anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moi nieaktywni kupujący - ograniczysz możliwość zakupów na 180 dni

MAMY ROZWIĄZANIE!
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

10 stycznia 2024 r. zmieniamy zasady dodawania klientów do listy w zakładce Moi nieaktywni kupujący. Jak dotychczas musicie mieć uzasadnioną przyczynę, żeby skorzystać z tej opcji np. łamanie przez kupującego naszego regulaminu. Jednak wprowadzamy ograniczenie dotyczące czasu, w jakim konta mogą pozostawać na Waszej liście.

Nowe zasady - ograniczenie zakupów na maksymalnie 180 dni

Nadal samodzielnie dodajecie klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący, ale nie zrobicie już tego bezterminowo. Kupujący pozostaną w niej maksymalnie 180 dni. Po upływie tego czasu automatycznie usuniemy ich z zakładki. Oznacza to, że ponownie będą mogli u Was kupować. 

Zmianą obejmiemy wszystkich kupujących, których dodacie do zakładki po 9 stycznia 2024. Jeśli obecnie macie w zakładce jakichś kupujących – pozostaną oni nieaktywnymi kupującymi jeszcze przez 180 dni. 

Konta klientów wciąż możecie usuwać z zakładki samodzielnie przed upływem wskazanego czasu.

Dlaczego wprowadzamy zmianę

Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę. Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. Zauważyliśmy jednak, że część z Was nie robi tego na bieżąco. Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
190 ODPOWIEDZI 190
ekowolt_pl
#8 Zapaleniec#

Jako sprzedawca nie zgadzam się z tą decyzją, szczególnie w przypadkach kupujących agresywnych i takich których w przeszłości narazili nas na straty. Z takimi kupującymi nie chcemy mieć już nigdy do czynienia, dlatego trafili u nas na tą listę.

oznacz moderatorów
superstore
#9 Pomysłodawca#

Prowadzimy sprzedaż w 99% w drodze licytacji, klienci w przypadku tej opcji mają aż 30dni na płatność, po tym czasie zamówienia są automatycznie anulowane przez allegro, każdego dnia otrzymujemy maile z dziesiątkami automatycznie anulowanych zakupów, po sprawdzeniu loginów i stwierdzeniu większej ilości nieopłaconych zakupów od jednej osoby, umieszczamy ją na MNK, zawsze są to osoby, które nie podejmują żadnej próby kontaktu, a konta zazwyczaj posiadają krócej niż pół roku. Jeśli MNK będzie ograniczone/zlikwidowane, to w jaki inny sposób mamy ograniczać takie działania? Niestety część klientów traktuje licytacje jak allegrową zabawę i nie poczuwa się do obowiązku uiszczenia zapłaty, a my mamy zablokowaną sprzedaż na minimum miesiąc.... 

oznacz moderatorów
rozped600
#8 Zapaleniec#

"Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć"

Chyba raczej zwiększy liczbę nadużyć ze strony klienta bo będzie mógł częściej wyłudzać pieniądze w zamian za to że nie wystawi negatywa albo częściej kupować i nie odbierać paczek za pobraniem.!!

oznacz moderatorów
SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

kiedyś blokowaliście kupującego za 3 nie odebranie pobrania , ale jak zorientowaliście się  ze nie wy za to płacicie to opcja została usunięta .Zgodnie z prawem klient ma zwrócić kwotę za nie odebraną paczkę w 100% wszyscy odmawiają zwrotu  kwoty a od was słyszę proszę skierować spraw do sądy .Według was nie jest to podstawą do blokady ? ile takich paczek klient musi nie odebrać żeby z waszej strony była reakcja ?

 

 

oznacz moderatorów
Halfrunt
#20 Guru#

Raczej sprzedający nie są zadowoleni z tej zmiany. Zawsze czekam na tę jedną, która przeważy szalę na odpływ użytkowników. Jesteście na dobrej drodze, po ostatnich zmianach bardzo wiele firm zdewyrsyfikowało kanały sprzedaży i są obecni na kilku market place.

W pewnym momencie po prostu wyłącza z integracji Allegro, a reszta dzięki programom zewnętrznym za pomocą kilku kliknięć szybko się przeniesie.

Może o to właśnie chodzi.

oznacz moderatorów
Halfrunt
#20 Guru#

Bo jeśli zamiarem Allegro w dopieszczaniu klientów jest dogonić Ąmazon, to firmy się tam przeniosą o Allegro zapominając, jeśli w perspektywie jest dużo większy rynek, na którym swoje produkty mogą sprzedać znacznie drożej. 

oznacz moderatorów
SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

 zachęcam robienia zakupów po za tym portalem sam to rąbie skro allegro uważa ze sprzedawca nic nie moze to niech tak uważają dalej .

oznacz moderatorów
kolekcjonerstw
#10 Popularyzator#

Z pewnych źródeł wiem, ze platforma baselinker pracuje nad wtyczka z możliwością automatycznego wrzucania z powrotem na listę zablokowanych kupujących po 180 dniach :-). Szach mat allegro.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Szachista z ciebie!🤗

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@kolekcjonerstw czyli nie doczytales na liste mozna wrzucic ponownie ale jak kupi u ciebie 2 raz szach mat od allegro

oznacz moderatorów
kolekcjonerstw
#10 Popularyzator#

o kurde... tego sie nie spodziewałem. to kaszana straszna.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@kolekcjonerstw  chyba nie do konca szach mat . Wystarczy że allegro zaprogramuje algorytm tak że kupującego możesz dodać do 179 dni od zakupu. Wówczas takie autoponowienie sie nie uda jeśłi kupujący nie zrobi kolejnego zakupu

oznacz moderatorów
EElektryka_com
#11 Animator#

Podpieranie się przepisami nie ma sensu, bo faktycznie sprzedający nie jest w stanie ograniczyć nikomu sprzedaży na Allegro, jeśli jest on zmotywowany założy sobie kolejne konto:

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/dane-i-ustawienia-konta/czy-moge-uzywac-kilku-kont-na-all...

Poza tym przepis mówi o uzasadnionej przyczynie, nic nie ma o "aktualnej". Przepis wręcz dopuszcza odmowę sprzedaży - jeżeli jest ona zasadna. Co do zasadności to już sprawa sądu. Nie rozumiem, Allegro nie usuwa kłamliwych opinii tłumacząc się, ze nie jest sądem a tu chce "chronić sprzedawców" (też był taki argument na FB) by nie mieli problemów prawnych, za to w przypadku kłamliwych komentarzy właściwie namawia poszkodowanych, zeby ciągali Klientów po sądach. 😎

oznacz moderatorów
Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Mamy niezrównoważonego kupującego, który cyklicznie zakłada nowe konto na ten sam numer tel i adres... Ze względu na to, że robi zawsze wielkie zamówienie udaje nam się przeważnie to wyłapać. Zgłaszamy, jest on zawieszany, musimy anulować zamówienie, poprosić o wyłączenie przesyłki z ocen jakości etc i tak w kółko... Allegro nie przejdzie przez głowę nawet cień pomysłu na pernamentne zablokowanie kupującego, a więc nie dziwi mnie, że utrudnią nam teraz życie usuwając de facto czarną listę. Najśmieszniejsze, że używamy czarnej listy także do ochrony naszych kupujących przed sprzedawcami uprawiającymi dropshipping...

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

U mnie w tym tygodniu - jedna kupująca zglasza ze kupiła 3 przedmioty a dostała 2. Na monitoringu widać że pakowane są 3, wysłane zostało wszystko. Kwestia kilkunastu złotych więc pieniądze zostały jej zwrócone. Druga twierdzi, że dostała odżywkę do włosów w której brakuje 80% zawartości - gdyby tak było to byłaby dużo lżejsza więc nikt by jej takiej nie wysłał. Też zwrot. Obie wylądowały na MNK i już się nie mogę doczekać aż za pół roku znowu będą uprawiać swoje cwaniactwo. 

oznacz moderatorów
godar456
#11 Animator#

"który cyklicznie zakłada nowe konto na ten sam numer tel i adres.."   to tak tutaj można? 

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

Oczywiście. Wyszukaj to kate will albo numer telefonu 666 początek. Non stop kupuje pod kolejnym nickiem a spróbuj tu założyć drugie konto sprzedażowe 

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

dopóki nie sprzedajesz możesz zakładać konta jak chcesz np na nieistniejące adresy, nikt tego nie sprawdza. Za to allegro może się chwalić że miesięcznie rejestruje im się 10tyś nowych użytkowników.

oznacz moderatorów
godar456
#11 Animator#

"dopóki nie sprzedajesz możesz zakładać konta jak chcesz np na nieistniejące adresy, nikt tego nie sprawdza"   a co na to prezes UOKiK  ?

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

@godar456 myślisz że allegro to interesuje? zapytaj ich jak im idzie walidacja adresów chociażby przy wysyłkach, ile razy ich system przepuszcza same ulice bez numerów domu/mieszkania, kod pocztowy w postaci 00-000, zagraniczne numery telefonów do paczkomatów itp...

Tutaj już ich nie interesuje że sprzedający ma problem z nadaniem paczki i musi poświęcać dodatkowy czas na ustalenie prawidłowych danych bo inaczej dyskusje, negatywy których usunąć nie chcą bo zgodne z regulaminem i inne problemy.

Wolą kombinować jak to utrudnić życie sprzedawcom. Ja sam już drugi miesiąc czekam na rozwiązanie problemu z ich katalogiem, ciągle tylko dostaję przeprosiny a ofert dalej wystawiać nie mogę.

oznacz moderatorów