Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich.
Negatyw, za to, że produkt wystawiony przez nas, był źle przypisany po kodzie EAN z produktem w katalogu Allegro. Z racji tego, iż w aplikacji mobilnej allegro, wyświetlana jest nazwa produktu allegro, klient domagał się kolejnego opakowania karmy. Bo jak stwierdził, tytuł i opis aukcji mówi o 2x3kg opakowaniach. Zgłosiłem wczoraj błąd produktu. Dzisiaj zostało to poprawione. Nasz tytuł aukcji i opis jest prawidłowy i tak zostało zrealizowane zamówienie. Klient zamówił, opłacił jedno opakowanie, i takie otrzymał. Po kilku próbach wytłumaczenia mu całej sytuacji, wystawił negatywną ocenę transakcji. Prosiłem allegro o usunięcie negatywnej opinii, no ale jak to z allegro, to mój błąd i tyle. Mają rację?
90% wystawianych aukcji, przypisywana jest z automatu do produktu w katalogu Allegro. Zdarzają się często błędy, ale żeby winić sprzedawcę za tytuł i parametry produktu Allegro??
Kupujący nie przystał na propozycję zwrotu towaru.
Pozdrawiam
@Salonik_Torro Ale jak z automatu? To sprzedawca odpowiada za prawidłowe połączenie oferty z produktem, jeżeli połączenie nie jest prawidłowe, nie wystawia oferty, tylko tworzy nowy produkt lub zgłasza błąd przed wystawieniem.
Możesz napisać do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=51b99f53-f844-4aca-ae85-35363ce7a272 i poprosić o usunięcie komentarza. Jeśli ocena narusza zasady, zostanie usunięta.
Tak połączenie oferty z produktem, było poprawne. Ale o ile pamiętam dość dawno temu. Jeżeli ktoś, zgłosi błąd i parametry zostaną zmienione, ja nic o tym nie wiem. Nowe aukcje wznawiają się z automatu. Ten towar oferujemy już od bardzo długo, sprzedany w dużych ilościach, a teraz taki kwiatek wyszedł. Napisałem prośbę do allegro o usunięcie komentarza, niestety ich stanowisko - oceny nie usuną.
@xyz96 Wystawiam aukcje, podpinam pod produkt, sprawdzam czy wszystko ok i aukcja sobie wisi. W pewnym momencie ktoś zmienia sobie coś w produkcie, allegro to klepnie, a na mojej aukcji pojawiają się jakieś bzdury. I to wszystko bez informowania wszystkich zainteresowanych podpiętych pod danyc produkt. Przy tysiącach aukcji, takie rzeczy są nie do wyłapania. Produktyzacja to bubel, za który odpowiedzialność została przerzucona na sprzedawców.
@Luxxp @Salonik_Torro Skoro tak niby jest i sprzedawca nie ma na to żadnego wpływu, to dlaczego Allegro nie usunie oceny? Coś mi się wydaje, że sprzedawca ma możliwość uniknięcia takich sytuacji, ale nie dopilnował i teraz ponosi konsekwencje.
@xyz96 Nie można powiedzieć, że nie ma wpływu, bo oczywiście ma możliwość zgłoszenia zmiany. Problem jest jednak w tym, że tych zmian może dokonać ktokolwiek, a allegro nie ma obowiązku zgłoszenia sprzedawcy, że taka zmian zaistniała. Na AG jest masa przykładów absurdów i problemów związanych z produktyzacją. Jak można niby dopilnować jakąś zmianę, skoro sprzedawca nie otrzyma informacji o zmianie w produkcie podpiętym do jego aukcji? Mamy przeglądać setki tysięcy aukcji dziennie czy aby ktoś czegoś nie zmienił? Allegro nie bierze za to żadnej odpowiedzialności tylko przerzuca ją na sprzedawców.
Mamy przeglądać setki tysięcy aukcji dziennie czy aby ktoś czegoś nie zmienił?
No chyba tego wymaga Allegro, inaczej usunęłoby komentarz, a jednak nie chce. Nie może być tak, aby na aukcji były dwa różne tytuły. Jeden sprzedawcy, drugi z podpiętego produktu.
@xyz96 Nie zgadzam się z Twoim tokiem rozumowania. Nie może być tak, że po wystawieniu mojej aukcji, która sprawdziłem pod kątem poprawności danych, mam odpowiadać za czyjeś błędnie naniesione zmiany w produktach allegro. To allegro zmienia coś w mojej aukcji, więc powinno wziąć odpowiedzialność za prezentowane dane tak samo jak ja odpowiadam za te dane na stworzonej przeze mnie aukcji.
@Luxxp Rozumiem. Niech więc autor wątku pisze do Allegro do skutku, aż usuną mu ten komentarz. Nie usuną? Być może racja będzie po mojej i ich stronie.
@xyz96 Niestety na allegro tak to nie działa. Serwis występuję zawsze w pozycji tego silniejszego. Nawet w przypadku jeśli racja jest po stronie sprzedawcy.
Allegro powołuje się na ten punkt:
5.2.
Treść Oferty powinna być rzetelna i kompletna oraz nie może wprowadzać w błąd innych Użytkowników, w szczególności co do właściwości Towaru, takich jak: jego stan, jakość, pochodzenie, marka czy producent. Treść Oferty powinna być zgodna z wymogami prawa, w szczególności zawierać informacje wynikające z obowiązujących przepisów dotyczących ochrony praw konsumentów i ponadto nie może sugerować wykorzystania Towaru w sposób naruszający obowiązujące przepisy prawa. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treści umieszczone przez siebie w Ofercie, w tym jest odpowiedzialny za wszelkie jej błędy lub nieścisłości.
W związku z tym nie mam podstaw do zmiany decyzji w kwestii komentarza.
I w ten sposób mogę się z nimi kopać całe lata świetlne... Dla nich najważniejszy jest klient, sprzedawca to ...
Brak jakiejkolwiek odpowiedzialności, za wprowadzane informacje przez serwis w katalog ich produktów.
No chyba tego wymaga Allegro
@xyz96 Fajnie, że Allegro wymaga zredagowania zmian, które samo wprowadziło. Może w takiej sytuacji lepiej wstrzymać ofertę, żeby Sprzedawca mógł zredagować wprowadzone zmiany? Dlaczego Allegro sobie w locie cokolwiek zmienia?
Jakby nie patrzeć w tej sytuacji Allegro ma rację z ich perspektywy. Oni zmienili, sprzedawca nie dopilnował treści swoich ofert, jest regulamin i "mogą". Jednakże:
- Allegro nie udostępnia możliwości poinformowania o edycji ofert (nie licząc API zapewne, gdzie edycje są odnotowywane).
- Sprzedający mający sporą ilość aukcji nie są w stanie tego dostrzec.
- Kupujący nadziewa się na aukcję, która została źle oznaczona przez Allegro.
- Jednak umowa kupna została zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, więc powinna zostać zrealizowana.
Allegro upiera się, że ich system katalogu działa super, więc komentarza nie usuną. Tylko w jakim interesie jest ta sytuacja? Oszukanego klienta, oszukanego sprzedawcy? Czy Allegro, które w takiej sytuacji jak tutaj nie dostanie prowizji za kupno dwóch sztuk produktu? Poza Kupującym nikt tutaj nie zyskuje.
@Client:94057046 Ale ty się mnie nie czepiaj, pisz to wszystko do Allegro. Ja nie tworzę regulaminów i nie określam zasad. Ktoś pyta - ja odpowiadam na podstawie własnych doświadczeń, sytuacji opisywanych na tym forum, regulaminu i artykułów Pomocy.
@xyz96 Spokojnie, nie czepiam się. Tknęło mnie czytając o tym, czego wymaga Allegro i w sumie przypisanie do użytkownika zostało. Ale pewnie, zgłoszę to jako pomysł (sugestia wstrzymania sprzedaży dla takich ofert).
Proszę pamiętać, że mój opis i tytuł aukcji, a tytuł i parametry allegro to dwa różne byty. Dopiero dziś po moim kontakcie z allegro o usunięcie kometnarza, czyli po kilkunastu godzinach od zgłoszenia błędu w danym produkcie, zostało to poprawione. Dla mnie jako sprzedawcy podstawą jest mój zawarty opis w aukcji i tytuł aukcji, a nie nazwa produktu i parametry produktu z katalogu allegro. I do tego się odnoszę przy sprzedaży. Jeżeli mam promocję, to ją oznaczam, choćby w tytule aukcji.
I tak, przy tej ilości aukcji, ciężko cokolwiek wyłapać bez informacji choćby na maila.
W takiej sytuacji traci klient i sprzedawca, bo z powodu niedoskonałości systemu, allegro nie poczuwa się do odpowiedzialności, klient czuje się oszukany, a po dupie dostaje sprzedawca.
Do bólu mam zamiar zgłaszać usunięcie komentarza w allegro, może ktoś zauważy gdzie znajduje się błąd i przeanalizuje to, tak jak należy. Albo mnie zablokują na stałe.
Niestety tak wygląda produktyzacja w wykonaniu allegro. Też to przerabiałem. Połaczenie może być prawidłowe, a ktoś zmieni główny produkt i my na to nie mamy wpływu. Przecież sprzedawca nie dostaje informacji w trakcie trwania aukcji o tym, że produkt z jakim połączył swoją ofertę został przez kogoś zmieniony. Ja spotkałem się już z takimi sytucjami, że ktoś wprowadzone przeze mnie produkty zmieniał podając nieprawidłowe dane i allegro to przyklepywało, co jest już grubym nadużyciem.
Używamy obecnie baselinkera to wznawiania aukcji, i teraz przy ok 900 aukcji, nie mam możliwości aby sprawdzić wszystkich, czy parametry produktu z danym EANem się nie zmieniły, tak jak opisuję jeden produkt wyżej. Towar sprzedany, aukcja się zamyka. Z nową dostawą, aukcje są wznawiane z automatu. Nie przypominam sobie ani jednego maila od Allegro z informacją, że dany produkt, z takim kodem zmienił parametry, nazwę itp.
Do tego kodu była przypisana karma 3kg, a nie zestaw 2x3kg.
Powiązanych mam 99,1% aukcji z katalogiem Allegro.
@xyz96 ile zgłosiłeś błędów?
ja zgłosiłem kilka - żaden nie został poprawiony
sprzedawca opisał prawidłowo produkt
i pewnie sprawdził jak jego oferta wyświetla się na komputerze
ale allegro nie pokazało mu poprawnej treści oferty bo sprzedawca i kupujący nie widzi tego samego
za błędy i ukrywanie informacji przed kupującym odpowiada allegro
Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treści umieszczone przez siebie w Ofercie, w tym jest odpowiedzialny za wszelkie jej błędy lub nieścisłości.
@Salonik_Torro trafiłeś na jakiegoś za przeproszeniem głąba na allegro - ty napisałeś ofertę prawidłowo tylko allegro podpięło ją bez twojej wiedzy do swojego skopanego katalogu
więc ten podpunkt nie ma tu zastosowania do Ciebie a wręcz wskazuje, że za zamieszanie odpowiada serwis
składaj reklamacje allegro, że serwis swoimi działaniami (ukrywaniem nazwy oferty) doprowadza kupujących do niekorzystnego rozporządzania mieniem.
Mi ostatnio w korespondencji (chyba napisze o tym osobny wątek) tzw konsultant twierdził, że na allegro jako sprzedawca mogę wyłączyć "anulowanie transakcji"
a na pytanie jak, bo pisze bzdury to się zaciął
podobnie nie umiał wskazać, gdzie w dowolnym miejscu na allegro (regulamin, strony informacyjne serwisu i itp) jest napisane, że tekst "kupujący anulowal" to znaczy, że odstąpił od umowy
i co zrobisz takiemu?
Wniosek jest jeden w obecnej sytuacji Sprzedawcy by zabezpieczyć się przed tego typu sytuacjami muszą pisać tytuły ofert w opisie produktu
@Salonik_Torro bardzo mi przykro, że spotkała Cię taka sytuacja i rozumiem, że czujesz się z tego powodu rozżalony. Nie mogę niczego obiecać, ponieważ nie jest to jedna z sytuacji, w których podejmujemy działania i usuwamy ocenę, ale napisałam do odpowiedniego działu w tej sprawie i wrócę z informacją zwrotną, gdy tylko ją otrzymam.