anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

nowy model rozliczania kosztów dostawy dla metod Poczty Polskiej

kroliczajamapl
#11 Animator#

Na Alllegro prowadzę dwa konta:

-tuareg-

kroliczajamapl

oba posiadają identyczne cenniki i w obu przypadkach przesyłki nadaję poprzez system Elektronicznego Nadawcy.

Przed momentem dostałem informację, że konto -tuareg- kwalifikuje się do nowego modelu, a kroliczajamapl nie kwalifikuje 🙂

Skoro ona prowadzę identycznie - inaczej nawet nie potrafię - to skąd taka rozbieżność w ocenie 'ekspertów' Allegro?

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@kroliczajamapl @PHUABIB2  a zapytam, na obydwa konta macie jednego e-nadawcę czy dwa?

Aby było poprawnie powinny byc skonfigurowane dwa odrębne konta na e-nadawcy na dwa odrębne adresy e-mail.

oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

Ja mam 2 konta i  jednego e-nadawcę, bo to jest ta sama firma, ta sama umowa z pocztą, tylko 2 konta na Allegro (jedno gdzie są tylko aukcje "kup teraz", drugie na wyprzedawanie końcówek towarów na licytacjach, żeby nie leżały).

Jak rozmawiałem z przedstawicielem poczty to w ramach jednej umowy mam korzystać z jednego e-nadawcy a kont mogę mieć, ile dusza zapragnie, byle bym płacił za faktury.

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@PHUABIB2  my mamy w ramach tego samego e-nadawcy dwa różne konta i jakby dwie umowy: jedna dotyczy przesyłek allegro, druga dotyczy przesyłek z naszej strony apteki internetowej, one nie mieszają się.

e-nadawca to jedna firma, jako poczta, ale każda umowa to inny login i konto.

Ja mówię o dwóch kontach na tej samej platformie e-nadawcy, a jak teraz zrozumiałam , Ty mówisz o 2 kontach allegrowych, ale przypuszczam, że masz je skofigurowane na dwa różne adresy e-mail i tu pewnie pies pogrzebany, bo e-nadawca głupieje i nie wie z którego konta allegrowego ma ściągac dane adresowe. Ale to tylko moja sugestia, bo nie wiem jak ma byc naprawdę.

oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

@AptekaNatolinska  właśnie nie, teraz się to zmieniło, bodajże aneks do umowy wchodził w życie 29.05 lub 1.06.2020. W ramach jednego konta  w e-nadawcy możesz już nadawać wszystkie przesyłki (tez mieliśmy to rozdzielona na Allegro i bez Allegro i mieliśmy 2 kanta e-nadawcy) teraz możesz wszystko robić z jednego, to co z Allegro ma przedrostek Allegro, to co poza Allegro jest bez tego przedrostka i płacisz według umowy indywidualnej z Pocztą, ale możesz robić wsio w jednym e-nadawcy.

Pytanie tylko, na ile to wszystko działa, bo po kilku dniach nowego systemu rozliczeń już widzę przesyłkę, za którą Allegro dało mi 0 zł na odbiór w punkcie w ramach Allegro Smart, ale e-nadawca twierdził, że to jest zwykły list polecony więc wysłałem za 10 zł na własny koszt według umowy z Pocztą, pocieszające jest to, że zamówienie nie było za 2 złote tylko 240 zł.

Nie wiem, jak ogarnąć ten bajzel, a najczęściej zdarza się to wtedy, kiedy jest awaria Allegro lub MS, przesyłki nie importują się prawidłowo przez API ani z pliku.

 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza "podepnę się z pytaniem w temacie. W jaki sposób będzie odbywała się weryfikacja poprawności wysyłanych adresów mailowych w przypadku nowo-zakładanych kont ?

Planuję załozyć nowe konto, chciałbym wprowadzić przesyłki allegro, po jakim czasie zostanę zweryfikowany ?"

Każdy sprzedający, który udostępni aktualnie metody dostawy z przedrostkiem Allegro w nazwie, będzie już rozliczany z nami. Weryfikacja poprawnie przekazywanych adresów dotyczyła jedynie tych sprzedających, którzy do 29 maja mieli udostępnione te metody i nadawali w taki sposób przesyłki.

Od teraz sprzedający dbają o poprawnie przekazywanie adresów. My nie będziemy już tego sprawdzać.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@nat_not  a jeśli się okaże, że coś jest nie tak z  adresami, ja co prawda wszystko importuję do EN, ale z postów innych użytkowników wynika, że niektórzy mieli z tym problemy, pomimo automatycznego importu ?

Przecież jako nadawca, nie jestem w stanie stwierdzić czy jest wszystko ok, no chyba, że poznam to po tych znaczkach allegro na etykiecie ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Janirka
#12 Orędownik#

Zrobił się turbo bajzel. Do tej pory miałam dwa konta na EN. Jedno do obsługi Allegro, drugie zwykłe - do obsługi sklepów internetowych. Mimo podpisanego i odesłanego aneksu, po próbie wejścia na konto EN Allegro, otrzymuję komunikat "To konto służyło obsłudze umowy Allegro Dostawa. Jeśli posiadasz drugie konto, zakończ korzystanie z tego konta i korzystaj tylko z tamtego." I tak, wiem że była informacja, że po cudownych zmianach wysyłka będzie się odbywała ze zwykłych kont EN. Z tym że po próbie pobrania zamówień z Allegro, wyskakują przesyłki błędne i otrzymuję informację że przesyłka firmowa polecona nie jest w tej umowie. Więc nadałam je jako zwykłe listy ekonomiczne, które jak się domyślam, zostaną wliczone do umowy z PP. Do końca okresu rozliczeniowego zostało raptem kilka dni. Teraz moje pytanie, czy za te przesyłki zapłacę dwukrotnie (PP i Allegro?) Na tę chwilę nie udostępniam klientom wybrania poleconego ani odbiorów w punkcie, bo po prostu nie wiem w jaki sposób to ma wszystko działać...

Allegro, wrzuciliście kilka suchych informacji o nowym modelu rozliczeń, który defacto nie wyjaśnia niczego, Wy nie wyjaśniacie niczego, a opiekunowie albo nie obierają telefonów, albo wiedzą tyle co my, czyli nic. 

Czy mógły ktoś w końcu z szacownych pracowników allegro odpowiedzieć konkretnie na te wszystkie pytania zadawane od kilku dni? Utworzyć FAQi lub coś podobnego? Czy mamy sobie pomiędzy sobą gdybać i wróżyć z fusów?! 

Ja nie mam problemu z tym, że wprowadzacie zmiany. Bo z tym już się pogodziłam. Ale jeśli wprowadzacie zmiany, to zróbcie to porządnie, a nie zajmujcie się realizacją nowych zasad pisanych na zapleczu na kolanie.

 

_______
Kamila
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@Janirka najlepsze jest to, że jak dopytałem, czy mogą zostać dwa konta w EN, to dostałem odpowiedź, że tak, a ten komunikat o deaktywacji, to tak w sumie trudno powiedzieć w jakim celu ??

mi teraz importuje np. zwykłe przesyłki na konto allegro ??  np. pobranie. Jak to ma być rozliczane ?

a przesyłki w smarcie poszły mi na zwykle konto i mam ten sam problem, będę musiał nadać za własne pieniądze, bo będą w rozliczeniu z pocztą.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Janirka
#12 Orędownik#

@mikeza Niby to drugie konto EN od Allegro miałbyć dezaktywowane, a mnie jakimś cudem udało się dzisiaj nadać jedną przesyłkę, dla której kilka dni temu przygotowałam zbiór (wysyłka na 29.05). Etykieta pobrana, zbiór wysłany i zamknięty 😄 Już nie kombinuję nic na tym koncie, bo jeszcze mi przyjdzie zapłacić miliony za to...

Wyłączyłam narazie wysyłkę poleconym i z OWP bo boję się, jak to wszystko zostanie naliczone. Z drugiej strony strzelam sobie w kolano. Nie we wszystkich miejscowościach jest paczkomat...

Gdyby tylko ktoś przyszedł tutaj, i to wszystko wyjaśnił kilka dni temu, by w dniu wdrożenia nowych zasad, każdy wiedział z czym to się je. By ktoś rozwiał nasze wątpliwości i wyjaśnił jak to wszystko będzie zliczane. Teraz, zamiast zajmować się pracą, siedzimy i zastanawiamy się wszyscy, co autor miał na myśli... Absurd. 

_______
Kamila
oznacz moderatorów

kroliczajamapl
#11 Animator#

Szanowna Pani,

dotyczy konta -tuareg- czyli zakwalifikowanego.

Przesyłki importują się z czarnym oznaczeniem Allegro, czyli opłata po mojej stronie - to jakiś żart? Rozmawiałem przez momentem z menedżerem Poczty Polskiej i dowiedziałem się, że to Wasz burdel i jeśli tak je nadam, to będę musiał zapłacić  według cennika przesyłek niezakwalifikowanych. Jak mamy pracować?

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@kroliczajamapl  a żeby było śmieszniej to dla nowych kont nie ma żadnej weryfikacji i sami mamy dbać o poprawne wysyłanie adresów mailowych. W jaki sposób, to już zagadka ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

@kroliczajamaplmam taki sam przypadek, po skontaktowaniu się z Allegro otrzymałem listę nieoprawnych zamówień, na pytanie, jak to naprawić, przecież nie mam na to wpływu dostałem odpowiedź, że drugie konto (to, które, nie spełnia warunków) może zostać włączone do nowego modelu rozliczeń na moją prośbę, ale mam śledzić, czy Poczta nie nalicza mi opłat których nie powinno być po włączeniu tego konta. Wysłałem taką prośbę w sobotę, na razie nie włączyli, ale być może to zrobią.

I tak sobie wymyśliłem, że w ramach testów nie będę niczego wysyłał z tych kont oprócz rzeczy, za które dostanę wpłatę 0 zł w ramach pakietu Smart, żeby przetestować, czy rzeczywiście Poczta niczego nie dolicza. Dzisiaj wysłałem pierwsze 6 przesyłek, ale wiadomo, dziś jest pierwszy więc faktura będzie około 5-6 lipca.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@PHUABIB2  ciekawe tylko do kogo potem uderzać z reklamacją jak policzą Ci za te smarty ? Bo jak znam życie allegro zwali na pocztę, a poczta na allegro, a my będziemy się bujać dalej.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

tjun-eu
#9 Pomysłodawca#

Podepnę się tutaj, żeby nie powielać.

Pomijając cały syf z tym ile razy i komu zapłacimy to mam jeszcze jedno pytanie.

Widzę, że Allegro naliczyło mi za "Allegro punkt odbioru" 9,49zł, a ja mogę ustawić cenę max 8,00zł.

To przez gabaryt? Z automatu zassało M. Nic z gabarytami i wagą dzisiaj nie ruszałam. Przeraża mnie to podwójne płacenie jeszcze cen z du*y.

Robię naklejki, często za 5-6 złotych. Problemem jest dla mnie zapłacić 1,49zł więcej, a płacić dwa razy to dołożyć.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@tjun-eu  8zł było miesiąc temu, teraz możesz ustawić max 9,99zł i tak zrób, bo będziesz dokładać do tego interesu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

tjun-eu
#9 Pomysłodawca#

@mikeza dzięki.

Niby się cały czas czyta to wszystko, a wraz wychodzi jak wychodzi bo człowiek sobie wczytaniu zrobi przerwę na pracę... idę szukać aktualnych stawek. Jeszcze raz dziękuję!

oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

Sprowadź jeszcze w aneksie do umowy, jakie masz stawki, ja dzisiaj czytałem,  niestety zmieniły się dość diametralnie w zależności od gabarytu, ilości nadanych paczek itp. Przestudiuj nowy aneks.

oznacz moderatorów

tjun-eu
#9 Pomysłodawca#

@PHUABIB2 dzięki.
Biorę aneks i tę pocztową instrukcję 1.1 MAJ (może coś nowego znajdę). Mnie NIESTETY głównie przesyłki Allegro interesują.


23:50 to dobry moment.

Zostawię ceny dla tych opóźnionych jak ja:


Allegro pocztex kurier48:

  • 10,99zł
  • 14,99zł pobranie

Allegro przesyłka polecona:

  • 6,49zł

Allegro odbiór w punkcie Żabka etc:

  • 9,49zł
  • 12,99zł pobranie
oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

@tjun-eu Wczytaj się w swoją umowę, ja do tej pory wysyłałem smarty listem poleconym (mam głównie wysyłki listowe, więc wiem, że mnie mniej dotyczy ten problem co ludzi którzy wysyłają paczkami), za zwrot nieodebranej przesyłki w ramach smart nie płaciłem nic, poza smartem płaciłem 5,9 za zwrot. Teraz czytam w umowie, że jak jest smart opłacony przez Allegro (czyli ten za który płacę 0 i dostaję 0 zł) to mam zapłacić 6,20 zł, i analogicznie ten za który zapłacę za nadanie według nowych stawek z umowy 6,20 zł i klient nie odbierze, to za zwrot też zapłacę 6,20 zł.

Dla mnie to jakieś dziwne, ale jak piałem, mam głównie listy polecone więc po minimalnej stawce, a co dopiero osoby, które wysyłają paczki.

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@PHUABIB2  noż kurczę, może w takim razie powinnam się cieszyć, że nie mogę mieć wysyłek smart i kupujący musi normalnie zapłacić za wysyłkę?

Możnaby powiedzieć, ze nie ma tego złego coby na dobre nie wyszło, hihihi

Nawet nie można powiedzieć że to burdel, bo ponoć w burdelu musi być porządek, że by funkcjonował. 

oznacz moderatorów