Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, proszę o radę, bo pierwszy raz od 4 lat ktoś mi założył sprawę w Programie Ochrony Kupujących.
Kupującemu została przyznana rekompensata z tego programu - dostałam maila z Allegro informującego, że Kupujący dostanie zwrot pieniędzy - czyli jeszcze to się nie stało.
Chcę zwrócić wyznaczoną kwotę, bo to śmieszne pieniądze w absurdalnej sprawie i chce mieć to z głowy.
Pytanie - czy mam teraz zwrócić wyznaczoną kwotę na konto Kupującego czy czekać na następną wiadomość z Allegro? Jak radzicie, żeby szybko pozbyć się kłopotu?
Czy po zwrocie pieniędzy Kupującemu Allegro z automatu odblokuje mi możliwość sprzedaży (którą zablokowali)?
I jeszcze coś - w mailu do mnie z Allegro jest napisane: "Pamiętaj, że o sprawie mogą zostać powiadomione organy ścigania." Dziwi mnie to, bo warunkiem dla Kupującego ubiegania się o zwrot z POK jest zgłoszenie sprawy na policję, więc jak to jest? Allegro zgłosi to samo "przestępstwo" po raz drugi???? Wiecie o co w tym biega??
@kolorowe_maki Najlepiej oddaj pieniądze kupującemu już teraz, poinformuj o tym Allegro załączając dowód zwrotu wpłaty. W takiej sytuacji rekompensata prawdopodobnie nie zostanie wypłacona i być może przyspiesz to zdjęcie blokady. Nie w każdym przypadku warunkiem ubiegania się o zwrot z POK jest zgłoszenie przez kupującego sprawy na policję.
@kolorowe_maki Oddaj pieiniądze kupującemu i poinformuj o tym allegro ( masz zapewne jakąś korespondencję). Czasem Allegro nie wymaga zgłoszenia na policję.
ps Co było powodem przyznania POK?
@xyz96 piszesz " Nie w każdym przypadku warunkiem ubiegania się o zwrot z POK jest zgłoszenie przez kupującego sprawy na policję." Napisz coś więcej w tym temacie. Posiałeś ziarno niepokoju!
@BURZYNSKID Gdy kupujący nie otrzyma towaru i wypełnia wniosek do POK, nie ma obowiązku zgłaszać sprawy na policję, może poprosić, aby Allegro zrobiło to za niego. Czy Allegro zgłasza? Myślę, że nie zawsze, być może dopiero po wypłacie rekompensaty.
Kupujący ma obowiązek zgłoszenia na policję w przypadku otrzymania towaru niezgodnego z opisem, ale podejrzewam, że da się wypełnić wniosek bez tego zgłoszenia i także w niektórych przypadkach rekompensatę uzyskać. Oczywiście lepiej zgłosić, zgodnie z wymogami określonymi w regulaminie.
@kolorowe_maki ale nie napisałeś o co poszło ? bo zanim dojdzie do wypłaty jest dyskusja, allegro się odzywa itp. coś zaniedbałeś lub olałeś sprawę, pamiętaj że jak się nie zgadzasz z decyzją POK możesz się odwołać 🙂
Od każdorazowej decyzji Allegro.pl w sprawie przyznania rekompensaty przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie do Senior Customer Experience Manager.
Kupujący odesłał przedmiot w jego opinii niezgodny z opisem, a ja nie dałam rady odebrać przesyłki, która wróciła do Kupującego. W międzyczasie Kupująca złożyła wniosek w POK, który został - jak mniemam - rozpatrzony pozytywnie jako moje niedopełnienie warunków zwrotu.
Moja strata, bo nie odzyskałam przedmiotu i mam do zapłaty "bojońską" kwotę 37,99 zł, ale trudno.
Pytam Was jak najszybciej załatwić sprawę płatności, aby nie ponosić dodatkowych konsekwencji.
* Powód zwrotu? Dotyczy oferty: allegro.pl/oferta/interaktywna-kasa-sklepowa-jez-polski-i-angielski-9768128087 - w opisie było napisane, że zabawka śpiewa i mówi w języku angielskim, a Kupująca stwierdziła, że ją oszukałam, bo zabawka nie śpiewa po angielsku (do tego, że mówi po angielsku - nie miała zastrzeżeń).
@kolorowe_maki No to twój błąd, kupująca go wykorzystała. Oddaj kasę kupującej.
@kostas11 @kostas11 @LEW433 Tutaj oczywście wina Sprzedającej i musi oddać pieniądze. Ale mnie zastanawia inna sytuacja :
- Kupujacy zgłasza zwrot bądź reklamację. Ok. po czym cisza i np 10,12-14dnia odsyła przedmiot paczkomatem Inpost NIE INFORMUJĄC O TYM SPRZEDAJĄCEGO. Jak wiemy Inpost ostatnio nawala z powiadomieniami i sms'ami. Przesyłka nie odebrana - bo Sprzedajacy o niej nie wiedział - co wtedy?🤔
@pinsplash No, ale to nadal nie wina kupującej, można się kopać z InPostem i.....
@LEW433 a wina sprzedajacego?
@pinsplash Tak, opis niezgodny, nie dal rady odebrać i nie napisał że przez InPost. W myśl tego do czego dążysz, możliwe, że to nie tak powinno działać, ale ma prawo i odsyła.
@LEW433 Ja nie kwestionuję prawa do zwrotu/reklamacji. Ja się zastanawiam co się dzieje jak Sprzedający nie odbierze z NIE SWOJEJ WINY?
@pinsplash Znasz odpowiedz, nikogo to nie obchodzi.
@pinsplash No jak nie informując, skoro zgłosił zwrot? Przy zwrocie wystarczy kupującemu dowód nadania. To wynika z przepisów. Przy reklamacji kupujący także nie odbiera nieodebranej paczki i występuje do POK.
@xyz96 zgłosił i nie podał żadnych danych. Jak Sprzedąjcy ma się dowiedzieć że coś na niego czeka? Pamiętam że w TAKIEJ SAMEJ sytuacji gdy sprzedający wysłał a kupujący z winy inpostu nie wiedział / nie mogl odebrać przesyłki - stawałeś po stronie nadawcy ( kupującego) - dwa różne standardy ??🤔
@pinsplash Standard jest jeden. Konsument jest słabszą stroną transakcji (zdaniem UOKiK) i należy mu się wsparcie. Na to są odpowiednie przepisy.
Co do pozostałych kwestii - nie chce mi się już tego rozkładać na czynniki pierwsze i wałkować po raz tysięczny.
@xyz96 wiesz że działania UOKiK nie mają nic wspólnego z logiką i zdrowym myśleniem. Przypomina mi się sytuacja sprzed kilku lat gdy dostałem info - co prawda nie od UOKiK 🙂 - mniej wiecej o takim sensie : tak stracił Pan, pieniądze - ale stracił Pan je w zgodzie z naszymi przepisami ( przy czym nie była to żadna loteria czy gra hazardowa 😂 )
@pinsplash Żadne logiki nie są istotne, istotne są zasady, regulaminy i przepisy, prawda @Knowhere ? 🙂
@xyz96 Bo tu jest zasadniczy błąd w rozumowaniu : Konsument jest słabszą stroną transakcji - cała reszta to pokłosie tego błędu.