anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Negatywne komentarze vs sprawa w sądzie

kstach1
#9 Pomysłodawca#

Witam,

Dostałem negatywny komentarz dotyczący produktu ( pan wystawiający chyba wstał lewą nogą). Przechodząc do sprawy sprzedanych żarowek h7 o mocniejszym świetle pan wystawił opinie "Żarówki nie świecą białym światłem ,wyrzucone pieniądze."  Sprzedałem setki tych żarówek jest to pierwsza osoba która miała jakiekolwiek zastrzeżenia. Oczywiście jest to subiektywna opinia według allegro ale czy nie mogę podpiąć tego pod paragraf art 212. Dla mnie opinia jest bardzo krzywdząca a opis produktu jest jak najbardziej rzetelny. Oczywiście na allegro nie liczę bo oni tylko pieniądze wiedzą jak liczyć.  Coś ktoś ? 

Art. 212

§ 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

§ 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.

§ 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z oskarżenia prywatnego.

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39

Client:79179573
#16 Inspirator#

@kstach1 

Zgłoś spławę do płokułatuły.

 

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

"Żarówki nie świecą białym światłem ,wyrzucone pieniądze.

Taki komentarz jest opinią klienta na temat towaru i sprzedawcy, skoro dla niego nie świeci na biało to tak opisał, jest biały bielszy i bardzo biały, coś co dla Ciebie jest białe dla niego może być mniej białe, miał prawo tak opisać, allegro w tym przypadku nic nie zrobi nawet szkoda czasu na pisanie, sąd masz nikle szanse.

Ochłoń i na spokojnie odpisz na komentarz za rok zniknie, sprzedawca bez negatywa to jak żołnierz bez broni 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

temporalis_pl
#11 Animator#

Cześć,
Z góry mówię, że nie jestem prawnikiem i mam jedynie wiedzę na podstawie naszych empirycznych doświadczeń.

Sprawa wygląda tak. Jeśli ktoś Ciebie pomawia i narusza Twoje dobre imię, musisz najpierw wezwać go do usunięcia tych treści. Jeśli nie wyślesz wcześniej wezwania, to nawet w przypadku wygranej procesu, musisz zapłacić koszta procesowe drugiej strony. Zatem to ważne.

Jeśli chodzi o przeprowadzenie dowodu, to nie musisz tego robić. Standardowo rzeczywiście jest tak, że powód musi wykazać prawdziwość swoich zarzutów, jednak w przypadku pomówienia, to osoba pomawiająca musi udowodnić prawdziwość swoich słów. Jest to poważna zaleta, bo klient musi wtedy udowodnić, ze przedmiot był niezgodny z opisem nawet, jeśli dał 4/5 gwiazdek w tym parametrze. Jest to praktycznie niewykonalne szczególnie, że zanim zostanie wezwany na rozprawę, to mija 2-3 miesiące.
Dodatkowo możesz i powinieneś takie samo wezwanie wysłać do allegro. Allegro w pełni odpowiada za treści udostępniane w ich serwisie. Allegro oczywiście odpisze Ci, że komentarz nie narusza regulaminu. Wtedy również kierujesz sprawę do sądu.
Na koniec polecam ubezpieczenie prawne np w das albo concordii (więcej firm z takim ubezpieczeniem nie znam). Bardzo szybko zrozumiesz, że negatywny komentarz to bardzo duży wpływ gotówki do Twojej firmy. Combo kosztów procesowych od klienta i allegro to jakieś 7k 🙂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Gdzie tu masz pomówienia i naruszenia dobrego imienia firmy ??? jak by to tak wyglądało to by nikt nie wystawiał komentarzy każdy by się bał 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@temporalis_pl 

"Fakt, pomyliłam się i wysłałam zły rozmiar akwarium. Przeprosiłam klienta i umówiliśmy się na wymianę akwarium na mój koszt. Klient obiecał, że dokona wysyłki zwrotnej DARMOWEJ! Moja intuicja podpowiedziała mi, że ten klient to chyba osz ust. I miałam rację! Klient napisał, że już wysłał paczkę zwrotną do mnie. Jednak ja to widzę, czy ktoś skorzystał ze zwrotu i widzę numer przesyłki. Klient kłamał. Paczkę nadał dopiero po 3 dniach. Klient zapomniał napisać, że chciał mnie oszu kać"

No ładnie, ładnie...

 

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

kstach1
#9 Pomysłodawca#

@temporalis_pl  CZy mógłbyś mi więcej napisać o takim ubezpieczeniu i jak się to odbywa ? 

oznacz moderatorów

temporalis_pl
#11 Animator#

Jest składka roczna, która chyba można rozłożyć na raty. Zgłaszasz problem prawny i wniosek o gwarancję pokrycia kosztów. Dostajesz gwarancję pokrycia kosztów i zgłaszasz się do prawnika. Prawnik składa ci pozew, wystawia FV. Zgłaszasz się z FV do ubezpieczyciela i dostajesz wartość netto jako likwidacja szkody. 

Ja nie jestem dużym sklepem, a już mam podpisaną stałą umowę z kancelarią prawną i biznes kręci się na prawdę super. Klienci allegro są niezwykle głupi. Piszą kompletne bzdury. Jak przesyłka szła o jeden dzień dłużej, to zaznaczają np "zgodność z opisem" i dwie lub 3 gwiazdki,a  potem płaczą w sądzie. 

Najlepsza, to jest postawa allegro. Z 90% pozwanych przeze mnie ludzi płacze potem w sądzie, że pracownicy allegro uspokajali ich, że mają prawo do wystawienia opinii i mają się nie martwić. Oczywiście pracownicy allegro zapominają ostrzec klientów, że pomawianie to koszt rzędu 10 tysięcy złotych. 

Póki my sprzedawcy nie weźmiemy sprawy w swoje ręce i nie zaczniemy pozywać klientów i allegro, to w nieskończoność będziemy się borykać ze szkalującymi dobre imię firm komentarzami.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@temporalis_pl 

Możesz tu wkleić przykładowy wyrok w sprawie o zniesławienie przez zaznaczenie za małej liczby gwiazdek (może być zanonimizowany)?  Mogłoby to być z korzyścią dla innych pomówionych sprzedawców.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

temporalis_pl
#11 Animator#

Postaram się w tygodniu przygotować w ogóle zupełnie nowy temat ze wzorem pozwu, instrukcją jak złożyć pozew, wzorem wezwania do klienta, wzorem wezwania do allegro. Można sprawę załatwić bez prawnika, jednak polecam zatrudnić profesjonalistę. Po pierwsze dla bezpieczeństwa, a po drugie dla generowania kosztów stronie przeciwnej.

oznacz moderatorów

Firma_Karwil
#10 Popularyzator#

CZEKAMY,BO MAMY DOSC PISANIA PRZEZ KUPUJACYCH KLAMSYW I POMAWIANIA FIRM.

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@temporalis_pl 

Powstał ten temat ? Nie mogę znaleźć. 

oznacz moderatorów

hamunaptra3000
#8 Zapaleniec#

A jak towar okaże się uszkodzony to kto za to beknie? Klient ma siedzieć cicho i udawać, że nic się nie stało, pozwalając sprzedawcy robić kolejnych klientów w balona? Masz chyba coś nie tak z głową. Niestety nie jestem specjalistą w tej dziedzinie i tylko psycholog może to stwierdzić. Teraz pozwij mnie za ten tekst, jak taki mądry jesteś. Ciekawe czy coś wskurasz. 

oznacz moderatorów

hocoTECH
#7 Wielbiciel#

y ktokolwiek tu wspomniał o tak ekstremalnej i beznadziejnej sytuacji? Sprawa i temat dotyczy CWANIAKÓW chcących osiągnąć korzyści i drugiej stronie dowalić bo to ONI MAJĄ COŚ Z GŁOWĄ... zamiast się dogadać, odłoży do komórki i wystawi komentarz... z resztą proponuję SPRZEDAWAC a nie tylko kupować wtedy możemy pogadać...

oznacz moderatorów

IntercomGSM
#8 Zapaleniec#

Proszę o informację z kontaktem do tej kancelarii

Też jestem zainteresowany dochodzenia swoich praw.
Pozdrawiam

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@temporalis_pl dalej czekamy na wyroki przykłady itp. jak wygrywasz sprawę za 3 gwiazdki i klient płaci koszty sądowe 10 000 zł 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

hamunaptra3000
#8 Zapaleniec#

Chyba sobie żartujesz... Sprzedawca w takiej sytuacji nie ma żadnych szans w sądzie. Po to jest możliwość wystawienia komentarza, żeby z tego korzystać. Myślisz, że jedynie po to, żeby wystawiać jedynie pozytywne komentarze? Gdyby tak było, to nie byłoby sensu dodawać możliwości wystawiania komentarza, bo i tak wiadomo, że byłby pozytywny. Kompletnie bez sensu. 

Druga sytuacja. Kupujesz smartphona, a dostajesz czerwoną cegłe. Wtedy też wystawisz pozytywny komentarz, "wszystko ok, polecam"? Wtedy każdy od razy wystawi negaty, co będzie przestrogą dla innych kupujących, że jakiś incydent miał miejsce - będą ostrożniejsi.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@temporalis_pl Czyli, uważasz że czyjeś subiektywne zdanie na temat zakupionego towaru jest pomówieniem? gdzie tu wolność słowa? A Subiektywna opinia na temat obsługi? Jest tak diametralna jak wychowanie i środowisko w jakim się otaczamy i które ma na nas wpływ.

Możesz wyjaśnić po prawniczemu, jak można ocenić słownie negatywny zakup dot. np przedmiotu z wyblakłymi i różnymi kolorami , innymi niż na zdjęciach. taki, który nie spełnia nawet 50% rzeczy jakie były opisane w ofercie?

Jaki zapis prawa mówi, ze nie można przedstawić publicznie prawdy lub swojej opinii względem zakupionego towaru?

Uważasz, że allegro zezwala na subiektywną opinię produktu i obsługi w komentarzu to niby że co kim się staje? dealerem pomówień czy jak to się nazywa? 🙂

Pytam i proszę o odpowiedz, bo jestem na serio bardzo ciekaw. Szczególnie tych gwiazdek 4/5 które można podać do sądu 😄

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

hocoTECH
#7 Wielbiciel#

ALLEGRO DAJE PRZYZWOLENIE DO NIE MERYTORYCZNYCH NEGATYWNYCH OCEN PRZEZ KUPUJĄCYCH... i nie mówię o jasnej sytuacji - cegła zamiast telefonu... ale udowodnij ze dostałeś cegłę a potem wystawiaj... takich właśnie cfaniaków hoduje ALLEGRO... maja jasno i czytelnie w założonej Dyskusji ze Kupujący NIC NIE ZROBIŁ ze swojej strony [reklamacja Adresata w ramach Prawa Pocztowego], szantażuje negatywem Sprzedającego bo dla NICH tylko MY jesteśmy winni... a ALLEGRO hoduje cfaniaków SMARTami i olewaniem takich sytuacji... dla Nich KASA, KASA i jeszcze raz KASA... dostałeś negatywa z d u p y to sprzedawaj dalej więcej i więcej to go zlikwidujesz a my będziemy mieli tez więcej ... tyle w temacie...

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kstach1 Odpisz rzeczowo, a potem z tym żyj 🙂

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów