu EAN) dla produktu odpowiedzialna jest firma, która jest właścicielem nazwy handlowej produktu (marki), niezależnie gdzie i przez kogo został on wyprodukowany. Są to m.in.:
Jeśli pozyskanie kodu od wyżej wymienionych nie jest możliwe możesz skorzystać z własnej puli, którą uzyskasz od oragnizacji GS1 Polska.
Tutaj więcej informacji na ten temat.
Jeżeli w produkcie w katalogu zobaczysz błąd możesz go do nas zgłosić za pomocą przycisku "zgłoś błąd w produkcie".
Wyższą prowizję zapłaciłem właśnie przez felerne działanie katalogu produktów.Ale to już historia i staram się o tym zapomnieć.Co do kodów EAN podpowiedź nie rozwiązuje problemu.Sprawdź co sprzedaję i może wtedy uzyskam jakąś sensowną odpowiedź.Są to przedmioty kilkudziesięcioletnie. Większość firm która je produkowała już nie istnieje lub od lat nie produkuje.Dziwi mnie tylko, że w katalogu przyjęte są produkty z błędnymi (lub dodatkowymi) danymi, które nie powinny się tam znaleźć, a mi nie chce powiązać produktu, który ma parametry zaciągnięte z danych technicznych, dotyczących dokładnie tego przedmiotu.
@ART_FOTO sprawdziłam parametry podstawowe dla Twojej przykładowej oferty. Jeżeli wystawiasz produkt nowy i wybierzesz tą opcje w parametrze stan, to parametrami podstawowymi (koniecznymi do utworzenia produktu w katalogu lub połączenia z katalogiem) będą: kod EAN, kod producenta oraz model.
Tak jak pisałam w poprzedniej wiadomości pulę kodów EAN możesz wykupić na stronie GS1 Polska.
Co wy z tym kupowaniem kodów EAN? Jesteście dealerem kodów?
Z tym bałaganem związanym z produktyzacją jest jeszcze jeden cyrk - wystawiany produkt z kodem EAN umieszczony w jednej kategorii przez Was umieszczany jest w innych kategoriach a tam są inne prowizje. No i co z takim cyrkiem - wystawiam w A a płacę za B? Pal licho jeśli sprzedam w kategorii z niższą prowizją bo tam wystawiłem ale jeśli sprzedam w kategorii z wyższą?
Do czego to doszło, żeby sprzedawać przez neta na allegro trzeba kupić najpierw kody EAN za całkiem dużą kasę, około 500zł za 100 kodów i co roku płacić opłatę za te kody...
I jak zapewne zauważyłaś, nie sprzedaję produktów nowych, tylko kilku, kilkunastoletnie i kilkudziesięcioletnie, zatem kod EAN nie wchodzi w grę.Proponujesz wykupienie kodów EAN i co?Mam wykupić, Wasz felerny katalog przyjmie w końcu produkt, a inni będą potem z tego korzystać? Czyli przerzucenie kosztów na Sprzedających?
Ja mam inną propozycję.Osoby odpowiedzialne za stworzenie katalogu produktów, niech sprawdzają poprawność wpisywanych danych (za coś biorą pieniądze), a po pozytywnej weryfikacji Allegro niech przypisze do produktów kody EAN na swój koszt.Ja wtedy chętnie skorzystam z łączenia i gwarantuję, ze będę miał 100% produktów połączonych z katalogiem.
@ART_FOTO jeśli oznaczysz parametr "stan" jako inny niż nowy to wpisanie kodu EAN nie będzie konieczne - to pole oznaczymy jako opcjonalne, a po wpisaniu pozostałych parametrów identyfikujących będziesz mógł połączyć je z katalogiem lub utworzyć nowy produkt.
Nigdy nie oznaczyłem stanu jako "nowy", dlatego kodu EAN nie musiałem wpisywać.Zawsze jest "używany", co wynika choćby z wieku, a pomimo to nie mogę wszystkich produktów połączyć z katalogiem bo np. ich nie ma, są błędne lub katalog nie chce utworzyć produktu pomimo wpisania wszystkich parametrów technicznych które są wiadome.