anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Mam straszny problem z kientem za paragon ktory wyrzucił

Aurora-Szczecin
#8 Zapaleniec#

Proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów, ponieważ allegro ma na mnie wy... na allegro jestem co prawda bardzo długo ale sadziłem ze nic mnie nie zaskoczy, mam problem z kupującym , jak zawsze wszelkie dowody fiskalne zakupu załączamy zszywaczem z listem przewozowy, aby sie nie zgubiły, wiadomo iz jeżeli sprzedaż na fvat nie ma problemu z dosłaniem kopi, ale mam ewidentna klientkę która wyrzuciła paragon, jedyna kopia fiskalna, i mam taką jazdę z allegro jak bym zamach szykował.

Rozmowa meilowa trwała 10 dni bardzo ciężka, mam charakter taki ze święta zrypane, od po świtach jazda w dyskusji allegro, allegro grozi nam blokadą konta, nie mam pojęcia za co, raczej nie maja takich uprawnień, ponieważ sprawami fiskalnymi zajmują sie odpowiednie urzędy, czy mógł bym prosić o jakieś sugestie, może któryś z kolegów/koleżanek miał podobna sytuacje, klient twierdzi iż potwierdzenie płatności, karta kredytowa itd to nie dowody, nasz adwokat wypowiada sie w sprawie a allegro swoje, naprawdę tak błaha sprawa mnie chyba przerosła, dziękuje za zrozumienie nadmienię iz nie zamierzam ponownie nabijać na kase paragonu, ponieważ sytuacje uważam za niesprawiedliwą , pozdrawiam, aurora-szczecin

oznacz moderatorów
61 ODPOWIEDZI 61

konto zamknięte
Nie dotyczy

Klient sugeruje portalowi, że działasz nielegalnie- nie wystawiasz paragonu. Ty zamiast po prostu wydrukować kopię i pokazać to robisz aferę jakbyś faktycznie miał coś na sumieniu.

 

Wystarczy, że klient zgłosi sprawę do US i będziesz miał kontrolę. Mi by było szkoda czasu i energii na wymyślone problemy.

oznacz moderatorów

Aurora-Szczecin
#8 Zapaleniec#

jak bym miał coś na sumieniu, to przy wzmiance US przestraszony nabił bym 3 paragony aby czasami się tam nie udał, klient napomina o wizycie w tym US od dwóch tygodni, wiec naprawdę zachecam aby tam poszedł, zakładam iz do urzędu się chodzi jeżeli jest potrzeba a nie pisze o tym kilkukrotnie bezsensownie, a tak spływa jak po kaczce taka groxba

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

🍺 i daj na luz, wyślij i masz spokojną głowę, potrzebne takie problemy Ci?

oznacz moderatorów

Aurora-Szczecin
#8 Zapaleniec#

samo zgłoszenie nie jest równoznaczne z kontrolą, US w pierwszej kolejności kontrole wedle dokumentów przeprowadza, jeżeli nie ma zastrzeżeń, nie wszczyna kontroli ponieważ ktoś twierdzi ze nie dostał paragonu, szczególnie w sprzedaży online, nie wiem jak u was, u nas dochody rozliczne na podstawie rachunku bankowego, ciężko jest wymazać wpływy z historii rachunku, resumując na pełny wgląd do konta firmowego.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@konto zamknięte wystarczy, że pokaże kopie paragonu na rolce (lub w pamięci urządzenia) i US grzecznie podziękuje. Bo to raz musieliśmy udowadniać, że zarzuty kupującego są z palca wyssane. Poza tym na pojedyncze takie zgłoszenie raczej nie zareagują, szkoda im czasu na to. Do nas jak się zgłaszali to z zestawem kilku zgłoszonych braków dowodu zakupu. I zwykle nie były to zgłoszenia od osób, które chciały duplikat dowodu zakupu, tylko od klientów, którzy mieli odrzucone reklamacje lub nie przyjęte odstąpienia od zakupu.

A co do żądania duplikatu paragonu, to tu prosta i czytelna chyba odpowiedź prawnika:

https://e-prawnik.pl/pytania/duplikat-paragonu-2.html

Nie istnieje w przepisach fiskalnych w ogóle pojęcie "duplikatu paragonu fiskalnego".

A co do żądań kupującego typu "nie dostałem paragonu". Sorry ale musi to Kupujący udowodnić bo w prawie domniemywa się, że przedmiot świadczenia został wykonany prawidłowo i bez wad, co w przypadku umowy sprzedaży oznacza wysłanie wszelkich zamówionych przez klienta produktów w takim stanie, jaki wynikał z ich prezentacji na stronie sklepu internetowego wraz z wszelką wymaganą dokumentacją, w tym dowodem zakupu, jeśli mowa o zakupie od przedsiębiorcy.

W naszej firmie, jeśli kupujący zwróci się w normalny sposób o pomoc typu: "zgubiłem paragon, a chcę zareklamować produkt u gwaranta", to zwykle bezproblemowo szukamy kopii na rolce, cykamy foto i wysyłamy. Choć nie jest to kopia 1:1 paragonu. Nie ma na kopii nagłówka z nazwą firmy a jedynie numer NIP.

Jeśli natomiast klient, to typowy roszczeniowiec, kłamiący, że nie dostał paragonu, to dostaje odpowiedź: "sprzedaż jest ujęta w naszej ewidencji i paragon był dołączony do przesyłki, kasa fiskalna nie ma możliwości wystawienia duplikatu paragonu, nie przewiduje tego również prawo fiskalne, w związku z czym, z wielkim żalem musimy odmówić powtórnego wydania dowodu zakupu". 😛

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@medalik_2009Przytoczyłeś przestarzałą opinię prawnika, z 2008.

 

Ma obowiązek wydać czy nie ma- sam napisał, że wolał "zrypać" sobie święta niż dać klientowi to czego się domaga (a co nie wymaga od sprzedawcy żadnego wkładu finansowego ani większego wkładu czasu i na pewno tego czasu poświęcił na dyskusje kilkanaście razy więcej niż na wydruk). Nie jest to normalne zachowanie ani społecznie ani biznesowo, z tym się chyba zgodzisz?

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@konto zamknięte a to dodali do przepisów fiskalnych pojęcie duplikatu paragonu fiskalnego? Możesz wskazać konkretny zapis?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@medalik_2009nie wiem czy dodali bo mnie to nie bardzo interesuje. Ale prawnik z 2008 roku mówi choćby o braku technicznej możliwości wydania kopii co już zdążyło się zmienić.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@konto zamknięte nic się nie zmieniło, dalej to nie jest DUPLIKAT, tylko kopia. Przeznaczona do innych celów niż uszczęśliwianie gapowatego klienta.

Tu masz wytyczne z lipca 2022 - https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-faktura-do-utraconych-paragonow

I stoi tam jak byk: "Przepisy dotyczący zasad działania kas fiskalnych nie przewidują regulacji stanowiących o duplikatach paragonów fiskalnych."

Wystarczająco świeża opinia, czy szukać jakiejś z listopada lub grudnia 2022?

oznacz moderatorów

Aurora-Szczecin
#8 Zapaleniec#

zmojejszafy _pl  w jakim celu działasz na tym forum? niby nie bardzo cie cokolwiek interesuje ale wszystko negujesz w świetle negatywnym, z założeniem ze ciężko sie z nami pracuje, nie miałeś/as okazji to nie wiesz, uważam wręcz odwrotnie. Wiem ze chodzi o paragon, tak wątek rozpocząłem.

oznacz moderatorów

Aurora-Szczecin
#8 Zapaleniec#

szczerze bardzo dziękuje, ponieważ jesteś chyba jedyna kompetentna osoba, bardzo dziękuje, ponieważ większość osób jak widzę albo nie sprzedaje nic albo znikomo, a teoretycznie zapytałem w forum dla zaawansowanych, i jestem pod wrażeniem, aczkolwiek nasz prawnik odpisał podobnie, tylko problem nie lezy w reklamacji, której nigdy nie odrzuciliśmy za brak dowodu zakupu, ponieważ jest to strzał w kolano, produkt kupiony kilka dni temu, jak nadmieniłem produkt praktycznie nie psujący sie, zadałem dość ważne dla mnie pytanie, na jakiej podstawie allegro może zblokować konto, ponieważ większość fachowców jedzie mnie i mówi jak chcesz sie bawić w odblokowanie to .... ok rozumiem ale dlaczego maja konto zblokować druga sprawa widzę ze ten US naprawdę na niektórych działa i sądzą iż kontrola to jest wszczynana z byle powodu (chyba ze faktycznie maja za uszami), jeszcze raz dziękuje za rade ponieważ sam problem wymagał omówienia z osoba z doświadczenie, pozdrawiam

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Aurora-Szczecin bo taki np. @LEW433 ma problem z czytaniem ze zrozumieniem. Klepie posty tylko dla ilości i ewentualnych "okejek". On myśli, że już masz blokadę na koncie,  nie zrozumiał, że nie masz zablokowanego konta, tylko niepełnosprytny pracownik Allegro zagroził czymś takim i pytasz o ewentualne podstawy takiej decyzji. Odpowiedź jest prosta - Allegro nie ma żadnej podstawy w tym przypadku.

Odpisując w dyskusji podawaj zawsze podstawę prawną każdej swojej decyzji, z którą nie zgadza się kupujący. Natomiast jeśli Allegro coś napisze, tym bardziej grożąc jakimiś konsekwencjami, żądaj zawsze podstawy prawnej ich żądań. A jeśli powołają się na ogólny zapis regulaminu Allegro, odpisz, że nie obchodzi Cię regulamin bazaru tylko konkretny zapis prawa fiskalnego, kodeksu cywilnego lub Ustawy o prawach konsumenta, w zależności czego dotyczy dyskusja.

W dyskusji, ze strony Allegro często piszą osoby, które nie mają bladego pojęcia o temacie dyskusji i wklejają to, co Allegro im udostępniło w szablonach odpowiedzi. Jak twardo oponujesz powołując się na konkretne zapisy prawa, to zwykle potem zamiast świeżaka wypowie się osoba mająca jakieś pojęcie i nagle mamy zmianę stanowiska Allegro w dyskusji o 180 stopni.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Boli cię głowa, lekarz trudno dostępny? cwany jesteś a jak mu zablokują konto to co doradzisz żeby poszedł do prawnika sądu, szczekasz jak najęty i gó,,,ie porady.😛

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@LEW433 w odróżnieniu od Ciebie mam pewne doświadczenie. Od pewnego czasu twardo odpisujemy we wszelakich zgłoszeniach i dyskusjach na bajania klientów i często również pracowników Allegro i jakoś konta nie mamy zblokowanego.

Przez ostatni rok nasi klienci złożyli ok. 10 zgłoszeń do POK-u jak ich posłaliśmy na drzewo z bezpodstawnymi żądaniami. Efekt - 3 lub 4 przyznane rekompensaty bez obciążania nas. Wynikające tylko z wprowadzania Kupujących w błąd przez konsultantów Allegro w początkach dyskusji. W pozostałych przypadkach Allegro kupujących też posłało na drzewo.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie ma znaczenia co masz tylko co doradzasz i znam takich jak innych "podpuszczają" a jak mają pomóc to ogon kulą pod siebie, Daj se luz, nie czepiam się więc po co się do mnie odnosiłeś?

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@medalik_2009 doskonale wiesz, że allegro nie musi mieć powodu. Zablokują mu konto a dopiero później się będą martwić o uzasadnienie- było setki takich wątków. Po co mu tak źle doradzasz, to Twoja konkurencja?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Łatwo doradzać i mówić pisać że takie prawo, zwal kupującego, niech się kupujący buja itd. pisze i doradza jak niemyślący i jak zablokują takiemu @Aurora-Szczecin konto to co zrobi???? podkuli ogon i niczego nie napisze, jak taki cwany to niech wówczas pójdzie jako pomoc do sądu, pójdzie? nie.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@starling_shop większość takich tematów to był wynik gapiostwa sprzedających co do terminu odpowiedzi lub olewania przez nich odpowiadania w dyskusjach.

Allegro jedyne co może, to pilnować, czy przestrzegasz regulaminu portalu, tj. przede wszystkim terminów na odpowiedzi w dyskusjach, braku w terminie zwrotu kasy Kupującym lub braku wysłania towaru. Już nawet przestali reagować na zgłoszenia kupujących jak sprzedawca anuluje zakup, bo mu towaru brakło. Jak tylko kasa jest zwrócona, to Allegro ma to gdzieś.

Decyzji sprzedawcy co do odrzucenia reklamacji, odmówienia przyjęcia odstąpienia (jeśli było wyłączenie w ofercie), Allegro nie ma prawa podważać. Ważne by tylko odpowiadać w terminie i jasno to poprzeć odpowiednimi argumentami i podlać podaniem podstawy prawnej. I nie dać sie zastraszyć bezpodstawnymi pogróżkami ze strony pracowników Allegro, jeśli takie następują. Zauważam, że z roku na rok, jest pod tym względem lepiej.

oznacz moderatorów

Aurora-Szczecin
#8 Zapaleniec#

Panowie/Panie proszę się tu nie gryśc jak wygłodniałe wilki, mamy sobie pomóc jak możemy, co do tego zblokowania konta tak pytam o powód, nie można stwierdzić nic w odniesieniu do transakcji ponieważ klient nie ma żadnych roszczeń reklamacyjnych/niezgodności produktu z ofertą/ terminu dostawy/ niekompletnej paczki wiec tu nie można nic zarzucić co do POKu mamy z nim doświadczeni, jak kolega pisał 50% roszczeń uznaje allegro i tak sam nas nie obciąża, aczkolwiek są to roszczenia bezpodstawne, chyba taki profit  prowadzenia działalności odgórnie, ale kto bogatemu zabroni, na chwile obecną poprosiłem o wypowiedz w temacie, co zrobić jak zablokują konto zapytam co dalej na chwile obecna cel był inny. pozdrawiam.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@medalik_2009 jesteś optymistą i mało widziałeś na allegro

blokadę można otrzymać za nic, a przepisy to sobie możesz cytować

w mojej ostatnie reklamacji złożonej do allegro serwis odpisywał formułkami

mimo podania konkretnych przepisów prawa jakie łamie

w żadnym momencie nie odnieśli się do zarzutów prawnych

i na koniec wręcz stwierdzili, że nie będą już odpisywać w wiadomościach

gdybym odpisywał analogicznie w dyskusjach miałbym od razu zablokowane konto

@Aurora-Szczecin złóż natychmiast osobną skargę do na allegro na moderatora i jego działania niezgodne z przepisami

w dyskusji odpisz że działasz wyłącznie w oparciu o przepisy polskiego prawa i wydałeś paragon i że wg przepisów duplikatów się nie wydaje

oraz że uznajesz za dowód zakupów  inne dowody, które nawet sam udostępniasz np: wydruki z allegro czy wyciągi z płatności lub własne oświadczenie

w razie kontroli np: inspekcji handlowej jesteś kryty

bo w żaden sposób nie ograniczasz praw konsumenta

a prawa konsumenta ogranicza allegro twierdząc, że twoje dowody zakupu nimi nie są

-----------------------------

niestety ale na allegro można spotkać często nie do końca uczciwych kupujących, któży potrzebują paragonu w celu okazania go mopsowi lub innym organizacjom zwracającym pieniądze

mieliśmy podobne sytuacje w drugą stronę - towary były zwracane a dokumenty nie - bo ktoś chciał za darmo otrzymać pieniądze

 

 

Nie

oznacz moderatorów