Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jaki jest sens, iż Katalog Allegro na stałe wpisuje ilość sprzedawanych produktów do aukcji?
Problem jest powszechny, ale posłużymy się przykładem. Tak, wiemy, że ta ilość to opakowanie producenta gdzie znajduje się akurat 5 sztuk gum wędkarskich. Jednak jeżeli producent zrobi opakowanie zbiorcze po 100 sztuk to mamy sprzedawać po 100 sztuk? Poniżej link oraz screen do aukcji:
https://allegro.pl/oferta/guma-sicario-ripper-10-5cm-10g-killer-na-szczupaki-11749948682
Tytuł z katalogu produktów wprowadza Klientów w błąd, gdyż nie oferujemy sprzedaży po 5 sztuk, ale po jednej sztuce. Dodatkowo tak katalog Allegro miał wpisaną tą daną przez bardzo długi czas - 1 sztuka.
Natomiast Allegro nagle stwierdza, że ma być sprzedawane po 5 sztuk.
Stąd nasze pytanie. Czemu serwis Allegro wpływa na liczbę sztuk jaką oferują sprzedawcy na swoich aukcjach?
Dlaczego jako sprzedawca nie możemy zmieniać parametru ilość?
Aktualnie nie mamy zatwierdzonych zmian na aukcji i dlatego w parametrach jeszcze została informacja o 1 sztuce oferowanej w aukcji, ale w tytule z katalogu Allegro już widnieje informacja, że gum jest 5.
Allegro w ten sposób wprowadza Klientów w błąd. Natomiast my jako sprzedawca otrzymujemy wiadomości, że aukcje są błędnie opisane (a błędne opisy nie są naszą winą, a katalogu produktów Allegro, który wyświetla takie błędne informacje jak ta na zrzucie ekranu wcześniej załączonym).
Uprzedzając, poniżej odpowiedzi na klasyczne wyjaśnienia w tej sprawie czyli:
Naszym zdaniem katalog produktów Allegro wymaga poprawy w wielu kwestiach, ale kwestia dowolnej ilości wpisywanej w parametrach powinna być zawsze po stronie sprzedawcy.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
@esturion_pl Nie wpływamy na liczbę sztuk, jaką masz sprzedawać. Swoją ofertę połączyłeś w EANem, który należy do produktu sprzedawanego po 5 sztuk w opakowaniu.
Jeśli sprzedajesz jedną sztukę produktu, to albo skontaktuj się z producentem i dopytaj o kod EAN pojedynczej sztuki, albo wystąp o własny kod EAN do GS1 (jeśli producent nie oferuje sprzedaży wyłącznie jednego produktu i nie ma takiego EANu).
Wpływacie, gdyż nie pozwalacie sprzedawcom na wygodne rozdzielenie opakowań zbiorczych i oferowanie ilości wedle własnego systemu sprzedażowego. Wpływacie, gdyż katalog Allegro wymusza by produkty były sprzedawane w identycznych opakowaniach jak oferuje je producent. Natomiast producent często oferuje opakowania hurtowo, a nie detalicznie i nie zawsze ma unikatowe kody EAN do opakowań detalicznych jak i zbiorczych.
Jeżeli Klient chce zakupić część opakowania, a sprzedawca chce sprzedać część opakowania, to dlaczego Allegro swoim katalogiem produktów utrudnia ten proces?
Tak, wiemy że EAN jest też definicją konkretnego opakowania i konkretnej ilości. Natomiast sprzedaż tego konkretnego produktu inaczej niż na sztuki jest mało opłacalna (Klienci rzadko kupują opakowania zbiorcze gum, gdyż wolą kupić 5 różnych kolorów niż 5 identycznych gum).
Natomiast sugerowanie byśmy jako sklep posiadający w asortymencie niniejszy produkt (nie jesteśmy producentem tego produktu) występowali do GS1 o kod EAN na jedną sztukę jest co najmniej nie na miejscu. Nie jest to nasz produkt, więc dlaczego mielibyśmy wnioskować o kod EAN do tego produktu?
@esturion_pl Wnioskowanie do GS1 to tylko jedna z opcji. W pierwszej kolejności skontaktuj się z producentem. Ten kod EAN przynależy do 5 sztuk produktu i dlatego nie możemy tego zmienić w Katalogu na pojedynczą sztukę.
@ko_alka jeden z moich pomysłów dotyczący zmiany w katalogu z tytułu oferty na EAN przepadł w czeluściach ,a rozwiązałby problem ,
@ko_alka to co powiesz na to
Mam przed sobą opakowanie 12 par rękawiczek oznaczonych EAN: 8592390012999
W GS1 figuruje to jako produkt (faktycznie brak informacji o ilości):
W katalogu Allegro jest natomiast pod tym kodem EAN 1 para (na chwilę obecną, nie wiadomo co będzie za chwilę)
To w takim razie wystawiając ofertę sprzedaży produktu oznaczonego podanym kodem EAN to sprzedaję 12 par czy 1 parę rękawic?
Po co produkt w katalogu ma "ilość"? To tylko niepotrzebnie komplikuje sytuację. Pokazałem wyżej, że w GS1 nie ma info o ilości to dlaczego nie przyjąć najmniejszej niepodzielnej jednostki dla produktu - tutaj para? To sprzedawca decyduje ile w ofercie sprzedaje danego produktu.
Jak mam w tytule 6 par to wiem, że 6 par sprzedaję i ktoś też wie, że kupuje 6 par. Jednak Allegro swoim tytułem wprowadza w błąd podając jakieś wygenerowane z czapy ilości - po co ? No i teraz klient z pretensjami - "bo Allegro pokazuje w tytule"
Przykład - tytuł 10 par. Cena widać, że za parę
No a tutaj w drugą stronę - w tytule 1 para, cena za 10 par. To co ma dostać klient, co dostanie?
@atechnik_sklep Rozumiem Twój punkt widzenia i nawet częściowo się z nim zgadzam, ale staramy się być konsekwentni i jeśli liczba sztuk podana jest na opakowaniu od producenta, to powinna być podana również u nas, w Katalogu.
Katalog produktów bazuje na informacjach z różnych źródeł (m.in. GS1, ale także na informacjach od Was, sprzedających). Jeśli kod znajduje się na opakowaniu, w którym znajduje się 12 par rękawic, to w Katalogu również powinna być podana taka liczba towaru. Jeśli sprzedajesz 1 parę tych samych rękawic, to ta oferta powinna zostać połączona z innym produktem w Katalogu — takim z jedną parą.
Spójrzmy na to z drugiej strony. W Katalogu przestajemy podawać liczbę sztuk, wszystko zostaje ujednolicone, a rękawice to po prostu rękawice (1 para). Jeden z klientów chce zakupić właśnie te rękawice i korzysta z porównywarki cen ("Porównaj X oferty tego produktu"). Na liście widzi ceny od 2,50 do 22,50 zł, bo wszystkie oferty są połączone pod jeden produkt bez dodanych w produkcie informacji o liczbie sztuk/par. Oczywiście nie podoba mu się ten rozstrzał. Wtedy taki klient pisze do nas, że to powinno być zmienione, później piszą też do nas sprzedający, którzy oczekują podziału na liczbę sztuk w produkcie i wracamy do punktu wyjścia.
Właśnie dlatego musieliśmy podjąć jakąś decyzję i konsekwentnie działać w tym kierunku. Jeśli dany EAN przynależy do produktu z 12 sztukami produktu, to właśnie komplet 12 sztuk produktu powinien być pod ten produkt podpięty. Jeśli otwieracie opakowanie i sprzedajecie produkt w detalu po 1 sztuce, to powinniście połączyć ofertę z produktem w Katalogu, który będzie odpowiadał jednej sztuce.
Zmieniacie serwis ofertowy w serwis produktowy i waszym obowiązkiem jest przewidywać konsekwencje zmian i dostosowywać się do nowych warunków przed zmianami, a nie po zmianach.
Od nas jako sprzedawców wymagacie dostosowywania się do 9 progów Smart!, prowizji od transportu, płatności Allegro Pay i wielu innych opłat i warunków. Natomiast sami nie potraficie się dostosować do własnych zmian.
Co do kwestii porównywania cen danego produktu to wiemy jak rozwiązać ten problem, ale i tak nie posłuchacie naszej porady tak jak i nie słuchacie porad innych sprzedających.
Dodatkowo nawet po fakcie wprowadzenia błędnych zmian i tak się ich trzymacie. Przykładowo oferty produktowe, które naszym zdaniem są największym błędem jaki aktualnie istnieje w serwisie aukcyjnym Allegro, nadal istnieje od prawie roku i nie został poprawiony (nasze oferty wielowariantowe posiadające po 80 pozycji są widoczne jako 1, 2 produkty bo serwis Allegro wymusza w nich oferty produktowe).
Na Allegro coraz więcej sprzedawców otrzymuje negatywne komentarze przez wasz system który wpisuje m.in. ilość i zaczął to robić nagle i bez ostrzeżenia (brak informacji zatwierdź zmianę, oferty się same pozmieniały wraz z nazwami zgodnie z katalogiem).
Nie jest to co prawda otrzymany przez nas komentarz, ale zapewne jest kwestią czasu jak otrzymamy podobny, gdyż nie jesteśmy w stanie nadzorować ciągłych zmian katalogu produktów (dzieją się one 24/7 nawet do produktów, które podpięliśmy i na moment podpięcia było wszystko prawidłowo zgodnie z ofertą). W normalnych warunkach np. w sklepie internetowym lub na innych portalach aukcja należy do sprzedawcy i jak rok temu była wystawiona to jedyne co należy zmieniać to cenę i ilości, a nie co chwila sprawdzać czy ktoś absolutnie obcy nie wpisał błędu do jakiegoś katalogu produktów!
Bez naszej zgody i akceptacji zmieniacie wpisane parametry oferty (wcześniej wymagało to chociaż zatwierdzenia, teraz jest z automatu...). Ile jeszcze zamierzacie nam Sprzedawcom zabrać z edycji aukcji? Może też warto by było zaznaczyć Klientowi która część aukcji jest wpisywana z automatu i by negatywne komentarze były wystawiane serwisowi a nie sprzedawcy, skoro to serwis Allegro potrafi zmieniać w dowolny sposób i w dowolnym czasie prezentację oferty?
Dlaczego utrudniacie handel swoim katalogiem produktów? Mówienie, że szybciej się wystawia jest nieprawdą. Dużo szybciej umieszczaliśmy oferty bez katalogu. Teraz trzeba podpiąć pod produkt, poprawić co najmniej trzy parametry, upewniać się czy produkt jest we właściwej kategorii (na Allegro seria produktów np. pojemników potrafi być aż w 3 lub więcej kategoriach, chociaż się różnią tylko gabarytem). Wcześniej wystarczyło skopiować aukcję, zmienić jeden parametr czyli objętość i tyle. A teraz trzeba 3x sprawdzać poprawność wszystkich danych. Zgłoszenia to natomiast rozmowa z botami - "rozumiemy Państwa niezadowolenie, jednak mają Państwo możliwość zgłaszania zmian...". Tak, będziemy czuwać i zgłaszać wszystkie 6000 indeksów, w których może nagle zajść zmiana.
Nie mogliście chociażby jak słusznie zaznaczali inni Sprzedawcy zamiast nazw używać kodu EAN jako tytułu oferty z katalogu?
Wystawiliśmy poprawnie kilkaset aukcji przynęt wędkarskich i nie tylko i teraz jakoś połowa z nich ma błędne tytuły, a my mamy opisy, zdjęcia i nasze tytuły poprawne.
Co niby mamy z tym zrobić?
P.S.
Tłumaczenie iż powinniśmy kupić własne kody do sprzedaży pojedynczych sztuk jest absurdem, gdyż nie jesteśmy producentem ani wyłącznym dystrybutorem więc mija się to z jakimkolwiek celem. Natomiast produktu w innej ilości wystawić się nie da, bo "produkt musi znajdować się w katalogu produktów Allegro". Istnieje też szansa, że na własnym kodzie ktoś zgłosi błąd, pracownik Allegro zatwierdzi i znowu będą błędy.
Podsumowując. Skoro Sprzedawca w 100% odpowiada za aukcje to prosimy nie ingerować ani w opisy, ani w tytuły, ani w zdjęcia, ani w warianty.
@esturion_pl sprawdz dokładnie EANy . czesto EAN na opakowaniu zbiorczym ( 5szt) jest różny od EANu dla pojedynczej sztuki.
Jełsi nie ma dwóch różnych EANów możesz napisac do producenta/importera prosbe o nadanie numeru dla pojedynczego produktu. Producenci z reguły maja tak dużą pule kodów że nie powinno to stanowić problemu