anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Negatywne komentarze i opinie o produkcie.

stylus_sklep_pl
#9 Pomysłodawca#

Witam serdecznie.

Piszę gdyż uważam, że jest to bardzo niesprawiedliwe, że sprzedający nie może odpowiedzieć na złą opinie o produkcie a negatywne komentarze są usuwane tylko w bardzo sporadycznych przypadkach. 

Klient kupił u mnie tynk dekoracyjny, barwiony na wybrany kolor. Wszystko dostał zgodne z opisem na czas. Po 1,5 miesiąca domaga się zwrotu większej części zamówienia bo stwierdził, że kupił za dużo. Po mojej odmowie oczywiście negatywny komentarz i złe opinie o produktach. 

Płacimy bardzo duże różnego rodzaju opłaty i prowizję a allegro zamiast chronić swoich klientów to pozwala na komentowanie, praktycznie bez ograniczeń i psucie sprzedaż przedsiębiorców. Rozumiem, że można odpowiedzieć na taki komentarz ale to jaki ma to wpływ na jakość sprzedaży, pozycjonowanie ofert itp. już się nie zmieni. Uważam, że allegro powinno częściej reagować, obiektywnie podchodzić do tematu i usuwać nieuczciwe komentarze. 

Na chwilę obecną wygląda to tak, że trzeba płacić bardzo dużo, kajać się przed klientem który praktycznie może nam zepsuć sprzedaż bez powodu a allegro kara nas tylko ujemnym punktami. Nie daj boże jak jakość spadnie to możliwy ban na miesiąc! 

 

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

stylus_sklep_pl
#9 Pomysłodawca#

Jak wszyscy będziemy szli na rękę kupującym ze wszystkim to nigdy się nic nie zmieni. Niby dlaczego mam przyjmować zwrot po upływie 14 dni od dostawy i ponosić straty? Allegro prowizji po tym czasie już mi nie odda. Towar za 1200zł. Prowizja allegro w tej kategorii to 10% + dodatkowe ok. 10% od oferty wyróżnionej czyli ok. 240zł. w plecy bo klient tak sobie życzy. Dodatkowo towar barwiony na indywidualny wybór i wrażliwy na uszkodzenie podczas transportu. Jak klient dostanie uszkodzoną paczkę to ok. wymienię na nową. A jak ja przyjmę rozwalone wiadra z tynkiem to strata materiału a klient będzie oczekiwać kasy. 

oznacz moderatorów

stylus_sklep_pl
#9 Pomysłodawca#

Rok temu klientka zgłosiła problem, że kolor farby różni się od tego na monitorze. Zgłosiła problem i zażądała zwrotu kasy za farbę, którą miała już na ścianie. Wszyscy poprzedni klienci byli bardzo zadowoleni z tego koloru tylko ona nie. Allegro zliczyło punkty za dyskusję oznaczoną jako nierozwiązaną oraz negatywny komentarz od niej i zawiesili mi możliwość sprzedaży na miesiąc aż licznik punktów się nie wyzruje. Nie ukrywam, że jest to miejsce, gdzie sprzedaje najwięcej i przez miesiąc nie miałem możliwości zarobkowania, przed samymi świętami! przez jakąs wariatkę i ich chory system oceniania. Podejrzewam, że jak allegro nie zmieni tego systemu oceniania i nieuczciwych komentarzy od klientów. Przy tak dużych opłatach, sprzedający zmienią portal. 

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Widzę, że opinia o produkcie została usunięta.

Komentarz - niestety, Allegro Ci go nie usunie - brak treści w komentarzu, kupująca była "sprytna".

Zwrot towaru w tym przypadku - oczywiście masz rację. Przypłaciłeś to negatywem - niestety, czasem tak bywa.  Też tak czasem mam, gdy nie poddam się szantażom kupujących. 

Odnośnie kolorów farb - zawsze zamieszczaj na aukcji info o tym, że odwzorowanie koloru na monitorze kupującego może być inne i zależy od indywidualnych ustawień urządzenia kupującego. Towar sprzedajesz w/g danych producenta, kupujący dokonujący zakupów przez internet ma możliwość sprawdzenia towaru w taki sam sposób, w jaki dokonywałby zakupu w sklepie stacjonarnym. Żaden sklep stacjonarny nigdy nie przyjąby takiej reklamacji. Ja bym "walczył" - np. poprosiłbym o wskazanie rodzaju oświetlenia. Następnie poprosiłbym o zdjęcia koloru ścian przed malowaniem, po malowaniu, ilości nałożonych warstw, FV i opinię wystawioną przez malarza. 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@stylus_sklep_pl: trzeba było od razu napisać, ze kolor na indywidualne zamówienie. Dopóki sprzedawcy będą się zgadzać na takie akcje jakie funduje im serwis to nic sie nie zmieni. Tu widze ewidentną winę sprzedawców.

Tak samo jak przesyłki pobraniowe. Żali się pacjent, ze klient nie odebrał towaru i jest 300zł w plecy. Ale nie odda sprawy do Sądu celem odzyskania $$ bo mu sie nie chce. To po kij się żali? 😮

Mnie jak coś nie pasuje w umowie np. z kablówką to jej nie podpisuje.

oznacz moderatorów

stylus_sklep_pl
#9 Pomysłodawca#

Prawda jest taka, że możesz sobie pisać co chcesz. Nawet, że farba został specjalnie dla kupującego wyprodukowana w laboratorium na Nowej Zelandii. Jak klient się na coś uprze to serwis zawsze stanie po jego stronie a ty będziesz mieć tylko problemy.

oznacz moderatorów

stylus_sklep_pl
#9 Pomysłodawca#

P.S. Jak ktoś się godzi na przesyłki pobraniowe to musi się z tym liczyć, że czasami nie odbiorą i się jest w plecy za opłatę tych paczek. Ja się na pobrania nie godzę i ich nie mam. Na buractwo kupujących I niesprawiedliwe traktowanie przez allegro też się nie godzę a to mam! 

oznacz moderatorów

Miedzyroslinami
#8 Zapaleniec#

Złożyłam zeznania w sprawie negatywnego pustego komentarza i podżegania do niszczenia firmy na policji, ponieważ kupująca na innym portalu podała moje dane razem z telefonem, linkiem do allego i komentarzem, ze nie raz kupi jeszcze coś u mnie, tylko żeby wystawić negatywny komentarz (allegro oczywiście nic nie moze zrobic, bo nie widzi zwiazku ze sprawa, poza tym to poza ich portalem, więc maja to w poważaniu i nie wiedzą czy to ta sama osoba.  Po dwoch miesiacach prokuratura odrzuciła zeznania, bo nie widza problemu. Musiałam pisać odwołanie, czekam kolejne 2 miesiące. Pewnie dostane kolejne odrzucenie wniesionej sprawy. Niestety w naszym kraju albo czekasz 5lat i juz masz po sprzedaży na allegro albo wszyscy mają to w nosie.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

Sprzedawcy, zrozumcie to, że Wy dla Allegro jesteście tylko po to, żeby Allegro mogło na Was zarabiać oraz po to żeby Allegro dla Kupujących Waszym kosztem mogło tworzyć wszelkiego rodzaju udogodnienia (darmowa wysyłka, darmowy zwrot, ochrona itp). Wszystko na Allegro jest tworzone dla "dobra" Kupujących" a Wy Sprzedawcy macie prawo płacić setki różnego rodzaju prowizji i macie prawo kajać się przed byle dzieciakiem z mlekiem pod nosem (tu czytaj szanownym kupującym). Takie są Wasze prawa. 

Natomiast Wasze problemy z Kupującymi (często nie mającymi żadnej wiedzy n/t obowiązujących przepisów prawa, często nad wyraz złośliwymi) Allegro nie interesują. To są Wasze problemy, które macie sobie sami rozwiązać (zazwyczaj sprowadza się to do kajania przed szanownym kupującym lub ustępstw wobec kupującego np. przyjęcie zwrotu towaru po 40 dniach a nie do 14 dni jak to określa prawo)

Pamiętajcie Allegro zawsze stanie po stronie kupującego, będzie dążyło do rozwiązania sprawy na korzyść kupującego, usatysfakcjonowania go, nierzadko Waszym kosztem.

Sam jestem Sprzedawcą.

Nie ma żadnego sensu "bić się" o większe prawa Sprzedawców na Allegro, pamiętajcie korzystanie z serwisu oznacza akceptacje ich regulaminu.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@gierland 

Nie ma żadnego sensu "bić się" o większe prawa Sprzedawców na Allegro, pamiętajcie korzystanie z serwisu oznacza akceptacje ich regulaminu.

 

zapominasz o dwóch kwestiach - regulamin allegro i działanie serwisu musi być zgodne z polskim prawem oraz, że komentarze muszą być zgodne z prawem

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/komentarz-quot-nie-polecam-quot/m-p/4096

 

 

 

oznacz moderatorów