anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient specjalnie nie odebrał towaru

CP-SAVOCA
#7 Wielbiciel#

Witam, Klient złożył zamówienie i poprosił o fakturę na firmę. Czyli rozumiem, że sprzedaż traktujemy jako sprzedaż od firmy handlowej do klienta też firmy. Na bieżąco informowaliśmy klienta o statusie przesyłki. Potwierdzają to rozmowy przez allegro a potem otwarty spór przez klienta, na który odpowiadaliśmy dosłownie od razu. Klient był poinformowany, że przesyłka jest w drodze do niego i wtedy nagle napisał, że on rezygnuje i nie przyjmie przesyłki. Tak też się stało, dziś przyszło powiadomienie od firmy kurierskiej, że klient odmówił przyjęcia towaru. Towar była na palecie, zatem koszty jakie poniosłem będą opiewały na około 400 zł. W związku z tym mam pytanie czy mogę obciążyć klienta kosztami przesyłki i zwrotu? Drugie pytanie czy jeśli klient napisał w wiadomości, że rezygnuje i nie zamierza odebrać przesyłki to jest jednoznaczne z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy? To już kolejny epizod z klientem, który nie odbiera, lub zwraca towar po 30 dniach i ma wywalone na wszystko. Moim zdaniem powinien powrócić system komentarzy dla kupujących, oraz możliwość otwarcia sporu. Na obecną chwilę tylko klient ma prawa na allegro, zgłosić opisać sprzedającego a kupujący nie ponosi żadnych konsekwencji. Niestety allegro swoimi zmianami coraz bardziej utrudnia życie sprzedających, powstają konkurencyjne platformy sprzedażowe na korzystniejszych warunkach, więc allegro powoli będzie tracić sprzedawców. Ja rozumiem, że klient jest ważny dla allegro, ale jak nie będziecie dbać też o sprzedawców to odejdą i nie będziecie mieli zysku. W końcu to my zostawiamy u Was pieniądze a nie klienci.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

CP-SAVOCA
#7 Wielbiciel#
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@CP-SAVOCA a sprzedaż na firmę związane z działalnością ? 

Przy odstąpieniu możesz potrącić tylko koszt powrotu paczki bo to jest po stronie konsumenta !

________
Κώστας
oznacz moderatorów

CP-SAVOCA
#7 Wielbiciel#

Tak sprzedaż była do klienta firmowego.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@CP-SAVOCA nie pytam się czy na firmę tylko czy związane z DG ???

Przypomnę Ci przepis UK 

Art. 38a. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje
się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

CP-SAVOCA
#7 Wielbiciel#

Raczej zakup był związany z działalnością bo był to kompresor pneumatyczny, ale czy klient kupił go sobie do firmy czy do domu  musiałbyś już jego zapytać. Poprosił o fakturę na firmę, więc sugeruje to zakup na DG.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@CP-SAVOCA no to sprawdź czym się zajmuje i czy przysługuje mu zwrot w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Jak przysługuje to potrąć za zwrot palety, jak nie przysługuje, poinformuj że jest Ci winny za dwie przesyłki i ma paletę do zabrania a za X dni zaczniesz naliczać za przechowywanie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@CP-SAVOCA konsultuję Twoje zgłoszenie. Oczekuj proszę na dalsze informacje. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@CP-SAVOCA otrzymałam informację, że w takiej sytuacji powinieneś zwrócić kupującemu koszt towaru, wraz z najniższym, zwykłym kosztem przesyłki, jaki był dostępny w ofercie. Możesz odliczyć od tej kwoty koszt zwrotu nieodebranej przesyłki. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@w_kiwi o ile nie był to zakup związany z DG 😉 bo w takim przypadku odstąpienie nie przysługuje i sprzedawca z dobrej woli może przyjąć zwrot potrącając za wysyłkę i powrót 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@w_kiwi nie ma zwrotu za przesyłkę bo nie doszło do jej odebrania, nie można anulować wysłanej paczki ani zwrócić czegoś co nie zostało odebrane, a samo napisanie ja nie chcę nie jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy. Czy w tej sprawie ten kupujący chociaż odbebnił papierologię i zglosil ten zwrot przez allegro? Czy to była przesyłka za pobraniem? @CP-SAVOCA skąd te 400pln kosztów? Za zwrot palety? Googlasz sobie @CP-SAVOCA po nipie gościa w ceidg czym zajmuje się jego firma i sprawdzasz czy ma warsztat samochodowy jak tak to należy taką konkurencję uwalić a i dodaj go do moi nieaktywni kupujący bo w rewanżu ci zamówi towaru na 100k pln z odbiorem osobistym bys prowizję zapłacił

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@az1rael zgadza się. W takim przypadku sprzedawca może odmówić przyjęcia odstąpienia, a kupujący powinien pokryć koszty przesyłki. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów