anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja - jak wygenerować etykietę dla Klienta z Węgier ?

ZakupUdanyZawsze
#8 Zapaleniec#

Witam 

Mam problem z wygenerowaniem etykiety dla Klienta z Węgier. W nowej wersji dyskusji system wskazuje mi ,iż mam zaplanować odesłanie ( tak , chcę aby Klient odesłał towar w celu weryfikacji )

Klient odsyła towar w ramach reklamacji , podał mi adres abym utworzyła mu etykietę - jak mam to zrobić ?

Tak mi opisał pracownik Allegro : " 

Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość.

Nie ma możliwości wygenerowania etykiety dla kupującego do odebrania produktu na reklamację przez system.

W tej sytuacji należy wygenerować etykietę poza serwisem, na stronie przewoźnika po odbiór produktu samodzielnie.

Mogą Państwo skontaktować się z obsługą klienta na stronie przewoźnika, aby uzyskali Państwo informacje na temat wygenerowania etykiety.

Pozdrawiam
// Paulina Wesołowska
Zespół Allegro"

 

Co powinnam zrobić w zaistniałej sytuacji ?

Allegro umywa ręce ?

Z góry dziękuję za wskazówki 

ZakupUdanyZawsze_0-1752759421468.gif

 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

TechartGSM
#13 Ambasador#

Masz odebrać towar od kupującego we własnym zakresie, czyli zamówić przesyłkę u jakiegoś przewoźnika / brokera i samodzielnie ją opłacić, bez udziału Allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@TechartGSM ustawa jasno mówi ponosi koszt odesłania a nie organizuje logistykę z drugiego końca świata. @ZakupUdanyZawsze napisz do kupującego że ma odesłać i przedstawić ci w dyskusji dokument potwierdzający koszt nadania np fakturę

oznacz moderatorów

pwhydromet
#9 Pomysłodawca#

Szukać po brokerach najlepiej, może Blpaczka da radę?

oznacz moderatorów

TechartGSM
#13 Ambasador#

@az1rael No to dopiero szanowny klient może sprzedającego w koszta wpędzić - a Alleniezbyttanio skrupulatnie koszta wyegzekwuje. Osobiście nie ryzykowałbym.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

paczka ma być ekonomicznie zasadna a nie długopis odsyłamy europaletą

oznacz moderatorów

TechartGSM
#13 Ambasador#

@az1rael Tak jak OC na ten sam samochód może kosztować 500 jak i 1000zł, tak różni przewoźnicy mogą mieć różne cwny na wysyłkę takiego samego gabarytu, a nie ma prawa obligującego kupującego do szukania najtańszej oferty. Reasumując - nie ryzykował bym. 

oznacz moderatorów

ZakupUdanyZawsze
#8 Zapaleniec#

Obecna forma reklamacji przebiega w następujący sposób – Klient zgłasza reklamację – Sprzedający od chwili zgłoszenia ma 3 dni na podjęcie decyzji czy Kupujący ma odesłać towar – i tu mamy dwie opcje – bez odesłania lub zaplanuj odesłanie . W przypadku odesłania – musimy załączyć etykietę wysyłkową lub wybieramy: jeśli musisz zaplanować odbiór własny, przyjazd serwisu lub inną metodę odbioru. Kupujący otrzyma automatyczne powiadomienie o planowanym odbiorze – jak to się wszystko ma do zagranicznych reklamacji ?? Napisałam jeszcze raz do Allegro z prośbą o przybliżenie nowej formy rozpatrywania reklamacji  – czekam .

oznacz moderatorów

ZakupUdanyZawsze
#8 Zapaleniec#

Odpowiedź od pracownika Allegro  :"Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość.

Sprzedający powinien odebrać przedmiot na reklamację od klienta, wybór metody odbioru jest dowolny.

Jeśli sprzedający nie odbierze reklamowanego towaru od klienta i na tej podstawie negatywnie rozpatrzy reklamację, to jego decyzja jest niezgodna z prawem, a tym samym reklamacja z góry uznana za zasadną. 


Pozdrawiam
// [edytowano]
Zespół Allegro

 

Naprawdę , wiele to wyjaśnia !!!

Allegro wymaga ode mnie takiego działania, nie oferując narzędzi w systemie.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ZakupUdanyZawsze pracownik allegro do wyslania na szkolenie, allegro to nie sad ani strona postępowania reklamacyjnego by takie kocopoły pisać  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

ZakupUdanyZawsze
#8 Zapaleniec#

Niestety, odpowiedź pracownika w żaden sposób nie odpowiedziała na moje pytanie. Odpisano mi zupełnie nie na temat  . Nie pytałam co się stanie jeśli nie odbiorę towaru od klienta ,ale widocznie pracownik nie miał nic mądrzejszego do napisania. Pozostaje wycofanie się z zagranicznych rynków.  

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ZakupUdanyZawsze  i sprawdzanie czy ci allegro łaskawie nie włączy ich nazad... masz rację niech siębawią sami z zagranicą

oznacz moderatorów

TechartGSM
#13 Ambasador#

@ZakupUdanyZawsze @az1rael Do przeczytania tego wątku nie zdawałem sobie sprawy (i Allegro zapewne też nie) jak przez swoją nową politykę reklamacyjną (mam na myśli nieudostępnianie swoich kurierów do odsyłki) strzelają se po girach. Kij z reklamacjami PL, ale uświadomiłem sobie jakim problemem są reklamacje z zagranicy. Oj, odbije się to im mocno, odbije...

oznacz moderatorów

Omeble
#9 Pomysłodawca#

Faktycznie, ten nowy system w dyskusjach nakazujący sprzedawcom odbiór towaru swoim przewoźnikiem jest okropny.

Może dadzą możliwość generowania wysyłek wysyłkowych za pomocą przewoźników z allegro to załatwi sprawę.

oznacz moderatorów

ZakupUdanyZawsze
#8 Zapaleniec#

Warto pamiętać, że jeśli chcemy z żalem opuścić dany rynek – na przykład węgierski – nie zamykamy aukcji na tym rynku bezpośrednio. Zamiast tego wycofujemy ją z rynku dodatkowego.

Aby to zrobić, należy:

  1. Przejść do aukcji na rynku polskim,

  2. Wejść w zakładkę „Dostępność”,

  3. Wybrać opcję „Wycofaj z rynku dodatkowego”,

  4. Wskazać konkretny rynek, z którego chcemy zrezygnować.

  5. oraz później edytować cenniki wysyłek 
oznacz moderatorów

TechartGSM
#13 Ambasador#

@ZakupUdanyZawsze Nie wiem czy przypadkiem już samo usunięcie metod dostawy dla danego kraju automatycznie nie dezaktywuje ofert.

oznacz moderatorów

ZakupUdanyZawsze
#8 Zapaleniec#

Po wszystkich "mądrych " poradach pracowników Allegro , sytuacja zakończyłam się tym ,iż zwróciłam Węgrowi pieniądze bez odsyłania towaru . Cwane nie ? - Allegro Protect w takich przypadkach nie będzie w ogóle potrzebne . Nie będziemy w stanie odebrać towaru z zagranicznego rynku w ramach reklamacji , tym samym nie możemy będziemy mogli negatywnie żadnej rozpatrzyć reklamacji  - słusznej czy nie , i będziemy sami zwracać kasę na "piękne oczy ". Porażka totalna.

oznacz moderatorów