Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Jestem użytkownikiem Allegro od 17lat. Sprzedaje prywatnie rzeczy które nie są mi potrzebne. Oceny przez te lata bardzo dobre, place prowizje żadnych nigdy problemów z kupującymi czy z Allegro.
Ostatnio sprzedałem przedmiot za który kupujący nie zapłacił , żadnego kontaktu itd. złożyłem wniosek o zwrot prowizji. Minęło dopiero 5 dni ale napisałem do Allegro zapytanie co się dzieje z moją sprawą . Wcześniej rozmawiałem telefonicznie z konsultantką, która zapewniała mnie ,że w takiej sytuacji prowizja będzie zwrócona a ona wysyła monit do kupującego o uregulowanie płatności bo być może jeszcze kupujący się odezwie i zdecyduje. Dziś dostałem info na email od innego konsultanta że kupujący ma 7dni na odpowiedź na formularzu, który to termin jeszcze nie minął. Ale co się okazało mój wniosek został już odrzucony. Mnie Allegro poucza żebym trzymał się terminów bo tak jest w regulaminie a sam ma to w du...!!!
Mam ponownie się odwoływać. Od czego się pytam.? Na jakiej podstawie odrzucili ? Dlaczego przed terminem? Co to ma być.
Poradzicie może jak Wy w takiej sytuacji sobie radzicie.? Co mogę zrobić aby zgłosić sprawę na policję ? Jakie dokumenty będę potrzebował od Allegro do złożenia zgłoszenia o oszustwie?
Dziękuję za wszelką pomoc.
Szymon
Po prostu odwołaj się. Dopiero jak kolejny raz odrzucą, to wtedy działaj.
No napisał mi konsultant że mam czekać do końca terminu 7 dni . Rozumiem to ale czemu mnie każą czekać , choć nie znają odpowiedzi od kupującego a wniosek już mi odrzucili.
@ksyd ale o co chodzi? kupujący ma 7 dni na opłacenie, dlatego odrzucili, odpisz im na maila po 7 dniach od zakupu wtedy zwrócą prowizję
Tak wiem. Ten termin do zapłaty już minął.
Wysłany został wniosek o zwrot prowizji na który to kupujący ma 7 dni na odpowiedź. Ten termin jeszcze nie minął i nie wiadomo czy kupujący odpowie czy nie, a Allegro już wniosek odrzuciło. Mnie każą czekać na te 7 dni a sami już każą się odwoływać po tym terminie.
@ksyd a to pierwszy raz takie coś widzę. Zawsze jak wnioskuję i klient odrzuci i piszę odwołanie to odpisują żebym napisał po 7 dniach od zakupu. Po 7 dniach zwracają i nie muszę czekać dodatkowe 7 dni.
Tu pisz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=0126451f-0b75-4c32-acb4-1f0e29f30260
Tak właśnie zrobiłem. Tutaj napisałem.
Ok. Czekam co dalej. Zobaczymy . Dam znać.
Rzadko opłaca się prosić o zwrot transakcji w krótkim czasie, bardzo często są odrzucane takie wnioski
Na zwrot prowizji jest 45 dni ( przynajmniej na koncie firmowym)
Zdarzały mi się przypadki gdzie klient płacił za zamówienie po 20-30 dniach, więc nauczyłem się robić prośby o zwroty ostatniego dnia miesiąca, rzadko muszę się odwoływać, jest to raczej znikomy procent niż wtedy kiedy robiłem to na bieżąco a pieniądze nie uciekną
@Adekpol ja zawsze wnioskuję tego samego dnia w którym klient kupił, najpóźniej następnego
I tak 99% jeśli nie zapłaciło do godziny to nie zapłacą wcale, a jest możliwość że klient po 3 dniach jak przyjdzie mail z allegro sam zaakceptuje zwrot prowizji
Jak klient zapłaci po 20-30 dniach to przynajmniej już masz zwrot prowizji u siebie i allegro chyba nie pobiera prowizji ponownie
@ksyd W przypadku, gdy kupujący nie potwierdzi transakcji w wiadomości mailowej, którą od nas otrzyma, Twój wniosek jest automatycznie odrzucony. Muszę tutaj jednak zaznaczyć, że czas 7 dni jest liczony od chwili, kiedy wyślemy wiadomość do kupującego, a nie od chwili złożenia przez Ciebie wniosku. Oczywiście możesz odwołać się od tej automatycznej decyzji. Opisz w nim proszę zaistniałą sytuację, nasz dział zweryfikuje Twoje zgłoszenie i wróci do Ciebie z odpowiedzią. Tym razem procedura odbędzie się bez potrzeby potwierdzenia transakcji przez kupującego.
Tak jak już zapowiadaliśmy od jutra (24 marca) wprowadzamy zmiany. E-mail do kupującego wyślemy dopiero wtedy, gdy dane którymi dysponujemy, okażą się niewystarczające. Dzięki temu rozpatrywanie wniosków będzie dużo łatwiejsze i szybsze, a decyzje będą oparte na posiadanych przez nas oficjalnych danych, które obiektywnie mogą nam wskazać, że do transakcji faktycznie nie doszło.
Witaj. Pani z którą rozmawiałem na infolinii wysyła monit do kupującego o wpłatę w tym samym dniu w którym składam wniosek o zwrot. Po drugie w zakładce wnioski złożone dalej mój wniosek widnieje ze statusem "w trakcie" a konsultant w mailu napisał że jest odrzucony. Dziś mija 7 dni czyli okres na który kupujący miał czas aby odpowiedzieć na formularz zwrotu. Czy odpowiedział nie wiem ale z tego co napisałaś wychodzi że może w ogóle nic nie dostał od Was. Proszę o jakąś pomoc bo na razie to każdy pisze co innego.
@ksyd Podaj mi proszę numer oferty, której dotyczy ten wniosek. Sprawdzę to dla Ciebie, ale wracam również uwagę, że w korespondencji mailowej, nasz pracownik nie poinformował Cię, że ten wniosek został odrzucony. Poprosił Cię jedynie, abyś 7 dniach odwołał się od decyzji, a my ponownie zweryfikujemy wniosek nawet jeśli Kupujący nie odpowie na maila. Zdaję sobie sprawę, że mogłeś nie wiedzieć, od jakiej daty to 7 dni należy liczyć, dlatego postaram pomóc jak najszybciej.
nr oferty 9029504695
w korespondencji konsultant napisał " odmowa rabatu dotyczy ... itd" a w drugim mailu cytuję : "Jak już wspomniałem w poprzednich wiadomościach, Pana wniosek zostanie ponownie rozpatrzony po uzyskaniu odpowiedzi od Kupującego lub upłynięciu terminu 7 dni.
Termin upływa w dniu jutrzejszym.
Decyzja serwisu w sprawie Pan wniosku o rabat jest ostateczna"
@ksyd Sprawdziłam Twoje zgłoszenie i termin na udzielenie odpowiedzi dla kupującego skończy się dzisiaj. Jeśli kupujący nie odpowie na tą wiadomość, jutro możesz złożyć odwołanie.
Przeczytałam całą korespondencję i nasz pracownik w wiadomości, którą cytujesz napisał: "Chciałbym wyjaśnić, że po tym jak złoży Pan wniosek o przyznanie rabatu, do Kupującego wysyłana jest wiadomość z prośbą o potwierdzenie wskazanego przez Pana powodu rezygnacji. Kupujący ma 7 dni na odpowiedź w tej sprawie. W związku z tym do chwili otrzymania odpowiedzi lub upłynięcia terminu na odpowiedź, nie mam podstaw do przyznania rabatu." Co jest zgodne z prawdą, więc nie masz powodów do niepokoju. Tak jak pisałam, jutro będziesz mógł wysłać odwołanie od tej decyzji.
a wystarczyłoby pobierać prowizję w momencie zapłaty, ile by to zaoszczędziło wszystkim czasu..
Dokładnie tak. Jak kupujący zapłaci elektronicznie to od razu widać , jak na poczcie to po stronie sprzedającego wprowadzić obowiązek zaznaczenia tego faktu w aukcji tak jak na **piiip**.
Dziękuję , czekam do jutra. Rozumiem, że wtedy status na złożonym wniosku się zmieni z "w trakcie" na "odrzucony" i piszę odwołanie.
@ksyd Dokładnie tak, skorzystaj wówczas z tego formularza.