anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moi nieaktywni kupujący: konieczny wybór powodu dodania klienta do zakładki

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Od 28 lutego 2024 r. podczas dodawania klienta do zakładki Moi nieaktywni kupujący, powód swojej decyzji wybierzecie z listy:

  • Klient wielokrotnie nie opłacił zakupów
  • Klient wielokrotnie wygrał licytacje i nie opłacił zakupów
  • Klient wielokrotnie nie odebrał moich przesyłek pobraniowych
  • Klient wielokrotnie zwrócił mi niewłaściwy towar
  • Klient wielokrotnie groził mi działaniami na moją szkodę
  • Klient wielokrotnie zwrócił mi zniszczony towar.

Wielokrotnie oznacza minimum trzy razy. 

Jeśli nie określicie powodu swojej decyzji, nie dodacie klienta do zakładki i nie ograniczycie mu możliwości zakupu w swoich ofertach. Nadal możecie też dodać notatkę, w której doprecyzujecie powód swojej decyzji. 

Dlaczego wprowadzimy tę zmianę

Listę powodów stworzyliśmy na podstawie analizy dotychczasowych zgłoszeń sprzedających oraz sugestii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

Kiedy nie możecie dodać klientów do listy

Do zakładki Moi nieaktywni kupujący nie możecie dodać kupującego tylko dlatego, że wystawił Wam negatywny komentarz. Każdy klient ma prawo do oceny swojego zakupu.  Jeśli klient w Waszej ocenie działa niezgodnie z przepisami prawa lub naszym regulaminem, możecie skontaktować się z nami. W Allegro nieustannie pracujemy nad tym, aby ograniczać nieuczciwe działania. W tym celu między innymi monitorujemy zachowania klientów. Weryfikujemy każde zgłoszenie i jeśli potwierdzimy, że kupujący narusza prawo lub nasz regulamin, możemy nałożyć na niego odpowiednie sankcje, w tym ograniczyć mu dostęp do platformy.

Dowiedzcie się więcej o zakładce Moi nieaktywni kupujący.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
67 ODPOWIEDZI 67

mirekel
#8 Zapaleniec#

niestety na ten moment Allegro nie ma konkurencji, mam nadzieję że to się zmieni, myślę że jesienią, bo tak dalej być nie może żeby monopolista narzucał swoje warunki bez prawa wyboru dla sprzedających i kupujących.

oznacz moderatorów

cztery_bez_atu
#13 Ambasador#

Jak to bez prawa wyboru! Masz wybór. Możesz się dostosować i sprzedawać albo i nie. Brak wyboru to też wybór.

oznacz moderatorów

MakroMarket
#8 Zapaleniec#

chodzi o portal zaczynający się na a i kończący na s?

oznacz moderatorów

mirekel
#8 Zapaleniec#

tak, teraz oni sprzedają u nas na  Allegro, a my będziemy u nich niedługo

oznacz moderatorów

cztery_bez_atu
#13 Ambasador#

Ja akurat uwierzyłam. Szału jeszcze nie ma ( i chyba nie będzie ) ale coś się dzieje. 

oznacz moderatorów

Fasolowa3
#8 Zapaleniec#

"klient wielokrotnie zwrócił mi zniszczony towar."

 

czyli robię remont w domu, wybieram sobie "ofiarę", zamawiam narzedzia, po remoncie w ramach odstapienia bez podania przyczyn odsyłam (nie zepsute, tylko używane) i nie ma tematu. I tak 3x od jednego sprzedawcy, bez żadnych konsekwencji. 😄

oznacz moderatorów

alleloombard1119
#8 Zapaleniec#

Tak to już wygląda od dawna, ostatnio gość zamówił u mnie smartwatch, nówka sztuka, od razu wystawił negatywa. Następnie napisał, że usunie komentarz jeżeli zwrócę 20zł, to wtedy da dziecku jako zabawkę xD Gdzie od razu zaproponowałem zwrot całości środków po odesłaniu towaru, nie był zainteresowany, bo "nie mam czasu chodzić po paczkomatach" 🙂

A z narzędziami też już były niezłe jaja, szkoda gadać. 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@nat_not To ja bardzo poproszę o przedstawienie decyzji UOKiK o tym że dopiero trzecie oszustwo/kradzież/wyłudzenie - jest karane. Pierwsze dwa są dozwolone. Poproszę również o zobowiązanie osoby która to wdrożyła ( lub zespołu) że będą pokrywali ( lub Allegro) starty wynikłe z pierwszych dwóch nadużyć - bo skoro na nie pozwalacie to rozumiem że bierzecie za nie odpowiedzialność.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

MakroMarket
#8 Zapaleniec#

Reasumując, jeśli :

  • Klient dwa razy nie opłacił zakupów
  • Klient dwa razy wygrał licytacje i nie opłacił zakupów
  • Klient dwa razy nie odebrał moich przesyłek pobraniowych
  • Klient dwa razy zwrócił mi niewłaściwy towar
  • Klient dwa razy groził mi działaniami na moją szkodę
  • Klient dwa razy zwrócił mi zniszczony towar

to nie będzie można dodać go na listę nieaktywnych kupujących.

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@MakroMarket będzie można po pierwszym razie to tylko zapis allegro nie mający żadnej podstawy prawnej, tak samo ta lista jest tule samo warta jak lista powodów odstąpienia przy zwrocie towaru 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@kostas11 Ty sprzedajesz od dzisiaj na Allegro? To Ty nie wiesz, że taka informacja rzecz święta i choć w prawie nieujęta, to obowiązuje i jest ważniejsza od ustawy, konstytucji czy innego prawa wartego mniej niż zapis na papierze toaletowym? A spróbuj to naruszyć, to będziesz na dywaniku się czołgał przed tym, co to wymyślił. 

 

(...) 🙂

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@MakroMarket >Klient może Ci bezkarnie 2 razy nas... na głowę, a Ty masz się grzecznie ukłonić, przeprosić i podać mu papier > tylko pamiętaj, żeby był mięciutki 3-warstwowy🤣

oznacz moderatorów

owocowyraj
#9 Pomysłodawca#

To może mnie też zaczniecie się czepiać  dopiero jak kilka razy jednemu  klientowi nie wyślę paczki a wezmę pieniądze.  Wstyd !!!

oznacz moderatorów

Hardylegs
#11 Animator#

Haha a nie mòwilem że jeszcze coś dodadzą ,tak im lecą zyski ,że jeszcze będą  wprowadzać dalsze ulepszenia .Po UJ się bawić w ograniczanie zlikwidujcie to całkiem i będzie koniec tej błazenady.Najlepsze jest to że 3 razy mamy zapłacić z własnej kieszeni za jakąś patologie zanim zablokujemy ,czemu odrazu nie 10😁.

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#12 Orędownik#

Powody nr 1,2,5 - są możliwe do zaakceptowania - według mnie. Nie prowadzą do strat finansowych sprzedawcy.

1.) - Powód nr 3 - taki kupujący po jednej takiej akcji (odmowa odbioru przesyłki pobraniowej, bez wcześniejszego odstąpienia od zawartej umowy) - z automatu powinien być dodany do CL. Dodatkowo serwis Allegro powinien automatycznie obciążyć jego konto kosztami wysyłki i przesyłki zwrotnej i przekazać je na konto sprzedawcy. Dlaczego sprzedawca ma opłacić aż 6 razy koszty przesyłek i ponieść taką stratę, żeby móc dodać kupującego do CL? Kto zapłaci sprzedawcy za takie straty?

2.) - pkt. nr 4 - "Klient wielokrotnie zwrócił mi niewłaściwy towar" - to rzadki przypadek, ale zdarza się. Częściowo zlikwidowałem ten problem naklejając swoje plomby , jednak robię to na niektórych towarach. Dzięki temu zaoszczędziłem na prawdę sporo pieniędzy. Dlaczego więc nieuczciwy kupujący (nazwijmy po imieniu - oszust), zwraca towar, który nie był u mnie zakupiony i ja mam za niego zwrócić pieniądze? Dlaczego może oszukać mnie aż 3 razy, żebym mógł dodać go na CL?

3.) - "Klient wielokrotnie zwrócił mi zniszczony towar" - dlaczego aż 3 razy może mi zwrócić zniszczony towar? Kto będzie za to płacił? Ja osobiście nie zapłacę, zapłaci Allegro protect - czyli wszyscy sprzedający.

4.)- Kupujący odmówił odbioru przesyłki pobraniowej. Jestem w plecy 2xkoszt przesyłki. Wysyłam kupującemu info o jego zobowiązaniach wobec mojej firmy z tytułu niewywiązania się z zawartej umowy. Oczywiście brak jakiegokolwiek odzewu, na CL nie mogę dodać, bo tylko 1 raz przyniósł mi stratę. Następnie ten kupujący dokonuje zakupu, opłaca transakcję. I co w tej sytuacji? Allegro, wszelkie instytucje, państwowe, prywatne, Urzędy Gmin - zgodnie z zasadami rachunkowości traktują takie wpłaty w pierwszej kolejności na rzecz spłaty zobowiązań i odsetek. Czy ja też mam prawo traktować w ten sam sposób taką wpłatę? 

Proszę o odpowiedź na punkty 1-4 moderatorów.

  

oznacz moderatorów

serwis-texas
#20 Guru#

Brawo, brawo!!! Co to ma w ogóle być?

 

Wielokrotnie oznacza minimum trzy razy.

Za pól roku będzie że wielokrotnie w ciągu pół roku, później miesiąca, a później na dzień.

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@serwis-texas dokładnie

wg allegro i ponoć uokik

Wielokrotnie oznacza minimum trzy razy.

więc ile to jest razy na rok?

jeżeli blokada może trwać tylko pół roku

 

a teraz najlepsze

Jak rozumiem ten powód będzie przekazany Kupującemu?

Proszę zauważyć też, że w/w powody blokady oznaczają premedytację działań wobec jednego Kupującego.

Kupujący, który z w/w powodów oszuka większą ilość sprzedawców lub narazi ich na koszta nie będzie miał blokady

oznacz moderatorów

owocowyraj
#9 Pomysłodawca#

To może jak to żaden problem to teraz allegro  będzie pokrywać koszt nieodebranych  paczek pobraniowych i odesłanych niekompletnych rzeczy . Ciągle wprowadzacie jakiś zmiany żeby "żyło  się lepiej " to czekamy 

oznacz moderatorów

A-G-SYSTEM
#8 Zapaleniec#

Po prostu kolejny ukłon allegro w stosunku do oszustów, naciągaczy i złodziei... a sprzedawcom wbito kolejny nóż w plecy... brak słów 

oznacz moderatorów

Artmade_pl
#9 Pomysłodawca#

Najwyższy czas zmienić platformę

oznacz moderatorów