Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam sprawa ma się tak sprzedawałem psp gość kupił ale nie zapłacił po kilku dniach znowu wystawiłem ją. Została sprzedana i opłacona 13 listopada więc 14 listopada ją wysłałem paczkomatem inpost. Mam nr nadania przesyłki i została dostarczona do paczkomatu odbiorcy 17 listopada. Okazało się że psp kupiła ta osoba co za pierwszym razem nie zapłaciła. 25 grudnia dostałem wiadomość o dyskusji że kupujący nie otrzymał towaru. Co mam zrobić wysłałem kiedy paczka została wysłana oraz nr przesyłki na dyskusję. Wydaje mi sie to podejrzane że po ponad miesiącu twierdzi że nie otrzymał przesyłki
@andrew23lee Wklej w dyskusji dowód nadania i tyle. Jeśli jesteś sprzedajacym prywatnie, a zakładam, że tak, Twoja odpowiedzialność za przesyłkę kończy się z chwilą wydania jej przewoźnikowi. Tu masz stanowisko Allegro:
17 Lis 2020, 14:56
Dostarczona.
Podróż przesyłki od Nadawcy do Odbiorcy zakończyła się, ale nie musi to oznaczać końca naszej znajomości:) Jeśli lubisz InPost, odwiedź nasz fanpage na Facebooku. Dziękujemy!
17 Lis 2020, 14:39
Umieszczona w Paczkomacie (odbiorczym).
17 Lis 2020, 1:51
Przyjęta w oddziale InPost.
16 Lis 2020, 21:04
W trasie.
16 Lis 2020, 20:29
Przyjęta w oddziale InPost.
16 Lis 2020, 8:26
Odebrana od Nadawcy.
15 Lis 2020, 18:24
Paczka nadana w paczkomacie.
15 Lis 2020, 18:24
Przygotowana przez Nadawcę.
@andrew23lee Zamieść ten screen w dyskusji, którą założył kupujący. Nam ona tu zbędna.
@Vryko To stanowisko Allegro także podzielasz? https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupujących/uszkodzony-towar/m-p/135184#M44643
@xyz96 Nie wiem, o które chodzi, o wypowiedź moderatorki? Jeśli tak, to przecież pisałem tu wielokrotnie, że przedsiębiorca przy sprzedaży konsumenckiej, odpowiada za przesyłkę także podczas transportu.
@Vryko Tak, o wypowiedź moderatorki. To super, że nie uważasz protokołu szkody za obowiązkowy, a jego brak za zamknięcie drogi do reklamacji u sprzedawcy i nie odsyłasz kupującego z reklamacją do przewoźnika. Niektórzy odsyłają.
@xyz96 Teraz, przyznam, jestem zaskoczony.. Nigdy nie twierdziłem, że można ograniczać prawa kupujących w sposób nieujęty w przepisach, lub z nimi sprzeczny, znam też nieco klauzule abuzywne. Stąd moje zdziwienie po Twojej wypowiedzi.
@andrew23lee Ta osoba kupiła od Ciebie psp dwa razy i powinna otrzymać dwie sztuki. Znamy tylko Twoją wersję zdarzeń, może pierwszy zakup też został opłacony, może to była wysyłka za pobraniem. Niech kupujący się wypowie - wtedy zobaczymy.
Miałem tylko jedną psp i za pierwszym razem nie zapłacił wystawiłem po kilku dniach ponownie i wtedy została opłacona więc także wysłana
Ale kupujący tego nie wie, kupił dwa razy, zapewne po pierwszym zakupie nie otrzymał psp, dlatego Dyskusja.
Ale za pierwszym razem nie opłacił przesyłki
Zauważ, z kim masz do czynienia. Moim skromnym zdaniem tylko wyjątkowy *piiiip* zakłada dyskusję w samym środku Bożego Narodzenia, żądając wysłania nieopłaconego towaru.
Nie uważasz, że rozsądniej opierać się na posiadanych informacjach, udzielając odpowiedzi - choćby te informacje były jednostronne - niż wymyślać informacje, których się nie posiada, i na podstawie tych wymysłów dochodzić do takich czy innych wniosków?
Jeśli sprzedawca np. przytulił kasę z pierwszego zamówienia, nie wysłał towaru i wystawił go ponownie, to wszyscy dobrze wiemy, że będzie miał przekichane, a cała dyskusja jest bezcelowa. Nie ma potrzeby go wtedy straszyć, Allegro zrobi to skuteczniej😊
Na górze dyskusji masz dwie bardzo ważne informacje
- dotyczy zamówienia z dnia...
- status płatności
Dzięki temu nawet jeśli wznowiłeś aukcję a nie zrobiłeś np. "wystaw podobną" i został ten sam numer oferty, wiesz którego z zamówień dotyczy dyskusja. Na tym zamówieniu się skoncentruj.
Jeśli nieopłaconego zamówienia, napisz po prostu, że klient nie otrzymał towaru z tego prostego powodu, że go nie opłacił (oczywiście jeśli nie zamówił za pobraniem).
Jeśli opłaconego zamówienia, wklej screen, jak radzi @Vryko - z zaznaczeniem, że złożysz reklamację, jeśli np. informacje są zdaniem klienta nieprawdziwe i klient tej konkretnej przesyłki nie odebrał.
Jeśli klient założył dyskusję o nieopłacone zamówienie i będzie się upierał, że ma dostać towar gratis, poinformuj go grzecznie, że nie jesteś instytucją charytatywną.
Jeśli jeszcze nie wystąpiłeś o zwrot prowizji za niezrealizowaną transakcję, zrób to jak najszybciej.
Jeśli w dyskusji napisałeś o innej transakcji niż ta, której dyskusja dotyczy (klient zgłasza brak towaru w transakcji 1, Ty piszesz, że wysłałeś go w transakcji 2), wypowiedz się jeszcze raz, już o tym zamówieniu, którego dyskusja dotyczy.
Jeśli klient ani nie zapłacił, ani nie wybrał wysyłki za pobraniem, a domaga się wydania towaru, Allegro nic Ci nie zrobi. Nie zmuszą Cię przecież do - jakby to nie brzmiało - sponsoringu.
Nie wiem tylko, co będzie, jeśli klient postanowi uznać dyskusję za nierozwiązaną, ponieważ nie dostał towaru gratis... Czy tak absurdalna dyskusja będzie się liczyć do dozwolonego limitu dwóch nierozwiązanych dyskusji, czy jednak nie...
Wie ktoś?
Przy okazji: jeśli klient nie zapłacił a wybrał powód otwarcia dyskusji "Nie otrzymałem towaru po wpłacie", może to sugerować usiłowanie wyłudzenia. Powód dyskusji też sprawdź.
A co do zwrotu o prowizję to chciałem zrobić ale nigdy nie miałem takiej sytuacji i nie wiem jak sie robi tym bardziej teraz bo tak pozmieniali w tym allegro że głowa boli
No to zostaje Ci jeszcze zasugerować reklamację u przewoźnika. Zapytaj klienta, czy masz reklamować niedostarczenie przesyłki.
Pamiętaj, że Allegro ma te same dane co Ty - czyli według ich informacji przesyłka również została dostarczona.
Zwrot prowizji: Sprzedaż / Licytacje i Kup Teraz / Zamówienia / szukaj (na górze, z lupą) PSP E-104 uważając, żeby się nie pomylić, bo są dwa / Akcje / Zwrot prowizji
A jak towar był wystawiony na tym Allegro lokalnie. Ja w poniedziałek będę dzwonił na inpost czy ta przesyłka została odebrana
Ale to też dziwne że po ponad miesiącu nagle twierdzi że nie otrzymał towaru, każdy inny po tygodniu max 2 by już napisał