Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Właśnie odstałem soczystego negatywa, oczywiście gwiazdki na minimum
i to za trzymanie się dokładnie zapisów ustawy konsumenckiej i wykonanie poleceń Kupującej
zaczęło się wszystko od bardzo treściwego maila Kupującej:
poproszę numer przesyłki lub zwrot pieniędzy
odpisałem szanownej Pani:
nie posiadam numeru przesyłki bo nie wysłałem towaru
więc dziękuje za odstąpienie od umowy i zwracam wpłatę
i przelałem środki
co mnie niezmiernie zasmuciło za szacunek wobec klienta zostałem wyzwany, próby tłumaczeń nie pomogły
i w efekcie otrzymałem komentarz negatywny
dlaczego uważam, że otrzymałem komentarz niesłusznie:
- zgodnie z ustawą konsumencką Kupujący ma prawo wyrazić w sposób dowolny swoje odstąpienie od umowy
- wyrażenie " otrzymać chcę zwrot pieniędzy" jest potocznie rozumiane w nowomowie na allegro odstępuję od umowy - proszę zwrócić mi środki
- Sprzedawca nie może zwrócić wpłaty wg ustawy konsumenckiej jeżeli Konsument nie odstąpi od umowy
i główny powód, który zdenerwował Kupującą: mój zwrot "Dziękuje za odstąpienie od umowy"
dlaczego tak napisałem? bo zmusza mnie do tego ustawa konsumencka - Sprzedawca musi potwierdzić konsumentowi, że przyjmuje jego odstąpienie od umowy
i co @nat_not @cloudcloud usuniecie ten komentarz?
@RED Powiem Ci, gdzie leży Twój problem. Studiujesz wszystkie możliwe przepisy, tracisz na to czas.Tak, jesteś mądrzejszy, dużo wiesz, znasz się, ale to nigdy nie przełoży się na jakość obsługi. Kupującemu nie jest potrzebna Twoja głęboka wiedza. Kupujący potrzebuje odrobinę atencji. Dlaczego kobiecie nie odpisałeś: "Nie posiadam numeru przesyłki, bo jeszcze, z powodu......... nie wysłałem towaru. Proszę mi napisać czy poczeka Pani jeszcze kilka dni, czy woli Pani abym zwrócił wpłatę?
Wydaje mi się, że brzmi znacznie lepiej i podchodząc do klienta w ten sposób, nie dorobiłbyś się kolejnego negatywa.
Ależ Ty ją zawzięcie straszysz tymi sądami, prawnikami 🙂 Takimi odpowiedziami do komentarzy zniechęcasz innych do zakupu. Nie przestraszy się, a Allegro oceny nie usunie, nie narusza ona zasad. Moim zdaniem to Ty odstąpiłeś od umowy, choć nie przysługuje Ci takie prawo, oświadczając, że nie wysłałeś towaru w deklarowanym czasie.
Też odniosłem takie wrażenie. Dopóki klient nie odstapi od umowy, ta umowa trwa i trzeba ja zrealizować. Sprzedawca może zarządac od klienta dołączenie pisemnego odstapienia od umowy produktu zakupionego poza lokalem..., ale nie musi wcale potwierdzać.
Ten klient napisał prsze o nr listu przewozowego albo zwrot środków, więc wystarczyło podac nr listu przewozowego, nawet jakby produkt miałby być wysłany tego samego dnia. Wywiązałby się z umowy.
Nie wiem jakie zaszły okoliczności, mogę się jedynie domyślić po przeczytaniu wszystkich tu wypowiedzi. natomiast z czystej Ciekawości przeczytałe owe negatywy i w jednym przypadku negatyw był prawidłowy, a przynajmniej jego treść i na dodatek sprzedawca sam to potwierdził niechcący.
"Kabel hdmi miał być w standardzie v2.0 a otrzymaliśmy v1.4 . Dramat . Nie polecam"
"Kabel jest w standardzie 2.0 Kabel jest w standardzie 2.0 -zdjęcia i opis pochodzą od producenta. Zamiast hejtować i obrażać nas w sieci proszę zapoznać się ze specyfikacją ze strony producenta i opiniami użytkowników www.unitek-products. com/collections/cable-extension/products/hdmi-m-to-hdmi-m-cable"
Może wareto się byłoby zapoznac z treścią, zanim się nią zacznie w oczy kłuć. Powinien przeprosić za zaistnaiłą pomyłkę, a nie iść w zaparte. Klienci również nie chcą jak się z nich robi durnia.
pozwolę sobie zacytować :
Kable o długości 1-3M obsługują specyfikację HDMI2.0.
Kable o długości 5 M lub większej obsługują specyfikację HDMI 1.4.
Tak więc ....... to chyba klient miał rację 🙂
Nie wiem jak ten klient, ale mnie jako klienta zadowoliłoby zwrot środków i odesłanie kabla.
bo zmusza mnie do tego ustawa konsumencka - Sprzedawca musi potwierdzić konsumentowi, że przyjmuje jego odstąpienie od umowy
jestes pewien?
pokazesz stosowny zapis w ustawie?
Jest taki zapis, ale to moim zdaniem martwy przepis, jeśli sprzedawca nie potwierdzi otrzymania odstąpienia, jest ono nadal skuteczne, o ile konsument ma dowód jego wysłania.
https://www.lexlege.pl/ustawa-o-prawach-konsumenta/art-30/
oczywiście, że nie musi. Nie musi również potwierdzac przyjęcia reklamacji. Brak odpowiedzi jest równoznaczny z przyjeciem.
@RED Będziesz zakładać nowy wątek za każdym razem, kiedy dostaniesz nowego negatywa? Czytałeś regulamin tego forum?
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573 Regulaminu przeczytać jeszcze nie zdążył, bo studiuje przeróżne przepisy. Obawiam się, że przy takim podejściu do klientów, będzie częstym gościem na forum.
ładne wypowiedzi podsumuję ten wątek:
- @Client:79179573 każdy mój wpis dotyczy innego tematu- poprzedni wpis dotyczył komentarza za śmietnik, który robi z oferty allegro
- @xyz96 jak zwykle na skróty - ty chyba nie sprzedajesz na allegro bo tutaj 90% Kupujących używa jako synonimu odstąpienia od umowy słów "chcę zwrotu pieniędzy"
- @bajcia - zawsze możesz się czegoś nauczyć xyz96 podał Ci przepis
"Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy"
choć twierdzi, że słowa "ma obowiązek niezwłocznie przesłać" to martwy przepis
co do kabelka HDMI to Kupujący go nie odesłał bo mu działał - tutaj problem dotyczył czego innego - w zależności od importera te same kable mają różne pudełka na jednych jest hdmi 2.0 na innych 1.4 mimo, że to ten sam kabel z tym samym part numberem czy kodem ean
@WREDZIA-W1 Oczywiście, każdy Kupujący wymaga atencji i Kupująca ją otrzymała
ale widzisz ja szanuję Kobiety i nie jestem jednych z takich co myślą jeżeli Kobieta mówi nie to myśli tak
Kabbelek mu działa, bo niepotrzebował tak naprawdę o parametrach 2.0. Jeszcze długo będzie wystarczający kable 1.4 Ethernet. Taki live, czyli zacofanie technologiczne nadawców. Chyba, że chciał puśćić sygnał z odtwarzacza Blue Ray 4K lub PC-ta z kartą gfaficzną, która pociągnie sygnał 4K z odświerzaniem 60 Hz, maksymalnej szerokość pasma sygnału 600 Mhz i maksymalnej przepływnościTMDS to 18 Gbit/s. Przecież kabel 1.4 tez pociągnie 4K, tylko że :
obsługuje rozdzielczość 4K, ale maksymalnie jest to 4096x2160p24 czyli częstotliwość odświeżania 24 Hz !!!
- maksymalna szerokość pasma sygnału to 340 Mhz
- maksymalna przepływność TMDS to 10.2 Gbit/s
więc kabelek jak nabardziej mu poszedł dajmy na to na Netflix, czy sygnale z Satki. I mając kabel za 10x tyle co zapłacił naprawdę nic więcej nie zobaczy, wbrew temu co pisza producenci kabli.
Na stronie www.hdmi.org można wszystkiego sie dowiedzieć.
Warto kupować kable ze stosownym dertyfikatem, a sprawdzic autentyczność można za pomoca aplikacji na smartfonie. Wbrew pozorom wcale nie są drogie, a na 100% spełniają wszystkie parametry zawarte w standardzie. Wiele jednak firm nie posiada certyfikatu, bo po prostu trzeba za taki zapłacić, co nie oznacza, że nie spełniaja standardu, bo spełniaja, a czasem nawet przewyższają.
"w zależności od importera te same kable mają różne pudełka na jednych jest hdmi 2.0 na innych 1.4 mimo, że to ten sam kabel z tym samym part numberem czy kodem ean"
i nigdy Cię to nie zdziwiło ? Przeciez to nie importer pakuje, tylko producent i producent bierze na siebie odpowiedzialnośc za to, że dany produkt spełnia parametry jakie są zapisane. No chyba, że to firma krzak, umiejscowiona w garazu na przedmieściach Pekinu. A jeżeli kabelek jest produkowany pod importera plus drokowane co tylko on chce, to ja bym unikał takich kabli i jako klient i jako sprzedawca. Wchodząc na stonę jaką podałeś, producent wyraźnie napisał, i z tym sie zgadzam, ze w pewnej długości pójdzie na 2.0, a w dłuższych odcinkach spełni tylko 1.4 i to jest prawda.
Masz rację w kwestii potwierdzenia przyjęcia oświadczenia o odstapieniu od umowy. Może to być mail do kupującego z informacją, że śrdoki zostana przelane na jego konto po otrzymaniu towaru w ciągu 14 dni ( o ile sie nie mylę). Będzie to jednoznaczne.
Wesołych świąt
@bajcia napisał(a):Masz rację w kwestii potwierdzenia przyjęcia oświadczenia o odstapieniu od umowy. Może to być mail do kupującego z informacją, że śrdoki zostana przelane na jego konto po otrzymaniu towaru w ciągu 14 dni ( o ile sie nie mylę).
Mylisz się.
Wesołych Świąt.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
"Mylisz się" - to wyjasnij. Czyż nie po to jest gadane ?
Mi nigdy takie potwierdzenie nie było potrzebne.
14 dni na zwrot pieniążków liczy się od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, a nie od dnia otrzymania zwracanego towaru. Sprzedający może się wstrzymać z wypłatą tylko do czasu, aż otrzyma zwracany przedmiot.
Najważniejsze informacje o zwrotach i reklamacjach.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
Dzięki.
Dlaczego Kupujący powinien żądać bezwzględnie od Sprzedawcy
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy?
z dwóch powodów:
- jako potwierdzenia rozwiązania umowy, którą traktuję się jako niebyłą
- jako potwierdzenie, że jego zwrot towaru został przyjęty przez Sprzedawcę
i nie będzie (z powodu patrz pkt 1) żądał od niego opłat wynikających z powodu, że odpowiada za stan zwracanego towaru
Może się zdarzyć tak, że Sprzedawca nie zwróci pieniądze a za pół roku będzie wymagał wykonania przez Kupującego umowy
tutaj pojawia się o tym wątek:
@bajcia pamiętaj o jednym : NIE MA zunifikowanej definicji co to jest 4K... Żaden z oferowanych telewizorów nie osiąga 4000 linii , to tylko 4 x FullHD.
teraz to się już mówi o pikselach a nie o liniach.
Ale masz rację full HD to jest 1920x1080=8 294 400 pikseli
natomiast 4K w standardzie Digital cinema 4K DCI ma tych pikseli 8 847 360
(4096x2160)
Snadardów jest kilka i róznia sie od siebie zarówno rozdzielczością, jak i formatem. 4xfull HD to promowany przez SONY format 3840x2160.
Na dzień dzisiejszy DCI opracowało szczegółowe dane https://www.dcimovies.com/specification/DCI_DCSS_Ver1-3_2018-0627.pdf
DCI to wspólne przedsiewzięcie gigantów kina Disney, Paramount, Sony Pictures Entertainment, Universal and Warner Bros. Studios
Głównym celem DCI jest ustanowienie i udokumentowanie dobrowolnych specyfikacji otwartej architektury kina cyfrowego, która zapewnia jednolity i wysoki poziom wydajności technicznej, niezawodności i kontroli jakości.
Więc może nie mozna otwarcie powiedziec, że jest ujednolicony ztadard, bo tak nie jest, ale jest jeden "słuszniejszy" 🙂
No i jeszcze jest kwestia dźwieku, a tu dopiero jest pole do popisu, bo standardów jest duuuzo więcej 🙂