anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient nie odebrał paczki z Boxa i wraca do sprzedającego

promax_market
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Dzień dobry,

wysłaliśmy paczkę do klienta, który jak widzimy nie odebrał paczki z Allegro Boxa

i po 3 dniach paczka ruszyła nazad do nas. Co dalej w takiej sytuacji się robi? Kto poniósł koszty przesyłki? Czy jako sprzedający mogę wystąpić o zwrot prowizji za transakcję? Czy zwracane są również koszty przesyłki? Generalnie w takiej sytuacji gdy kupujący nie odbiera paczki, to sprzedający jest stratny o koszty przesyłki? Dobrze główkuję?

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

mdrogeria
#21 Demiurg#

@promax_market niby dobrze główkujesz , ale nie do końca , towar zgodnie z zawartą transakcją nie ważne gdzie się znajduje należy do klienta i to do niego należy decyzja co z nim zrobi .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A jaki powód braku odebrania, pytam ponieważ z tym przewoźnikiem dzieją się cuda, ,mozliwe jest nawet to ze kupujący nie wie że ma odebrać często także ma komunikat że wybrano alternatywny punkt i...wraca do sprzedającego. Należy wiedzieć, a ogólnie jak nie odebrał i nie odstąpił od umowy zakupu to nadal towar jest kupującego.

oznacz moderatorów

promax_market
#9 Pomysłodawca#

Nie otrzymaliśmy żadnej informacji, że chce dokonać zwrotu, po prostu widzę w drodze paczki, że była do odbioru 5 w boxie, a 8 listopada ruszyła z powrotem do nas. Jeśli towar nadal jest kupującego, to co w związku z tym? Nie wystarczy jak odda się mu pieniądze za ten zakup?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@promax_market to jeszcze nic nie znaczy , dobrą praktyką w takiej sytuacji jest ruch ze strony przedsiębiorcy czyli Twój  ,wypada się skontaktować z klientem  i dogadać .

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Po powrocie przesyłki poinformuj klienta o tym i zapytaj się go w jaki sposób chce odebrać przesyłkę . Może opłacić ponowne nadanie lub samemu po nią się zgłosić.

oznacz moderatorów

promax_market
#9 Pomysłodawca#

Jeśli nie będzie reagować na moje maile, albo telefon, to co dalej się robi? Jest jakiś czas w jakim powinien sie odnieść do danej sytuacji?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@promax_market nie ma określonego czasu jeśli o warunkach nie poinformowałeś klienta w chwili zakupu 

oznacz moderatorów

promax_market
#9 Pomysłodawca#

A gdzie mam go poinformować o tym? Np. w zakładce o sprzedającym? Czy w zwrotach? Jeśli nie odebrał paczki, to jakby nie jest zwrot.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@promax_market jedynym dozwolonym miejscem jest zakładka ,, o sprzedajacym ,, ... masz chęć to zajrzyj sobie do mojej , ale niestety zapis musi być w chwili zawierania transakcji  ,z tym klientem musisz się dogadać .

oznacz moderatorów

promax_market
#9 Pomysłodawca#

Ależ ładny opis o sprzedającym 🙂 Gratuluję. Podpatrzyłam 🙂

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@promax_market wiele nie daje , ale może być przydatny w podbramkowych sytuacjach . Jest zapis .... jest ,, paczka wraca piszę maila do klienta oraz datę na etykiecie  ,w stosownym czasie wysyłam ponownego maila i  zaczynam naliczać za magazynowanie .-

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A  po rusku?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak powinien odstąpić od umowy zakupu, ale należy wyjaśnić taką sytuację,  a jak Ci założy deskuję bo przewoźnik nawalił a przewoźnik to Allegro tu, sądzisz że Allegro stanie po twoje stronie? napisz do niego i poczekaj kilka dni, może się odezwie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@LEW433 😂 DE ... co ? 🤣😋

oznacz moderatorów

mm-computers
#11 Animator#

W podobnych sytuacjach my zwracamy wpłatę (z kosztami) i informujemy mailowo o tym, że paczka wróciła (sporo osób nie odbiera bo się w międzyczasie rozmyśliło). Prosimy o ponowny zakup w razie dalszego zainteresowania.

Problem może być w przypadku firm, bo nie można tak sobie wystawić korekty faktury - wtedy pytamy co dalej i czekamy na odpowiedź Klienta. Jeśli Klient napisze, że zapomniał itp. - prosimy o dopłatę za ponowną wysyłkę (jeśli SMART to informujemy, że będzie taniej wykonać ponowny zakup). Jeśli Klient twierdzi, że nie dostał powiadomień itp. (czyli z naszej winy/przewoźnika) to składamy reklamację na usługę i wysyłamy drugi raz na nasz koszt.

Tak, będziesz stratny - dolicz sobie do cen awantury, zwroty, problemy - niestety ale już od dawna tutaj jest drożej niż w innych sklepach, bo za wszsytko dostaje w pelcy Sprzedawca.

oznacz moderatorów