Kto może rozstrzygnąć spór z Inpostem. Reklamacja nie powiodła się.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@RentG sąd

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mała wartość.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@RentG Znajdź adres centrali Inpostu > jest w Krakowie > napisz polecony do dyrekcji z dokładnym opisem sprawy > tylko list, nie dzwoń > może pomoże
Mnie się tak udało załatwić sprawę > ale na dwoje babka wróżyła.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ok jestem zdeterminowana. Z pocztą kiedyś wygrałam.Tutaj też będę próbować. Zostaje jeszcze UOKiK

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Formalnie UOKiK nie zajmuje się sprawami indywidualnymi, a do tego rynek pocztowy nadzoruje Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Tak więc najpierw musisz się odwołać do niekorzystnej decyzji reklamacyjnej (stosowne pouczenie jest na otrzymanej decyzji). Jeżeli zaś w drugiej instancji decyzja także będzie niekorzystna, to masz prawo zgłosić sprawę do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o mediację (tzw. postępowanie ADR) lub do sądu powszczechnego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@RentG jak dokladnie opiszesz co inpost odwalil to ci to zinterpretujemy pod katem prawnym i moze cos doradzimy

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Akurat jestem na świeżo po odrzuceniu odwołania od decyzji reklamacyjnej. Nie zdziwił mnie sam fakt odrzucenia reklamacji, a potem jej odwołania, co samo uzasadnienie odrzucenia. Po kolei:
Paczka wysłana dotarła do klienta zgnieciona, a zawartość uszkodzona. Klient odbiera paczkę z paczkomatu (okazuje się, że to był błąd) i zgłasza do mnie problem. Na moją prośbę sporządza protokół szkody, a paczkę odsyła.
Składam reklamację - odrzucona. Powód ten co zwykle: złe zabezpieczenie paczki. Po kontakcie z UKE zalecono mi złożenie odwołania (przy odwołaniu przewoźnik musi podać konkretne paragrafy na podstawie których odrzuca roszczenia). No i dziś otrzymuję decyzję o odrzuceniu reklamacji w całości. Najbardziej zdziwiło mnie uzasadnienie:
Podsumowując Inpost uszkodził paczkę, a ja mam im udowodnić, że to oni ją uszkodzili!

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Inpost odrzuca większość reklamacji uznające że przesyłka nie była zabezpieczona zgodnie z regulaminem. Niestety sposób w jaki oni i ich podwykonawcy traktują przesyłki jest straszny.
Jak odwołuje się od odmowy wypłaty odszkodowania to zawsze mi to odrzucają.
Zwroty wyglądają jakby okrążyły dookoła świat..
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@h0bbit @kempogroup podstawowy problem - błąd nie ustalono winy przewoźnika, brak protokołu szkody w momencie odbioru 😞 kupujący odbiera bez uwag i domniema się że do uszkodzenia doszło już po odebraniu 😞
A to zgodnie z prawem zwalnia sprzedawcę z odpowiedzialności, gdyż uniemożliwia dochodzenia odszkodowania od przewoźnika 🙂
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@h0bbit przede wszystkim to adresat, jeśli przyjął przesyłkę uszkodzoną powinien sporządzić protokół i wnieść reklamację. Choć mógł prawa do reklamacji zrzec się na rzecz nadawcy.
I jeszcze jedna kwestia, przesyłka nadana była na podstawie umowy własnej z przewoźnikiem, czy poprzez Allegro?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Większość nadaję poprzez Allegro ale oni nie mogą pomóc. Kupujący rzadko robią protokoły w przypadkach uszkodzeń a następnie wymuszają zwrot poprzez dyskusje z Allegro. Jeśli sprzedawca nie zwróci pieniędzy to Allegro proponuje skorzystanie z Allegro protect.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kempogroup my też korzystamy z usług dostawy Allegro. Ani razu w przypadkach zgłoszenia szkody/braku w przesyłkach Allegro Standard, nie rozpatrywaliśmy tego. Kupujący odebrał bez zastrzeżeń, to niech sam składa reklamację. Nie chce? Może spróbować przerzucić to na nadawcę, czyli Allegro. Nie na nas.
Za każdym razem, po nieudolnych próbach przekonywania nas, że my musimy się tym zająć, Allegro brało to w końcu na siebie, bez negatywnych konsekwencji dla nas.