anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient odebrał paczkę z uszkodzoną zawartością, co dalej?

XV-Tech
#7 Wielbiciel#

Witam, kilka dni temu przytrafiła się następująca sytuacja

 

Klient zamówił metalowy kosz na śmieci, jak okazało się po odbiorze i otworzeniu przez niego paczki, okazał się uszkodzony (wgniotka). Dostałem zdjęcia produktu, jak i opakowania. Stan opakowania nie wskazywał na możliwe uszkodzenia. Złożył reklamację przez allegro z opisem sytuacji jako powód wybierając "paczka jest cała ale produkt jest uszkodzony (reklamacja)". Po skontaktowaniu się z klientem dowiedziałem się, że protokół szkody nie został sporządzony, zapytałem czy jest możliwość aby taki protokół sporządził. Odpowiedział, że mam skontaktować się z DPD i jeśli kurier do niego przyjedzie z protokołem to go wypełni. Ja jako nadawca niestety takiej możliwości nie mam. Godzinę później paczka była już nadana w drogę powrotną do mnie. Stwierdziłem okej, napiszę do allegro w sprawie reklamacji do DPD, kupującemu zwrócę koszta a sam powalczę z przewoźnikiem. Jak się okazuje, kiedy paczka ma status odebranej nie mam praw do złożenia reklamacji, musi to zrobić odbiorca. Doradca na czacie poinformował, że jeśli to ja chcę złożyć reklamację potrzebuję dokumentu potwierdzającego zrzeczenie się roszczeń wobec przewoźnika na moją rzecz od kupującego. Kupujący został o tym poinformowany, wysłałem mu gotowy druk do wypełnienia na maila, kontaktu brak. Nie odpowiada na zapytania. Pytanie co w takiej sytuacji? Nie mam protokołu szkody, nie mam możliwości do reklamacji, kupujący nie chce mi tego umożliwić, paczka już w drodze do mnie. Rozpatrzę reklamację pozytywnie a sam zostanę bez możliwości ubiegania się o rekompensatę na skutek powstałych uszkodzeń? 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

az1rael
#21 Demiurg#

Protokół szkody się robi na stronie internetowej przewoźnika i jest na to 7 dni od dnia doręczenia. Trzeba było kasy od razu nie oddawać tylko jak podpisze papier że scedował na ciebie reklamację i nie rości sobie do niej praw

oznacz moderatorów

XV-Tech
#7 Wielbiciel#

Jeszcze nie zwróciłem, czekam aż dotrze paczka 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Jeśli zewnętrzny karton nie nosi śladów uszkodzeń to szkoda Twojej pracy i zamieszania 

oznacz moderatorów

SpeedyGonzalezz
#15 Entuzjasta#

@mdrogeria @XV-Tech Dokładnie. Mógł sam przypadkowo uszkodzić, i udaje, że taki dostał. 

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów

XV-Tech
#7 Wielbiciel#

Czy w takiej sytuacji mogę obniżyć kwotę zwrotu?

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@XV-Tech nie możesz bo to nie jest zwykły zwrot. 

Ja bym zrobił tak. Paczka wraca do Ciebie więc to ty teraz będziesz odbiorca więc to ty teraz możesz złożyć reklamacje. Ale tak jak piszą jak paczka nie nosi śladów zgnieceń/uszkodzeń reklamacje odrzuca i zrzuca na niewłaściwe zabezpieczenie. A nawet jak nie to odrzuca z powodu braku informacji o ostrożności (nalepka ostrożnie nie rzucać)

oznacz moderatorów