Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dlaczego na sprzedawcę nakładana jest kara w postaci dodatkowej opłaty za to że jakiś klient nie odbierze sobie paczki? Ludzie nie odbierają przesyłek a sprzedawca jest za to karany..wprowadźcie jakiś przepis który ukróca takie praktyki i nakłada płatność na kupującego..dlaczego nie zajmiecie się takimi kwestiami tylko kupujący jest panem wszystkiego a sprzedawcy trzeba piętrzyć problemy?
@petinek_pl Tu raczej konieczna byłaby zmiana obowiązującego prawa, a ono nie zależy od nas.
@nat_not może najwyższy czas by serwis zaczął poczuwac się do ochrony prawnej wszystkich swoich użytkowników? Protect działa w jedna stroną tam jakoś potraficie obejść /nadinterpretować zapisy kc i dowalić sprzedawcy karę pienieżną na jego koszt w kwocie zwróconej kupującemu nierzadko w sprawach tak kuriozalnych że podchodzą pod zapisy kk. Co za problem kupującemu dopisać do konta kwotę za nieodebranie paczki od czego macie to swoje intrum? Najwyższy czas zacząć kupujących edukować jak mają wyglądać zakupy na allegro i jakie są konsekwencje cywilno / karno prawne bo poza allegro jak taki skończy w sądzie to płacz będzie i zgrzytanie zębów bo co za linię obrony kupujący przyjmie? że mu allegro pozwala na takie działania w regulaminie? Przytoczy zapisy i sąd to uwali że jest niezgodne z prawem... no na miejscu takiego kupjącego bym wam potem kontrpozwem oddał za wprowadzanie mnie w błąd odnośnie interpretacji prawnej przy zakupach na allegro (zwłaszcza że jeden z drugim konsultant potrafi takie konstrukcje prawne wydumać że prawnik po aplikacji by wyłysiał jakby poczytał co w dyskusjach potrafią odpisać) co doprowadziło w konsekwencji tym że przegrałem sprawę sądową i zażądałbym dużegoooo odszkodowania plus nagłośnił to w mediach. Wasze strat wizerunkowe byłyby nie do nadrobienia. Może należałby w końcu prawo zacząć stosować literalnie wbrew pozorom jest napisane zwykle w sposób jednoznaczny.
@petinek_pl- nie da się ominąć prawa a dodatkowo musisz stosować się do zasad Allegro - to ich piaskownica czy Ci się to podoba czy nie.
Jednak zamiast denerwować się kosztami wystarczy podejść do tego właściwie - oszacować ile paczek wraca, jaki to stanowi miesięczny koszt i jaki ów koszt to udział w zysku/marży. I najzwyklej podnieść marżę na wszystkich produktach o ów procent/udział - na poczet kosztów za obsługę paczek nieodebranych, zwróconych zniszczonych, itd.
Niestety nie jest to tak proste jak się wydaje. Ceny i tak już trzeba podnosić przez sto innych kosztów, każda kolejna podwyżka to strata klientów. Każdy chce kupować najtaniej jak się da a zawsze znajdzie się jakiś sklep co sprzedaje za cenę zakupu..
Nie - nie znajdzie. Jeśli już to po miesiącu tutaj zmieni ceny - wierz mi. Aktualnie jest tyle dodatkowych kosztów związanych z serwisem, że nie ma opcji sprzedawać taniej. Z jednej strony SMART i niższe koszty wysyłek, a z drugiej kilkanaście % kosztów dodatkowych, które w wieku działalnościach po prostu się nie rekompensują. Allegro ciśnie Sprzedawców (regulaminy i wszystko dla dobra Klientów) a Sprzedawcy przerzucają koszty na Kupujących....- nie ma wygranych. Aktualnie wiele produktów jest znacznie droższych niż w innych sklepach - nawet doliczając przesyłki itp.
Dolicz sobie % na ewentualne problemy i czekaj.
@mm-computers- niestety cały czas zbyt wielu jest sprzedawców, którzy starają się udawać, że żadne dodatkowe koszty nie istnieją. To potem skutkuje istnieniem firm krzak czy dziadowaniem na wszystkim co się da w firmie.
Wojna cenowa kosztem normalnego funkcjonowania firm to u nas nic wielkiego i w niemal każdej kategorii produktowej tacy psujący rynek muszą się trafić. W efekcie takie firmy nie mają zysków umożliwiających przetrwania np. gorszej koniunktury i jeśli takowa się przytrafi nakręca to kolejne obniżanie marży "byleby sprzedawać". Zobacz jaki tutaj był płacz i lament bo Allegro zmieniło sposób rozliczeń prowizji.
A odnośnie Allegro jako synonim najniższych cen to owszem - dawno nieaktualne, sam coraz częściej kupuję chociażby elektronikę czy produkty z branży drogeria w innych miejscach. Kwartalny zysk netto Allegro na poziomie 200-250 mln nie bierze się z powietrza.
A teraz możesz takiego kupującego, który naraża Cię na straty dodać do listy nieaktywnych kupujących dopiero po 3 nieodebranej przesyłce. @nat_not dobrze piszę, nic nie pomyliło mi się?
@Qwin_sklep yep. W zależności od przewoźnika allegro wymaga od sprzedającego straty 40-100zł, dopiero wtedy można kogoś zablokować, na całe pół roku. Później kupujący może znów poszaleć.
Taki program SMART-inaczej. Sprzedający traci - kupujący się śmieje - allegro ma to gdzieś.
@Qwin_sklep nie, w tej chwili kupujący, których dodacie do zakładki, pozostaną w niej maksymalnie 180 dni. Po upływie tego czasu automatycznie usuwamy ich z zakładki.
@_HolaOla_ ale przecież nie pytałam o to na ile mogę dodać kupującego do zakładki MNK, tylko, że musi mnie narazić na przynajmniej 3 straty abym mogła to zrobić - tak to teraz wygląda, prawda?
Nieodebrane paczki nie zdarzają mi się zbyt często, ale też miałem ostatnio taką sytuację. Klient zakupił, zapłacił, nie odebrał, na maile nie odpisał, odstąpienia (zwrotu) brak. Zakup na firmę (FVat wystawiona), a tu przychodzi zwrot do nadawcy (w dodatku wielopaczka, więc opłata razy X). Nie wiadomo co robić, zwracać całość i być w plecy, czy potrącać/korygować fakturę, ale ryzykować negatywem (bo mimo nieodebrania ocenę wystawić może).
W ww. sytuacji brakuje jakiegokolwiek wsparcia ze strony serwisu, ty masz:
- ponieść koszt zwrotu przesyłek
- upomnieć się o zwrot prowizji (jeśli nie zwrócisz całości, to zwrot z automatu nie przysługuje)
- ponieść koszty pakowania, utraty wartości produktu w transporcie (wiadomo jak wyglądają paczki po 2 awizacjach i zwrocie)
- ponieść koszty obsługi księgowej (korekty etc.)
Kiedyś dawno temu był rating kupujących, dziś tez jest pole by z tego korzystać np. tańszy smart dla tych najlepszych czy limitowany dla tych podpadających. Tylko trzeba chcieć i zwracać uwagę na obie grupy klientów serwisu. Ostatnimi czasy, zmiany na minus głównie dla Sprzedawców.
Allegro ma dużo za uszami w tym temacie.
Niestety ale @_HolaOla_ ma dużo racji. Wbrew obowiązującym przepisom i duchowi ich powstawania uokik interpretuje je po swojemu. Dominuje ideologia, każde działanie, które może spowodować, że konsument będzie bał się użyć swoich praw jest naganne.
Przypominam, że allegro w przeszłości zostało ukarane przez uokik za to, że blokowało konta kupującym, którzy z tego co pamiętam nie płacili z zakupy wielokrotnie (słowne określenie cyfrowy z ostatnich zmian w serwisie)
To Uokik wymyślił, że trzeba zwracać koszta wysyłki konsumentom, czy też że prawnik/firma może zwrócić drukarkę - mimo, że przepisy twierdziły coś innego
Co jest błędem allegro ? - wpierdzielanie się w transakcję, której nie jest stroną.
Wystarczyło by stwierdzenie, że to sprzedawca odpowiada za przebieg transakcji i tyle - niech sobie konsument idzie do sądu, rzecznika czy do uokik i tyle
Tak mało, a jednocześnie tak dużo.
@petinek_pl Autor wątku zamiast dziecinnie pisać o "karaniu" - powinien się tutaj pytać dlaczego serwis zarabia/pobiera opłaty na transakcjach, których w świetle ustawy konsumenckiej nie ma.
Jeżeli konsument odstąpił od umowy to w świetle przepisów transakcji nie było - dlaczego sprzedawca ma płacić za fikcję?
U nas w firmie w przypadkach opisanych tutaj stoimy na stanowisku, że nieodebranie wysyłki bez uprzedniego kontaktu nie jest odstąpieniem od umowy.
Każdy Kupujący jest informowany przed zakupem o jego prawie do takiej czynności - więc dokładnie wie co może w tym temacie zrobić