anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient otrzymał przesyłkę ale twierdzi że jest pusta

druk3d_grawer
#7 Wielbiciel#

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Klient kupił i zapłacił za towar, który ja osobiście włożyłem do koperty bąbelkowej i wysłałem firmą kurierską zgodnie z wyborem klienta. Klient odebrał przesyłkę nie zgłaszając żadnych problemów i uwag kurierowi, a po godzinie zadzwonił, że koperta którą odebrał była pusta. Nadmienię, że sprzedawany produkt ma wymiary około 10cmx9cmx5cm więc bez problemu jest wyczuwalny w kopercie bąbelkowej. Złożyłem wniosek reklamacyjny do firmy kurierskiej, ale nie wiem czy będą w stanie mi pomóc. Moje pytanie brzmi: jak ustrzec się przed tego rodzaju oszustami?? 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

mdrogeria
#21 Demiurg#

druk3d_grawer źle zabespieczyłeś to wypadło , Ty odpowiadasz za dostarczenie produktu klientowi .

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@mdrogeria Gdyby koperta była odklejona, to i kurier i kupujący zwróciliby na to uwagę.

@druk3d_grawer Poinformuj kupującego, że w przypadku odrzucenia reklamacji przez przewoźnika, będziesz zmuszony zgłosić sprawę kradzieży na policję i kupujący będzie wezwany na świadka.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@druk3d_grawer Nie zakładaj z góry, że to oszustwo. Kupujący ma prawo do reklamacji, a Ty musisz ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni. Za uszkodzenia, utratę zawartości przesyłki odpowiadasz przed kupującym nawet wtedy, gdy do utraty, zaginięcia doszło z winy przewoźnika. Jeśli wiesz na pewno, że wysłałeś paczkę z odpowiednią zawartością i nie doszło do jej utraty w transporcie, oraz możesz to kupującemu udowodnić, odrzuć reklamację. Jeśli nie możesz udowodnić, oddaj pieniądze lub wyślij ponownie. Kupujący po odrzuceniu zasadnej reklamacji może otworzyć Dyskusję, poprosić o pomoc Allegro i może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a to może (nie musi) stanowić dla Ciebie spory problem. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nikt nie mówi żeś nie wysłał, żeś nie zabezpieczył, ale wg prawa Ty odpowiadasz za przesyłkę do chwili odbioru i kupujący twierdzi że dostał pustą to musisz rozwiązać ten problem. U mnie każda paczka DPD jest naruszona, na szczęście dotychczas z zawartością.😁

oznacz moderatorów

eightbitclone2
#14 Krzewiciel#

Z własnego doświadczenia wiem że koperty bąbelkowe sie lubią same rozkleić po drodze...Po trzeciej czy czwartej pustej przesyłce zaklejenie koperty  zacząłem  dodatkowo zalepiać etykietą z Inpostu drukowaną na papierze samoprzylepnym . Od tej pory mam spokój.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@eightbitclone2 dokładnie

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

No, nie całkiem się z tym zgodzę. Ostatnio otrzymałem zwrot z InPost - z protokołem ubytku zawartości z koperty bąbelkowej - odesłali w swoim worku, koperta była rozcięta nożem i zaklejona taśmą samoprzylepną. Ale to są częste przypadki - związane z zatrudnianiem "tanich" pracowników. 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów