Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam taką nietypową sprawę, ponieważ jakiś czas temu klient dokonał zwrotu zakupionego u nas towaru i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że kompletnie nie zabezpieczył przesyłki. Mowa tu o zestawie kluczy w walizce, my wysłaliśmy zestaw zabezpieczony, natomiast on zwrot odesłał tak jak go wyciągnął, po prostu nakleił etykietę na walizkę, która nawet nie miała na sobie żadnej folii, bo folia fabryczna została zerwana, bo sobie zestaw chciał obejrzeć. W wyniku tego, walizka przyszła uszkodzona, a po jej otwarciu stwierdziliśmy jeszcze brak jednego z kluczy. Klient oczywiście nie widzi w tym co zrobił nic złego, bo on jest niewinny, bo to kurier jest winny i my jesteśmy winni, bo na pewno kłamiemy, że tak było, bo nie spisaliśmy z kurierem protokołu i nie dociera do niego to, że kurierzy nie spisują teraz protokołu, że zgłasza się to online i że i tak coś takiego nie ma szans na jakąkolwiek reklamację, bo jak ktoś pakuje zwrot w ten sposób, to naprawdę brak mu pewnego narządu służącego do myślenia i nikt nie będzie przepraszał za to, że się zestaw uszkodził i rozkompletował. Klient w każdym razie wyraża zero skruchy i chciałabym zapytać czy ktoś może miał taką sytuację i jak sobie z tym poradził. Pozdrawiam
@e-narzedziak_pl tak miałem ale spisywałem protokół szkody i oddawałem tyle ile warte jest to co przyszło 🙂 składałem reklamację tak to powinno wyglądać, przy odmowie wypłaty i ustaleniu winny kupującego masz podkładkę !!!
Nie masz protokołu bo i tak nic nie da jak twierdzisz, to oddaj całość za zakup i zapomnij 🙂
Składaliśmy reklamację online na stronie Inpost, natomiast nasz kupujący uważa ją za nieważną, bo nie było przy tym osoby postronnej, natomiast nasz kurier twierdzi, że oni nie spisują takich protokołów już od pandemii, że trzeba zgłaszać takie rzeczy właśnie online. Poza tym to dość drogi zestaw kluczy i nie mam chęci płacić za głupotę i brak wyobraźni innych. Dla nas ten zestaw na ten moment jest bezwartościowy, bo nie nadaje się do dalszej odsprzedaży.
@e-narzedziak_pl stosujesz art 34.4 ustawy konsumenckiej a protokół robisz na stronie przewoźnika i wysyłasz mu przez allegro niech sobie reklamacje składa. Zwrot pomniejszasz do kwoty ile toto warte i tyle zwracasz jak ma focha niech sobie reklamuje sam
@az1rael ps. reklamację w tym przypadku składa sprzedawca 🙂 umowa została rozwiązana i towar nie jest już kupującego 🙂
Ale za spakowanie zwrotu odpowiada zgodnie z ustawą kupujący i to kupujący jest nadawcą @kostas11 nadawca i odbiorca mogąskładać reklamację u przewoźnika
Tu kupujący jest odpowiedzialny a jak wysyła sprzedający to dla ciebie nie odpowiada. skoro sprzedający złoży reklamację i przewoźnik uzna źle spakowany to dopiero można mieć pretensje do kupującego.
Generalnie daliśmy mu propozycję zwrotu 30% wartości zestawu, lub zapłaty za wysyłkę i odesłanie kompletu, ale on krzyczy, że on się nie zgadza, że nie jego wina, że na pewno kłamiemy i sami sobie testy młotka chyba na tej skrzynce zrobiliśmy, no bo przecież kurier to paczkami rzucać nie powinien, a to że gość odesłał walizkę którą można było sobie wziąć i normalnie otworzyć, obejrzeć to już jest ok. Słyszałam od znajomych sprzedających, że zwracają po prostu złotówkę jeżeli coś jest dla nich bezwartościowe, a resztę pozostawiają do wniosku Allegro Protect i tyle, natomiast sama nigdy takich praktyk nie stosowałam.
Jak ze Smartem to nie jest stroną kupujący po rozwiązaniu umowy i odesłaniu.