anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient przerobił produkt.

alfa-car
#8 Zapaleniec#

Witam.
Mam problem z klientem.
Ponad rok temu zakupił wieszak na bagażnik rowerowy: 

https://allegro.pl/oferta/wieszak-do-platform-rowerowych-scienny-kula-pelna-toczona-cnc-10618213541

Po zakupie stwierdził, że wieszak nie nadaje się do użytku ponieważ rurka z kulą są w poziomie a nie w pionie jak podczas montażu bagażnika na haku samochodowym.

Poinformowałem go, że nie można na takim wieszaku przechowywać bagażnika w położeniu jak na samochodzie ponieważ raz - jest to wieszak ścienny do użytku jak na zdjęciach w Aukcji a po drugie to siły działające na wieszak w przypadku montażu rurką w pionie są dużo większe niż przy zwykłym przechowywaniu bagażnika na ścianie. Klient stwierdził że jest inżynierem i czy zamontuje wieszak na ścianie czy na podłodze to musi unieść 60 kg.

Pokusiłem się o przesłanie modelu wieszaka z programu z wyliczeniami obciążeniowymi.
Klient pociął wieszak, wspawał rurkę jak na załączonym zdjęciu i przez ponad rok nie dość, że wieszał na tym bagażnik to dodatkowo na bagażniku trzymał rowery.
W tej chwili żąda zwrotu pieniędzy bo jak twierdzi ujawniła się wada wieszaka. 

Dwa rowery + ciężar bagażnika na ramieniu długości około metra generują tak duży moment obrotowy że sam jestem w szoku, że to tyle czasu wytrzymało. Wystarczy delikatnie docisnąć rower przy kładzeniu na bagażniku żeby w takim wypadku zwielokrotnić siły działające na łączenie kuli i rurki.

Rok temu poinformowałem go również, że sam przechowuję w ten sposób rowery, ale służą do tego przykręcane haki samochodowe w formie odlewu, które są ogólnodostępne w cenie mojego wieszaka do przechowywania bagażnika na ścianie.
Miał komplet informacji oraz wyszedłem naprzeciw jego oczekiwaniom i prosiłem o zwrot używanego wieszaka proponując mu zwrot całej kwoty za zakup.

Co z czymś takim zrobić? Przecież to jest absurd.

20241103_212436 (1).jpg

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

Ziolko39
#21 Demiurg#

@la_nika Tak wasza sprawa ale w ten sposób uczucie takich kupujących, że im wszystko wolno i są całkowicie bezkarni.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Ziolko39 dlatego najlepszą metodą nauczenia czegoś allegro pt jak nie szastać sałatą jest odrzucanie bezzasadnych reklamacji w dyskusjach jak im sie koszt protecta zwiększy kilkukrotnie to w końcu nauczą sie uważać ile i za co przyznają odszkodowań

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@az1rael Jedynym efektem będzie podniesienie prowizji lub dołożenie dodatkowych dopłat

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Ziolko39 to stracą sprzedawców dusić można ale zadusić już nie bo się ekonomicznie nie zgrywa 

oznacz moderatorów

alfa-car
#8 Zapaleniec#

I w tym jest problem. W internecie łatwo trafić na dyskusje w których ludzie piszą o tym że Allegro zawsze stoi o po stronie kupujących więc można bezzasadnie zgłaszać spory w celu uzyskania korzyści finansowych bądź towaru za darmo.

Uczcie dalej a w końcu ta bańka pęknie bo średnie koszty w okolicach 20/25% obrotu biorą się między innymi z tego rozdawnictwa. Znam to, siedzę w tym i efekt jest taki że większość zakupów w internecie robię już poza Allegro kupując bez darmowej wysyłki, ale zazwyczaj od 10 do 15% taniej.

 Takim skrajnym podejściem pogrzebiecie się w końcu sami.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@alfa-car Lew nie czyta, Lew pisze aby cokolwiek napisać.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@msniezek ma tu Pan kolejny przykład na przyznawanie kasy z protect wbrew wszelkim regułom przyzwoitości. Kupujący sam ingeruje w produkt i go psuje a wy oddajecie kasę rece opadają. Może tak w końcu zaczniecie wyplacać uzasadnione rekompensaty a nie będziecie jak zawsze udawać że granat nie trafił w szambo i odchody spadające po okolicy to deszcz jesienny

oznacz moderatorów