anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący odesłał towar i domaga się również zwrotu kosztów wysyłki

djanula
#2 Obserwator#

Kupująca kupiła spodnie dresowe, zapłaciła za przesyłkę Inpost (po dodatkowych obciążeniach finansowych nałożonych na sprzedających przestałam wysyłać Smartem) i zwróciła je w ten sam sposób. Zwróciłam jej pieniądze za zakup, a ona rozpoczęła dyskusję, żądając również zwrotu środków za wysyłkę. Czy coś się w tej kwestii zmieniło? Czy jako osoba prywatna jestem zobowiązana do pokrywania również zwrotu środków za przesyłkę? Help!

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

pinsplash
#21 Demiurg#

@djanula Dlaczego zwróciła? Jak sprzedajesz jako osoba prwatna nie musisz przyjmować zwrotów bez podania przyczyny. Jak przyjmujesz to zwrot kosztów wysyłki zalezy od tego jak sie umówiliście. Jezeli to była reklamacja - tak musisz zwrócić koszty.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

djanula
#2 Obserwator#

Powód zwrotu: "nie pasuje mi".

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@djanula jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmowania zwrotów i tego należy się trzymać i nic nie przyjmować. 
Niestety ale ustępstwa od tej reguły kończą się jak wyżej a szkoda nerwów. 

oznacz moderatorów

djanula
#2 Obserwator#

Zwrot został zgłoszony i odesłany bez konsultacji ze mną. Staram się nie robić ludziom problemów, jeśli odsyłają rzeczy w terminie i bez śladów użytkowania. Pierwszy raz mi się zdarza taka historia, że Kupująca chce zwrotu kosztów za przesyłkę. Nie dość, że musiałam zapłacić za opakowanie, to jeszcze 9 zł, bo komuś się nie spodobało. Czyli powinnam zaznaczyć we wszystkich ofertach brak możliwości zwrotu? Jak to zrobić technicznie - bo kupujący z reguły nie pytają, czy jest zwrot, tylko odsyłają.

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@djanula teraz już widzę 2000 ofert, śmiało można uznać, że Twoja działalność jest zorganizowana i w takim przypadku na miejscu kupującego bym nie odpuszczał - taką umowę traktuje się jak umowę konsument - firma. 

oznacz moderatorów

djanula
#2 Obserwator#

Wciąż jednak jestem osobą prywatną i jako taka płacę podatki od sprzedaży na Allegro.

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@djanula w sensie prowadzisz działalność nierejestrowaną? 

oznacz moderatorów

drobok
#10 Popularyzator#

to nie ma nic do rzeczy, w przypadku zwrotu bez podania przyczyny kupujacy odsyła na własny koszt, ty oddajesz mu za najtańszą wysyłke do niego (tak jest w ustawie) jeśli sprzedajesz ciagle i zarobkowo jesteś uznawany za przetsiębiorce więc zwrot przyjąć musisz ( nie trzeba do tego mieć zarejestrowanej dzialalności).

oznacz moderatorów

djanula
#2 Obserwator#

Na infolinii Allegro uzyskałam zupełnie inną odpowiedź - w tym przypadku nie muszę zwracać kosztów. A na przyszłość po prostu kasuję możliwość zwrotów. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Przyjąłeś zwrot to koszty odesłania spoczywają na kupującym a Ty zwracasz tyle ile zapłaciła wraz przesyłką. Nie należało przyjmować zwrotu.😁

oznacz moderatorów

djanula
#2 Obserwator#

Dzięki za pomoc. Na infolinii Allegro uzyskałam info, że w tym przypadku nie muszę zwracać kosztów. I już usuwam opcję zwrotów:)

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

Oczywiście, że musisz w świetle KC jesteś przedsiębiorcą. 
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Na jakiej podstawie Państwo twierdzą, że ktoś z 2 000 ofert często nowych produktów nie jest przedsiębiorcą i może nie przyjmować zwrotów? Pani nawet przyznała, że odprowadza podatki więc jest to działalność zarobkowa! 

oznacz moderatorów

djanula
#2 Obserwator#

Owszem, płacę podatki, jak każdy obywatel. I nie mam tylu ofert. Dziękuję za pomoc, ale będę się trzymała tego, co usłyszałam od konsultantów Allegro. W końcu oni od tego są. Kończę temat i jeszcze raz dziękuję:)

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@djanula  napisał(a):

Dzięki za pomoc. Na infolinii Allegro uzyskałam info, że w tym przypadku nie muszę zwracać kosztów. I już usuwam opcję zwrotów:)


Jeżeli nie poinformujesz kupujących o prawie do odstąpienia od umowy (a tak się stanie gdy wyłączysz opcję zwrotów) kupujący będą mieli 12 miesięcy na odstąpienie od umowy. 

oznacz moderatorów

djanula
#2 Obserwator#

Ale właśnie konsultant na infolinii mi powiedział, że mam wyłączyć opcję zwrotu.

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@djanula rób co chcesz przecież konsultant nie bierze odpowiedzialności za treść Twoich ofert 😂 

Ja też w pierwszej wiadomości to zasugerowałem ponieważ nie wiedziałem, że to jest działalność zarobkowa - jeżeli to jest działalność zarobkowa to https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00115 -tutaj jest w dużym skrócie co musisz robić i jeden z punktów mówi jasno: 
"przestrzegać praw konsumentów" - prawem konsumenta jest prawo do dostąpienia od umowy bez podania przyczyny i zwrotu pieniędzy wraz z kosztem wysyłki (nie całym ale jako przedsiębiorca dokładnie powinnaś znać obowiązujące Cię przepisy). 

oznacz moderatorów

djanula
#2 Obserwator#

Jeszcze raz dzięki za wszystkie cenne rady.

oznacz moderatorów