Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klientka zakupiła linę o średnicy 8mm, po czym bez kontaktu żadnego ze mną wystawia mi negatywa twierdząc że lina jest nie o średnicy 8mm a 6mm. Tłumaczę Jej że nie należy mierzyć tego sumiarką, bo to można zrobić tylko komputerowo średnicówką, bo sumiarką babka ściska linę więc wiadomo że nie wyjdzie już 8mm tylko mniej.
I teraz się zaczyna, napisałem że pokryje zwrot, tylko że mam ustawione że wszelakie zwroty pokrywa kupujący. Jak to rozegrać aby ona za ten zwrot nie musiała płacić, przelać jej na konto? Co z negatywem wtedy, usunie się sam czy mimo zwrotu nadal pozostanie? I jak walczyć z takimi klientami, bo tak jak ładnie miałem trzydzieści kilka samych pozytywów, tak nagle taka opinia zmniejsza wskaźnik ze 100% do 97% i już klienci mogą rzadziej mnie wybierać.
@gsm-mania0 Możesz poprosić kupującą o usunięcie wystawionej oceny. Tutaj znajdziesz wskazówki.
Jeśli chodzi o koszt zwrotu, może rozwiązaniem będzie tu przesyłka za pobraniem?
@gsm-mania0 To nie jest żaden zwrot bez podania przyczyny, tylko reklamacja. Kupujący może odesłać reklamowany Towar na Twój koszt, czyli płaci za odesłanie, a Ty mu zwracasz koszt przedmiotu + koszt wysyłki do niego + koszt odesłania. Pieniądze możesz mu oddać przez Allegro Finanse, ale możesz też oddać bezpośrednio na jego rachunek bankowy, który Ci poda.
Negatyw nie usunie się sam, nie ma automatycznego usuwania negatywów. Jeśli negatyw jest zgodny z przebiegiem transakcji, nie zostanie usunięty o ile sam kupujący nie zgodzi się go usunąć.
Z klientami nie warto walczyć, nie warto ich traktować jak wrogów 🙂
Najlepiej by było żyć z klientami w zgodzie ale czasami jest to niewykonalne ze względu na zbyt duże różnice w logicznym podejściu do zakupów.
Ale ja nigdzie nie napisałem że to zwrot bez podania przyczyny. chciałem tylko wiedzieć czy kupujący jak robi zwrot, to dostanie od razu etykietę, i czy będę mógł zwrócić mu pieniądze za wysyłkę oraz za towar w momencie kiedy wróci do mnie towar, czy żeby wygenerować etykietę zwrotu to on będzie musiał czekać na przelew ode mnie bo nie mam tego sprecyzowanego w warunkach zwrotu.
Druga sprawa, że od kiedy można reklamować bezpodstawnie produkt i wystawiać negatyw bezpodstawnie. Przecież jakby ktoś chciał, to by kupował od ciebie produkty i wstawiał 1* bo taki ma kaprys. Ja teraz jestem bez smarta bo nie mam za dużo ocen jeszcze kompletnie nie z mojej winy. I nie wiem jak to porównać żeby wam wytłumaczyć, że ktoś kupił ręczniki papierowe i daje 1* bo mu podrażniło du*ę jak się podcierał? I jeszcze robi to totalnie bez żadnego kontaktu ze mną.
I ja nie walczę z klientem, jestem mega ugodowy, zaproponowałem zwrot itp byleby załagodzić tą kuriozalną sytuację.
Kupujący może zrobić zwrot przez formularz Allegro, ale nie musi. Może odesłać towar do reklamacji poza Allegro, na koszt sprzedawcy. Jeżeli chce zwrócić przez Allegro i ma darmowy zwrot InPost (bez Smart) wygeneruje sobie etykietę przed zwrotem wpłaty od sprzedawcy.
Reklamować towary można od zawsze. Zdaniem kupującego reklamacja nie jest bezpodstawna, a sprzedający może reklamację uznać lub odrzucić. Po odrzuceniu reklamacji kupujący może otworzyć Dyskusję i skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a to już dla sprzedawcy może stanowić większy problem.
Kupujący ma prawo do subiektywnej oceny transakcji. Jeżeli ocena jest zgodna z jej rzeczywistym przebiegiem i nie narusza innych zasad, Allegro jej nie usunie.
Po zwrocie towaru i zwrocie wpłaty ocena nie zniknie. Możesz poprosić kupującego o jej usunięcia, a jeśli ocena narusza zasady, możesz o to poprosić Allegro; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=51b99f53-f844-4aca-ae85-35363ce7a272&subjectId=0047464a-5...
I jeszcze mam pytanie, co w przypadku zwrotu dzieje sie z oceną? Zniknie po zwrocie czy utrzyma się?
Jeśli nie dogadasz się z klientką w sprawie negatywa, będzie on widoczny przez cały rok. Do średniej ocen liczy się przez miesiąc. Wytłumacz na spokojnie jaki wpływ ma ta ocena na Twoją sprzedaż i poproś o usunięcie.
Posprzedajesz tutaj trochę dłużej to i przywykniesz do takich sytuacji 😊
Czyli kupuje, wystawiam 1* i zwracam sobie darmowo smartem? No to ładnie widzę tutaj leci. Ja wiem że za jakiś czas będę to miał gdzieś, ale teraz jeden komentarz negatywny i jestem bez smarta, a strata smarta jest kluczowa w aspekcie sprzedaży.
Oj tam oj tam, miałem Smarta 1 dzień chyba przez pomyłkę i jakoś żyję.