anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujacy nie umie odebrac paczki, a zwrot kosztow

MAMY ROZWIĄZANIE!
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Klient zakupil towar, ktory zostal awizowany na poczcie, a ze wysylka jest z zagranicy nalezy paczke odprawic celnie. Zgodnie z zasadami allegro, jest to odpowiedzialnosc kupujacego.

Skoro kupujacy nie umial i nie umie, albo tez nie chce odebrac paczki z agencji celnej, a Allegro zwraca kupujacemu pieniadze, gdy ja nie mam zwrotu towaru to czy jest to poprawne dzialanie ?

Czy zwrot finansow nie powinien nastapic PO otrzymaniu przezemnie towaru ?

Dziekuje za odpowiedz, akutalnie Allegro wyplaci kupujacemu pieniadze z programu ochrony kupujacych, wiec koszt ten zostanie przelozony na mnie, co jest duzym utrudnieniem jesli chodzi o plynnosc finansowa, tymbardziej ze paczki sa wysylane z Japonii i jest to okolo miesiac czekania.

oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35
annas14-firma
#16 Inspirator#

@la_nika @RED  @undziabundzia @pinsplash Albo nie umiem czytać albo  co ogłoszono tu nie obowiązuje:

Będziemy rozliczać podatek VAT od Twoich transakcji, jeśli:

  • Twoja firma ma siedzibę poza Unią Europejską
  • nie posiadasz stałego miejsca prowadzenia działalności dla potrzeb VAT w Unii Europejskiej
  • wysyłasz towar konsumentowi z terytorium Unii Europejskiej.

Zmiana nie dotyczy sprzedających, którzy nadają przesyłki spoza Unii Europejskiej, ponieważ nie zarejestrowaliśmy się do IOSS. Oznacza to, że za takie transakcje nie rozliczymy podatku VAT.

Nawet Al..expres wprowadził obowiązkową deklarację dla kupujących z UE że są konsumentem lub przedsiębiorcą. Od tego zależy czy portal pobierze VAT i rozliczy przez IOSS czy zrobi to spedytor obciążając kupującego.

All..gro nie zarejestrowało się w IOSS, więc nie może pobierać i odprowadzać VAT przy dostawie spoza UE. Aby spełnić regulaminowy wymóg oferowania towarów w cenie brutto, sprzedawca musi dostarczać towar z  magazynów w UE lub sam rozliczać pobrany VAT po zarejestrowaniu się do IOSS. 

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@annas14-firma dokładnie

oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Dziękuje bardzo, bardzo sie cieszę. Fajnie, że Pani Monika @la_nika  znalazła zrozumienie w mojej sprawie, naturalnie jeśli paczka wróci, pieniądze zwrócę (tylko niech mi jeszczcze Pani powie jak to zrobić, co wcisnąć i gdzie, gdy otrzymam paczke ).

Pan Panie @xyz96 o jakim Vacie Pan mowi, my w Japonii nie mamy podatku Vat jest obrotkowka, ktora jest oczywiscie wliczona w cene. A vat o ktorym Pan mowi nalicza Panstwo Polskie, gdy paczka przekracza granice. Jak moge naliczyc podatek Vat, skoro nie mam z nim nigdy do czynienia, a jego stawki sie roznia ?

oznacz moderatorów
HegemonHekate
#10 Popularyzator#

Sprzedawca z poza EU ma możliwość opłacenia cła i podatku VAT za klienta, teoretycznie powinien wystawić produkt na Allegro w cenie brutto i opłacić wszystkie należności celno- podatkowe wynikające z SAD-u

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@undziabundzia Jeżeli Pan nie może naliczyć VAT-u, który u nas obowiązuje, nie wystawia Pan oferty, ponieważ zgodnie z regulaminem cena w ofercie musi być ceną brutto.

Równie dobrze ktoś, kto sprzedaje w Polsce, mógłby wystawiać towary w cenie netto i dopiero gdy klient zażyczy sobie faktury, doliczać VAT.

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

A jak ma ktoś podać cenę brutto sprzedając w licytacji od 1 zł . Tak z ciekawości pytam gdyż najczęściej tak sprzedaję i kupuję .Nie da się określić dokładnie takiej ceny nie wiedząc za ile się towar sprzeda .

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608 Nie da się? To nie wystawimy oferty, ponieważ na Allegro ceny muszą być podane w wysokości brutto.

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@xyz96 To nie jest rozwiązanie bo sprzedaż w licytacji jest na Allegro dozwolona i nigdzie nie znalazłem informacji że jak nie potrafię przewidzieć za ile się sprzeda dany przedmiot aby odpowiednio podać cenę brutto to nie wolno mi sprzedawać.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608 Mylisz pojęcia. Wystawiasz licytację od 1 zł w cenie brutto. Towar się sprzedaje za 12 zł w cenie brutto. Klient chce fakturę, więc wystawiasz ją na 12 zł w cenie brutto, niczego nie możesz doliczać. Dziwne, że tego nie rozumiesz.

oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

@RED @xyz96 
1) Jestem dziewczyna.
2) Sprzedaz na allegro zza granicy jest dozwolona, wiec skoro tak jest to sprzedaz jest defacto na terytorium Japonii a nie Polski, wiec tutejsze obowiazki sa pierwsze.
3) Inspekcja polskich urzedow do Japonii nie siega
4) Dla czego mam placic 2 razy Japonski Vat i Polski Vat ? W takim przypadku sprzedaz nawet z malym profitem jest nie mozliwa. Przy kazdej sprzedazy place "japonski vat".
5) @annas14-firma  dziekuje za te pomocne informacje, jakos mimo wszystko ciezko znalezc takie dobre dane

oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Panie @xyz96 nie moze miec Pan racji, bo clo to koszt, ktory moze zostac przyklejony do paczki, a nie musi. Decyduje o tym agencja celna. Nie mozna okreslic tego w cenie, bo to zmienna zalezna od humoru celnikow i aktualnych stawek. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@undziabundzia jaka agencja celna???

Wg przepisów polskich cena dla konsumenta musi być podana brutto - konsument musi znać wszystkie koszta jakie poniesie

Wg przepisów polskich nie ma dowolności w naliczaniu cła - przepisy jasno mówią kiedy jest naliczane i ile

nie naliczenie cła w przypadku gdy powinno być to zrobione jest oszustwem skarbowym

oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Szanowna Pani @la_nika, otrzymalam (po 4 miesiacach) zwrot paczki.

Dziekuje za wczesniej otrzymana pomoc.

Chcialabym zwrocic pieniadze, ktore otrzymalam od Allegro do Allegro, jak to zrobic ?
Czy mozecie mnie automatycznie obciazyc do rachunku ?

Pozdrawiam 🙂

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@undziabundzia dziękuję za Twoją wiadomość! Upewniam się, że chodzi o zamówienie nr 16892af1-046c-11ec-8dac-677c973318da?
Jeśli tak, to zwróć proszę wpłatę na takie dane:
nr konta: 63 1140 1124 0000 5165 0800 1010
odbiorca: Allegro.pl sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań
w tytule przelewu wpisz proszę „zwrot POK” oraz swój login 🙂
W razie dodatkowych pytań możesz napisać do nas na adres pok_windykacja@allegro.pl 
Pozdrawiam serdecznie! 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Dziekuje za wsparcie do samego konca, przelew wyslany. Pozdrawiam 😉

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@undziabundzia super, dziękuję 🙂 Cieszę się, że mogłam pomóc i polecam się na przyszłość! 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów