Zwracam się z kategorycznym żądaniem poprawy błędnych informacji dotyczących przewidywanego czasu dostawy w moich ofertach.
Zgodnie z moimi ustawieniami, czas wysyłki wynosi 3 dni, jednak statystyki mojego konta jasno pokazują, że większość paczek nadaję w ciągu 24h. Wyświetlanie kupującym komunikatu o dostawie za 10 dni jest:
Niezgodne ze stanem faktycznym.
Szkodliwe dla konwersji (klienci w szczycie sezonu rezygnują z zakupu, widząc tak odległy termin).
Niesprawiedliwe wobec wysokiej jakości obsługi, którą utrzymuję.
Proszę o wyjaśnienie, na jakiej podstawie algorytm dolicza aż tydzień do realnego czasu dostawy i oczekuję przywrócenia danych zgodnych z moją deklaracją i historią wysyłek. Nie godzę się na to, by w najważniejszym momencie roku Allegro obniżało moją sprzedaż poprzez publikowanie nieprawdziwych informacji.
Szanowna Pani,
Po pierwsze, nie przypominam sobie, abyśmy przechodzili na „Ty”, zatem uprzejmie proszę o zachowanie standardów biznesowych i profesjonalizmu w dalszej korespondencji.
Po drugie, odnosząc się do meritum: sprawa nie dotyczy moich obaw o dostawę przed świętami, lecz systemowego wprowadzania klientów w błąd poprzez wyświetlanie czasu dostawy wynoszącego 10 dni w moich ofertach.
Jeżeli klient dokona zakupu dziś lub jutro do południa, otrzyma przesyłkę w nadchodzący wtorek, a nie za 10 dni. Przypominam, że dni 29, 30 oraz 31 grudnia to normalne dni robocze. W tym czasie moja firma pracuje, a spedytorzy normalnie odbierają i dostarczają paczki. O jakich zatem „10 dniach” mówi Państwa system? To rażąca dezinformacja.
Co więcej, z łatwością można zauważyć, że oferty z magazynu Allegro (One Fulfillment) mają niemal wszystkie wyświetlaną dostawę jeszcze przed świętami. Nadmieniam, że te przesyłki obsługują dokładnie ci sami spedytorzy, którzy odbierają paczki z mojej firmy. Twierdzenie, że ten sam kurier u Państwa dostarczy paczkę w 24h, a ode mnie potrzebuje na to 10 dni, jest absurdalne i stanowi jawną dyskryminację mojej firmy.
Państwa algorytm w sposób sztuczny, nieuzasadniony i stronniczy wydłuża terminy dostaw u niezależnych sprzedawców, co bezpośrednio uderza w moje przychody. Żądam natychmiastowego wyjaśnienia tej manipulacji i przywrócenia realnych terminów dostaw zgodnych z moją deklaracją (3 dni robocze).
Z poważaniem, [edytowano]
@Bogos_75 Oczywiście przywrócą prawidłowe czasy wysyłek, zaraz po świętach. Przed świętami sprzedaż jest potężna ale mali sprzedawcy się nie kwalifikują żeby mieć w tym udział.
Zawiadomienie do UOKIK zostało wysłane przez sporą grupę znajomych sprzedawców, ciekawe co powiedzą jak znowu zapłacą kilkadziesiąt milionów kary?
@Bogos_75 podniosą prowizję o 0,5% i odzyskają z nawiązką... myślisz że oni się tym przejmują? Same zyski ze sprzedaży przedświątecznej to dla nich wisienka na torcie.
W sumie racja, podniosą ceny i odzyskają, ale "smród" zostaje.
@Bogos_75 szum medialny szybko ucichnie, sprzedawcy pokręcą nosem, allegro rzuci im jakąś nowość w stylu integracja z nowym przewoźnikiem i na tym się skończy.
Jak najbardziej popieram skargi do UOKIK ale jestem realistą.
Po świętach będzie następna wojna bo teraz przez jakieś 3 tyg wszyscy mają przymusowo wyłączone szybkie wysyłki przy ofertach z czasem dostawy >24h. W chwili gdy allegro to włączy to wszyscy ci co teraz wysyłali trochę szybciej będą mieć w ofertach czasy typu "dostawa jutro" nawet jeśli zadeklarowali 2-3 dni.
Oj będzie płacz i zgrzytanie zębów...
Dlatego trzeba równolegle prowadzić własny kanał sprzedaży i mieć "wywalone" na ich wydumki. Całe szczęście, że sprzedaż przez ich platformę to w moim przypadku tylko kilka procent. Chodzi o to, że bezprawie panoszy się wszędzie i nikt nad tym nie panuje...