anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto może rozstrzygnąć spór z Inpostem. Reklamacja nie powiodła się.

RentG
#7 Wielbiciel#
 
oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

_Likos_
#20 Guru#

@RentG  sąd

oznacz moderatorów

RentG
#7 Wielbiciel#

Mała wartość. 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@RentG Znajdź adres centrali Inpostu > jest w Krakowie > napisz polecony do dyrekcji z dokładnym opisem sprawy > tylko list, nie dzwoń > może pomoże

Mnie się tak udało załatwić sprawę > ale na dwoje babka wróżyła.

oznacz moderatorów

RentG
#7 Wielbiciel#

Ok jestem zdeterminowana. Z pocztą kiedyś wygrałam.Tutaj też będę próbować. Zostaje jeszcze UOKiK

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Formalnie UOKiK nie zajmuje się sprawami indywidualnymi, a do tego rynek pocztowy nadzoruje Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Tak więc najpierw musisz się odwołać do niekorzystnej decyzji reklamacyjnej (stosowne pouczenie jest na otrzymanej decyzji). Jeżeli zaś w drugiej instancji decyzja także będzie niekorzystna, to masz prawo zgłosić sprawę do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o mediację (tzw. postępowanie ADR) lub do sądu powszczechnego.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@RentG jak dokladnie opiszesz co inpost odwalil to ci to zinterpretujemy pod katem prawnym i moze cos doradzimy

oznacz moderatorów

h0bbit
#8 Zapaleniec#

Akurat jestem na świeżo po odrzuceniu odwołania od decyzji reklamacyjnej. Nie zdziwił mnie sam fakt odrzucenia reklamacji, a potem jej odwołania, co samo uzasadnienie odrzucenia. Po kolei:

Paczka wysłana dotarła do klienta zgnieciona, a zawartość uszkodzona. Klient odbiera paczkę z paczkomatu (okazuje się, że to był błąd) i zgłasza do mnie problem. Na moją prośbę sporządza protokół szkody, a paczkę odsyła.

Składam reklamację - odrzucona. Powód ten co zwykle: złe zabezpieczenie paczki. Po kontakcie z UKE zalecono mi złożenie odwołania (przy odwołaniu przewoźnik musi podać konkretne paragrafy na podstawie których odrzuca roszczenia). No i dziś otrzymuję decyzję o odrzuceniu reklamacji w całości. Najbardziej zdziwiło mnie uzasadnienie:

Schowek.jpg

Podsumowując Inpost uszkodził paczkę, a ja mam im udowodnić, że to oni ją uszkodzili!

oznacz moderatorów

kempogroup
#7 Wielbiciel#

Inpost odrzuca większość reklamacji uznające że przesyłka nie była zabezpieczona zgodnie z regulaminem. Niestety sposób w jaki oni i ich podwykonawcy traktują przesyłki jest straszny.

Jak odwołuje się od odmowy wypłaty odszkodowania to zawsze mi to odrzucają. 

Zwroty wyglądają jakby okrążyły dookoła świat..

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@h0bbit @kempogroup podstawowy problem - błąd nie ustalono winy przewoźnika, brak protokołu szkody w momencie odbioru 😞  kupujący odbiera bez uwag i domniema się że do uszkodzenia doszło już po odebraniu 😞 

A to zgodnie z prawem zwalnia sprzedawcę z odpowiedzialności, gdyż uniemożliwia dochodzenia odszkodowania od przewoźnika 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@h0bbit przede wszystkim to adresat, jeśli przyjął przesyłkę uszkodzoną powinien sporządzić protokół i wnieść reklamację. Choć mógł prawa do reklamacji zrzec się na rzecz nadawcy.

I jeszcze jedna kwestia, przesyłka nadana była na podstawie umowy własnej z przewoźnikiem, czy poprzez Allegro?

oznacz moderatorów

kempogroup
#7 Wielbiciel#

Większość nadaję poprzez Allegro ale oni nie mogą pomóc. Kupujący rzadko robią protokoły w przypadkach uszkodzeń a następnie wymuszają zwrot poprzez dyskusje z Allegro. Jeśli sprzedawca nie zwróci pieniędzy to Allegro proponuje skorzystanie z Allegro protect.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@kempogroup my też korzystamy z usług dostawy Allegro. Ani razu w przypadkach zgłoszenia szkody/braku w przesyłkach Allegro Standard, nie rozpatrywaliśmy tego. Kupujący odebrał bez zastrzeżeń, to niech sam składa reklamację. Nie chce? Może spróbować przerzucić to na nadawcę, czyli Allegro. Nie na nas.

Za każdym razem, po nieudolnych próbach przekonywania nas, że my musimy się tym zająć, Allegro brało to w końcu na siebie, bez negatywnych konsekwencji dla nas.

oznacz moderatorów