anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

klient wysłał reklamowany produkt ale bez jakichkolwiek informacji

MOMAZU
#10 Popularyzator#

Może ktoś miał taki przypadek. Klient założył dyskusję z powodu wadliwego produktu. W odpowiedzi otrzymał od nas informację, że prosimy o odesłanie produktu w celu jego weryfikacji wraz z informacjami ( standardowymi) dot. reklamacji, czyli danych kontaktowych, opisu wady produktu i  oczekiwań klienta co do formy rozpatrzenia reklamacji.

Klient wysłał paczkę, ale tylko z produktem ( który okazał się całkowicie działającym), ale nie zamieścił żadnych informacji o które został poproszony. Czy w takim przypadku:

-proces rozpatrywania reklamacji możemy zacząć, gdy klient uzupełni dane/ prześle uzupełniony formularz reklamacyjny?

- możemy odpowiedzieć w dyskusji, że produkt działa poprawnie, a reklamacja jest niezasadna i taka forma będzie traktowana jako prawidłowe poinformowanie klienta o rozpatrzeniu reklamacji?

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

kostas11
#21 Demiurg#

@MOMAZU masz w dyskusji złożoną reklamację, odpisz w dyskusji że wszystko ok z towarem i odrzucasz reklamację i poproś o odebranie towaru 😄

Po drugie zgodnie z nowymi przepisami, od 1 stycznia 2023 r. klient nic nie może wybrać, ani odstąpić od umowy przy reklamacji  🙂

Art 43d. 2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

MOMAZU
#10 Popularyzator#

tylko prawo wymaga poinformowanie klienta o rozpatrzeniu w postaci trwałej ( którą da się odtworzyć po dłuższym czasie). Historia dyskusji zniknie po jej zakończeniu więc to budzi moje wątpliwości czy od strony sprzedawcy spełnimy wymogi formalne. Z drugiej strony jeżeli klient jako zgłoszenie reklamacyjne traktuje dyskusję, czy nie tym samym  wybiera taką formę poinformowania go o rozpatrzeniu 🤔

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@MOMAZU odpisz w dyskusji a dodatkowo wyślij mu na mila informację z decyzją np. Pdf z odrzuceniem reklamacji 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów