Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
proszę o pomoc w poniżej kwestii @cloudcloud @_HolaOla_ :
Klient otworzył dyskusję z powodu cytuję: otrzymałem zamówienie niezgodne z opisem
Pani kilka dni po odbiorze przesyłki prosi o wystawienie faktury na firmę, standardowo nie wypełniła formularza faktury w trakcie złożenia zamówienia, ale ona chce.
Realizując zamówienie wystawiliśmy fakturę imienną, która została nabita na kasę fiskalną.
W dyskusji przedstawiłem Pani z czystej uprzejmości możliwości rozwiązania powyższej sytuacji oraz przesłałem fakturę korygującą (do faktury imiennej), ponieważ tylko po akceptacji tej korekty jestem w stanie wystawić Pani nową fakturę.
Klientka nie zaakceptowała tego rozwiązania, ponieważ chce, abyśmy podmienili jej fakturę poprawiając dane na starej dacie oraz numeracji co jest niedopuszczalne!
Przytoczyłem Pani przepisy obowiązujące od 2019 roku, uświadomiłem, że jest w niewiedzy i że tak naprawdę tylko z mojej uprzejmości prowadzę tą korespondencję i staram się jej pomóc.
Od tego czasu Pani milczy.
Jedyny możliwy kontakt poprzez dyskusję, na @ nie odpowiada, telefonu nie odbiera.
I tu HIT!
Allegro w dniu dzisiejszym [edycja] cytuję:
Dyskusja trwa już 14 dni.
......, czy udało Ci się porozumieć ze sprzedającym?
Jeśli problem został rozwiązany, zakończ dyskusję. W przeciwnym razie możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Programu Ochrony Kupujących.
Słucham ? z jakiego powodu allegro proponuje Pani w takiej sytuacji skorzystanie z POKU, do którego w myśl nowych cudownych zmian będę dopłacał?!
Kolejna kwestia to fakt, że Pani zapewne kliknie button, że jej sprawa nie została rozwiązana, bo przecież w jej oczach nie została, za co my w podziękowaniu wylecimy m.in. z SS. (chory próg nie rozwiązanych dyskusji)
proszę osoby będące w temacie o pomoc.
Pozdrawiam serdecznie Kamil
@ePlatinum Pozostaje Ci liczyć na to, że kupująca nie powróci do Dyskusji, a wtedy po 30 dniach Allegro zamknie ją automatycznie jako rozwiązaną. Zwrotu wpłaty z POK nie otrzyma, ponieważ ma towar, który zapewne jednak jest zgodny z opisem.
@ePlatinum Oczywiście jeżeli to wszystko jest tak jak zostało tu opisane(rożnie bywało), a czy nie dostanie, tego nie wiemy, różne cuda się tu zdarzały. Zaczekajmy na moderatorów [edycja]. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@ePlatinum
Klient otworzył dyskusję z powodu cytuję: otrzymałem zamówienie niezgodne z opisem
Klient skorzystał z narzędzia udostępnionego przez Allegro do ... złożenia fałszywego oświadczenia przeciwko sprzedawcy.
z jakiego powodu allegro proponuje Pani w takiej sytuacji skorzystanie z POKU ?
To formułka wysyłana automatycznie po upływie 2 tygodni. Merytoryka nie jest brana pod uwagę.
@ePlatinum, widzę, że pracownik Allegro poprosił Kupującego o ustosunkowanie się do Twojej wiadomości. W razie dalszych problemów zachęcam Cię do oznaczenia w Dyskusji Allegro. Możesz poprosić o wypowiedź naszego pracownika.
To jest nauczka, na Allegro wystawiasz WYŁĄCZNIE faktury
@the-foe to nic nie da w takiej sytuacji.
Jęsli klient nie poda danych firmy to i tak wystawisz fakture imienną i nabijesz na kase.
Jeśłi klient poda Ci te dane za tydzień to nadal nie masz możliwości nic zrobić. Poza korektą faktury i paragonu oraz wystawieniem nowej faktury na firmę.
Czyli generalnie: mamy zwrot od osoby fizycznej i "ponowny zakup" jako firma
Czyba to jest technicznie jedyna możliwość
@_Likos_ "Poza korektą faktury i paragonu oraz wystawieniem nowej faktury na firmę."
Ja to i tego bym nie robił, prawdopodobnie jest to niezgodne z przepisami.
@vonNogay skoro dopuszczalny jest zwrot konsumencki przy wystawionej fakturze to korekta takiej faktury musi być zgodna z prawem. Inaczej jak skorygować dokument sp[rzedażowy po zwrocie ??
Tutaj działanie byłoby następujące:
1) kupujacy odstepuje od umowy jako konsument - otrzymuje koretkte faktury imiennej
2) kupujacy kupuje jako firma i otrzymuje FV na firme.
Nie widze tutaj nic niezgodnego z prawem
Tutaj działanie byłoby następujące:
1) kupujacy odstepuje od umowy jako konsument - otrzymuje koretkte faktury imiennej
Kupujący (jako konsument): odstępuje, zwraca rzecz, otrzymuje zwrot zapłaty - i w konsekwencji korektę.
2) kupujacy kupuje jako firma i otrzymuje FV na firme.
Kupujący (jako przedsiębiorca): kupuje, płaci, rzecz jest wysłana, otrzymuje fakturę na firmę.
@A3dam docelowo efekt jest ten sam
Pominięte zostało tylko generowanie niepotrzebnych kosztów transportu ( zwrot oraz ponowna wysyłka). Myśle że to nie narusza prawa.
Sprzedaż taka sama, podatki takie same, adres i sposób przekazania towaru oraz płatności ten sam zmieniaja sie tylko strony umowy wiec nie ma sensu generowanie dodatkowych kosztów. Wystarczy zmienić umowę.
Skorygować jedną fakture a wystawić fakture zgodnie z życzeniem kupującego
Myśle że to nie narusza prawa.
Organy skarbowe często wskazują w takim przypadku dwukrotne poświadczenie nieprawdy: bezpodstawne wystawienie korekty ilościowej (w sytuacji gdy wysłany uprzednio towar nie wrócił) i wystawienie tzw. "pustej faktury" potwierdzającej sprzedaż której nie było.
(potwierdzają to również liczne (negatywne) indywidualne interpretacje w podobnych sprawach, por. pismo 1462-IPPP3.4512.744.2016.1.ISK z Izby Skarbowej w W-wie)
Bez posiadania pozytywnej indywidualnej interpretacji skarbowej ew. zdarzenia przyszłego - nie szedłbym w tę stronę.
"Z interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 28 września 2018 r. (nr 0112-KDIL2-3.4012.330.2018.2.WB) wynika bowiem, że należy wyróżnić dwie sytuacje. Pierwsza, gdy wystawiona przez upoważniony do tego podmiot faktura z błędnie wskazanym nabywcą (w zakresie jego nazwy) została jednak doręczona właściwemu nabywcy towaru/usługi – wówczas zdaniem organu podatkowego należy wystawić jedynie fakturę korygującą dane nabywcy"
W niniejszym wątku mamy bardzo podovbna sytuacje. Moim zdaniem wystarczy skorygować dane nabywcy
@_Likos_
W tym wątku mamy przypadek gdy stronami transakcji był autor wątku - przedsiębiorca (Sprzedawca) oraz konsument (Kupujący).
Nie doszło do pomyłki ze strony Sprzedawcy związanej z nieprawidłową identyfikacją Kupującego. Wystawienie faktury na podmiot niebędący stroną transakcji stanowiłoby naruszenie przepisów.
Moim zdaniem wystarczy skorygować dane nabywcy
Korekta danych Nabywcy nie może zmieniać charakteru Nabywcy z punktu widzenia podatku VAT.
Przedsiębiorca najpóźniej w chwili zakupu określa czy nabywa rzecz w celach związanych z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą (podając NIP) czy nie. Jeżeli Kupujący nie podał numeru NIP to nie należy wystawiać korekty (ani akceptować noty korygującej wystawionej przez Nabywcę) polegającej na "dopisaniu" nr NIP tego przedsiębiorcy .
@A3dam z podlinkowanego przeze mnie artykułu:
"Kupując okulary, klient podał NIP firmy X, który został wbity na paragon i na tej podstawie wystawiono fakturę. Okazało się jednak, że firma X chciałaby, by ta faktura została wystawiona na osobę prywatną"
Czyli także zmienia sie charakter Nabywcy z punktu widzenia VAT-u
A teraz odpowiedź:
"Z art. 106j ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT wynika, że stwierdzenie pomyłki w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury skutkuje obowiązkiem wystawienia faktury korygującej. Na podstawie tego przepisu fakturę korygującą wystawia się m.in., jeżeli na fakturze pierwotnej został błędnie wskazany nabywca"
Czyli że takie korekty są prawnie dopuszczalne zgodnie z "Z interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 28 września 2018 r. (nr 0112-KDIL2-3.4012.330.2018.2.WB....."
Czyli moim zdaniem można to korygować
@_Likos_
W tzw. międzyczasie zmieniło się prawo (i linia orzecznicza).
Przeczytaj Interpretacje indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 4 września 2020 r., sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.473.2020.2.JM
@_Likos_ Jeśli kupujący rzeczywiście zwróci ten towar to OK. Jesli nie zwróci i nie zrobi nowego zakupu to ja bym nie robił takich korekt i nie wystawiałbym faktury na firmę do zakupu, na który wcześniej był wystawiony paragon i faktura na osobę fizyczną. W końcu fakturę na firmę można wystawić tylko do paragonu z NIPem i takie korekty to kombinowanie i omijanie tych przepisów.
Mamy dość duże biuro obsługująca naszą spółkę z prawnikami na czele i też poruszałem ten temat gdy przepisy się zmieniły.
Zabronili nam takiego czegoś. Krekta paragonu/fv imiennej dotycząca zwrotu/reklamacji ma mieć pokrycie w zwrocie np. kasy na konto czy przez płatności allegro. Oczywiście nas dotyczy pełna księgowość ale teoretycznie działa to tak samo u każdego jeśli chodzi o przepisy. Można zrobić też zwrot gotówką przez KP ale gdzie ci niby klient podpisze to KP i jest to od razu do zakwestionowania.
Przyszła kasa z PayU - zwracamy PayU ew. na konto. Nie podał NIP-u to dooopa z niego nie przedsiębiorca jeśli tego nie wie i jeszcze się kłuci (ręce i inne części ciała wtedy opadają) 😁
A nasze rozwiązanie jest takie - wystawiamy Pargon imienny i od razu leci do klienta PDF na @ z tytułem "Paragon do zakupu z Allegro" aby od razu w tytle widział, że dostał paragon. Fiskalizacji dokonujemy zawsze po 24-48h (poza ostatnim dniem miesiąca tutaj na koniec dnia). Zanim puszczamy fiskalizację klient zgłasza się, że się pomylił i czy może prosić o FV.
Dodatkowo w e-mail po zakupie w pierwszym zdaniu z podziękowaniem dodaliśmy formułę "Jeśli potrzebujesz FV" .... ble ble ble - taka wiadomość jest wysyłana tylko tam gdzie w zamówieniu nie ma NIP (np w Baselinker czy jakimś autoresponderze można sobie zrobić taką regułę).
I praktycznie od roku ten problem nie występuje. Wcześniej był częsty. Może też trochę klienci się nauczyli, że NIP to świętość 🙂
@ePlatinum Klaudia (@cloudcloud) od zeszłego roku jakoś nie jest już moderatorką.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
otrzymałeś w dyskusji formułkę z automatu, którą allegro utwierdzą kupującego
że działa zgodnie z prawem
sugerując, że Kupujący ma prawo do odszkodowanie bo mu sie towar nie podoba lub mu się coś z transakcją nie podoba
i masz 100% racji, że domagasz się sprostowania od allegro
@mr_oma co obchodzi sprzedawcę, że Kupujący domaga się rzeczy niezgodnych z przepisami
i o czym się w tym temacie wypowie
działajcie jak należy - wyjaśnijcie kupującemu, że jego prośba to przestępstwo skarbowe