Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od 28 lutego 2024 r. podczas dodawania klienta do zakładki Moi nieaktywni kupujący, powód swojej decyzji wybierzecie z listy:
Wielokrotnie oznacza minimum trzy razy.
Jeśli nie określicie powodu swojej decyzji, nie dodacie klienta do zakładki i nie ograniczycie mu możliwości zakupu w swoich ofertach. Nadal możecie też dodać notatkę, w której doprecyzujecie powód swojej decyzji.
Dlaczego wprowadzimy tę zmianę
Listę powodów stworzyliśmy na podstawie analizy dotychczasowych zgłoszeń sprzedających oraz sugestii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Kiedy nie możecie dodać klientów do listy
Do zakładki Moi nieaktywni kupujący nie możecie dodać kupującego tylko dlatego, że wystawił Wam negatywny komentarz. Każdy klient ma prawo do oceny swojego zakupu. Jeśli klient w Waszej ocenie działa niezgodnie z przepisami prawa lub naszym regulaminem, możecie skontaktować się z nami. W Allegro nieustannie pracujemy nad tym, aby ograniczać nieuczciwe działania. W tym celu między innymi monitorujemy zachowania klientów. Weryfikujemy każde zgłoszenie i jeśli potwierdzimy, że kupujący narusza prawo lub nasz regulamin, możemy nałożyć na niego odpowiednie sankcje, w tym ograniczyć mu dostęp do platformy.
Dowiedzcie się więcej o zakładce Moi nieaktywni kupujący.
niestety na ten moment Allegro nie ma konkurencji, mam nadzieję że to się zmieni, myślę że jesienią, bo tak dalej być nie może żeby monopolista narzucał swoje warunki bez prawa wyboru dla sprzedających i kupujących.
Jak to bez prawa wyboru! Masz wybór. Możesz się dostosować i sprzedawać albo i nie. Brak wyboru to też wybór.
chodzi o portal zaczynający się na a i kończący na s?
tak, teraz oni sprzedają u nas na Allegro, a my będziemy u nich niedługo
Ja akurat uwierzyłam. Szału jeszcze nie ma ( i chyba nie będzie ) ale coś się dzieje.
"klient wielokrotnie zwrócił mi zniszczony towar."
czyli robię remont w domu, wybieram sobie "ofiarę", zamawiam narzedzia, po remoncie w ramach odstapienia bez podania przyczyn odsyłam (nie zepsute, tylko używane) i nie ma tematu. I tak 3x od jednego sprzedawcy, bez żadnych konsekwencji. 😄
Tak to już wygląda od dawna, ostatnio gość zamówił u mnie smartwatch, nówka sztuka, od razu wystawił negatywa. Następnie napisał, że usunie komentarz jeżeli zwrócę 20zł, to wtedy da dziecku jako zabawkę xD Gdzie od razu zaproponowałem zwrot całości środków po odesłaniu towaru, nie był zainteresowany, bo "nie mam czasu chodzić po paczkomatach" 🙂
A z narzędziami też już były niezłe jaja, szkoda gadać.
@nat_not To ja bardzo poproszę o przedstawienie decyzji UOKiK o tym że dopiero trzecie oszustwo/kradzież/wyłudzenie - jest karane. Pierwsze dwa są dozwolone. Poproszę również o zobowiązanie osoby która to wdrożyła ( lub zespołu) że będą pokrywali ( lub Allegro) starty wynikłe z pierwszych dwóch nadużyć - bo skoro na nie pozwalacie to rozumiem że bierzecie za nie odpowiedzialność.
Reasumując, jeśli :
to nie będzie można dodać go na listę nieaktywnych kupujących.
@MakroMarket będzie można po pierwszym razie to tylko zapis allegro nie mający żadnej podstawy prawnej, tak samo ta lista jest tule samo warta jak lista powodów odstąpienia przy zwrocie towaru 😄
@kostas11 Ty sprzedajesz od dzisiaj na Allegro? To Ty nie wiesz, że taka informacja rzecz święta i choć w prawie nieujęta, to obowiązuje i jest ważniejsza od ustawy, konstytucji czy innego prawa wartego mniej niż zapis na papierze toaletowym? A spróbuj to naruszyć, to będziesz na dywaniku się czołgał przed tym, co to wymyślił.
(...) 🙂
@MakroMarket >Klient może Ci bezkarnie 2 razy nas... na głowę, a Ty masz się grzecznie ukłonić, przeprosić i podać mu papier > tylko pamiętaj, żeby był mięciutki 3-warstwowy🤣
To może mnie też zaczniecie się czepiać dopiero jak kilka razy jednemu klientowi nie wyślę paczki a wezmę pieniądze. Wstyd !!!
Haha a nie mòwilem że jeszcze coś dodadzą ,tak im lecą zyski ,że jeszcze będą wprowadzać dalsze ulepszenia .Po UJ się bawić w ograniczanie zlikwidujcie to całkiem i będzie koniec tej błazenady.Najlepsze jest to że 3 razy mamy zapłacić z własnej kieszeni za jakąś patologie zanim zablokujemy ,czemu odrazu nie 10😁.
Powody nr 1,2,5 - są możliwe do zaakceptowania - według mnie. Nie prowadzą do strat finansowych sprzedawcy.
1.) - Powód nr 3 - taki kupujący po jednej takiej akcji (odmowa odbioru przesyłki pobraniowej, bez wcześniejszego odstąpienia od zawartej umowy) - z automatu powinien być dodany do CL. Dodatkowo serwis Allegro powinien automatycznie obciążyć jego konto kosztami wysyłki i przesyłki zwrotnej i przekazać je na konto sprzedawcy. Dlaczego sprzedawca ma opłacić aż 6 razy koszty przesyłek i ponieść taką stratę, żeby móc dodać kupującego do CL? Kto zapłaci sprzedawcy za takie straty?
2.) - pkt. nr 4 - "Klient wielokrotnie zwrócił mi niewłaściwy towar" - to rzadki przypadek, ale zdarza się. Częściowo zlikwidowałem ten problem naklejając swoje plomby , jednak robię to na niektórych towarach. Dzięki temu zaoszczędziłem na prawdę sporo pieniędzy. Dlaczego więc nieuczciwy kupujący (nazwijmy po imieniu - oszust), zwraca towar, który nie był u mnie zakupiony i ja mam za niego zwrócić pieniądze? Dlaczego może oszukać mnie aż 3 razy, żebym mógł dodać go na CL?
3.) - "Klient wielokrotnie zwrócił mi zniszczony towar" - dlaczego aż 3 razy może mi zwrócić zniszczony towar? Kto będzie za to płacił? Ja osobiście nie zapłacę, zapłaci Allegro protect - czyli wszyscy sprzedający.
4.)- Kupujący odmówił odbioru przesyłki pobraniowej. Jestem w plecy 2xkoszt przesyłki. Wysyłam kupującemu info o jego zobowiązaniach wobec mojej firmy z tytułu niewywiązania się z zawartej umowy. Oczywiście brak jakiegokolwiek odzewu, na CL nie mogę dodać, bo tylko 1 raz przyniósł mi stratę. Następnie ten kupujący dokonuje zakupu, opłaca transakcję. I co w tej sytuacji? Allegro, wszelkie instytucje, państwowe, prywatne, Urzędy Gmin - zgodnie z zasadami rachunkowości traktują takie wpłaty w pierwszej kolejności na rzecz spłaty zobowiązań i odsetek. Czy ja też mam prawo traktować w ten sam sposób taką wpłatę?
Proszę o odpowiedź na punkty 1-4 moderatorów.
Brawo, brawo!!! Co to ma w ogóle być?
Wielokrotnie oznacza minimum trzy razy.
Za pól roku będzie że wielokrotnie w ciągu pół roku, później miesiąca, a później na dzień.
@serwis-texas dokładnie
wg allegro i ponoć uokik
Wielokrotnie oznacza minimum trzy razy.
więc ile to jest razy na rok?
jeżeli blokada może trwać tylko pół roku
a teraz najlepsze
Jak rozumiem ten powód będzie przekazany Kupującemu?
Proszę zauważyć też, że w/w powody blokady oznaczają premedytację działań wobec jednego Kupującego.
Kupujący, który z w/w powodów oszuka większą ilość sprzedawców lub narazi ich na koszta nie będzie miał blokady
To może jak to żaden problem to teraz allegro będzie pokrywać koszt nieodebranych paczek pobraniowych i odesłanych niekompletnych rzeczy . Ciągle wprowadzacie jakiś zmiany żeby "żyło się lepiej " to czekamy
Po prostu kolejny ukłon allegro w stosunku do oszustów, naciągaczy i złodziei... a sprzedawcom wbito kolejny nóż w plecy... brak słów
Najwyższy czas zmienić platformę