anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupująca zgłosiła, że odebrała pustą kopertę z paczkomatu, co mogę zrobić?

pinonero
#9 Pomysłodawca#

Ręce mi opadły i muszę się pożalić. Kupująca otworzyła dziś dyskusję, że nie otrzymała swojego towaru - dwie pary sportowcy skarpet, koperta dość gruba. Jako dowód wysłała zdjęcie pustej, otwartej koperty. Twierdzi, że odbierając paczkę z paczkomatu nie zauważyła, że wyciąga pustą kopertę.

Już nawet nie pytam co zrobić w tej sytuacji, bo jakakolwiek nie byłaby prawda, to będę musiała wysłać nowy towar lub zwrócić pieniądze.

Muszę przyznać, że sprzedaż na Allegro staje się coraz bardziej ryzykowna, sprzedawca w sporze z kupującym nie ma szans.

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Tak, ustalając cenę produktów musisz zawrzeć w nich koszty na takie przypadki.

Koniecznie złóż reklamację w InPost uwzględniając w niej zdjęcia i informacje uzyskane od klienta.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@pinonero zgłoś do Inpostu prośbę o zabezpieczenie monitoringu i poinformuj o tym klientkę.

oznacz moderatorów

DJDIMON
#8 Zapaleniec#

A niby co to da? Zobaczą że nie było przesyłki i co? Nie oddadzą pieniędzy ani kupującemu ani sprzedającemu.

 

oznacz moderatorów

aglin4
#8 Zapaleniec#

A to da że będzie wiadomo czy koperta faktycznie była pusta już w paczkomacie. Przesyłki są ubezpieczone np do 5000 zł. Czego nie rozumiesz? To InPost może prześledzić jej drogę i po to wszędzie mają kamery i pełna komputeryzację np skanowania na sortowniach.  Póki co sprzedający składa reklamację do InPostu bo kupujący nie może.

oznacz moderatorów

lusil42
#8 Zapaleniec#

Przykro o tym pisać ale jako sprzedający nie mamy żadnych praw.. oto odpowiedź Allegro na niby nie odebraną przesyłkę ,figurowała jako odebrana i w rzeczywistości tak było o czym poinformował kupujący tłumacząc się roztargnieniem.Ja miałam obowiązek zwrócić pieniądze..

 
12 kwietnia 2021 16:56
Zgodnie z prawem, sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu dostarczenia jej do kupującego. Jeżeli taka przesyłka zaginie lub wystąpią inne niedogodności podczas podróży przesyłki do kupującego, to jest on zobowiązany do złożenia reklamacji u dostarczyciela. Kupujący nie może odpowiadać za to, że nie otrzymał paczki i może wymagać jej ponownego wysłania lub zwrotu pieniędzy. Proszę @lusil42 o przedstawienie propozycji rozwiązania sprawy.
oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Tak, dlatego nie opłaca się na Allegro handlować drogimi towarami z małą marżą.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@pinonero Cóż wydaje się, ze klientka "poczęstowała" się produktami. No chyba że jest niewidoma, i nie ma czucia w kończynach górnych. Nie zauważyć że koperta jest otwarta? że nie ma dwóch par grubych skarpet? Prawda @xyz96 ?

Co masz zrobić? Skontaktuj się z Inpostem zgłoś sprawę. Klientce powiedz że poprosiłaś o zabezpieczenie monitoringu. Powiedz że za każdym razem PRZED zakończeniem transakcji system pyta czy wszystko z paczką ok - dlaczego w takim razie poświadczyła nieprawdę ? Powiedz że zgłaszasz reklamację do Inpostu i jeżeli firma potwierdzi że paczka została odebrana ok będziesz musiała zgłosić wyłudzenie do odpowiednich organów.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash Po co mnie zaczepiasz?

Nieprawda. Klientka mogła wyjąć zaklejoną, grubą kopertę bąbelkową i nie wyczuła, że w środku nie ma lekkiego towaru. Po otwarciu okazało się, że nie ma. W zasadzie powinna to zgłosić na policję.

No ale przecież "kupujący zawsze kłamią, tak po prostu jest".

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

No bez jaj nawet niewidomy by wyczuł że koperta jest zbyt lekka . Dwie pary grubych skarpet ważą 200-300 g , do tego koperta jest wyraźnie grubsza.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#
@lusil42 -  piszesz, że Allegro Ci odpisało, zresztą chyba prawidłowo:
"12 kwietnia 2021 16:56
Zgodnie z prawem, sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu dostarczenia jej do kupującego. Jeżeli taka przesyłka zaginie lub wystąpią inne niedogodności podczas podróży przesyłki do kupującego, to jest on zobowiązany do złożenia reklamacji u dostarczyciela. Kupujący nie może odpowiadać za to, że nie otrzymał paczki i może wymagać jej ponownego wysłania lub zwrotu pieniędzy. Proszę @lusil42 o przedstawienie propozycji rozwiązania sprawy."
 
Zgodnie z prawem, sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu dostarczenia jej do kupującego. - a raczej pod adres wskazany przez kupującego.
 
Jeżeli taka przesyłka zaginie lub wystąpią inne niedogodności podczas podróży przesyłki do kupującego, to jest on zobowiązany do złożenia reklamacji u dostarczyciela. - czyli do przewoźnika, gdyż on jest dostarczycielem.
 
Kupujący nie może odpowiadać za to, że nie otrzymał paczki i może wymagać jej ponownego wysłania lub zwrotu pieniędzy. - oczywiście, 100% racji. Tylko w tym przypadku kupujący otrzymał przesyłkę. 
 
Proszę @lusil42 o przedstawienie propozycji rozwiązania sprawy. - sensowne odpowiedzi padły już wcześniej, nie będę ich powielał.
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Kupująca ma możliwość zgłoszenia inpostowi takiej sytuacji

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

pinonerowysyłanie w kopertach przy dużej wilgotności jest wielce ryzykowne , cóż pinsplash być moze ma rację , ale sam kiedyś odebrałem pustą kopertę . Sprawa została rozwiązana i o dziwo Inpost odnalazł zagubiony produkt i zwrócił sprzedawcy . Zwróć kasę kupującemu lub wyślij nowy produkt i zgłoś do przewoźnika fakt . 

oznacz moderatorów

wiprola
#7 Wielbiciel#

Ja tez dziś z paczkomatu wyjęłam pustą kopertę bąbelkową bez dwóch kosmetyków.Koperta ma przecięcie na kancie.Myślę ,że należałoby się lepiej pakować.Oczywiście zgłosiłam problem do sprzedającego.Ja od razu zorientowałam się,że koperta jest pusta,a uszkodzenie zauważyłam w domu.Zrobiłam foto i wysłałam razem ze zgłoszeniem.Myślę,że okradają przesyłki.Logiczne,że sprzedający tego nie robi,bo by stracił opinię a za tym kasę.

oznacz moderatorów

DJDIMON
#8 Zapaleniec#

Kupiłem dysk a w kopercie był sam paragon. Koperta była rozklejone. Kiedy się nauczycie sprzedający żeby kopertę dodatkowo zalepić taśmą lub zszywkami tak żeby się nie rozkleiła w transporcie. Wtedy ewidentnie wina dostawcy lub kupujący robi wałki. Ale tu już na kamerach czasem kupujący pokazuje że było pusto.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@DJDIMON w czym masz problem, jak zakup od firmy na ekranie zaznaczasz mam uwagi do paczki, zostawiasz w skrytce i reszta zajmuje się sprzedawca, chyba że zakup od prywatnego to składaj reklamacje do przewoźnika 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@DJDIMON zakup od firmy czy prywatnego?
skoro odebrałeś paczkę to składaj reklamację lub do sprzedawcy złóż oświadczenie woli że nie bedziesz dochodził rekompensaty od przewoźnika i zezwalasz na to sprzedawcy

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Kopert nie zakleja się taśmą ze względu bezpieczeństwa. Chodzi o to, aby było pewne, że nikt wcześniej nie zaglądał do środka koperty (jako adresat nie wiesz, czy taśmę nakleił nadawca, czy ktoś po drodze, ani czy to ta sama taśma).  

Co do zszywek, to mogą one się zahaczyć o sorter i rozerwać opakowanie.

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@pecela oczywiście że koperty się zakleja, kupuję najtańsze bo na inne mnie nie stać i klej nie trzyma więc żeby w drodze się nie rozkleiły to muszę zaklejać. Taśmę ciężko odkleić bez uszkodzenia papieru więc jak zaklejam każdą to oczywiście zauważę jak coś było ruszane.

Po jednym kolesiu który zgłosił brak 2/3 zawartości paczki i wspaniałomyślnie odesłał puste opakowania po towarach których rzekomo nie było zamontowałem kamerę do nagrywania pakowania. Czekam tylko kiedy znajdzie się następny jeleń.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@pecela mało wysyłam w kopertach , tylko w przypadku wystąpienia konieczności powiększenia gabarytu przesyłki , pod przezroczystą taśmę w miejscu zamknięcia koperty podkładam świstek z pieczątką , monitoring obowiązkowy , nie ma kleszcza , nie miałem przypadku dostarczenia pustej koperty do klienta .

oznacz moderatorów