anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nierozwiązana dyskusja - błędne oznaczenie kupującego

fhubax
#9 Pomysłodawca#

Witam,

w zasadzie to nie wiem gdzie jeszcze mogę napisać, dlatego piszę tutaj.

Kupująca zgłosiła przez dyskusję reklamację towaru. Na jej życzenie zgodziliśmy się na odesłanie towaru na serwis w późniejszym terminie. Dostała przypomnienie od Allegro, że dyskusja jest w toku i PRZYPADKOWO zaznaczyła status jako NIEROZWIĄZANA. 

Tracimy przez to SuperSprzedawce. 

Zarówno na prośbę klientki, jak i naszą Allegro twierdzi, że nie da się zmienić statusu z powrotem na "W TOKU".

Sytuacja wygląda tak - klientka przypadkowo zaznacza błędnie status dyskusji, system Allegro nie jest na to przygotowany, obrywamy my, jako sprzedawcy. 

Moje sugestie żeby 1) zmienić status, 2) wyłączyć tę dyskusję z kwalifikacji, 3) zakończyć dyskusję i przenieść wszystko do nowej są podobno niewykonalne. 

Allegro sugeruje, żeby napisać klientce, żeby zakończyła spór, natomiast jest on w toku, normalnie przyjęliśmy i procedujemy reklamację, taka sugestia z naszej strony będzie wyglądała na krętactwo. Poprosiłem o moderację i żeby sugestia była od Allegro, niestety skończyło się na jednym zdaniu, nikt nie objaśnił problemu i motywacji prośby, dlatego nie dziwę się, że klientka nie zakończyła sporu.

Sprawę normalnie zgłosiłem przez formularz, ale odbywa się tam kabaret, który ciężko skomentować w kulturalny sposób - przypadkowi pracownicy, nie czytają całego wątku zgłoszenia, odpisują pisane już rzeczy. Wymagany jest od nas profesjonalizm na SS, tymczasem pod tym względem Allegro nic nie robi.  

Będę wdzięczny za pomoc i jakiekolwiek sugestie.

Pozdrawiam

 

 

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

LEW433
#21 Demiurg#

@fhubax A klienta także zgłaszała do Allegro?

oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

Pewno, że tak. W dyskusji. 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@fhubax Nie rozumiem, dlaczego jakieś zgody na późniejsze odsyłanie towaru? termin gwarancji się kończył? Przecież sami sobie robicie problem jeśli nie chodzi o koniec reklamacji. Odpowiada się klientowi, że w takim razie proszę złożyć reklamacje później i tyle, ewentualnie podać przy tym termin do kiedy może złożyć bezpłatną reklamacje. Pytaliście dlaczego w dyskusji składa reklamacje?

Jeśli nie miała podstaw do otwierania dyskusji, powinna dyskusja być zamykana z automatu a podstawą otwarcia powinien być podany powód "jaki spór jest przyczyną otwarcia dyskusji?" Bez odpowiedzi na to pytanie i uzasadnionego faktu , dyskusja jest bez sensu.

No chyba, ze zapomnieliście napisać iż na początku uznawaliście, ze nie ma podstaw dla reklamacji 😄 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

Poniżej wkleiłem fragment z dyskusji. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kupująca zgłosiła przez dyskusję reklamację towaru. Na jej życzenie zgodziliśmy się na odesłanie towaru na serwis w późniejszym terminie. Dostała przypomnienie od Allegro, że dyskusja jest w toku i PRZYPADKOWO zaznaczyła status jako NIEROZWIĄZANA.

Jako nierozwiązaną mogła zaznaczyć dopiero po 14 dniach, więc to raczej nie przypadek.

Nie musicie wyrażać żadnej zgody na odesłanie towaru w ramach reklamacji, to jej prawo.

Po co w późniejszym terminie? Może to zaważyło?

 

oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

Nie. Fragment dyskusji poniżej:

8 lutego 2021 19:43
Witam serdecznie,
proszę spakować łańcuchy, odbierzemy i wyślemy do dystrybutora. Serwis oceni łańcuchy.
Pozdrawiam
Przemysław Jagieła
FHU BAX Częstochowa
 
xxxx 8 lutego 2021 21:26
Witam serdecznie,
Dziękuję za szybką odpowiedź. Jak długo potrwa taki proces? Łańcuchy są mi niezbędne w obecnych warunkach pogodowych.

9 lutego 2021 07:09
Do 14 dni.
 
xxxx 9 lutego 2021 08:49
Rozumiem, w takim razie skontaktuję się z Panem jak poprawi się pogoda i będę mogła przesłać łańcuchy do serwisu. Pozdrawiam serdecznie 
 
22 lutego 2021 19:41
Dyskusja trwa już 14 dni. Poprosiliśmy kupującego, aby zdecydował, czy jego problem został rozwiązany.
 
28 lutego 2021 18:18
Kupujący oznaczył problem jako nierozwiązany.
 
 28 lutego 2021 18:18
xxxx, przykro nam, że nie udało się rozwiązać tej dyskusji.
Jednak nie wszystko stracone, możesz otrzymać zwrot pieniędzy w ramach Programu Ochrony Kupujących. Szczegółowe informacje.
 
xxxxx 28 lutego 2021 18:22
Dobry wieczór,
zima odpuściła, więc myślę, że możemy się teraz spokojnie umówić na odesłanie łańcuchów do reklamacji. Przygotuję je na wtorek. Bardzo proszę o informację odnośnie ewentualnego obioru.
Dziękuję i życzę miłego wieczoru,

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@fhubax Kupujący oznaczył prawdę( nie zakończona), więc zapewne nie chce zmienić. All sugeruje się tym że kupujący nie kończy dyskusji, czyli sprawa jest nie załatwiona.

oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

Wiadoma rzecz, tylko system Allegro nie przewiduje takiej opcji i każe nas. Do tej pory nie dostałem odpowiedzi od Allegro dlaczego tak jest.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@fhubax A gdzie pierwsze wiadomości? Pierwsza dla mnie jest najważniejsza aby ocenić zasadność otwarcia dyskusji, sama dyskusja już potem żyje własnym życiem i czasem jej wynik jest taki jak u was.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

Było zasadne. Nam ciężko było odnieś się do zgłoszenia, dlatego musieliśmy odesłać towar na serwis.

Powód otwarcia dyskusji: przedmiot jest uszkodzony
Dobry wieczór, piszę do Państwa w sprawie reklamacji zakupionych łańcuchów. Otóż przy pierwszym użyciu łańcuchów zeszła czerwona cześć uchwytu, całe ręce były w kawałkach czerwonego tworzywa. Po zdjęciu łańcuchów (przejechałam na nich odcinek kilkuset metrów) odpadły osłony na felgi (jedna całkowicie, druga jeszcze częściowo się trzyma). Nie tak powinien wyglądać pełnowartościowy produkt Thule. Mam ten sam model łańcuchów, tylko mniejszy rozmiar, zakupiony 2 lata temu do drugiego samochodu i zarówno osłony jak i czerwone uchwyty są bez zarzutu. Bardzo proszę o informację jak możemy rozwiązać ten problem. Załączam zdjęcia
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

No tak, reklamacja nie została załatwiona szybko i sprawnie, klientka miała problem z zakupionym bublem, coś tam popękało, coś odpadło, używała tego mimo wad, bo była taka potrzeba, a sprzedawca nie wymienił towaru od reki, więc zakończyła spór jako nierozwiązany. Ona nie będzie czekała tygodniami na zmiłowanie.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Czytanie ze zrozumieniem.......😐

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

Jaki bubel? Markowy produkt. Można było go bezpiecznie i zgodnie z przeznaczeniem używać. Klientka miał zastrzeżenia do jakości wykonania. Nie mamy wiedzy, ani narzędzi żeby ocenić jakość malowania. Elementy które klientka, zgłasza, że odpadły są demontowalne i wymienne. Jakimi tygodniami, mogliśmy od razu wysłać na serwis, 7-10 dni i mamy opinie. Przecież powyższa wypowiedź nic nie wnosi.

Normalnie sprawa jest procedowana, klientka nie ma do tego żadnych zastrzeżeń. Oznaczenie było przypadkowe. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Przecież powyższa wypowiedź nic nie wnosi.

Nie wnosi, bo jest niezgodna z oczekiwaniami autora wątku. Trzeba było działać szybko i sprawnie tak, aby klientka była zadowolona, nie byłoby problemu. Rozwlekanie sprawy, powoływanie się na długotrwałe i uciążliwe procedury przynosi takie efekty.

oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

Oczywiście, że niezgodny z oczekiwaniami, bo trochę w innym celu był założony.

Nie gdzie uciążliwość i długotrwałość procedury. Towar odbieramy na następny dzień, rozwiązanie 7-10 dni. Gdzie tu rozwlekanie? Raczej normalny czas rozpatrywania reklamacji.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@fhubax Aby się zabezpieczyć od tego typu problemów, polecam stworzyć proste i wygodne mechanizmy reklamacji w postaci formularza czy też bezpośredniego kontaktu telefonicznego gdzie można klienta pokierować jak złożyć reklamacje. To pozwoli wam na mniej stresującą formę załatwiania reklamacji niż dyskusja na allegro, jednak od was zależy również czy klient mimo wszystko nie zasięgnie metody dyskusji w zależności o przebiegu waszej reklamacji, która powinna się toczyć pomiędzy wami i reklamującym.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

ares_
#12 Orędownik#

Autor tematu ma problem ze zmianą statusu dyskusji a Wy się czepiacie jego sposobu przeprowadzania reklamacji. To jego sprawa jak rozwiązuje problem a z tego co widać w wiadomościach z dyskusji to klientka chciała późniejszej wysyłki a nie sprzedawca. 

Może moderacja pomoże @la_nika @nat_not 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@ares_ To, ze zmieni status dyskusji nie oznacza, ze jego problem się nie pojawi jutro ponownie 😉 Więc chyba ważne aby już się nie ponawiał ten problem 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

@ares_ Dzięki.

oznacz moderatorów