Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Może ktoś miał taki przypadek. Klient założył dyskusję z powodu wadliwego produktu. W odpowiedzi otrzymał od nas informację, że prosimy o odesłanie produktu w celu jego weryfikacji wraz z informacjami ( standardowymi) dot. reklamacji, czyli danych kontaktowych, opisu wady produktu i oczekiwań klienta co do formy rozpatrzenia reklamacji.
Klient wysłał paczkę, ale tylko z produktem ( który okazał się całkowicie działającym), ale nie zamieścił żadnych informacji o które został poproszony. Czy w takim przypadku:
-proces rozpatrywania reklamacji możemy zacząć, gdy klient uzupełni dane/ prześle uzupełniony formularz reklamacyjny?
- możemy odpowiedzieć w dyskusji, że produkt działa poprawnie, a reklamacja jest niezasadna i taka forma będzie traktowana jako prawidłowe poinformowanie klienta o rozpatrzeniu reklamacji?
@MOMAZU masz w dyskusji złożoną reklamację, odpisz w dyskusji że wszystko ok z towarem i odrzucasz reklamację i poproś o odebranie towaru 😄
Po drugie zgodnie z nowymi przepisami, od 1 stycznia 2023 r. klient nic nie może wybrać, ani odstąpić od umowy przy reklamacji 🙂
Art 43d. 2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
tylko prawo wymaga poinformowanie klienta o rozpatrzeniu w postaci trwałej ( którą da się odtworzyć po dłuższym czasie). Historia dyskusji zniknie po jej zakończeniu więc to budzi moje wątpliwości czy od strony sprzedawcy spełnimy wymogi formalne. Z drugiej strony jeżeli klient jako zgłoszenie reklamacyjne traktuje dyskusję, czy nie tym samym wybiera taką formę poinformowania go o rozpatrzeniu 🤔
@MOMAZU odpisz w dyskusji a dodatkowo wyślij mu na mila informację z decyzją np. Pdf z odrzuceniem reklamacji 🙂