anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieodebrana paczka opłacona , pytanie o zwrot kwoty dla kupującej

przytulprodukt
#9 Pomysłodawca#

Witajcie, chciałbym się upewnić czy aby mam rację. 

Jedna z klientek zakupiła towar nie w smarcie, wybierając przesyłkę allegro przesyłka polecona. Zapłaciła coś ponad 30 zł . Niestety kupująca podała błędny adres, mianowicie numer ulicy bez mieszkania. Paczka do mnie dzisiaj wróciła. Jak wiadomo paczka nie w smarcie zwrot jest płatny i zostałem obciążony jej powrotem. O ile się nie mylę, nieodebranie paczki można traktować jako zwrot towaru bez podania przyczyny. Z tym, że ja poniosłem koszty zwrotu, a nie kupująca tak jak to zawsze jest przy normalnym zwrocie. Zadzwoniłem do klientki i zażądała zwrotu pieniędzy, po czym grzecznie jej wyjaśniłem , że koszt zwrotu ona powinna ponieść, bo jest to jak zwrot towaru , a tego nie zrobiła i zaproponowałem zwrot kwoty minus paczka. Czyli zwrot samej kwoty towaru. Gdyż tak jak wspomniałem już opłaciłem 2x razy przesyłkę w jedną i drugą . Jeśli się mylę proszę mnie wyprowadzić z błędu. Dzięki. Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

xyz96
#21 Demiurg#

@przytulprodukt Jeśli jest to zwrot (odstąpienie od umowy) , zwracasz cenę towaru + koszt wysyłki do klienta minus koszt powrotu paczki.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

przytulprodukt jeśli kupująca nie wyraziła swojej woli i nie przesłała Ci informacji ,że rezygnuje z zakupu nie możesz tego potraktować jako zwrot bez podania przyczyny .

oznacz moderatorów

przytulprodukt
#9 Pomysłodawca#

Pani przez telefon powiedziała, że nie chce towaru i chce zwrotu pieniędzy. Tak czy inaczej mogę jej zwrócić tylko kwotę za towar? Gdyż raz ja zapłaciłem za powrót, raz ona w pierwszą stronę.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@przytulprodukt Tak, to jest odstąpienie od umowy. Jeżeli koszt przesyłek w obie strony był jednakowy, zwracasz tylko za towar.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

przytulprodukt telefonicznie to może wujkowi życzyć wesołych Świąt , a ty musisz mieć dokument elektroniczny lub papierowy na podstawie , którego zwracasz jej koszt nadania .

oznacz moderatorów

przytulprodukt
#9 Pomysłodawca#

No a jeśli ona tego nie zrobi i nie prześlę żadnej informacji, to jakie mam wyjścia?

 

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

przytulprodukt potrąć wszystkie koszty jakie poniosłeś , poinformuj mailem dlaczego taki zwrot , to przyśle 😁

oznacz moderatorów

przytulprodukt
#9 Pomysłodawca#

Wszystko fajnie, tylko Pani zażądała zwrotu całej kwoty, oczywiście powiedziała, że w innym przypadku będzie negatyw, nigdy u mnie nie kupi, zaczęła mówić coś w stylu , ale beznadziejny sklep itd. Zakładam, że będzie negatyw 1/5 gwiazdek all. Przesyłka wyszła w 8h od kupna . Do tej Pani przez telefon nie dotarło , że ona podała błędny adres-niepełny. Obarczyła winą najpierw pocztę, że dlaczego nikt nie dzwonił, a później mnie, że numeru przesyłki nie miała. A na końcu, że jednak miała numer, ale było tylko info, że jest jeszcze nienadana. Oczywiście to kłamstwo wszystko bo numer jest na allegro wprowadzony od początku i są etapy paczki. Także to raczej ciężki przypadek tzw. 

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@przytulprodukt Teraz już wygląda na to, że jednak był jakiś problem z odbiorem tej paczki nie z winy kupującej. Nie znamy jej zdania w tej sprawie. Jeżeli może mieć rację, oddaj całą wpłatę, nie czekaj na spór i POK. Za uchybienia przewoźnika względem kupującego odpowiedzialność ponosi sprzedawca.

oznacz moderatorów

przytulprodukt
#9 Pomysłodawca#

Nie, Pani podała adres ulicy bez numeru mieszkania. Paczka wróciła na której jest nalepka poczty polskiej i x przy polu "niepełny adres" Tak jak wspomniałem , była to allegro przesyłka polecona więc nikt nie dzwoni przy tych paczkach, a Pani miała pretensje, że powinni dzwonić i wyjaśnić sprawę i by wtedy podała numer mieszkania. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@przytulprodukt No więc oddaj za sam towar, potem czekaj na negatywa, zaniżone gwiazdki, ewentualny spór i POK. Wielu już tu płakało po blokadzie konta w wyniku procedury z POK.

oznacz moderatorów

przytulprodukt
#9 Pomysłodawca#

Przerabiałem już takie przypadki, nie dostanie POK, gdyż nie ma ku temu podstaw. Podała błędny adres, przesyłka wysłana w deklarowanym czasie wysyłki, numer wprowadzony prawidłowo, gdzie mogła śledzić przesyłkę. Błyskawiczny kontakt od mojej strony zaraz po zwrocie. Dowody w postaci zdjęć paczki zwrotnej, przesłanej Pani mmsem. Nie ma opcji na blokadę konta, gdyż nie mam sobie nic do zarzucenia. A spór może zakładać, nie łamię nigdzie regulaminu allegro. A negatyw mówi się trudno, zdarzają się takie. Nie można zastraszać sprzedających negatywami i wyłudzać pieniądze negatywem - w przenośni "wyłudzać" 

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

przytulprodukt i to mi się podoba , prawo jest za Tobą , zapomnij , uśmiechnij się i handluj dalej . 😊

oznacz moderatorów

przytulprodukt
#9 Pomysłodawca#

Ano, sprzedaję już 8 rok na allegro i jeszcze nigdy, nie miałem nierozwiązanej dyskusji, ani też przyznanego POK na rzecz kupującego. Dawno nie miałem takiego przypadku jak tu opisanego i wolałem się upewnić czy dobrze pamiętam. Pozdro wszystkim i dzięki za pomoc

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@przytulprodukt Skoro wszystko wiesz, to po co pytasz? 🙂 Zrób jak uważasz. Oddaj co uważasz 🙂

oznacz moderatorów

przytulprodukt
#9 Pomysłodawca#

Chciałem się tylko upewnić odnośnie zwrotu kwoty, gdyż dawno takiego przypadku nie miałem i po prostu nie pamiętałem. A tutaj bardzo szybko odpisują ludzie 🙂

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

xyz96 lol , jeśli podala nie pelny adres , to nie mogło być inaczej .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mdrogeria gol. Znasz zdanie kupującej, masz pewność, że podała zły adres? Że nie było innego problemu? Nie masz.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

xyz96 zapewniam cię ,że kupująca to blondynka 

oznacz moderatorów