Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Jak aktualnie wygląda sprawa kosztów przesyłki za wysyłkę towaru przy bezzasadnej reklamacji? Towar odebrany od klienta przez nas, reklamacja bezzasadna odrzucona, odsyłka ponowna do klienta. Wtedy jaki koszt wysyłki? Ten, który mamy w regularnym cenniku czy faktyczny koszt czy najtańszy z cennika allegro na naszym profilu?
Czy może koszty zawsze po stronie sprzedającego?
Cały koszt zawsze po stronie sprzedającego. Taka polityka.
@yamahaa1 @TechartGSM pisałem do działu prawnego UOKIK jako konsument że sprzedawca po odebraniu towaru, wymaga żebym opłacił koszt odebrania w momencie odrzuconej reklamacji 🙂
zgodnie z art. 43d ust. 5 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2024 r., poz. 1796) w istocie sprzedawca miał odebrać reklamowany przez Pana towar na swój koszt.
Jednakże, skoro reklamacja okazała się bezzasadna, to jak a contrario wynika z brzmienia art. 43d ust. 4 zd. 2 w/w ustawy koszty odesłania rzeczy do Pana musi Pan pokryć.
Czyli Sprzedawca zgodnie z Ustawą, odbiera na swój koszt nie ma znaczenia czy reklamacja uznana czy odrzucone ale koszt odbioru w przypadku bezzasadnej reklamacji pokrywa konsument 🙂
@kostas11 Powiedz to nowej polityce reklamacji Allegro. Prawo prawem, a polityka Allegro polityką Allegro.
@TechartGSM ale Allegro ma takie samo stanowisko 🙂
a jaki wtedy koszt przesyłki ustalić? regularny cennik czy faktyczny koszt czy najtańszy z cennika allegro na naszym profilu?
@yamahaa1 co ustalić, piszesz do klienta czy jak odbiera towar, czy podeśle kuriera czy masz mu odesłać i poproś o wpłatę X tyle ile kosztuje Cię kurier czy paczkomat co tam ustalicie 🙂
@kostas11 No nie bałdzo, masz fragmencik ze świeżej dyskusji:
"TechartGSM, proszę o odesłanie zamówienia do kupującego. Poniżej wklejam podstawę prawną: Zgodnie z art. 471 Kodeksu cywilnego, art. 43d ust. 4 i 5 oraz art. 43e ust. 6 ustawy o prawach konsumenta "Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umową. Składając reklamację, udostępnia sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, a także ponosi koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. W przypadku odstąpienia od umowy konsument zwraca towar sprzedawcy na jego koszt.". Sprzedający może oczekiwać, że kupujący udokumentuje poniesione koszty. Reklamacja nie powinna wiązać się z żadnymi kosztami dla kupującego - nawet jeśli finalnie jest odrzucona."
@TechartGSM już są na forum dwie odpowiedzi od UOKiK że przy bezzasadnej reklamacji towar konsument odbiera na swój koszt od sprzedawcy 🙂
pytanie jak allegro do tego podchodzi po zmianach od 1 lipca jeśli chodzi o politykę zwrotów / obsługi reklamacji.
@yamahaa1 Tak podchodzi do tego Allegro: "... reklamacja jest dla Państwa całkowicie darmowym i bez kosztowym procesem", cytat sprzed 20h.
@TechartGSM z czym się nie zgadzasz reklamacja jest dla Państwa całkowicie darmowym i bez kosztowym procesem- niech za takie coś płaci allegro