anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
#8 Zapaleniec#

witam.

Mam problem z klientem który twierdzi że nie otrzymał paczki od kuriera DPD z zamawianym u mnie produktem.

W sledzeniu przesyłki widnieje ze przesyłka została doreczona.

Klient upiera sie ze jej nie dostał ani nikt z jego domowników, złożyłem zatem reklamacje w DPD klient musiał napisac oswiadczenie ze nic nie dostał i nie kwitował.

W odpowiedzi od firmy DPD przeczytałem ze po wnikliwej analizie stwierdzają ze paczka została doreczona pod wskazany adres. Natomiast w wyniku panującej epidemii koronawirusa nie maja obowiazku pobierać podpisu od na terminalu od odbiorcy,

Teraz pojawia się słowo przeciwko słowu, klient twierdzi ze paczki nie dostał, firma kurierska oficjalnie odpowiada ze tą paczkę mu doreczyła. Co mam zrobić ? zwrócić kientowi pieniadze? Nie widzi mi się oddawac kazdemu kupujacmu pieniedzy ktory powie od tak ze on nic nie dostał...

dodam ze chodzi o przedmiot za 3000zł .

co poradzicie w takiej sytuacji? osobiscie uważam ze kupujacy powinien zgłosic sprawe na policję.i niech wyjasniają gdzie jest paczka

pozdrawiam.

Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#8 Zapaleniec#

Przedmiot całe szczescie był kupiony na sklepie internetowym, wiem ze tutaj to juz dawno oprócz zwrotu pieniedzy kazano by mi jeszcze pojechac do klienta i "zrobić mu dobrze..."

Dodatkowym problemem jest to ze była to wysyłka za granice do Holandi nie wiem jak policja w takim razie bedzie to wyjasniać.

Nie zamierzam zwracać tych pieniedzy, w statusie jest ze doreczono. Na wszelki wypadek złożyłem oficjalną reklamację w DPD i dostałem jasną pisemną odpowiedziedź i stanowisko firmy ze paczka została doreczona pod wskazany adres.

Pytanie do osób ktore uwazają ze w takiej sytuacji POK lub sprzedawca powinien oddac pieniadze i złożyc zawiadomienie na policje.Co w sytuacji dajmy na to ze oddane zostaja srodki kupujacemu  a pozniej w toku postępowania udowodnione zostało by ze klient jednak paczke odebrał tylko próbował wyłudzić.

kto odda pieniadze sklepowi i jak sciagnie je od delikwenta ?

 

widze ze w handlu e-commerce sprzedawca jest nikim i nie ma zadnych praw zwłaszcza na allegro

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#21 Demiurg#

Kupione poprzez stronę sklepu a nie allegro? No to nie ma co się zastanawiać co zrobi allegro, bo to nie ich sprawa 🙂

_________________________________________________________________
PODCAST DZIENNIK SPRZEDAWCY ALLEGRO ARKA TRAJDOSA, POLECAM!
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#12 Orędownik#

hehe 🙂 ta historia z paczką jest coraz zabawniejsza 🙂 kilkanaście postów o tym co zrobi Allegro, a potem info że to nie przez Allegro 🙂 mocna rzecz ! 🙂

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#21 Demiurg#

@www_otosek_pl, nie chcę nic mówić, ale to było poza allegro 😄 ^

_________________________________________________________________
PODCAST DZIENNIK SPRZEDAWCY ALLEGRO ARKA TRAJDOSA, POLECAM!
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#8 Zapaleniec#

i co w związku z tym ?

i nie po za allegro tylko w sklepie internetowym. Na szczęście póki co... Allegro nie zabrania firmom posiadającym konta na allegro do posiadania prywatnych sklepów.Ale kto wie znając ich to nie długo pojawi się taki zapis w regulaminie "albo z nami albo przciwko nam'.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#14 Krzewiciel#

Dlaczego nie napisałeś od razu, że to poza Allegro????

Nie ma co gdybać do by Allegro zrobiło gdyby to było na portalu. Allegro nie kieruje się jasnymi zasadami, a tym bardziej logiką. Nie sądzę jednak aby przy tak dużej kwocie, kazali Ci nakazać zwrot pieniędzy bez jasnego stanowiska policji.

Normalnie sytuacja jest taka, że jak klient zgłosi sprawę z POK to aby odzyskać pieniądze z Allegro, musi sprawę oficjalnie zgłosić policji. Następnie wysyła papier z policji do Allegro i czeka (nie pamiętam ile dokładnie) ileś dni na zwrot pieniędzy od Allegro. Następnie Allegro współpracuje już z policją, ew. z komornikiem czy sądem i po prostu ściga nieuczciwego sprzedawcę aby im zwrócił te pieniądze. Może być też sytuacja, że ktoś z policji z terenu gdzie operował sprzedawca, będzie się z Tobą kontaktował (ja tak miałem gdy byłem poszkodowany jako kupujący). Ale rozmowa telefoniczna wystarczyła aby wyjaśnić wątpliwości i pytania jakie miał policjant. W międzyczasie oczywiście konto sprzedawcy jest blokowane, ale jak pokazuje życie, niektórzy zaraz po tym, otwierają sobie nowe i nabijają ludzi w butelkę. A Allegro już udaje, że nie widzi problemu i drugie konto sprzedawcy działa sobie na legalu, dopóki znów nie nawarstwią się problemy. No i tak w kółko 😄

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#8 Zapaleniec#

dzieki za odpowiedz. w tym wszystkim nie chodzi mi o to co by zrobiło allegro bo na szczescie to mnie nie dotyczy. bardziej chodzi mi o całą nieprzyjemną sytuację z klientem, jak w takiej sytuacji sie zachowac i po czyjej stronie jest przysłowiowa piłeczka w działaniu. uwazam ze ze swojej strony zrobiłem wszystko , tak jak juz w ktoryms poscie napisałem ze gdy bedzie jasne stanowisko policji ze paczka faktycznie nie dotarła do klienta moge zwrocic wpłate. w tej chwili tego nie zrobie bo kazda ze stron mówi ze jest czysta

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#12 Orędownik#

@marcello-jubiler @WREDZIA-W1 @Sarelco @www_otosek_pl @kostas11 

znajomy kurier z innej firmy  powiedział mi, że lepiej wysyłac paczki w wiekszym pudełku. Wagowo lekka ale objętościowo duża.

U nas z reguły paczki  albo small albo extra large, nie było przypadku zaginiecia dużej a mała już druga w tym roku ginie.

Cos w tym jest, duże bardziej widoczne i trudniej zgubić?

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#15 Entuzjasta#

każdy kij ma dwa końce

@xyz96 ustawy związane z epidemią ograniczyły funkcjonalność ustawy konsumenckiej

jeżeli kurier może doręczyć przesyłkę bez podpisu odbiorcy to tak jest i nie jest to na odpowiedzialność Sprzedawcy

z sądem to masz oczywiście racje - tutaj podpowiem warto podawać w pismach do tej instytucji adres korespondencyjny - jak wyślą na inny - to także przesyłkę uznaje się za niedoręczoną

@marcello-jubiler @www_otosek_pl jak sprawa trafi do sądu to może być różnie - w końcu Kupujący to słabsza strona i itp bo Sprzedawca sam wybrał dostawcę i itp

ale co ja robię w podobnych przypadkach

informuję Kupującego, że na podstawie art 488 Kpk poproszę policję o pomoc w sprawie

ustalenia ilości domowników i osób przebywających pod danym adresem

i te osoby będą miały postępowanie z art 286 kpk oraz proces cywilny

zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa zawsze można złożyć

tutaj kwota jest już znaczna więc policja powinna tym się zająć

i to bez znaczenia że towar odebrała mama babcia lub brat

do tej pory każda taka sytuacja kończyła się pozytywnie bo towar się zawsze cudownie

znajdował

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#10 Popularyzator#

A czy DPD może wydać paczkę bez podpisu? Wyjątkowa sytuacja pandemii chyba nie wyłącza odpowiedzialności przewoźnika za towar i doręczenie ( trochę tak jak przy płatnościach bezdotykowych - za transakcje niepotwierdzone pinem odpowiada bank  / operator kart ). Ja bym chyba mocniej w nich walił - sprzedawca ma jakieś potwierdzenie nadania paczki, kupujący twierdzi, że jej nie dostał, a DPD nie jest w stanie udowodnić tego, że doręczyli.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#8 Zapaleniec#

Też jestem tego zdania. Dlatego pytam co byście zrobili w takiej sytuacji.

Ja DPD juz cisnołem mocno i wypowiedzieli się ostatecznie ze doreczyli, teoretycznie kazdy kierowca u nich ma GPS i nie raz miałem sytuacje ze sprawdzali czy był pod podanym adresem.

Nie zmienia to faktu ze klient twierdzi inaczej i nie wiadomo kto kłamie...

Mogę oddać klientowi pieniadze ale jak zgłosi sprawe na policję i w toku postepowania ta ustali ze paczka nie została doreczona, wtedy mam podkłądkę aby szarpać DPD do odpowiedzialności i odszkodowanie.

A tak na "gębę" no to ....

Ktos tu kłamie tylko nie wiadomo kto. 

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#14 Krzewiciel#

@marcello-jubiler ŻADNYCH PIENIĘDZY NIE ZWRACAJ.

Ta sytuacja to nie Twoja wina. Jedź ew. na komisariat i poproś o wszczęcie postępowania w tej sprawie. Klientowi doradź to samo pisząc, że DPD zajęło stanowisko, że paczkę doręczyli.

Jeśli klient również zgłosi się na policję to niech to wyjaśniają. Jak się nie zgłosi albo zacznie się oburzać, to już będziesz wiedział kto jest winny...

Tak czy siak, sam zgłoś, żeby po prostu upierdzielić winowajcę.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#14 Krzewiciel#

@Xard86 Oczywiście, że DPD MOŻE WYDAĆ PACZKĘ BEZ PODPISU. Piszę to z własnego doświadczenia. Nigdy kurier nie bierze ode mnie podpisu. Niezależnie od tego czy paczka jest na firmę czy na mnie prywatnie. Dodam, że akurat z DPD co chwila przyjeżdża inny kurier, więc nie jest tak, że to jakiś znajomy itp. Bo fakt, z wieloma kurierami mam świetne relacje jako ludźmi, ale akurat przy DPD jest taka rotacja pracowników, że w tygodniu potrafi przyjechać 2 różnych.

Dużo zależy nie tyle od wytycznych firmy co od konkretnego człowieka. Np. Schenker czasami ode mnie nie brał nawet podpisu, a jak przyjeżdżał inny kurier tej firmy to kazał nawet pieczątkę firmową przybijać na dokumentach przewozowych.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#17 Koryfeusz#

@www_otosek_pl Tak, może wydać bez podpisu, ale wyłącznie na swoją odpowiedzialność. Ma zaufanie do odbiorcy, niech wyda. Nie zna człowieka, niech bierze podpis.

Ula

Ula
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#19 Nestor#

@marcello-jubiler poproś o lokalizację GPS mają ją terminale i będzie wiadomo czy tam był, i co ma wpisane w terminalu, bo teraz nie jest zobowiązany do pobrania podpisu. W polu przeznaczonym na nazwisko odbiorcy kurier wpisze miejsce pozostawienia paczki np. "pod drzwiami", a w miejscu podpisu – wpisuje swój skrót kurierski.

Więc co jest w reklamacji poproś, odwołaj się niech ustalą przejazd kuriera bo potrzebujesz to do złożenia zawiadomienia na policję, poinformuj tez o tym kupującego że będą sprawdzać wyciąg z rozmów czy nie kontaktował się z kurierem,  mam wrażenie że po tym paczka się znajdzie 😄

________
Κώστας
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#8 Zapaleniec#

Odbierałem kilka paczek od DPD w czasie epidemii. Znam się też z kurierem z racji tego że handluję i nadaję dość dużo. W czasie epidemii faktycznie DPD nie musiało wchodzić do bloku tylko wydzwaniało odbiorców żeby zeszli na dół ale każdy klient dostawał rano SMSa z kodem do odbioru, który kurier musiał wpisać. Co prawda wprowadzili to po kilku dniach, a nie od samego początku. Może pójdź tym tropem. Wg mnie tak czy tak udowodnienie że dostarczyli paczkę leży po stronie kuriera a nie twojej czy klienta. Oni muszą mieć niezaprzeczalny dowód doręczenia. Epidemia-sremia 😉 Mi też DPD się tłumaczył że ich 'Polski rząd' zmusił do udostępnienia płatności za pobrania kartą, choć ja na taką opcję zgody nie wyrażałem bo jest wyższa prowizja. No i w czasie epidemii już kilka osób zapłaciło kartą, a że wysyłam produkty za 2-5k to prowizję wynoszą po 25-50zł co jeszcze 2-4-krotnością kosztu nadania paczki... 😕 Reklamacja i kasę musieli oddać, bo mnie to nie interesuje co im kto kazał a to co ja sobie w umowie zapewniłem.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#17 Koryfeusz#

@marcello-jubiler  Dochodź odszkodowania od DPD. Mało Cię obchodzi, że oni nie wymagają podpisu. Kupującego też mało to obchodzi. Ty masz dowód dowód nadania, a Dpd nie ma dowodu dostarczenia. Wygrasz z nimi w każdym sądzie. Jak się boją wirusa, to niech nie przyjmują przesyłek.

Ula

Ula
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#8 Zapaleniec#

dobrze a co jesli faktycznie klient odebrał tą paczkę.co mam teraz mu zwrocic pienadze i sie sadzic 2 lata z DPD. a potem jak sie okaze ze klient odebrał albo sąd tak zasadzi to mam szukac klienta i prosic zeby kase oddał ?

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#12 Orędownik#

@marcello-jubiler  mam prawie identycznie to samo, tyle że towar mniejszej wartości , napisałam i wysłałam R, że prosze o sprawdzenie GPS kuriera a adresat ma monitoring w domku i nie zaobserwował wizyty kuriera. 

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/dostawa-dpd-była-czy-nie-była/m-p/43390#M1...

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Klient twierdzi ze nie dostał paczki

#7 Wielbiciel#

Słuchajcie - właśnie się "kopię" z DPD. Sytuacja analogiczna, tylko ja jestem kupującym. W piątek 08.05.2020 przesyłka została wydana do doręczenia. Ja wiedząc że tego dnia wyjeżdżam od rana próbowałem się skontaktować z kurierem iż nie będzie mnie popołudniu w domu. Bez skutku. Napisałem SMS, dzwoniłem 12 razy - za każdym razem poczta. Wyjechałem. Wieczorem patrzę na status paczki - doręczono. Myślę, zostawiona u sąsiada. Wracam we wtorek, paczki nigdzie nie ma. No to reklamacja do DPD. I co? Dziesiątki telefonów do DPD, na nic. Żadnego kontaktu z ich strony, każą czekać. W międzyczasie stwierdzili że kurier dwa razy był wyjaśniać sprawę (nie było go ANI RAZ, bo żona na opiece siedziała w domu 24/7). Po miesiącu przyszło pismo na maila - reklamacja odrzucona, paczka została dostarczona. To nic że tego dnia byłem od godzin południowych u rodziców 100km dalej. To nic, że mam potwierdzenie płatności z hipermarketu Auchan na 20 minut przed wskazaniem przez kuriera statusu doręczono (potwierdzenie płatności MOJĄ kartą, więc zgonie z prawem tylko ja mogłem nią płacić z godziny 17:36, 100km od miejsca doręczenia paczki o godzinie 17:55). DPD twierdzi że paczka została doręczona i tyle. Potwierdzenie? Nie ma, w dobie koronawirusa nie ma obowiązku pobierania podpisu. I co ja mogę?

Odpowiedz
Ładowanie...