Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wklejam rozmowę, proszę o pomoc co z nim zrobić. Ostatnio plaga takich "klientów"
18 stycznia 2021 19:10
@ubraniabhp_com Hmmmm, tu ma zastosowanie ustawa konsumencka. Klientowi należy się zwrot wpłaty w ciągu 14 dni od wysłania pisemnej rezygnacji - można się wstrzymać do chwili otrzymania zwracanej rzeczy lub do chwili wysłania przez kupującego potwierdzenia jej odesłania, w zależności od tego, co nastąpi szybciej. UOKiK potwierdza, że przesłanie potwierdzenia odesłania jest równoznaczne z obowiązkiem zwrotu wpłaty. Postępowanie reklamacyjne w przypadku zaginięcia przesyłki to oddzielna procedura i może ją przeprowadzić sprzedawca, ale wpłatę trzeba oddać. Mogę wkleić tu stanowisko UOKiK w tej sprawie.
No daj.
Proszę uprzejmie;
Zwrot płatności przez przedsiębiorcę na rzecz konsumenta reguluje przepis art. 32 ustawy o prawach konsumenta (t.j.Dz. U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.) , zgodnie z którym:
Art. 32.
Spełnione zostały warunki wynikające z ustępu trzeciego powyższego przepisu, zatem można domagać się zwrotu pieniędzy od przedsiębiorcy.
Zaginięcie przesyłki można reklamować niezależnie, ew. scedować to uprawnienie na przedsiębiorcę, aby dochodził odszkodowania we własnym zakresie. Jak wskazałam wyżej, wystarczające jest samo odesłanie przesyłki i przedstawienie na tę okoliczność dowodu.
W razie dalszych problemów, sugeruję skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów.
Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z ... do zadań rzeczników należy m.in.:
Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php.
Z poważaniem,
Joanna B
Konsumenckie Centrum E-porad
Rozumiesz, że paczkę nadał na inny adres i odebrał ją kto inny? Paczka nie zaginęła, jest u kogo innego.
Poproś kupującego przedstawić dowód nadania właściwego przedmiotu na właściwy adres.
Mam załączniki w dyskusji, przekazałem wszystko do InPostu. InPost odpowiedział, że paczka poszła na inny adres, a osoba odbierająca ma inne nazwisko niż ktokolwiek, kto u nas pracuje.
Poinformuj kupującego ze ma złożyć reklamacji w Inpost , poproś allegro o ustosunkowanie w dyskusji .
@xyz96 bzdura
Znów wklejasz te swoje gotowce bez zrozumienia. Przesłanie potwierdzenia odesłania, owszem, ale do sprzedawcy, a nie na Berdyczów.
@akcesoria-net-pl Ale w ustawie nie ma, że nie można na Berdyczów, zatem pewnie można 😀
@WREDZIA-W1 Tak, jesli sprzedawca jest z Berdyczowa.
Wyraziłem się nieprecyzyjnie, przepraszam. 😀
@akcesoria-net-pl Dobrze się wyraziłeś. To ja napisałam niejasno, bo nie wzięłam pod uwagę, że wcześniej Cię tu nie było, a la_nika usunęła większość postów. Przykład:
No to zmienia postać rzeczy. @xyz96 wybacz.
@akcesoria-net-pl Przeczytaj jeszcze raz uważnie, to co wkleiłam. Powiększ. Pierwszy wypowiadał się pinsplash (ucięłam niechcący nick) do xyz. Odpowiada xyz. Nie masz go za co przepraszać 🙂
@WREDZIA-W1 Za usunięcie nicka nie dostaniesz dzisiaj owsianki!😁
@pinsplash A tak mi się niestarannie zaznaczyło i nie chciało mi się drugi raz 😞 Wybacz 🙂
@xyz96 Rzeczą ludzką jest się mylić. Wybaczam Ci, niech Wielki Potwór Spaghetti będzie z Tobą.
Mam nadzieję, że teraz się wyzerowało 🤣
@akcesoria-net-pl To on jest tym Wielkim Potworem Spagetti 😀
@WREDZIA-W1 Uprasza się o nieobrażanie moich uczuć religijnych.
@xyz96 tekst ustawy jest jaki jest ale liczy się tzw duch ustawy - czyli w jakim celu był tworzony przepis i dyrektywy unijne jak rozumieć określone punkty ustawy
we fragmencie jaki cytujesz nie pisze też że konsument odstępuje od umowy z konkretnym sprzedawcą
więc można wnioskować że jak zawarł umowę z xyz to firma abc ma mu oddać pieniądze bo odstąpił firmie abc od umowy
żaden sąd nie klepnie twojej interpretacji przepisów
jeżeli jest inaczej to podaj sygnaturę akt