Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mamy trudny przypadek z reklamacją zamówienia 😞
Klient zakupił u nas towar, zgłosił reklamację - produkt miał być uszkodzony mimo że paczka była raczej w całości. Poprosiliśmy o podesłanie zdjęć a następnie o zwrot towaru na reklamację poprzez szybkie zwroty Allegro. Gdy przesyłka wróciła po otworzeniu okazało się, że jest pusta - były w niej tylko wypełniacze. Skontaktowaliśmy się z Allegro, poradziło nam aby zgłosić reklamację w Inpost. Niestety została ona odrzucona. Przewoźnik nie stwierdził ingerencji operatora w przesyłkę. Zresztą paczka gdy przyszła do nas była w całości. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Odrzuciliśmy klientowi reklamację, ze względu, że towar nie dotarł do nas fizycznie. Klient otworzył dyskusję, Allegro sugeruje mu wypełnienie formularza POK. To patowa sytuacja, produkt nie był tani, to było powyżej 1000 zł.
Współczuję klienta. A czy po wadze przesyłki nie da się udowodnić, że była pusta? Jeśli nikt nie zareaguje pozostaje policja. Ja kiedyś zgłosiłam na policję sprzedawcę który nie wysłał mi maszyny z Niemiec
Niestety pytaliśmy Inposta, nie ważą oni paczek o standardowych rozmiarach, więc tutaj nie mamy dowodu. Jako skończyła się sytuacja z maszyną?
@_HolaOla_ @nat_not @ko_alka @la_nika @mr_omaMożecie jakoś pomóc? 😞
@InnComm Cześć. Weryfikuję tę sprawę i wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ jak idzie weryfikacja sprawy ?????
@konto zamknięte Dyskusja między kupującym a sprzedającym w tej sprawie wciąż trwa, więc nie mogę się na razie odnieść co do jej rozwiązania.
@InnComm maszynę wylicytowałam za około 300 złotych złożyłam zeznania na policji, przy mnie policjant dzwonił do tego pana. Dostał wezwania na składanie wyjaśnień, więc musiał się fatygować do Polski żeby je składać więc tylko tyle, że miał problem.
Pieniędzy niestety nie odzyskałam dlatego że kwota nie przekraczala (o ile dobrze pamiętam) 500 zł dlatego nie było to kwalifikowane jako przestępstwo tylko jako wykroczenie więc nie można było założyć sprawy sądowej. Mniej więcej tak to wyglądało. Nie wiem w sumie jak on za to odpowiedzial. Nie odzyskałam pieniędzy ale to było dobrych kilka lat temu i allegro wtedy chyba nie gwarantowało zwrotu środków, to było jeszcze to stare allegro przed zmianami.
Natomiast tutaj kwota prawdopodobnie kwalifikuje się jako przestępstwo. Jeżeli miałeś świadków np. pracowników, to ja bym próbowała pomimo tego że trzeba będzie stracić trochę czasu, bo nie ma sensu pobłażać takiej bucie i nieuczciwości. Wydaje mi się że takie sprawy sądowe mogą się toczyć za zamkniętymi drzwiami, dość szybko bo to nie są jakieś skomplikowane sprawy rodzinne.
@InnComm
Niestety jest tak, że odbierający przesyłkę musi udowodnić, że dostał ją pustą. Dotyczy to też klienta przy odbiorze zakupu (domniemaniem istnienia wady z rękojmi po odrzuceniu przez sprzedawcę reklamacji, Kupujący może się po..ten tego, no). Więc zawsze warto na szybko rozpakować przesyłkę przy odbiorze.
My mieliśmy jeden przypadek niezbyt ciekawy, Kupujący zamiast mikrofali przysłał plik katalogów. Na szczęście pocztą, gdzie zwykle mierzą i ważą paczki i jest monitoring w urzędzie. Na szczęście po naszym miłym piśmie, po odebraniu tej sterty makulatury, klient niczego nie próbował się domagać.
Ja mam o tyle dobrze, że w przypadku "naszych" stałych kurierów mam z nimi umowę , że nie trzymamy ich jak mamy kilka paczek, tylko na spokojnie sobie sprawdzamy towar, a ewentualny protokół szkody/braku spisywany jest z godziną dostarczenia, tylko wcześniej oczywiście dzwonimy do nich z informacją, że coś nie gra, by mogli korekty w swoich terminalach nanieść (dopisać uwagi przy odbiorze).
@InnComm Jak nie rozpakowałeś paczki przy kurierze to nic nie zrobisz. Jesteś w plecy 1000 zł i klient ma towar. Ja już miałem taką sytuację (kamera+nagrywarka za ponad 500 zł) Też niby odesłał, ale do śtodka włozył metalową rurkę i trochę kartonów. Przyjąłem, nie sprawdziłem. W dyskusji Allegro stanęło po stronie klienta, wypłacili mu z POK, a ja musiałem im oddać.
Niestety tak to jest na Allegro "biednemu wiatr w oczy i ... . ...." Dobrze, że obeszło się bez blokady konta.
@InnComm jeśli jest dokładnie tak jak napisałeś, to nawet się nie zastanawiaj tylko zgłoś sprawę na policję, to nic nie kosztuje, a Ty nie masz nic do stracenia. W najgoszym wypadku sprawę umorzą, więc będziesz w tym miejscu w którym jesteś teraz, ale równie dobrze mogą coś znaleźć w sprawie. Zgłaszaj, od tego są, za to dostają pieniądze z naszych podatków. Pozdrawiam.
@InnComm poinformuj allegro w dyskusji że składasz doniesienie o przestępstwie na policję, i to zrób, może kurier okradł może klient kombinuje ? zgłoszenie nic nie kosztuje a mogą wyjść w trakcie różne rzeczy a może więcej było takich zgłoszeń i połączą fakty 🙂
Moim zdaniem klient także powinien udowodnić filmem, że wkłada do pudełka artykuł zwrotny i je zakleja.
@InnComm moim zdaniem nic nie zdzialasz. Nie wiem jaka była wrtość przedmiotu i na ile opalca Ci sie szarpać. Jedynie można wyciągnąć wnioski na przyszłośc i albo otwierać przesyłki z przy wlączonym monitoringu albo jesli go nie masz to chociaż filmiki telefonem krecić. Sfilmować numer przesyłki i potem bez wyłaczania telefonu cąły proces jej otwierania. Wówczas bedziesz mial jakies dowody w takich sprawach a ponadto dowód jeśli kupujący w ramach zwrotu wyśle np uszkodzony przedmiot.
@Newday5
Niestety, w prawie domniemywa się, że przedmiot świadczenia został wykonany prawidłowo i bez wad. Co w przypadku umowy sprzedaży oznacza wysłanie wszelkich zamówionych przez klienta produktów, a w przypadku zwrotu z tytułu rękojmi czy odstąpienia odesłanie przez kupującego zgłaszanego do reklamacji czy odstąpienia towaru.
Orzecznictwo sądów? W obie strony, klasyczne słowo przeciw słowu. Jedyne co może zrobić @InnComm to zgłoszenie tego na policję, wysyłka i zgromadzenie korespondencji z przewoźnikiem, że starał się wyjaśnić całą sytuację, no i znalezienie dobrego prawnika.
@InnComm Cześć, jest to bardzo trudna sytuacja i nie jesteśmy w stanie określić, po której stronie leży wina. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących bez konsekwencji finansowych dla Ciebie. Będzie to pozytywne rozwiązanie dla obu stron.
Super, jest to jakieś rozwiązanie. Jak w takim razie będzie to teraz poprowadzone, żebyśmy nie mieli konsekwencji finansowych? Dziękuję za pomoc!
@InnComm Wniosek jest już zaakceptowany, a zwrot pieniędzy do kupującego został zlecony przez Allegro. Nie będziesz z tego tytułu ponosił konsekwencji finansowych i właściwie na tym sprawa się kończy 🙂 Rozumiem, że musiało Cię to kosztować sporo stresu i mam nadzieję, że więcej Cię to nie spotka.
Dziękuję bardzo za pomoc 🙂 Ulżyło mi mocno 🙂
Pozdrawiam serdecznie!
@ko_alka a jak z oceną jakości sprzedaży sprzedawcy przy takim rozwiązaniu sytuacji? Konkretnie chodzi o punkt - "Wnioski POK złożone po dostarczeniu przesyłki".