anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

nieodebrana paczka a zwrot pieniędzy

Werimati
#8 Zapaleniec#

hej!

klient nie odebrał paczki, wróciła do nadawcy czyli do mnie. po 14 dniach poprosiłam o dopłatę za ponowną przesyłkę, ponieważ klient nie zgłosił "zwrotu" czyli chęci odstąpienia od umowy. wg prawa towar należy przecież do kupującego !

co najmądrzej zrobić? czepiać się i nie oddać pieniędzy a odesłać towar bo nie ukrywam krew mnie zalewa na nieodbierających przesyłki i uważających się za panów świata ;/

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

az1rael
#21 Demiurg#

@Werimati wysłałeś wiadomość to nic nie rób se przypomni to się odezwie jeśli sprzedałeś jako firma to albo w końcu opłaci albo odstąpi ale koszt powrotu mu potrącisz jeśli taki na ciebie przewoźnik nałożył

oznacz moderatorów

lewgorzkowski
#10 Popularyzator#

Tu ci będą pewnie doradzać, żeby doliczać jakieś koszty magazynowania i się bujać z klientem miesiącami co jest dla mnie śmiechu warteXD. Trzeba się liczyć z tym, że im większa ilościowo sprzedaż tym więcej takich sytuacji masz gwarantowanych. Ludzie nie odbierają z 1000 rożnych przyczyn i nie zawsze, bo są "panami świata". Jeżeli nie był to jakiś rzadki/b.drogi towar (wtedy najlepiej zadzwonić i dogadać co i jak) To ja po odebraniu robię od razu zwrot kasy i wstawiam towar z powrotem na stan. Jak chce to kupi ponownie (6/10 przypadków) i ma wtedy np ponownie dostawe ze smartem, ale temat mam zamknięty. Tak jest uważam najrozsądniej i najbezpieczniej w kwestii ewentualnego negatywa. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@lewgorzkowski aż się któryś kupujący nie wkurzy i cię nie podpierniczy do UOKIKU i US bo on nie odstąpił od umowy kupna/sprzedaży i się nie zgadza, byś ty za niego umowę zrywał

oznacz moderatorów

lewgorzkowski
#10 Popularyzator#

umowa była taka, że odbierze paczke, a jak nie odbiera to jest po umowie

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@lewgorzkowski umowa jest taka, że do chwili odstąpienia od umowy konsument firma to jest jego paczka i jego towar i tobie nic do tego nawet palcem nie wolno ci zmienić warunków

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Odczekaj jakiś czas, może się odezwie a jak nie to możesz zwrócić środki.

oznacz moderatorów

Werimati
#8 Zapaleniec#

ale ja nie chce oddawać środków, to jego towar którego nie odebrał

i odezwał się w dyskusji że nie dostał kasy za nieodebrany towar

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czyli jest miejsce na rozwiązanie sprawy- dyskusja.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Werimati a sprzedałeś jako firma? czy osoba prywatna?

oznacz moderatorów

Werimati
#8 Zapaleniec#

jako firma

oznacz moderatorów

lewgorzkowski
#10 Popularyzator#

"odezwał się w dyskusji że nie dostał kasy za nieodebrany towar"  no to na co czekasz ze zwrotem kasy? chodzi o to, że nie kliknął "zwrot" w zakładce zakupy? Miało dojść do wymiany towar za kase, poszła kasa, towar nie dotarł, w takim razie cofamy się do punktu wyjścia... jest to logiczne...

oznacz moderatorów

fox_paws
#12 Orędownik#

Nie jest logiczne. Nieodebranie przesyłki nie jest odstąpieniem od umowy, lecz niedopełnieniem jej obowiązków. Musi jasno napisać, np. w dyskusji, że odstępuje od umowy. Żądanie zwrotu pieniędzy nie jest oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie jest ale są tu 2 szkoły, jedni sprzedający będą walczyć (aż w  końcu i tak zwrócą śrdoki) i mogą, ale mogą mieć dyskusję, negatywa itd, są drudzy co zwracają od razu śrdoki - jak kupujący sobie zażyczy, mimo że formalnie nie odstąpili od umowy zakupu. Kazdy wybiera swoją drogę.

oznacz moderatorów

Werimati
#8 Zapaleniec#

tylko sprawa kręci się koło tego że na odstsąpienie klient ma 14 dni. 15 dnia mam niby oczekiwać że odbierze towar który zamówił i opłacił bo ja się nie zgadzam na jego zwrot

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@lewgorzkowski  zgadzam sie że jeśłi klient deklaruje odstąpienie ( niezaleznie od tego czy w dyskusji czy w wiadomości) to najprościej zwócić wpłate i uznac umowe z rozwiązana

Nie zgadzam sie jednak że wolno samemu zwracac wpłate z nieodebrane przesyłki.

1) umowe może rozwiązac wyłącznie kupujący przez złożenie oświadczenia

2) mielismy przypadki że kupujący po kilku miesiącach prosili o ponowne wysłanie SWOJEGO TOWARU

3) samo nieodebranie przesyłki nie zmienia praw własności - towar nadal jest własnościa kupujacego i jeśli zwracasz srodki za nieodebrane przesyłki to jestem bartdzo ciekaw jak sobie zwroty księgujesz nie mając odstapienia. Oczywiście zdajesz sobie sprawe że w razie kontroli US sprzedając taki produkt sprzedajesz towar którego nie jesteś właścicielem. Czyli okazuje sie że kupiłeś 100szt produktu a sprzedałes 101, 102 lub 105 szt no i to juz zaczyna byc problem

 

Dlatego w przypadku nieodebranych przesyłek my zawsze je odkładamy i czekamy na decyzje kupującego. jesli przez 12 miesięcy nie ma kontaktu - protokół utylizacji z adnotacja "koszt magazynowania przekroczył wartośc towaru"  i towar do kosza.

oznacz moderatorów

Werimati
#8 Zapaleniec#

Zgodnie z przepisami prawa konsumenckiego, proszę o zwrot pełnej kwoty zapłaconej za zamówienie. Chciałbym przypomnieć, że zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, konsument ma prawo odstąpić od umowy. W przypadku nieodebrania przesyłki, umowa jest traktowana jako "nie doszła do skutku" i konsument nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.

czyli nawet po kilku miesiącach jak klient się obudzi, że chce zwrot kasy trzeba się na to zgadzać? a co z towarami delikatnymi? co mają datę ważności? dla mnie jest to absurd. klient ma 14 dni na decyzję czy chce ten towar czy nie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Werimati  co z towarami delikatnymi? zgodnie z zapisem w UK masz prawo klientowi potrącić tyle i le towar utracił na wartości na skutek działania klienta , drugi zapis mówi ,, konsument nie może narażać przedsiębiorcy na ponoszenie dodatkowych kosztów ,, czyli idąc dalej tym tokiem myślenia możesz klienta obciążyć kosztami magazynowania o ile został poinformowany o tym w chwili zakupu ORAZ ew. kosztami utylizacji produktu jeśli taska konieczność wystąpiła .

oznacz moderatorów

Werimati
#8 Zapaleniec#

kiedyś przy takiej sytuacji zarówno klient jak i allegro oczekiwało faktur za takie koszty

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Werimati gdzie widzisz problem ?

oznacz moderatorów