Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie, chciałbym się upewnić czy aby mam rację.
Jedna z klientek zakupiła towar nie w smarcie, wybierając przesyłkę allegro przesyłka polecona. Zapłaciła coś ponad 30 zł . Niestety kupująca podała błędny adres, mianowicie numer ulicy bez mieszkania. Paczka do mnie dzisiaj wróciła. Jak wiadomo paczka nie w smarcie zwrot jest płatny i zostałem obciążony jej powrotem. O ile się nie mylę, nieodebranie paczki można traktować jako zwrot towaru bez podania przyczyny. Z tym, że ja poniosłem koszty zwrotu, a nie kupująca tak jak to zawsze jest przy normalnym zwrocie. Zadzwoniłem do klientki i zażądała zwrotu pieniędzy, po czym grzecznie jej wyjaśniłem , że koszt zwrotu ona powinna ponieść, bo jest to jak zwrot towaru , a tego nie zrobiła i zaproponowałem zwrot kwoty minus paczka. Czyli zwrot samej kwoty towaru. Gdyż tak jak wspomniałem już opłaciłem 2x razy przesyłkę w jedną i drugą . Jeśli się mylę proszę mnie wyprowadzić z błędu. Dzięki. Pozdrawiam
@przytulprodukt Jeśli jest to zwrot (odstąpienie od umowy) , zwracasz cenę towaru + koszt wysyłki do klienta minus koszt powrotu paczki.
przytulprodukt jeśli kupująca nie wyraziła swojej woli i nie przesłała Ci informacji ,że rezygnuje z zakupu nie możesz tego potraktować jako zwrot bez podania przyczyny .
Pani przez telefon powiedziała, że nie chce towaru i chce zwrotu pieniędzy. Tak czy inaczej mogę jej zwrócić tylko kwotę za towar? Gdyż raz ja zapłaciłem za powrót, raz ona w pierwszą stronę.
@przytulprodukt Tak, to jest odstąpienie od umowy. Jeżeli koszt przesyłek w obie strony był jednakowy, zwracasz tylko za towar.
przytulprodukt telefonicznie to może wujkowi życzyć wesołych Świąt , a ty musisz mieć dokument elektroniczny lub papierowy na podstawie , którego zwracasz jej koszt nadania .
No a jeśli ona tego nie zrobi i nie prześlę żadnej informacji, to jakie mam wyjścia?
przytulprodukt potrąć wszystkie koszty jakie poniosłeś , poinformuj mailem dlaczego taki zwrot , to przyśle 😁
Wszystko fajnie, tylko Pani zażądała zwrotu całej kwoty, oczywiście powiedziała, że w innym przypadku będzie negatyw, nigdy u mnie nie kupi, zaczęła mówić coś w stylu , ale beznadziejny sklep itd. Zakładam, że będzie negatyw 1/5 gwiazdek all. Przesyłka wyszła w 8h od kupna . Do tej Pani przez telefon nie dotarło , że ona podała błędny adres-niepełny. Obarczyła winą najpierw pocztę, że dlaczego nikt nie dzwonił, a później mnie, że numeru przesyłki nie miała. A na końcu, że jednak miała numer, ale było tylko info, że jest jeszcze nienadana. Oczywiście to kłamstwo wszystko bo numer jest na allegro wprowadzony od początku i są etapy paczki. Także to raczej ciężki przypadek tzw.
@przytulprodukt Teraz już wygląda na to, że jednak był jakiś problem z odbiorem tej paczki nie z winy kupującej. Nie znamy jej zdania w tej sprawie. Jeżeli może mieć rację, oddaj całą wpłatę, nie czekaj na spór i POK. Za uchybienia przewoźnika względem kupującego odpowiedzialność ponosi sprzedawca.
Nie, Pani podała adres ulicy bez numeru mieszkania. Paczka wróciła na której jest nalepka poczty polskiej i x przy polu "niepełny adres" Tak jak wspomniałem , była to allegro przesyłka polecona więc nikt nie dzwoni przy tych paczkach, a Pani miała pretensje, że powinni dzwonić i wyjaśnić sprawę i by wtedy podała numer mieszkania.
@przytulprodukt No więc oddaj za sam towar, potem czekaj na negatywa, zaniżone gwiazdki, ewentualny spór i POK. Wielu już tu płakało po blokadzie konta w wyniku procedury z POK.
Przerabiałem już takie przypadki, nie dostanie POK, gdyż nie ma ku temu podstaw. Podała błędny adres, przesyłka wysłana w deklarowanym czasie wysyłki, numer wprowadzony prawidłowo, gdzie mogła śledzić przesyłkę. Błyskawiczny kontakt od mojej strony zaraz po zwrocie. Dowody w postaci zdjęć paczki zwrotnej, przesłanej Pani mmsem. Nie ma opcji na blokadę konta, gdyż nie mam sobie nic do zarzucenia. A spór może zakładać, nie łamię nigdzie regulaminu allegro. A negatyw mówi się trudno, zdarzają się takie. Nie można zastraszać sprzedających negatywami i wyłudzać pieniądze negatywem - w przenośni "wyłudzać"
przytulprodukt i to mi się podoba , prawo jest za Tobą , zapomnij , uśmiechnij się i handluj dalej . 😊
Ano, sprzedaję już 8 rok na allegro i jeszcze nigdy, nie miałem nierozwiązanej dyskusji, ani też przyznanego POK na rzecz kupującego. Dawno nie miałem takiego przypadku jak tu opisanego i wolałem się upewnić czy dobrze pamiętam. Pozdro wszystkim i dzięki za pomoc
@przytulprodukt Skoro wszystko wiesz, to po co pytasz? 🙂 Zrób jak uważasz. Oddaj co uważasz 🙂
Chciałem się tylko upewnić odnośnie zwrotu kwoty, gdyż dawno takiego przypadku nie miałem i po prostu nie pamiętałem. A tutaj bardzo szybko odpisują ludzie 🙂
xyz96 lol , jeśli podala nie pelny adres , to nie mogło być inaczej .
@mdrogeria gol. Znasz zdanie kupującej, masz pewność, że podała zły adres? Że nie było innego problemu? Nie masz.
xyz96 zapewniam cię ,że kupująca to blondynka