anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Obciążania sprzedawców kosztami zwrotu nieodebranej paczki czy listu ?!!!!!

woolcomb
#10 Popularyzator#

Ktoś płaci 10 zł za towar + 6,99 za allegro-polecony  po czym nie odbiera przesyłki a allegro nalicza  karę 6,99 za zwrot !!! Wg prawa musze oddać klientowi całą kwotę zakupu czyli 10+6,99  żł i jeszcze  dokładam 6,99 do interesu za przesyłkę zwrotną bo alegro ją nalicza . po prostu chamstwo

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

Halfrunt
#20 Guru#

o tak i nie, bo sprzedający by zablokował takiego klienta, już przy kilkukrotnej próbie zakupów i zwrotów. 

Są jeszcze inne sposoby, np. Wpłacać po 1zl. Na firmowe konto w banku sprzedającego, a koszt prowizji od 10-20zl. W zależności od banku, wliczą do rachunku. Niektóre banki już zmieniły sposób rozliczania prowizji i każą zapłacić je wplacającemu, ale nie wszystkie. 

Taka jest Polska 

 

oznacz moderatorów

woolcomb
#10 Popularyzator#

wg prawa nie można zablokować  kupna

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Nie można odmówić sprzedaży bez uzasadnionej przyczyny, a zapis prawny pochodzi z czasów głębokiej komuny, kiedy nie było konkurencji, a chronić miał konsumentów przed chowaniem towaru pod ladę, gdy był kryzys żywności. 

oznacz moderatorów

woolcomb
#10 Popularyzator#

"Nie można odmówić sprzedaży bez uzasadnionej przyczyny"

ok co kwalifikuje sie na uzasadnioną przyczynę ?

sprawa wydaje mi się niejasna bo

przykładowo ktoś kupuje towar po czym wszystko zwraca ,

naraża więc mnie na koszty pakowania , zwrotu itp

albo ktoś nie odbiera paczki pobraniowej

albo ktoś daje negatyw wg. mnie bezpodstawny ..

czy to są  uzasadnione przyczyny ?

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@woolcomb polecam nie odmawiać sprzedaży a jedynie usługi dostawy. Jeżeli klient ma ochotę może w godzinach pracy przyjść i sobie kupić 😉

oznacz moderatorów

woolcomb
#10 Popularyzator#

ciekawe jak to realizować w praktyce

oznacz moderatorów

Client:113032964
#1 Nowicjusz#

Hej ja w odwrotnej sprawie 🙂 zamówiłam dwa dni temu płaszczyk , firma w moim mieście - nie został wysłany , dostałam wiadomość że wysyłka do 30 dni . Napisałam maila bo infolinia u Nich nie działa że anuluję zamówienie ale z ich strony zero odzewu .. Jakiego konkretnie mogła bym wysłać maila żeby napisać to prawnie ? Bo w internecie czytam że ten sprzedawca to oszust i wysyła inne produkty .. niestety nie przeczytałam wcześniej opinii ani czasu dostawy który jest gdzieś tam w regulaminie 🙂 Będę wdzięczna za odpowiedź 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Client:113032964 Na koncie, z którego piszesz, nie widzę takiego zamówienia. Czy to na pewno zamówienie z Allegro lub Allegro Lokalnie?

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Client:113032964
#1 Nowicjusz#

Hej ja w odwrotnej sprawie 🙂 zamówiłam dwa dni temu płaszczyk , firma w moim mieście - nie został wysłany , dostałam wiadomość że wysyłka do 30 dni . Napisałam maila bo infolinia u Nich nie działa że anuluję zamówienie ale z ich strony zero odzewu .. Jakiego konkretnie mogła bym wysłać maila żeby napisać to prawnie ? Bo w internecie czytam że ten sprzedawca to oszust i wysyła inne produkty .. niestety nie przeczytałam wcześniej opinii ani czasu dostawy który jest gdzieś tam w regulaminie 🙂 

oznacz moderatorów