anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Obraźliwe treści od klienta a ochrona sprzedających

kolekcjonerstw
#11 Animator#

Raz na jakis czas kazdemu trafia sie klienta z piekła. Marzy mi sie, zeby allegro chociaz raz pomoglo sprzedawcy. Klient zwrocil do mnie worki foliowe o warosci 13zl. Rozumiecie... worki foliowe. Napisal do mnie ze zwraca bo mu nie pasuje rozmiar. Naprawde zwroty tak tanich produktow nie powinny byc mozliwe. Odmowilem zwrotu srodkow bo towar wrocil w porozrywanym opakowaniu. Liczylem sie z tym ze zarobie negatywa za odmowe, ale powiem wam szczerze ze mam dosc. Mam dosc takich klientow, ktorzy za nic maja moja prace. Wiadomosc od klienta:

Co ty będziesz za bzdury jaki rozdarty towar wyciągnięty z kartonu zobaczyłem ,że jest nie ten rozmiar i odesłałem a po drugie opakowanie zbiorcze nie jest oryginalnym opakowaniem i nie było hermetycznie zamknięte ..... Nie rozumiem po co z siebie takiego pajaca robisz po drugiej stronie monitora jak wiesz ,że nic nie było rozdarte ...


moja odpowiedz
Art. 35: "Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy."


klient:
Sam dobrze wiesz że towar był wysłany w opakowaniu zastępczym ale niech ci będzie wsadź sobie to w [edycja] ♥️♥️♥️

Dodatkowo gosc twierdzi, ze obrazalem go przez telefon, a nawet do niego nie dzwonilem. 
Kazdego dnia trace wiare w ludzkosc i pewnego dnia nie wytrzymam i odwiedze wszystkich takich klientow, porozmawiam z nimi po swojemu, a potem .... sami wiecie.

Najlepsze w tym jest to ze allegro nie zareagowalo. Napisali mi zebym sie nie martwil bo jeden komentarz misiecznie nie jest brany pod uwage. 🙂 ale ja go biore pod uwage. Modle sie zeby pewnego dnia allegro mialo godna konkurencje, zebym mogl zakonczyc sprzedaz na tym portalu.

Musialem sie zwentylowac. Pozdro

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kolekcjonerstw Sam zacytowałeś ,,Art. 35: "Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy."

Po odstąpieniu od umowy towar nie jest własnością klienta tylko Twoją i nie masz prawa odmówić przyjęcia zwrotu , możesz natomiast obniżyć wartość zwrotu środków adekwatnie do utraty wartości towaru .... jakieś pytania ?

oznacz moderatorów

kolekcjonerstw
#11 Animator#

przyjalem zwrot i stwierdzilem, utrate wartosci 99% - towar nie nadaje sie do ponownej odsprzedazy. Dalem klientowi mozliwosc odbioru towaru na wlasny koszt.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kolekcjonerstw ,,Odmowilem zwrotu srodkow bo towar wrocil w porozrywanym opakowaniu ,,....ograniczyłeś w ofercie zwrot , jeśli tak to na jakiej podstawie ?

czy w ofercie Masz wzmiankę , że opakowanie jest ściśle wiązane z produktem i stanowi część umowy .?

nooo... i jeszcze pozostaje do wyjaśnienia to ,,klient:
Sam dobrze wiesz że towar był wysłany w opakowaniu zastępczym

oznacz moderatorów

kolekcjonerstw
#11 Animator#

standardowo na allegro. Uzytkownicy szukaja dziury w calym. Czlowieku kochany Worki pakowane sa w hermetycznych opakowaniach - workach. W ofercie jest zaznaczone zwrot ograniczony. Co tu głowkowac. klient zwrocil odpieczetowane opakowanie i co ja mam teraz z tym zrobic?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kolekcjonerstw a czy zdajesz sobie sprawę z tego ,że za bezpodstawne ograniczenie zwrotu można sobie zdrowo beknąć ?

oznacz moderatorów

kolekcjonerstw
#11 Animator#

wlasnie sobie beknalem... niby jak bezpodstawne. Przeciez podalem podstawe. Produkt ma wrocic do mnie w niezmienionym stanie .KONIEC KROPKA.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, a gdzie są takie ograniczenia o workach foliowych?

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @kolekcjonerstw. Którego dokładnie zamówienia dotyczy ta sytuacja? Mógłbyś podać jego numer?  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kolekcjonerstw
#11 Animator#

111f9a80-d9d5-11ef-95ed-97dc13769299

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@kolekcjonerstw, sprawdziłam konto kupującego i widzę, że już podjęliśmy odpowiednie działania w reakcji na wulgaryzmy rzucane w Dyskusjach. Mam nadzieję, że sytuacja się nie powtórzy.

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kolekcjonerstw
#11 Animator#

oooOO 🙂 fajnie

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@MiMary stosowne działania to jak rozumiem blokada konta, zmuszenie je piszącego do przeprosin?

bo uwaga z prośbą o kulturalną wypowiedź nie oznacza, że tu się coś zmieni

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kolekcjonerstw Zapytam na jakiej podstawie prawnej chcesz wyłączyć to możliwości odstąpienia od umowy zakupu, podasz taką podstawę?: Klient zwrocil do mnie worki foliowe o warosci 13zl. Rozumiecie... worki foliowe. Napisal do mnie ze zwraca bo mu nie pasuje rozmiar. Naprawde zwroty tak tanich produktow nie powinny byc mozliwe. 

oznacz moderatorów

kolekcjonerstw
#11 Animator#

Prawo zwrotow jest arhaiczne i pochodzi z czasow gdzie nie bylo tak rozwinietej sprzedazy internetowej. Jesli wysylka znaczaco przewyzsza wartosc produktu nie powinno byc zwrotow bez podania przyczyny. Zyjemy w swiecie w ktorym dbamy o srodowisko tak? to jest wystarczajacy argument. Nie generowanie niepotrzebnych zwrotow. Klienci musza miec swiadomosc ze nie wszystko da sie zwrocic. Bo zwroty to jest plaga, a ta plage spowodowaly portale sprzedazowe na litere A.....

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kolekcjonerstw sugeruję zgłosić pomysł , ale nie tu , to raczej kwalifikuje się do zgłoszenia na Wiejską 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@mdrogeria chyba do Brukseli

autor wątku trochę przegina - ale w przepisach nie ma słowa, że sprzedawca ma coś robić z uszkodzonym towarem, którego nie można sprzedać

Jak wycenić produkt nie nadający się do sprzedaży? Jedynym wyjściem i to zgodnym z przepisami i dyrektywami unijnymi jest wycena kosztów przywrócenia produktu do stanu pierwotnego.

Art. 35: "Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy."

Przepisy są jasne - sądy polskie twierdziły, że produkt zawsze jest coś warty - ale proszę wskazać wyrok, który dotyczył dokładnie tego przepisu - wszystkie cytowane dotyczą innej rzeczywistości prawnej.

 

 

oznacz moderatorów