Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Chciałbym się dowiedzieć co mogę zrobić z niesprawiedliwą oceną negatywną wystawioną przez kupującego.
Otóż 28.01.2021 o godzinie 10;03 kupił od nas przedmiot, w aukcji czas wysyłki ustawiony jest na NATYCHMIAST, jest też wspomniane, że sprzęt zakupiony przed godziną 12.00 wysyłamy tego samego dnia roboczego(kupujący nie dodał żadnego komentarza do zakupu). Sześć minut po dotarciu przesyłki do paczkomatu (29.01.2021, godzina 11;40) kupujący napisał do nas wiadomość, cały przebieg czatu tutaj:
Po czym o godzinie 12;49 wystawił ocenę negatywną (ocena przedmiotu 1 na 5 gwiazdek, pomimo tego że sprzęt nie został nawet odebrany).
Konsultant na chacie allegro nie chce komentarza usunąć, pomimo oczywistych i jednoznacznych wskazań. Zostało nam przekazane by sprawę skierować do sądu.
Próbowałem też innej formy kontaktu, jednakże nie dostałem odpowiedzi na pytanie przez formularz kontaktowy.
Czy istnieje cokolwiek, co moglibyśmy zrobić by ocena została usunięta?
Jeżeli sprawę trzeba skierować do sądu, to z jakich artykułów należy pozwać autora komentarza? Podejrzewam, że zniesławienie, obniżenie przychodu spowodowane utraceniem statusu Super Sprzedawcy mogą wchodzić w grę?
Oczywiście kwestie te skonsultuję również z prawnikiem.
Widzę, że moje odpowiedzi nie wyświetliły się całe, pozwolę sobie je przekopiować tutaj:
"
Dzień dobry,
Na allegro nie ma możliwości wybrania dokładnego terminu dostawy. Termin jest szacowany na podstawie uprzednich zamówień. Pańska przesyłka została już doręczona do paczkomatu odbiorczego:
https://inpost.pl/sledzenie-przesylek?number=643340279146250110165956
Dlatego licząc od 11.40 w dniu dzisiejszym ma Pan 48 na odbiór przesyłki, następnie zostanie ona zwrócona do nadawcy - do nas.
W przypadku gdy nie jest Pan w stanie odebrać przesyłki w wyznaczonym terminie, może Pan:
- zamówić w firmie InPost usługę przedłużenia terminu odbioru(usługa ta jest płatna, niestety nie jestem w stanie podać dokładnego kosztu, ale jest to nieopłacalne).
- poprosić inną osobę o odbiór przesyłki,
- nie odebrać przesyłki i zamówić produkt jeszcze raz(w takim przypadku zwrócimy Panu pieniądze za pierwsze zamówienie), natomiast dostawa znowu będzie za 0zł w pakiecie smart."
W drugiej wypowiedź kończy się na: "rozwiązania alternatywne.".
Allegro nie chce usunąć, bo nie ma podstaw regulaminowych. Jeśli nie widział przedmiotu, to na ile gwiazdek powinien ocenić zgodność z opisem, na pięć, czyli w pełni zgodny z opisem? Przecież tego nie wie, a gwiazdki zaznaczyć musi. Był niezadowolony z obsługi, to zaznaczył jedną.
To dlaczego w ogóle ma możliwość oceniania przedmiotu, którego nawet nie zobaczył?
Co do obsługi, to bardzo proszę o odpowiedź co w takiej sytuacji można zrobić więcej.
@Bestore bo tak wymyśliło allegro, a niestety ten serwis ma czasami pomysły rodem z filmów Barei
@xyz96 Wcześniej nie odniosłem się bezpośrednio.
@Bestore Był z czegoś niezadowolony, nie poleca Cię, chciał wystawić negatywny komentarz, a wtedy MUSI zaznaczyć gwiazdki, inaczej nie wystawi komentarza. Mógł zaznaczyć 2, czyli gdzieś pośrodku, aby nie pisać, że towar całkowicie niezgodny lub całkowicie zgodny, ale zaznaczył jedną. Tak działa system komentarzy. W sądzie powie, że gwiazdki wymusza system, a prawo do oceny transakcji miał. Koszty tylko poniesiesz.
@xyz96 jak nie widział przedmiotu nie powinien go oceniac na allegro
bo w tym momencie kłamie i oszukuje - na to są paragrafy
oraz wystawia komentarz niezgodnie z regulaminem allegro
system komentarzy allegro jest tak stworzony by oceniać transakcje do której doszło i towar, który się otrzymało
allegro zakłada, że każda transakcja zawarta doszła do skutku
ponieważ Kupujący może otrzymywać produkt w różny sposób - stąd brak
ograniczeń
a że allegro jedzie po bandzie i lekceważy wszystkie dowody, które przytacza sprzedawca i ewentualnie uznaje wyroki sądowe by usunąć komentarz
to świadczy tylko jak allegro przestrzega polskiego prawa
@REDReasumując w takim wypadku jest podstawa prawna, by kupującego postawić przed sądem? Nie jestem doświadczony, nie mam żadnych dowodów prócz rozmowy którą tu przedstawiłem, oraz screenshotów dotyczących timefrejmu całej sytuacji.
@Bestore dlaczego finalnie wystawił negatywa. Za szybko dotarła do niego paczka ? bo nie do końca rozumiem.
Też nie do końca rozumiem, wydaje mi się że właśnie z takiego powodu. Według szacowanego przez allegro terminu dostawy, paczka doręczona powinna być 01.02.2021, a została doręczona 29.01.2021 i najprawdopodobniej w tym sedno problemu. Po wystawieniu oceny próbowałem się skontaktować z klientem telefonicznie, niestety odebrał tylko raz mówiąc: "nadgorliwość jest gorsza niż faszyzm", następnie zablokował numer.
@Bestore po takim tekście to faktycznie dałbym sobie spokój. Szkoda nerwów, to jakiś beznadziejny przypadek. Zdarzyło mi się kilka razy, że klient chciał coś zmienić w danych adresowych, ale paczka była już nadana. Nigdy nie miałem z tego tytułu nieprzyjemności. Sprzedaję 20 lat i nie zdarzyła mi się opisana przez Ciebie sytuacja, że ktoś wystawia negatywa, bo paczka za szybko doszła. No cóż, czasy się zmieniają, ludzie też. Zapewne nie mógł odebrać, ale przecież to nie problem, bo ostatecznie paczka by wróciła i można zamówić ponownie. wiele razy klienci sami do mnie dzwonili, że nie zdążyli odebrac paczki i prosili ponownie o wysyłkę, ale nigdy nie dostałem za to nega. Trafiłeś na jakiś "wybitny" przypadek.
O dziwo przesyłka została dziś odebrana ;-).
@Bestore czyli jednak nie zrezygnował z zakupu, to może jednak przemyślał sprawę. Wysłałeś wniosek o usunięcie komentarza ? może go sumienie ruszyło przez weekend 🙂
Tak, wysłałem prośbę 2 dni temu. Podejrzewam, że komentarz nie zostanie usunięty i jedyne co mogę zrobić to oddać sprawę na drogę sądową. Na pewno będzie to cenna nauka na przyszłość :).
@Bestore w tego typu sytuacjach system komentarzy jest chory i w zasadzie należy mieć pretensję do allegro, że klient może ocenić zgodność z opisem, czy jakość obsługi bez odbierania paczki, czy nawet przed jej wysłaniem, a nawet po odstąpieniu od umowy zaraz po zakupie. No cóż, chyba tylko allegro wie, co w takiej sytuacji ocenia kupujący. Ja do końca nie wiem, ale również miałem takie sytuacje. Zazwyczaj są to złośliwe komentarze mające na celu tylko i wyłącznie obniżenie ocen sprzedającego. Ale tak działa ten system i kupujący skrupulatnie z tego korzysta, więc pretensje można mieć głównie do serwisu, że to umożliwia. No i nie ma się co dziwić, że nie chcą usuwać takich komentarzy, bo sami zachęcają do ich wystawiania.
@mikeza negatywne komentarze, jak wiadomo, wpływają na jakość sprzedaży. Wielu sprzedających po otrzymaniu nega, musi ratować swoją sprzedaż wykupieniem dodatkowych promowań 😁
@konto zamknięte pewno coś w tym jest. Ja już od jakiegoś czasu zauważyłem korelację pomiędzy SS a negatywami, jak tylko dostaję się do programu, to nagle dostaję 1-2 negi od gości niezarejestrowanych, z którymi nie ma kontaktu i nie wiadomo o co chodzi. Wypadam z programu i jest spokój, nie ma komentarzy widmo. Przypadek ? Ostatnio jak mnie zaprosili do SS to nie przystapiłem, bo mam już tego dosyć. Allegro robi sobie z nas jaja, a my dajemy prowadzić się jak ślepi we mgle.
@mikeza Albo ktoś"przypadkowy".
@Bestore @mikeza Tutaj masz 3 aspekty :
1. Kupujący. Nie wiesz czy akurat w pracy koledzy go nie wyśmiali, matka nie kazała wyrzucić śmieci, a może po prostu poślizgnął się na ulicy i jego nos spotkał się z krawężnikiem - ale Ty za to oberwałeś.
2. System INFORMOWANIA o czasie dostawy przesyłki - dopisywanie czasu BEZ zgody i wiedzy sprzedającego. Allegro wprowadza w błąd - bo wielu Kupujących nie potrafi czytać, lub jak czyta to nie rozumie. A tam jest napisane, ze to czas "szacunkowy" a nie "rzeczywisty".
3. System komentarzy - wielokrotnie "wałkowane" - do poprawy! Ty dostałeś negatyw "za za dobrą obsługę kupującego", tak brzmi dziwnie - ale tak jest 😞