anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

KLIENT ZREZYGNOWAŁ Z ZAKUPU A ALLEGRO NIE ZWRÓCIŁO PROWIZJI 1600 zł

MAMY ROZWIĄZANIE!
fotovoltaica
#8 Zapaleniec#

Sprawa dla UOKiK i Policji

Klient kliknął instalację fotowoltaiczną za 17 tys. z płatnością przy dostawie i montażu przez Sprzedającego. Prowizja dla Allegro przeszło 1600pln.


Zadzwoniłem ustalić termin realizacji. Klient zaczął podpytywać jak wygląda montaż to wspomniałem o tym kilku szczegółach m.in o tym że żeby dach nie przeciekał to przy montażu podcina się dachówki pod hakami montażowymi. I w tym momencie Klient zmienił podejście i ton rozmowy. Stanęło na tym, że zadzwoni na drugi dzień aby wyznaczyć nowy termin montażu.

Do realizacji nie doszło. Klient anulował zakup wskazując nie zgodność opisu z produktem, gdzie w opisie nie ma słowa o podcinaniu dachówek.

Równie dobrze Konkurencja Sprzedającego może na klikać aukcji, wybrać formę zapłaty płatność przy odbiorze a następnie się wypiąć na Sprzedającego i wpisać że produkt nie zgodny z opisem.

Pani Karolina z Allegro nie chce przyznać zwrotu prowizji. Jest to kradzież | wyłudzenie | zwał jak zwał, ale sprawa dla innych instancji

Proszę o pomoc w odzyskaniu środków.

Grzegorz,

 

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21
ZibiK30
#18 Luminarz#

@fotovoltaica A gdzie jest wystawiona oferta, możesz podać jej link? Klient zapłacił i anulować zakup?

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
fotovoltaica
#8 Zapaleniec#

@ZibiK30to facet kliknął https://allegro.pl/oferta/fotowoltaika-instalacja-fotowoltaiczna-4kw-montaz-10476919052

 

Nie zapłacił! To miało być z montażem a płatność przy dostawie przez Nas. Mieliśmy spakować jechać do niego i montować i się rozmyślił bo zdziwiony że kilka dziurek trzeba w dachu zrobić.

Potem wystąpiłem o zwrot prowizji a on anulował zakup nie widząc produktu opisując że jest niezgodny z opisem

 

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@fotovoltaica No i wszystko jasne "płatność przy dostawie" Jak klient zrezygnował czy odstąpił od umowy?

Problem w Twoim wypadku polega teraz na udowodnieniu allegro ze nie doszło do realizacji umowy poza allegro a dzięki allegro. Jedynym wyjściem dla Ciebie jest próba odzyskania poniesionych kosztów z tytułu zwrotu, anulowania zakupu przez kupującego. Poszperasz w przepisach to znajdziesz różne zapisy gdzie masz możliwość wyegzekwować od niego te koszty. No i udowodnienie allegro, ze nie doszło do realizacji co jest bardzo trudne.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli klient anulował zakup, odstąpił od umowy. W takiej sytuacji umowa zgodnie z prawem jest niezawarta, a Allegro nalicza prowizję, zgodnie z regulaminem, tylko od zawartych umów.

Wypełnienie formularza zwrotu także jest odstąpieniem od umowy. Klient nie musi, ale może podać przyczynę. Formularz zwrotu jest dostępny tylko wtedy, gdy sprzedawca udostępnia zwroty w zakładce Zwroty, czyli odstąpienie od umowy. Formularz jest dostępny w czasie 14 dni od odebrania towaru, czyli zgodnie z prawem do odstąpienia. Nie jest to więc formularz reklamacyjny - gdyby nim był, byłby dostępny 2 lata.

Prowizja powinna być zwrócona.

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@fotovoltaica kupujący stwierdził, że przedmiot zakupu był niezgodny z opisem - w takich sytuacjach rabatu transakcyjnego nie naliczamy. Widzę, że cały czas trwa Twoja korespondencja z Allegro, poprosiliśmy Cię o dodatkowe informacje. Liczę, że sprawa zakończy się pozytywnie.

oznacz moderatorów
fotovoltaica
#8 Zapaleniec#

Maciej Śnieżek dziękuję za zainteresowanie.
Nic nie otrzymałem jeszcze.

Jest to absurd! Mogę wejść na stronę konkurencji, naklikać im za 100 tys zł instalacji, wybiorę płatność przy odbiorze, potem odstąpie od umowy i wskaże że produkt jest niezgodny z opisem. Oni będą mieli do zapłacenia 10 tys zł prowizji a ja będę szczęśliwy że ich nie lubie i im zrobiłem pod górę, że mają do zapłacenia 10k i nie mogą nic z tym zrobić. I Wy też będziecie szczęśliwi bo ktoś sobie "żarty" z kogoś zrobił ALE w myśl waszego regulaminu ma zapłacić Wam 10k prowizji i koniec.

Postawcie się w sytuacji Sprzedającego.
Proszę o kontakt z Kupującym. Jak Kupujący mógł stwierdzić niezgodność z opisem jak nie widział zamówionego produktu?

Pozdrawiam,
Grzegorz,

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Dobrze,  że napisałeś o tym publicznie. Teraz, moim zdaniem, prowizja jednak zostanie zwrócona.

oznacz moderatorów
orbitkownia_pl
#11 Animator#

@msniezek  ja ostatnio miałam zwrot gdzie kupująca napisała że towar nie był zgodny z opisem, i czapka była dużo za duża, zadzwoniłam wyjaśnić sprawę, a klientka w odpowiedzi że dziecko ma 10m i na innej czapce miała metkę 48 i tym się kierowała a opisu nie czytała . (kupiła 48-52 na wiek 3-7 lat co mam dokładnie w opisie zaznaczone) I co wtedy robić? 

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@orbitkownia_pl najlepiej pisać zamiast dzwonić - takie wyjaśnienia na piśmie zagwarantowałyby Ci zwrot prowizji.

oznacz moderatorów
orbitkownia_pl
#11 Animator#

@msniezek prawda jest taka że jak zadzwonisz i kupujący usłyszy Twój głos , i jego ton to inaczej przebiega rozmowa, jak ostatnio napisałam  do klientki  to mi za obsługę klienta wystawiła 2 gwiazdki, a tylko poprosiłam o zakończenie dyskusji w której napisała

Powód otwarcia dyskusji: otrzymałem niekompletne zamówienie
Wiem ze otrzymałam cale zamówienie ale czy nie mają państwo w ofercie komin pasujący do czapki ?  za to allegro jak się szybko nie odpowie to blokuje sprzedaż.  Dyskusja to dla kupujących forma kontaktu, takie czytelne jest allegro
oznacz moderatorów
Gordon_B_2009
#10 Popularyzator#

Zgadza się. Miałem już w ten sposób podziękowanie za transakcję jak również prośbę o pomoc w instalacji sterownika do zakupionego urządzenia. Temat dyskusji był w stylu "Urządzenie nie działa". Ludzie uważają, że "dyskusja" oznacza rozmowę. I moim zdaniem uważają słusznie. To Allegro dość niefortunnie "spór transakcyjny" nazwało "dyskusją". A i spór powinien być otwierany, gdy zawiodą inne środki. Są tu jednak osoby namawiające kupujących, by nawet z najmniejszym problemem zaczynali od "dyskusji".

oznacz moderatorów
mikeza
#21 Demiurg#

@msniezek Twoją wypowiedź "kupujący stwierdził, że przedmiot zakupu był niezgodny z opisem - w takich sytuacjach rabatu transakcyjnego nie naliczamy" pozostawię bez komentarza, bo tutaj po prostu brak słów na komentarz.

Macieju wiesz ile ja mam takich klientów, którzy kupują błędnie (bez czytania opisu) a potem przy zwrocie zaznaczają, że towar jest niezgodny z opisem. W mojej branży stwierdzenie, że coś jest niezgodne z opisem w 99% przypadków oznacza, że domorosły użytkownik auta, który chce zaoszczędzić na fachowcy (mechaniku) sam próbuje wymienić zakupiony przedmiot i nie daje rady. A jak Polak czegoś nie potrafi, to zazwyczaj winny jest ktoś inny, nigdy on sam 🙂

Ja istotne informację podaję w opisie grubą czcionką, ale to i tak nie nie pomaga. Klienci nie czytają opisów i kupują w ciemno. Potem zaznaczają przy zwrocie, że towar jest niezgodny z opisem, pomimo, że kupili np część od zupełnie innego samochodu. Ja mam takie przypadki prawie codziennie, już się przyzwyczaiłem.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

 

US dollars wide article.jpg

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@fotovoltaica a moze po prostu napisac kupującemu że skoro odstąpił od umowy a nie chce tego uznać to bedziecie musieli od niego żądac na drodze sądowej zwrotu kosztów naliczonej prowizji allegro????

Klient kiedy ma zapłacić z własnej kieszeni czesto jest dużo bardziej ugodowy niż w przypadku kiedy mysli  że może powiedzieć/ napisac cokolwiek.

Jełsi klient dałby Wam oswiadczenie o odstąpieniu od umowy wówczas nie mielibyście problemów ze zwrotem prowizji. 

oznacz moderatorów
fotovoltaica
#8 Zapaleniec#

Zwrot przyznany, dziękuje wszystkim za zaangażowanie w sytuację.

Pozdrawiam,
Grzegorz,

oznacz moderatorów
fotovoltaica
#8 Zapaleniec#

Zwrot przyznany, dziękuje wszystkim za zaangażowanie w sytuację.

Pozdrawiam,
Grzegorz,

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@fotovoltaica No właśnie. Allegro odmówiło zwrotu bezpodstawnie. Gdyby były podstawy zwrot nie zostałby przyznany.

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@fotovoltaica zadzwoniliśmy do tego kupującego, potwierdził Twoją wersję, dlatego też zwrot przyznaliśmy. Cieszę się, że społeczność się przydaje w takich przypadkach 🙂

oznacz moderatorów
domkar04
#14 Krzewiciel#

ciekawe jakie to uczucie jak allegro do ciebie dzwoni 🤣🤣🤣

oznacz moderatorów