Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sytuacja:
kupujący zgłasza, że pod odpakowaniu opakowania producenta produkt okazało się niekompletny, wysyła zdjęcie- faktycznie brakuje elementu.
Dosyłamy nowy produkt od razu (bo przecież hurr durr negatywy i statystyki- nie można tu normalnie rozpatrywać reklamacji żeby kupujący nie poczuł się urażony) i wyraźnie prosimy o odesłanie tego na który zgłosił reklamację.
Kupujący niczego nie odsyła, ma dwa produkty w cenie jednego.
Piszemy do Allegro żeby pomogli nam wyegzekwować odsyłkę naszej własności. Co na to Allegro? No nic.
Konsultant twierdzi, że nie ma sprawy bo z własnej woli dosłaliśmy nowy produkt bez wcześniejszego odebrania wadliwego. Według Allegro kupujący nie zrobił nic złego i nie poniesie za to żadnych konsekwencji. Nie mówiąc już o żadnej chęci pomocy którą kupujący dostają nawet jeśli im się ona nie należy (zwroty z POK za wszystko, nawet jeśli reklamacja zostaje słusznie odrzucona to Allegro i tak musi kupującemu wejść w tyłek i pokazać jak to są ponad).
@Client:96810784 zamiast prosić o pomoc allegro, zwróć się po pomoc do prawnika. Jeżeli boisz się negatywa i spadku jakości sprzedaży, to stosuj się do rad konsultanta allegro. To twój biznes i twoje decyzje.
Takie działania już podjęliśmy. Wątek jest o postawie Allegro względem takich osób. Sprzedawca-śmieć (wedle hierarchii allegrowej) już dawno by miał blokadę konta za takie coś.
Szanowne Allegro, dlaczego zmieniacie tytuł wątku? Prawda aż tak w oczy kole?
@Client:96810784 Tak, edytowałam tytuł Twojego wpisu, ponieważ publiczne nazywanie kogoś złodziejem, nawet w internecie, może narazić Cię na konsekwencje, a tego zdecydowanie nie chcemy.
@Client:96810784 Skoro dobrowolnie wysłałeś kupującemu drugi produkt i nie poprosiłeś wcześniej o zwrot tego pierwszego, niekompletnego, to przykro mi, ale nie mamy żadnej możliwości, żeby zmusić kupującego do odesłania go.
"Dosyłamy nowy produkt od razu (bo przecież hurr durr negatywy i statystyki- nie można tu normalnie rozpatrywać reklamacji żeby kupujący nie poczuł się urażony) i wyraźnie prosimy o odesłanie tego na który zgłosił reklamację."
Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Macie możliwość zablokować mu konto za oszustwo ale tego też nie robicie. W poniedziałek będę jeszcze konsultować sprawę czy można was pociągnąć do odpowiedzialności za takie działania. W końcu jesteście pośrednikiem i dajecie przyzwolenie na popełnianie przestępstwa.
@Client:96810784 Zapewniam Cię, że potrafię czytać, również ze zrozumieniem, ale ten fragment nie zmienia nic w tej sytuacji. Sam wysłałeś kupującemu drugi przedmiot, bez zwrotu tego pierwszego, więc nie mamy tutaj podstaw do działania.
To nie był zwrot i wysyłka w prezencie tylko reklamacja. Obowiązkiem kupującego jest odesłanie reklamowanego towaru niezależnie czy została ona rozpatrzona od razu czy dopiero po odebraniu towaru przez sprzedawcę. Odsyłka towaru nie jest w tym wypadku dobrowolna tylko obowiązkowa.
@Client:96810784 obowiązkiem kupującego jest odesłanie przedmiotu do ciebie, masz rację, ale twoim prawem jest wstrzymanie się z rozpatrzeniem reklamacji do czasu otrzymania przesyłki z towarem. Masz 14 dni, od chwili zgłoszenia reklamacji, na ustosunkowanie się do niej. Jeżeli w tym czasie nie otrzymasz produktu, to masz pełne prawo odrzucić taką reklamację. Ze strachu przed negatywem poniosłeś stratę finansową.
Właśnie- prawem. Jeśli z niego nie skorzystam to nie znaczy, że robię prezent kupującemu tym bardziej, @LEW433 że wyraźnie było zaznaczone, że przedmiot ma być odesłany.
Jak widać Allegro lubi oszustów- im bardziej ktoś okradnie sprzedawcę tym bardziej pracownicy temu przyklaskują.
Nie koniecznie, możecie uzgodnić reklamację bez odesłania przedmiotu!
@_HolaOla_ dlaczego zmieniłaś nazwę tematu? Żeby zbyt wiele osób nie dowiedziało się o waszej działalności?
@Client:96810784 Wyjaśniłam to już w mojej wypowiedzi powyżej.
@Client:96810784 tak działają dyskusje na allegro
obowiązkiem kupującego jest odesłanie towaru
wyślijcie kuriera za darmo do kupującego po towar - nawet dla zasady
nie oczekuj by pracownik allegro znał polskie przepisy
pracownik allegro podejmuje działania chroniące firmę przed np: uokik
uokik nie chroni przedsiębiorców
allegro w korespondencji nigdy nie przyzna się do błędu
Moje reklamacje allegro rozpatruje po terminie i w taki sposób, że gdybym tak robił
swoim klientom w tym serwisie to dawno bym miał zawieszone konto i byłbym obciążony kosztami wypłat z pok
ale serwis nie zawiesi sam siebie
Kupujący miał możliwość darmowego zwrotu z którego nie skorzystał. Wysyłając naszego kuriera kupujący musiałby zostać obciążony również kosztem tej usługi bo jaki miałoby sens dopłacanie do tego?
@Client:96810784 możliwość to nie skutek
wzywasz do wydania towaru i przysyłasz kuriera
jak klient nie odeśle towaru to możesz go podać do sądu i obciążyć kosztami postępowania
Do klienta już poszedł list polecony w kwestii wydania towaru. Wcześniej dostał dwie wiadomości z przypomnieniem o konieczności odesłania i przypomnieniem o upływającym terminie darmowej odsyłki. Logował się i olał temat. Może pracownicy allegro mu tak doradzili? 😉